handdator

Visa fullständig version : Tycker du att du är grov/stark?


Latissimus Dorsi
2013-03-22, 21:48
Som rubrik, anser du sig själv grov eller stark (om styrka är ditt primära syfte med träningen)
Jag svarar toknej på frågan.

stoneisland
2013-03-22, 21:51
Som rubrik, anser du sig själv grov eller stark (om styrka är ditt primära syfte med träningen)
Jag svarar toknej på frågan.

Vad är stark?;)






/sjukt klen kille

billmaier
2013-03-22, 21:53
Nej, varken grov eller stark

vicarious
2013-03-22, 21:53
Nej.

Latissimus Dorsi
2013-03-22, 21:54
Vad är stark?;)






/sjukt klen kille

Det bestämmer du själv ;) Är du stark tycker du?

stoneisland
2013-03-22, 21:54
Det bestämmer du själv ;) Är du stark tycker du?

Nä verkligen inte !

Duran
2013-03-22, 21:59
Det beror på vilka jag jämför mig med. Koloiter - nej, gemene kvinna - ja. Grov är jag inte. Jag röstar på nej antar jag.

ceejay
2013-03-22, 21:59
Egentligen vill jag säga nej. Men mina styrkestats säger mig att jag är starkare än väldigt många. Samt att jag har hygglig bf på 108kg kroppsvikt.

Lillgrabben
2013-03-22, 22:04
Starkare än många andra - visst.

Men STARK är jag inte, åtminstone inte enligt de krav jag har för att tycka ngn är STARK.

I mina ögon är Lasse Norén, Ed Coan, Pyrros Dimas, Suleymanuglu, Lasse Hedlund, 130 liter Finska Pinnar, Jamroz etc starka på riktigt!

ceejay
2013-03-22, 22:04
vafan, måste man vara världsmästare för att vara stark på riktigt? :D (dessutom i en styrkesport)
Då är man ju starkast i världen;)

maximuscle
2013-03-22, 22:07
kan känna sig lite grov efter ngt galet gym pass med galet pump men sen efter ngr timmar e man liten å klen igen =(

så vart nej

mattilainen
2013-03-22, 22:11
om jag jämför med min krets så är jag "grövre" och starkare men fan inte är jag grov eller stark :p Definitionen är svår.. Det beror på vem man ska jämföra sig med och det finns så många som är större och starkare än mig men man ser att jag tränar, hoppas jag i alla fall. :)

Lillgrabben
2013-03-22, 22:11
vafan, måste man vara världsmästare för att vara stark på riktigt? :D (dessutom i en styrkesport)
Då är man ju starkast i världen;)

Nä, sannerligen inte. Men de jag räknade upp är några av de jag, utan att tänka till speciellt länge, instinktivt tänker på när jag funderar på begreppet stark!

Vad är stark - hur långt är ett snöre osv? ;)

Gpajpen
2013-03-22, 22:12
Jämfört med medelsvensson definitivt både grovhet och styrka. Men att hänga runt på kolo drar ju ner självförtroendet en del.

awesomooo
2013-03-22, 22:12
Bara ibland. Vissa dagar känner man sig stor och det ser ut som alla tittar smått avundsjukt på en på gymmet. Bara igår när jag köpte en ny kostym så sa butiksbiträdet att jag hade stora armar, det gjorde mig glad : )

agazza
2013-03-22, 22:19
15-18årsåldern var jag det relativt för åldern, tack vare att jag började träna när jag var 13, slutade i princip vid 18 och har bara kört korta perioder och lite då och då, så nu, 12 kilo lättare och fetare, nej.

Grotesk
2013-03-22, 22:35
Nej, jag är bara smygfet. :)

Fordon
2013-03-22, 22:43
Jag och alla utanför kolozzeum tycker att jag är stark. *kissass*

filmjölk
2013-03-22, 22:48
Nej, jag har vart rätt stark tidigare, men nu är jag fet, och är man fet så räknas det inte har jag lärt mig på Youtube:)

Diomedea exulans
2013-03-22, 22:58
Nej.

