handdator

Visa fullständig version : Lyckad deff snabbare


martinlindberg
2013-03-21, 16:39
Är nu inne på min 4de diet dag och det känns bra tycker jag.
Går i skolan vanliga dagar så lunch+mellanmål (whey 100) äts i skolan.
Tränar Crossfit 4 dagar i veckan och 2-3 gym.

Skulle behöva tips på vad jag kan käka för att få ett ännu bättre resultat och lite snabbare, ska vara färdig inom 70 dagar!
Skriv tips till mig och även lite kommentarer, tack.
-Vikt 76kg - Längd 176 - Ålder 17-


En vanlig dag:
Frukost:
3 äggvitor + 40g Whey 100
Lunch:
150g kyckling file + sallad
Middag:
250g köttfärs 5% + 100g pasta

Övrigt:
Keso med nötter
Kvarg 250g 0,3%
330g pannkakor+sylt (För kolhydraterna)
20g BCAA

2167 kalorier
246g P/162g K/59g F

vicarious
2013-03-21, 16:42
Det finns inget du kan stoppa i dig för att det ska gå snabbare. Ingenting som är lagligt iaf. Vill du gå ned snabbare får du antingen äta mindre eller röra på dig mer så din kropp förbrukar mer energi.

NiklasAlm
2013-03-21, 16:45
Kan ju minska ner proteinet något och byta ut till kolhydrater, presterar du bättre på gymmet så kommer det gå snabbare.

martinlindberg
2013-03-21, 16:46
Det finns inget du kan stoppa i dig för att det ska gå snabbare. Ingenting som är lagligt iaf. Vill du gå ned snabbare får du antingen äta mindre eller röra på dig mer så din kropp förbrukar mer energi.

Tänker mer vad som kan förändras med det jag gör idag.

begt
2013-03-21, 16:47
Alldeles för mycket protein. Du behöver MAX 2 g/kg kv, alltså ~150 g.

Lägg resten på kolhydrater i princip. Havregrynsgröt till frukost istället för whey 100 är en början.

Till lunchen bör du äta annat än sallad (alltså inte bara gröna salladsblad, utan paprika, tomat, broccoli osv. som innehåller mer näring). Ät potatis till lunch och drick mjölk istället för att äta 250 g kvarg.

vicarious
2013-03-21, 16:50
Kan ju minska ner proteinet något och byta ut till kolhydrater, presterar du bättre på gymmet så kommer det gå snabbare.

Hur då?

NiklasAlm
2013-03-21, 16:59
Hur då?

Är det inte så? Har fått uppfattningen att kolhydrater snabbare och lättare kan fylla på musklerna med glykogen som sen används under passet om man jämför med protein, men kanske fått det om bakfoten.

martinlindberg
2013-03-21, 17:08
Alldeles för mycket protein. Du behöver MAX 2 g/kg kv, alltså ~150 g.

Lägg resten på kolhydrater i princip. Havregrynsgröt till frukost istället för whey 100 är en början.

Till lunchen bör du äta annat än sallad (alltså inte bara gröna salladsblad, utan paprika, tomat, broccoli osv. som innehåller mer näring). Ät potatis till lunch och drick mjölk istället för att äta 250 g kvarg.

Hur bör procenten ligga då? I fett, protein och kolhydrater?
Har som sagt 70 dagar på mig att få fram lite former. Skulle kunna slänga upp lite bilder snart. Vill speciellt få fram magrutorma!

spas
2013-03-21, 17:14
Du är 17 år, tränar 6-7 dagar i veckan och är inte överviktig. Spontant borde du se vältränad ut om ett par månader vad du än äter så länge det inte toppas med en prinsesstårta om dagen.

Jag tror som någon föregående talare att träningen kommer gå bättre om du minskar något på proteinet och ökar kolhydraterna.

begt
2013-03-21, 17:40
0,5-1 g fett/kg kv och dag (helst mer än 0,5 som är lite av ett gränsfall).
Bortemot 2 g protein/kg kv, men i och med att du äter så pass mycket animaliskt protein motsvarar nog, säg, 1,7-1,8 g protein/kg kv rekommendationen på 2 g/kg kv.

Resten kolhydrater

Du behöver inte tänka på E%.

martinlindberg
2013-03-21, 19:11
Du är 17 år, tränar 6-7 dagar i veckan och är inte överviktig. Spontant borde du se vältränad ut om ett par månader vad du än äter så länge det inte toppas med en prinsesstårta om dagen.

Jag tror som någon föregående talare att träningen kommer gå bättre om du minskar något på proteinet och ökar kolhydraterna.

Har tränat såhär innan men får inte fram magrutorna.. Vill verkligen få till dem nu!

Akada
2013-03-21, 19:14
Hur då?
Behåller mer muskler = behöver deffa kortare tid, är en möjlighet.