handdator

Visa fullständig version : Vad är mest irriterande/störande?


Fuark
2013-03-20, 23:50
*Omröstningen är öppen, om nu någon skulle finna det stötande*

Spin-off på pollen "Vad tycker du är skönast?". Vilket av följande retar du dig på mest?

Kort och sött, försök ta det hela med en klackspark, detta är inte meningen att tas på blodigt allvar *popcorn*

http://i620.photobucket.com/albums/tt286/waterisfrikingood/Super_FUUU_Face.jpg

en stor stark
2013-03-20, 23:57
Hahaha, jag kan inte välja, alla alternativen är så himla spot-on.

stolpskott
2013-03-20, 23:58
+1 på stor stark, men jag tog omkörningsgrejen bara för att.

Duran
2013-03-21, 00:29
Många av alternativen är jobbiga men nageln är värst, man önskar bara att man låtit bli den men det är försent!!! Man kommer att blöda och svida, och såret kommer att vara kvar i flera dagar. Det värsta är att man liksom hade på känn när man började pilla på nagelfan att den skulle vara en sån här helvetesnagel men ändå körde man för att man är så jävla dum i huvet.

God tvåa är blixtlåset, varför händer det ALLTID när man har bråttom?? Och det känns som om man kommer att vara fångad i sin jacka för evigt, det kommer aldrig någonsin gå att lösa. Det slutar med att en kompis står på knä i centrum och hjälper en medan man känner sig som en femåring.

Olegh
2013-03-21, 00:47
Om man integrerar irritationsfunktion y=f(x) mellan x1=0 och säg, ptja, x2=1 år..


..så fås maxvärdet definitivt för långsamt Internet. Mitt tålamod är negativt när det gäller en sådan skitsak. Det SKA funka!

Rikard Jansson
2013-03-21, 00:52
Sega personer i omkörningsfilen har irriterat mig mest. Nuförtiden kör jag långsamt.

tjing
2013-03-21, 00:56
Fucking läppen.

LizaK
2013-03-21, 02:10
Chipspåsen from hell. Iofs äter jag aldrig chips (tycker inte att det är gott längre), men alla ** påsar kan ju bete sig sådär.. Avsky -.-..

Dav0d
2013-03-21, 02:15
Är förvånad att inte mer har valt spindeln :D

DanielF
2013-03-21, 09:42
Segt internet, alltid segt internet. Fy fan.

stoneisland
2013-03-21, 09:46
Spindeln, fyfan.

Nodan
2013-03-21, 09:54
Sega personer i omkörningsfilen, helt klart.
Men taffsande duschdraperier är också galet irriterande, speciellt om man duschar någon annanstans än hemma. Har nog lite duschdraperifobi..

Figurenha
2013-03-21, 10:09
Finns inget värre än sega idioter i omkörningsfilen!

Raschmus
2013-03-21, 10:09
Fan vad bra tråd ännu en gång Fuark.

Hatar verkligen andra trafikanter som inte hittat varken gas eller blinkers. Ingenting kan få mig på så dåligt humör som att köra bil.

hanushans
2013-03-21, 10:38
Riktigt irriterande grejer, duschdraperiet till exempel, fy fan!

Men jag tog täcket, hatar när täcket inte ligger rätt, värre än att få det på långsidan är dock att råka få öppningen i påslakanet upp mot huvudet, vidrigt :( Fattar inte hur vissa kan strunta i det och sova så.

knuckles
2013-03-21, 11:10
När man precis ska till att nysa men inget händer

Vunnis
2013-03-21, 11:14
Jag valde det som uppbådar mest irrationell irritation - folk som dubbelklickar där det inte behövs, eller till och mer klickar tre, fyra gånger. Jag kokar gärna lite på insidan när det händer. *gah!*

Riktigt bra alternativ annars. <3

Tricce
2013-03-21, 11:17
Sölisar i omkörningsfilen!

spoon
2013-03-21, 11:18
Garanterat tejpen. Fy fan för såna småsaker som inte fungerar. Jag blir rasande.

Andra småsaker som gör mig tokig

Dubbelknut på skosnörena när man har bråttom
Dragkedja som sitter fast när man har bråttom
Skosnörena går av när man ska knyta dom
Låset på ytterdörren har fryst, man är pissenödig och kommer inte in.

MangeWbg
2013-03-21, 11:28
haha! Tack jag behövde skratta lite..