Dock blir jag ibland kallad "jävligt biffig", muskulös, osv.

Men jag är inte ens lika stor som Brad Pitt i Fight Club och jag marklyfter inte ens dubbla kroppsvikten.

mangemani
2013-03-22, 23:22
beror lite på vem man jämför med.
störst och grovast på gymmet jag tränar på, garanterat, men skulle jag ha tränat på tex iron works, där de riktiga bitarna håller till, så skulle jag nog bara ses som en som kommit en bra bit på vägen men är långt ifrån att vara i samma klass som dem.

tp_88
2013-03-22, 23:23
Nej.

Smalfet, svag och invalid. En bra dag.

Fuark
2013-03-22, 23:26
jag tycker det, men definitionen är ju högst personlig

hurril
2013-03-22, 23:35
Nej men jag har åtminstone varit stark.

Oxe
2013-03-22, 23:37
NEJ, ganska långt ifrån tom

Vivaldi
2013-03-22, 23:38
38 cm arm avslappnat och 65 cm lår ... så absolut icke :(

Loke
2013-03-22, 23:49
Jag tycker det är så oerhört töntigt med vältränade personer som inte kan erkänna att de är starka. Det är liksom självgott och självnedlåtande samtidigt, två riktigt jobbiga egenskaper hos en människa. Det är värre än när tonåriga tjejer säger "jag är så ful!" ("åh, snälla, säg att jag är vacker! jag vet att jag är snygg, jag har sminkat mig jättebra, säg det bara, snälla!").

De flesta som känner mig känner sannolikt ingen som är starkare, så ja, jag är stark.

bubbe
2013-03-22, 23:53
fetgrov, så nästan grov kan man säga, halvvägs till att vara grov på riktigt...

styrka, allt är ju relativt. starkare än medelsvensson. klenare än de som är starka i lyftarvärlden.

stolpskott
2013-03-22, 23:59
Över medel, tror jag. Men inte stark, och inte grov.

Duran
2013-03-23, 00:17
Jag kommer osökt att tänka på aldrig-nöjd-tråden. Jag tror att många som tränar är lite såna.

Bryggan
2013-03-23, 00:40
Väljer man "ja" så är man ju klar på riktigt...onödigt att träna mer.

Rikard Jansson
2013-03-23, 00:43
Ja. Inte starkast dock :(

130kg finsk sisu
2013-03-23, 00:57
Stark? Ja i vissa övningar för överkroppen är jag riktigt stark, t.o.m bland de starkaste i världen av dopingtestade atlether.

Grov? Nej. Dålig symetri. Små axlar. Stort huvud. Mycket fett på nedre ryggen och sidfläsket. Allt detta gör att jag ser rätt normal-slät-fet ut. Många gissar att jag väger 90kg då jag egentligen väger 140kg på 181cm.

Rahf
2013-03-23, 00:58
Stark som fan när jag ser ur mitt eget perspektiv.

Diomedea exulans
2013-03-23, 01:45
Jag tycker det är så oerhört töntigt med vältränade personer som inte kan erkänna att de är starka. Det är liksom självgott och självnedlåtande samtidigt, två riktigt jobbiga egenskaper hos en människa. Det är värre än när tonåriga tjejer säger "jag är så ful!" ("åh, snälla, säg att jag är vacker! jag vet att jag är snygg, jag har sminkat mig jättebra, säg det bara, snälla!").

De flesta som känner mig känner sannolikt ingen som är starkare, så ja, jag är stark.

Jag håller med dig i varenda ord. Men de flesta som känner mig känner flera som är starkare, däribland personer som aldrig tränar. :)

Viktor_Balck
2013-03-23, 01:58
Inte bara grov och stark, utan även listig och snygg.

Nä, allvarligt talat så tycker jag inte jag är speciellt grov eller stark, grövre än medelsvensson helt klart men knappast något märkvärdigt.

