handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar SimCity eller tänker sluta med det.


spoonchest
2013-03-22, 09:11
Finns det några på forumet som lirar nya simcity? Har inte provkört online än, men det sägs att det suger.

4623
2013-03-22, 09:23
Jag tänkte köpa det. Men efter EAs beteende kommer jag verkligen inte göra det. http://www2.citiesxl.com/

Andy.da.wohoo
2013-03-22, 09:34
Nä, jag var sjukt sugen på det. Efter alla tråkiga recensioner ångrade jag mig och laddade ner Sim city 4 istället, oerhört roligt :)

miaz
2013-03-22, 09:51
Jag tänkte köpa det. Men efter EAs beteende kommer jag verkligen inte göra det
vad har de gjort?

Morty
2013-03-22, 10:01
Det är en plot för att ni ska börja spela Tropico 4 istället och njuta av livet som commie-diktator.
http://genuinegamers.com/wp-content/uploads/2012/01/tropico-4_H-L-943x521.jpg

4623
2013-03-22, 10:21
vad har de gjort?

Kort och gott: De levererar en produkt som inte fungerar. Kunder vill ha pengarna tillbaka, de får inte det, blir hotade att bli bannade. Vissa blir bannade för att de kontaktar Amazon. Origin är ett skämt osv.

The_RobRoy
2013-03-22, 10:44
Satt och läste om detta också, blev sjukt sugen. Har egentligen inte lirat sen Sim City 2000 som jag körde grymt mycket som barn. Om det får det att funka framöver, tror ni multiplayer biten kommer fungera bra?

Ronn
2013-03-22, 10:52
Spelet är ju inte ens särskilt bra, under huvven är dom äldre Sim City spelen mer avancerade, multiplayer innebär egentligen bara att flera pers bygger städer i samma region vilket man kan göra själv också.

PixelMiner
2013-03-22, 17:19
wx6ESaxTDWQ
g418BSF6XBQ

_slipknot1_
2013-03-22, 17:42
haha kul trådnamn! Nej jag har inte spelat på snart en vecka pga alla buggar. Inväntar på att betan är över sen kanske man lirar igen.

hahavaffan
2013-03-22, 17:43
[Y1T]wx6ESaxTDWQ[/YT]
[Y1T]g418BSF6XBQ[/YT]Hahaha, att man var nära på att betala för det där är sjukt. Själva spelupplevelsen, när skiten väl fungerar, är väl kanske värt priset... men att stödja EA genom att köpa spelet kommer inte hända.

stolpskott
2013-03-22, 17:47
haha kul trådnamn! Nej jag har inte spelat på snart en vecka pga alla buggar. Inväntar på att betan är över sen kanske man lirar igen.

Det hemska är ju att det inte är beta.

Eller vad det vad du menade?

_slipknot1_
2013-03-22, 17:59
Det hemska är ju att det inte är beta.

Eller vad det vad du menade?

myes:) Kännsju dock som en beta så...
Edit: Som kosta mig 700 spänn såååååå värt fick iaf dead space 3....

spoonchest
2013-03-22, 18:14
Alltså, själva spelet tycker jag iaf är grymt kul. Men får se om jag har tid att bli besviken över onlineläget i helgen.

FoxCharlie
2013-03-22, 18:28
Jag lirar men det finns ju inga lediga platser i några regioner. Skapar man en egen så joinar ingen. PMa mig om ni vill joina en av mina regioner eller bjuda in mig.

Tycker det funkar hyffsat annars. Lite AI grejer jag stör mig på bara. Trafikproblemen enligt yt videon ovan. Att de varnar för grejer som inte är problem eller att det behövs massor av residential, commercial och industrial samtidigt. Att de ber mig bygga fler fabriker när tusentals redan är arbetslösa...

Kryss
2013-03-22, 20:33
Var nära att förbeställa det, men med problemen i NA så avvaktade jag. Tyckte betan var rolig men vet inte om jag vill betala för den här karusellen. Kommer det någon piratversion tar jag nog den istället.

FoxCharlie
2013-03-22, 21:02
Jag lirar men det finns ju inga lediga platser i några regioner. Skapar man en egen så joinar ingen. PMa mig om ni vill joina en av mina regioner eller bjuda in mig.

Tycker det funkar hyffsat annars. Lite AI grejer jag stör mig på bara. Trafikproblemen enligt yt videon ovan. Att de varnar för grejer som inte är problem eller att det behövs massor av residential, commercial och industrial samtidigt. Att de ber mig bygga fler fabriker när tusentals redan är arbetslösa...

Om ni blev förvirrade av sista meningen... jag menar självklart att när de ber mig bygga fler fabriker när det redan är BRIST på arbetskraft på flera tusen arbetare.

Ronn
2013-03-22, 21:16
Om ni blev förvirrade av sista meningen... jag menar självklart att när de ber mig bygga fler fabriker när det redan är BRIST på arbetskraft på flera tusen arbetare.

Ett av många grundläggande problem med spelet.

Hreidmar
2013-03-22, 22:20
Jag gillar verkligen spelet, men med EA i spetsen gör det verkligen ont. De släpper en halv taskig version med krav på uppkoppling och kan inte ens stå för servrar. Det finns fortfarande massor buggar som inte borde vara vid release och de klarar fortfarande inte att simulera städerna i fullfart (cheeta-speed)

Men Maxis har alltid gjort underhållande spel och det är även detta, och det blir stora förbättringar varje patch. Tyvärr tycker jag att prislappen är i det grövsta laget men i brist på roliga spel tvekade jag inte en sekund att skaffa det och jag har redan 170 timmar spenderade i spelet så nog får man väl säga att personligen var det inget dumt köp.

Jag förstår att många är besvikna och det är även jag i många avseenden.

Hreidmar
2013-03-24, 19:51
http://hreidmar.se/simcity/Spark_2013-03-24_19-45-37.png Skatteparadis, men satan vad förorenat :D