Sniggel
2013-03-21, 12:10
Duschdraperiet helt klart. När man duschar vill man ha en stunds avkoppling och om det sker på morgonen så är det ju även för att försöka att inte frysa. Att då ha en kall luftström som hela tiden föser upp draperiet mot en och även snuddar vid på de ställen av kroppen som inte är uppvärmd av duschstrålen är frustrerande.
Det hamnade dessutom på topp 10 i dagens i-landsproblem i en undersökning gjord av Gallup på 384 767 vita kränkta män så jag kan mycket väl ha rätt i sak.

Duran
2013-03-21, 12:56
Garanterat tejpen. Fy fan för såna småsaker som inte fungerar. Jag blir rasande.

Andra småsaker som gör mig tokig

Dubbelknut på skosnörena när man har bråttom
Dragkedja som sitter fast när man har bråttom
Skosnörena går av när man ska knyta dom
Låset på ytterdörren har fryst, man är pissenödig och kommer inte in.

Haha, jag avskyr också tejpen och de andra sakerna du nämner, förutom låset, det här jag aldrig varit med om.

En till jävligt irriterande grej som jag inte tror att jag är ensam om att tycka, är när de jävla genomskinliga påsarna inte vill öppna sig när man ska plocka frukt!!! Jag tror hela tiden att det stadiet i mitt liv är över, jag är vuxen och har fått in snitsen. Sen slår det plötsligt till igen, när jag redan är irriterad över att folk står i vägen när jag är stressad och hungrig. Ofta är det någon som ska glo också, jag står och muttrar inombords: " Nä, det är inget problem, jag vet hur man gör egentligen, jag vill bara inte slicka på mina fingrar som kan ha fått äckliga bakterier på sig sen jag gick hemifrån så sköt du ditt så sköter jag mitt!"

knuckles
2013-03-21, 13:26
När plastfolie ständigt fastnar i sig självt

Latissimus Dorsi
2013-03-21, 13:32
Har en personlig vendetta mot ögonfransar i ögat.

Duran
2013-03-21, 14:51
När plastfolie ständigt fastnar i sig självt

Ja! Eller när man köpt en ny rulle och rivkanten går sönder vid första draget så att man vet att man har en månads helvete framför sig.

spoon
2013-03-21, 14:59
En till jävligt irriterande grej som jag inte tror att jag är ensam om att tycka, är när de jävla genomskinliga påsarna inte vill öppna sig när man ska plocka frukt!!! Jag tror hela tiden att det stadiet i mitt liv är över, jag är vuxen och har fått in snitsen. Sen slår det plötsligt till igen, när jag redan är irriterad över att folk står i vägen när jag är stressad och hungrig. Ofta är det någon som ska glo också, jag står och muttrar inombords: " Nä, det är inget problem, jag vet hur man gör egentligen, jag vill bara inte slicka på mina fingrar som kan ha fått äckliga bakterier på sig sen jag gick hemifrån så sköt du ditt så sköter jag mitt!"

Haha :d

När man ska ha på sig bänkskjorta i styrkelyft så använder man samma påsar. Då ber man nån stressad lyftare om man kan få hjälp med att sätta på skjortan. När dom står och väntar och ser på en så får man inte upp påsjävlarna. Helt plötsligt har man förvandlats till en förbannad femåring som inte klarar att få upp en satans påse.

Fuark
2013-03-21, 17:00
När katten undviker en klapp, det stör mig något enormt när man försöker vara schyst. Sen så brukar dom även kolla på en kaxigt efteråt, som att han/hon besegrade en.

Duran
2013-03-21, 18:12
När katten undviker en klapp, det stör mig något enormt när man försöker vara schyst. Sen så brukar dom även kolla på en kaxigt efteråt, som att han/hon besegrade en.

Du skulle älska mina katter, jag tror inte att det någonsin har hänt att de vikit undan för lite kärlek. Snarare händer det att jag går in på toaletten och stänger dörren en stund när jag inte pallar mystrycket.

Vinter
2013-03-21, 18:36
När katten undviker en klapp, det stör mig något enormt när man försöker vara schyst. Sen så brukar dom även kolla på en kaxigt efteråt, som att han/hon besegrade en.

Det är då man köper en vattenpistol, och beväpnar sig.

Wzup2u
2013-03-21, 18:38
blev dubbelklickningen.. hehe fan hade hoppats att gruskorn i skor skulle vara med,

Fuark
2013-03-21, 18:44
Du skulle älska mina katter, jag tror inte att det någonsin har hänt att de vikit undan för lite kärlek. Snarare händer det att jag går in på toaletten och stänger dörren en stund när jag inte pallar mystrycket.

låter som du har ett gäng störtsköna katter, du är lyckligt lottad

Det är då man köper en vattenpistol, och beväpnar sig.

hehe, ja. nåt i den stilen. nu har ju inte jag personligen någon katt, men min polare har en som jag tror är besatt av Lucifer.