Carcer
2013-03-23, 02:00
Många med dålig/dåligt självförtroende/självbild på kollo. Förutsatt att man tränar med intention att vara just grov och stark då ;)

Piranha
2013-03-23, 08:33
smalfet....

Ignatius72
2013-03-23, 08:39
Jämfört med de flesta andra 40-åringar jag träffar så är jag helt klart vältränad. Det vet jag att många tycker också. Men med kolomått (eller för den delen det lokala gymet) högst alldaglig.

Lellan
2013-03-23, 09:10
Kan ärligt säga att jag inte är stark, öht. Kan inte bänka, el knäböja med vikt. Använder stången när jag frontböjer, tex. Knäböjer utan vikt. Marklyft sker med sats plastvikter (stora fyllda med luft) eller med hantlar/kettlebells upp mot 20 kg. Bicepscurlar samma som efter att jag hade tränat 1 år.

Så nej, jag är inte stark - har alltid varit svag. MEN. Jag är starkare än tidigare, på andra sätt. Kunde inte göra smala armhävningar el vanliga från tårna varken som barn, tonåring el vuxen - men nu kan jag. Och min personlighet skäms inte längre så mkt för mina kassa vikter på gymet, enda ställena där jag kan mosa med tyngder är benpress (fast är ointresserad av att ta mer än 200 kg) och vadpress.

Min kroppsform är inte lika cylinderformad som förr, tycker mig ana mer massa visuellt, tränar ofta och kan hålla igång mycket - för mig, när jag jämför med mig under min livstid - så har jag senaste två tre åren varit vältränad. Fast jag kanske, förmodligen, inte är det i andras ögon, el i jämförelse med andra.

Svar på frågan; nej, men bättre, och övertygad om att det kan bli än bättre och att jag kommer envisas även om så inte är fallet. *flex*

Utifrån mål var det; tja, både på pappret och på foton har jag kunnat uppfattas som normalviktig enligt bmi och cm, kg, bf - men där huvudet inte kopplat. Gick till och med mer ner mer än vad som "behövdes", nu har jag inte längre som mål att gå ner så mkt utan att ha en lagom hållbar form och det målet är inte uppnått men arbetas på.

Passande citat om man söker distans; "Att bara tycka om sin kropp när den presterar och är i toppform är som att bara älska sina barn när de beter sig exemplariskt". :)

Anton Fräs
2013-03-23, 09:48
Känner mig tunn och liten även när jag väger 110kg. Har väl varit hyfsad stark, dock inte just nu.

spoon
2013-03-23, 09:58
Nej jag är varken så stor eller stark som jag vill vara. Större än många men fortfarande alldeles för tunn och svag för min längd.

Lillstrumpa
2013-03-23, 09:59
Jag är både grov och stark, fast jag jämför mig inte med andra, bara med hur jag själv såg ut/kände mig för ett år sedan.

Morrris
2013-03-23, 10:12
Tja, på atletklubben känner man sig grov iaf.

mini
2013-03-23, 10:45
Jag får nog anses vara rätt stark om jag jämför mig med befolkningen generellt. Det innebär ju inte att man är nöjd. Man kan alltid bli starkare.

<Mike>
2013-03-23, 10:53
Jag är beef.

hultman
2013-03-23, 11:00
Jag tyckte det förr, men inte längre. Trots att jag är starkare idag.

HookersUnited
2013-03-23, 11:14
Grov: Nej
Stark: Ja

Sheogorath
2013-03-23, 11:17
Man (d.v.s. jag) är knappast grov på längd - 100 kg. Muskulös, möjligen atletiskt byggd, visst, men knappast grov. Det skulle vara underarmarna i så fall. Stark... Njäe. Verkligen inte i förhållande till hur länge jag tränat eller min volym men naturligtvis är jag mycket starkare än de flesta, eftersom det fortfarande bara är en minoritet som styrketränar eller har kroppsarbete tunga nog att ge vettig styrka.

spoonchest
2013-03-23, 11:40
Varje gång jag loggar in på kolo blir jag svag igen. :(

Fordon
2013-03-23, 12:18
Meanwhile.... så är tydligen alla skogshuggare/grovarbetare, rivare, bärhjälp etc etc "grova och starka på riCktigt!" Loke uttryckte det väldigt bra för ett par sidor sen.

*edit* Tråden handlar ju inte om att vara såpass stark att man känner sig klar, eller att man är starkast i världen.

Rikard Jansson
2013-03-23, 12:26
I regel så säger jag faktiskt nej, sa ja bara för att vara vrång i den här tråden eftersom alla säger nej. Men det är för att jag automatiskt jämför mig med de allra bästa, t.ex. Stefan J etc, och är jag då inte lika bra är jag inte stark. Icke ödmjukt sätt att se på saken kanske? Det är ju dock inte så att jag anser att alla som är svagare än stefan j är svaga, men så länge jag är det kommer jag iaf klassa mig själv som svag. Så forever weak mao :D

Mackan58
2013-03-23, 12:29
Självklart, annars har man dåligt självförtroende.

muddler
2013-03-23, 12:44
Är absolut inte grov och inte speciellt stark heller för att ha tränat i 10+ år så nej.

Rikard Jansson
2013-03-23, 12:47
Är absolut inte grov och inte speciellt stark heller för att ha tränat i 10+ år så nej.

Bah, så kan du ju inte säga ffs ^^

leBrownJames
2013-03-23, 12:57
Många med dålig/dåligt självförtroende/självbild på kollo. Förutsatt att man tränar med intention att vara just grov och stark då ;)

Självförtroende har ingenting med saken att göra. Jag har förmodligen världens bästa självförtroende, men jag tycker inte jag är grov eller stark, annat folk tycker det, inte jag. Det har mer med vad man själv har för syn på vad som är grovt/starkt.

zam_zap
2013-03-23, 14:03
Troligtvis är jag bland de starkare på de gymmen jag tränat på (bortsett från atletklubben, där är det något helt annat) och troligtvis har jag en hyffsad fysik som en del efter strävar. Stark kanske men inte Grov men samtidigt kommer jag Aldrig lägga mig på ett högre bf. Svårt att kalla sig grov på <10-15%bf anser jag. Blir mer en "väl tilltalande fysik" eller vad det ska kategoriseras som. Badstrandsfysik?

muddler
2013-03-23, 14:16
Bah, så kan du ju inte säga ffs ^^

I just did ;) Har du sett bilder på mig? :d

Viktor_Balck
2013-03-23, 14:16
Självklart, annars har man dåligt självförtroende.

Förklara Latsbrah?

LoveMachine
2013-03-23, 14:44
Stats
Kroppsvikt: 92 kg
Längd 186 cm
Böj: 137,5 kg
Bänk 75 kg
Mark: 160 kg

På Kolozzeum
Do you even lift?/Do you ever deffa? [sic]

Ute i verkligheten
Jag är grov så tillvida att jag har kraftig ram, breda handleder, breda fotleder, breda höfter, rätt stor bröstkorg och så vidare. Det gör att jag ser rätt grov ut om än inte speciellt muskulär, deffad eller allmänt byggarestetisk. Men tydligen tillräckligt för att jag till och från ska få den typen av respons i vardagen. Folk säger till och från saker som, du som tränar, du som är stark och dylikt. Fast då jag jobbar som fysiker och umgås med en hel del nördar så är det lite enklare att sticka ut på det planet.

I mitt huvud
Nja inte särskilt. Styrkan i böj och mark är OK men bänken är rätt pinsam. Dagsformen är inte mycket att hänga i julgranen men i alla fall över min skammgräns. Styrkan och formen är nu på 92 kg fan så mycket bättre än när jag låg på 120 kg, och det är vad jag verkligen bryr mig om. träningen har några delmål i form av prestationer men inget slutmål. Det är verkligen resan och den kroppsliga/personliga utvecklingen som räknas.