När jag väntar i hallen brukar den gå lite avslappnat fram och sätta sig och stirra på mig. Jag har ingen aning vad den vill, men ögonen är halvt laidback och lite onda. Kan sitta och stirra i 10 minuter medans jag väntar. Då hade man kunnat spruta vatten på den

knuckles
2013-03-21, 18:58
När man slår tån i ett hårt objekt och en smärta utvecklas

Fuark
2013-03-21, 19:00
När man slår tån i ett hårt objekt och en smärta utvecklas

hade faktiskt med detta alternativet. Min originallista hade närmare 50st olika alternativ, men jag var tvungen att minska det till 25 pga antal-alternativs-restriktionen (Max 25)

Åsberg
2013-03-21, 19:21
Duschdraperiet helt klart. När man duschar vill man ha en stunds avkoppling och om det sker på morgonen så är det ju även för att försöka att inte frysa. Att då ha en kall luftström som hela tiden föser upp draperiet mot en och även snuddar vid på de ställen av kroppen som inte är uppvärmd av duschstrålen är frustrerande.
Det hamnade dessutom på topp 10 i dagens i-landsproblem i en undersökning gjord av Gallup på 384 767 vita kränkta män så jag kan mycket väl ha rätt i sak.

+1.

Segt internet kan få mig ur balans också. Måste fundera innan jag svarar på pollen.

Andy.da.wohoo
2013-03-21, 19:47
Att sova igenom alarmet på väckarklockan är störigast. För det kan man få direkt skit av, från t ex skola eller att komma försent till skolan.

Annars är alla sjukt irriterande och jag känner hopplösheten anlända när jag läser alternativen.

knuckles
2013-03-21, 20:05
Internet är det mest irriterande tror jag, då det flippar mellan on och off och bara vill fungera ibland, fy faan

Sniggel
2013-03-21, 20:10
+1.

Segt internet kan få mig ur balans också. Måste fundera innan jag svarar på pollen.

Segt internet är förstås jäkligt irriterande. Jag var nära att rösta på den också. Men det blev duschdraperi eftersom det är något man lider av flera ggr i veckan. Segt internet händer inte så ofta elelr är åtminstone inte lika irriterande som:
"Hey I heard you like cold air and tight spaces when you shower!"

O_Wao
2013-03-21, 20:18
Sega personer i omkörningsfilen, helt klart.
Men taffsande duschdraperier är också galet irriterande, speciellt om man duschar någon annanstans än hemma. Har nog lite duschdraperifobi..

Skada från ett visst mögligt spanskt pensionat för sisådär tolv år sen? :D

Jag röstade på omkörningsfilen jag med. :em:

Dyrgripen
2013-03-21, 20:25
Folk som inte blinkar i rondeller.

knuckles
2013-03-21, 21:21
Folk som inte blinkar i rondeller.

Eller överhuvudtaget! Tror en del bilmodeller inte har blinkers i utrustningen.

mangemani
2013-03-21, 21:46
när man är extremt törstig och man har köpt en iskall och god burk dricka men den där jäkla "öppnaren" sitter nästan som gjuten i burken och man har inga naglar att sticka under så att man får tag i den, DET är SÅÅÅ irriterande

Nodan
2013-03-22, 08:43
Skada från ett visst mögligt spanskt pensionat för sisådär tolv år sen? :D

Ja fyfan så äcklig den duschen var! Och så blev jag lite härdad med kalla golv, vi hade ju inget kylskåp men kunde förvara kylvaror på golvet.. :D

Frantic
2013-03-22, 08:54
Folk som inte blinkar i rondeller.

Eller folk som blinkar fel i rondeller.

VoDaresVins
2013-03-22, 12:33
TS, vart får du allt ifrån? :laugh:
Tänkte rösta på mjölken för det värsta ja vet är matförpackningar som inte går att öppna utan kniv eller nåt. Okej med köttförpackningar och sånt som inte gjorts för enkel öppning, men förpackningar som har en "öppna här" flik som inte funkar gör mig galen. Hur som helst inte haft nåt problem med just mjölkförpackningar.

hahavaffan
2013-03-22, 14:59
Dålig internetuppkoppling och folk som kör sakta i omkörningsfilen är 50/50 för mig. Jag har dock förstört betydligt fler saker på grund av långsamt internet, men det är nog för att jag identifierar datorn rent fysiskt med internets långsamhet och därför har något att slå på. Det är svårt att beskylla sin egen bil för att k*k****** framför kör för sakta i vänsterfilen. Men iaf, det är dött lopp mellan dom två.