Rikard Jansson
2013-03-23, 14:51
I just did ;) Har du sett bilder på mig? :d

Bara gamla men har sett filmer. Du är grov och stark [no homo], punkt, man blir inte mindre grov och stark av att ha tränat längre, så brukar bara phags som tränat en kort tid resonera. (ah meh om jag hade tränat lika länge som dig så hade jag vart asgrov!!1) ;)

Gober
2013-03-23, 14:53
Nej och jag kommer förmodligen aldrig att bli. Hoppas trots det att jag är nöjd med min fysik och styrka om sådär 7år när jag fyller jämt.

MackeJuve
2013-03-23, 15:00
Stats
Kroppsvikt: 92 kg
Längd 186 cm
Böj: 137,5 kg
Bänk 75 kg
Mark: 160 kg

På Kolozzeum
Do you even lift?/Do you ever deffa? [sic]

Ute i verkligheten
Jag är grov så tillvida att jag har kraftig ram, breda handleder, breda fotleder, breda höfter, rätt stor bröstkorg och så vidare. Det gör att jag ser rätt grov ut om än inte speciellt muskulär, deffad eller allmänt byggarestetisk. Men tydligen tillräckligt för att jag till och från ska få den typen av respons i vardagen. Folk säger till och från saker som, du som tränar, du som är stark och dylikt. Fast då jag jobbar som fysiker och umgås med en hel del nördar så är det lite enklare att sticka ut på det planet.

I mitt huvud
Nja inte särskilt. Styrkan i böj och mark är OK men bänken är rätt pinsam. Dagsformen är inte mycket att hänga i julgranen men i alla fall över min skammgräns. Styrkan och formen är nu på 92 kg fan så mycket bättre än när jag låg på 120 kg, och det är vad jag verkligen bryr mig om. träningen har några delmål i form av prestationer men inget slutmål. Det är verkligen resan och den kroppsliga/personliga utvecklingen som räknas.

Det där är lite intressant. Verkligen de 3 aspekterna som gäller när man ska svara på sådant där. På Kolo är det svårt att bli ansedd som grov, om man inte har en askul journal där folk kommenterar titt som tätt för att de gillar personen i fråga. Ute i verkligheten är det extremt lätt att bli ansedd som grov och stark. 100 kg i bänk är riktigt starkt tycker de flesta, 90 är också bra. På Kolo lutar det mer åt 125-150 kg innan man får anse sig själv stark i just bänkpress. Skiljer ju några år emellan de styrkeresultaten. I varje persons huvud, i vilket fall mitt, pendlar det fram och tillbaka; ibland känner man sig stor och stark och ibland som en riktig medelmåtta.

Jag får nog ändå svara att jag är grov och stark, även om det tar emot att skriva det. Får höra det nästan varje dag som jag umgås med folk. Det är ju ändå vad den stora massan tycker.

wessmen
2013-03-23, 15:02
Inte tillräckligt för att kalla mig stark, eller grov. Även om otränade gärna sätter den benämningen på en.

muddler
2013-03-23, 15:48
Bara gamla men har sett filmer. Du är grov och stark [no homo], punkt, man blir inte mindre grov och stark av att ha tränat längre, så brukar bara phags som tränat en kort tid resonera. (ah meh om jag hade tränat lika länge som dig så hade jag vart asgrov!!1) ;)

*cupid*

elo_
2013-03-23, 16:38
Svarade nej vilket stämmer rätt bra ihop med min självbild. Hur bra det stämmer med nationssnitt är ju relativt så att säga. Fick mig en liten funderare dock på senaste bastukvällen med jobbgänget..

MackeJuve
2013-03-23, 16:44
Svarade nej vilket stämmer rätt bra ihop med min självbild. Hur bra det stämmer med nationssnitt är ju relativt så att säga. Fick mig en liten funderare dock på senaste bastukvällen med jobbgänget..

Ja med din självbild kanske men du är fortfarande grov och stark, och det lär du ju förstå? Du är ju riktigt grov vad jag minns från några/någon formbild/bilder du la upp i din journal för några månader sedan. Och du bänkar runt 200 kg, RAW. Ett praktexempel på någon som är båda delarna.

Tycker det här har blivit mer utav en ödmjukhetstråd.

elo_
2013-03-23, 17:14
Ja med din självbild kanske men du är fortfarande grov och stark, och det lär du ju förstå? Du är ju riktigt grov vad jag minns från några/någon formbild/bilder du la upp i din journal för några månader sedan. Och du bänkar runt 200 kg, RAW. Ett praktexempel på någon som är båda delarna.

Tycker det här har blivit mer utav en ödmjukhetstråd.

Ja, det är ju fråga om perspektiv förstås. Själv har jag umgåtts med en del väldigt starka människor, så därifrån kommer nog min självbild ifrån, fastän jag då i gemene mans ögon kanske är rätt grov och stark. Nu är det nu bara som så att jag inte uppfattar mig själv som särdeles grov eller särdeles stark med tanke på mitt perspektiv.

När man ser någon göra speed-bänk på sitt bänkmax så blir man rätt ödmjuk.. :)

MackeJuve
2013-03-23, 17:35
Ja, det är ju fråga om perspektiv förstås. Själv har jag umgåtts med en del väldigt starka människor, så därifrån kommer nog min självbild ifrån, fastän jag då i gemene mans ögon kanske är rätt grov och stark. Nu är det nu bara som så att jag inte uppfattar mig själv som särdeles grov eller särdeles stark med tanke på mitt perspektiv.

När man ser någon göra speed-bänk på sitt bänkmax så blir man rätt ödmjuk.. :)

Nej full förståelse för det, du har ju några starka kompisar ;) Men som någon skrev tidigare i tråden, måste man verkligen vara i princip bäst i världen på något för att vara bra? Känns som att du jämför dig med Freddi och Freddi jämfört sig med typ Ronnie Coleman.

elo_
2013-03-23, 17:51
Nej full förståelse för det, du har ju några starka kompisar ;) Men som någon skrev tidigare i tråden, måste man verkligen vara i princip bäst i världen på något för att vara bra? Känns som att du jämför dig med Freddi och Freddi jämfört sig med typ Ronnie Coleman.

Det är ju som du säger och logiskt förstår jag ju tankevurpan, men hjärnan har väl kanske inte fullständig sjukdomsinsikt.. ;)

Sedan tror jag nog att det är fullständigt naturligt att man blir blind när det kommer till sånt som man håller på med en stund och blir duktig på. Det tror jag är väldigt förekommande även på absoluta elitnivå. Förutom Usain Bolt då, han har inte så många att jämföra sig med i sitt gebit.. :)

aijou
2013-03-23, 17:53
Nä, inte ännu.

MackeJuve
2013-03-23, 18:01
Det är ju som du säger och logiskt förstår jag ju tankevurpan, men hjärnan har väl kanske inte fullständig sjukdomsinsikt.. ;)

Sedan tror jag nog att det är fullständigt naturligt att man blir blind när det kommer till sånt som man håller på med en stund och blir duktig på. Det tror jag är väldigt förekommande även på absoluta elitnivå. Förutom Usain Bolt då, han har inte så många att jämföra sig med i sitt gebit.. :)

Ja det köper jag :) Kolozzeum är bra på det sättet, man kan känna sig lite kaxig efter ett bra träningspass men sen kommer man hem och går in på Tävlande/Aktiva, klickar sig vidare till Tävlingsjournaler och vips är man nere på jorden igen :D

rooz
2013-03-23, 18:26
Smalfet och klen.

newb123
2013-03-23, 18:41
Smalfet och klen.

Du är dock tjocksmal och grov bland dom coola på kolo. :D Ännu en meningslös post jag inte kunde låta bli att posta. *rolleyes*