Anatis87
2013-03-22, 15:06
Detta var svårt för jag har galen roadrage, så folk som kör sakta i omkörningsfilen är för mg dårskap.

När ögonfrasen ligger i ögat gör det galet ont vilket är störande. Jag är öm i ögat sedan operationen.

Skosnörena på kängorna går ständigt upp, vilket är irriterande också, det är ju galet irriterande att böja sig ner i full mundering och försöka knyta, och de kommer ändå gå upp igen. Knyter skona ca 8 gånger under ett arbetspass på 8-10 timmar.

Att försova sig kan vara galet irriterande med. Det medför så mycket stress oftast =(

The_RobRoy
2013-03-22, 15:18
Haha, kom du på alla dessa själv? Ruggigt bra lista! :)

Jag valde omkörningsfilen, för er som stör sig på det rekommenderar jag sportbil. Folk flyttade sig mycket snabbare när de ser en arg sportbil i bakrutan än när ni kommer med en BMW M5 som ser exakt ut som alla andra gubb-bilar.

Fuark
2013-03-22, 16:29
TS, vart får du allt ifrån? :laugh:


Haha, kom du på alla dessa själv? Ruggigt bra lista! :)


Det mesta ifrån egna personliga erfarenheter, men även en del ifrån "Fuuuuuu"-meme;n.

Blev ju även en så fin spin-off på förra pollen =)

Dyrgripen
2013-03-22, 16:41
Eller folk som blinkar fel i rondeller.

Ja. Och det rätta sättet är ju egentligen att endast blinka när man ska ut ur rondellen, och det är det jag hatar. Slutar alltid med att man stannar i onödan.

<Mike>
2013-03-22, 17:46
När man är astrött, däckar i sängen, sömnen börjar snabbt krypa sig på och så hör man "bzzzzzzzz". En mygga i rummet. Det suger.

Carolinew
2013-03-22, 18:06
Skulle vilja lägga till ett alternativ om störiga påsar i mataffärer, sådana som ibland aldrig vill öppna sig.

Vinter
2013-03-22, 18:19
Förpackningar som knappt går att öppna. Speciellt elektronik brukar ligga i förpackningar som måste förstöras för att få ut prylen.

Pzorz
2013-03-22, 18:27
Kan helt ärligt säga att det bara är tre punkter som stör mig, resten känner jag nästan ingen frustration över.
-Duschdraperiet in
-Långsamt internet
-Ögonfrans i ögat

WHITEFOLKS
2013-03-22, 19:46
Fuark är mest störande.

Fuark
2013-03-22, 19:55
Fuark är mest störande.

http://s21.postimg.org/of06m5dud/images.jpg

<Mike>
2013-03-23, 11:20
Det här vet jag inte om många kan relatera till, men för att göra det så brett som möjligt så när saker och ting inte fungerar som det ska i diverse program. I mitt fall är det Photoshop och Logic. Ibland vet jag att jag gör rätt, men så går det ändå inte. I andra fall försöker jag lista ut något som borde vara sjukt enkelt men ändå går det inte. I vissa fall har jag suttit i flera timmar och försökt lista ut det och det är så vansinnigt irriterande att jag kan slita mig själv i håret. Jag klarar inte av att ge upp heller utan måste lösa skiten innan jag tar en paus.

Generellt är jag typ aldrig irriterad över något men just det där kan driva mig till vansinne.

Tyrwing
2013-03-23, 11:39
Den där jävla kassörskan som envisas med pengarna på kvittot. Tvi vale.
Blir även jätteaggro när folk kör -30km/H än hastighetsbegränsningen.

Ristretto
2013-03-23, 12:36
Segt internet, utan tvekan.

Fuark
2013-05-13, 17:55
Den där jävla kassörskan som envisas med pengarna på kvittot. Tvi vale.


I know that feel, senast idag. Jag tappade mynt på golvet!

Minimjölk
2013-05-13, 18:06
Jag röstade på tejprullen men kunde lika gärna valt segt internet.
Seghet i uppkoppling i kombination med en långsam dator gör mig *gah!*

Det värsta och mest irriterande är annars kablar som man fint lagt ner i en låda/ficka/väska whatever som därefter helt sonika alltid trasslar ihop sig. Hur fan går detta till?

rent allmänt så är nog alla störmoment som jag stör mig på saker som gör mig mindre snabb och effektiv på det jag gör.