handdator

Visa fullständig version : Agmatine - Skin tearing pump!


Sheogorath
2013-03-20, 20:15
...not.

Vad är grejen? Ett gram och märkte lika bra effekt som av AAKG eller citrullin, d.v.s. inte ett smack.

Dosera högre? Behöver man ta det kontinuerligt? Eller är det som man kunde misstänka: ytterligare en bluff-pump-produkt i raden av ALLA andra som hävdar bättre pump och spelar på folks förhoppningar och hjärnspöken?

Nå?

Mouline
2013-03-20, 20:23
Jag fick bättre effekt av 1g Ag än 1-2 skopor craze.
Tror det beror på vad man testat tidigare men, den funkar för mig.

Sheogorath
2013-03-20, 20:27
Jag fick bättre effekt av 1g Ag än 1-2 skopor craze.
Tror det beror på vad man testat tidigare men, den funkar för mig.

Nu jämför du en produkt som utger sig för att öka trycket i musklerna med en produkt som ska göra dig piggare.

Mouline
2013-03-20, 20:32
Nu jämför du en produkt som utger sig för att öka trycket i musklerna med en produkt som ska göra dig piggare.

Tänkte mer produkt som produkt, den kanske inte "funkar" för dig som craze "inte funkade" för mig.. Men till din fråga: det funkade för mig.

Sheogorath
2013-03-20, 20:35
Tänkte mer produkt som produkt, den kanske inte "funkar" för dig som craze "inte funkade" för mig.. Men till din fråga: det funkade för mig.

Då förstår jag din tanke.

Anders The Peak
2013-03-20, 20:44
produkten verkar inte fungera i den dosering som anges...

Gober
2013-03-20, 20:45
Inte testat själv men man har ju läst många positiva omdömen och då menar jag från icke sponsrade, vet dock inte vilken dos som är effektiv.

Jag har prövat Hemavol med Agmatin och glycerol. 500mg agmatinsulfat per dosering, jag körde dubbel (minst plus pwo) dos dvs minst 1g agmatin. Det gav bra med pump.

Kanske det krävs högre dos.

Sheogorath
2013-03-20, 20:47
Inte testat själv men man har ju läst många positiva omdömen och då menar jag från icke sponsrade, vet dock inte vilken dos som är effektiv.

Jag har prövat Hemavol med Agmatin och glycerol. 500mg agmatinsulfat per dosering, jag körde dubbel (minst plus pwo) dos dvs minst 1g agmatin. Det gav bra med pump.

Kanske det krävs högre dos.

Då har du visserligen glycerol som confounder...

Någon som har haft utebliven effekt av 1 gram och ökat upp dosen och fått effekt?

agazza
2013-03-20, 20:50
Vad gör detta, vad kostar detta och vad är beläggen bakom detta?

Sheogorath
2013-03-20, 20:56
Vad gör detta, vad kostar detta och vad är beläggen bakom detta?

Det är vad som gäller för skin tearing pümpf just nu. Arginin är såååååå 2009.

(du hittar det på en kosttillskottssida med svart bakgrund och många sponsrade Kolozzeum-medlemmar)

Morrris
2013-03-20, 21:01
Jag förstår inte dessa produkter. Varför vill man ha mer pump?

Sheogorath
2013-03-20, 21:09
Jag förstår inte dessa produkter. Varför vill man ha mer pump?

Håller med. Det var billigt och jag ville se vad hypen handlade om. Tji fick jag.

Gober
2013-03-20, 21:10
Då har du visserligen glycerol som confounder...

Någon som har haft utebliven effekt av 1 gram och ökat upp dosen och fått effekt?

Testa 1.5g eller två om du vågar (kanske spränger biceps? ;-) ) Vet dock inte om det kan ha negativa effekter, det bör du själv ha bättre koll på.

Antar att du inte kör lågrep när du testat tillskottet?

Sheogorath
2013-03-20, 21:19
Testa 1.5g eller två om du vågar (kanske spränger biceps? ;-) ) Vet dock inte om det kan ha negativa effekter, det bör du själv ha bättre koll på.

Antar att du inte kör lågrep när du testat tillskottet?

Verkar som att illamående och diarré rapporterats hos vissa individer vid doser över 3 gram, men inget värre än så. Doserades dagligen högt i flera veckor. Kanske ska öka på med en kapsel per gång tills jag märker adverse effects... Har ju varit eder försökskanin tidigare och det här verkar rimligt safe.

FÖ körde lågreps för att kunna utvärdera tillskottet eftersom det är lågreps jag brukar köra. Ibland får jag pump av lågreps utan någon klar anledning och då tycker jag att ett sådant här tillskott ska kunna ge mig pump när jag kör lågreps. Annars blir det lite "this product should be combined with diet and a healthy life style..." över det hela. Jag menar: hur svårt är det att få pump med högreps? Det är bara att fjanta runt 20 reps med kablar.

Gober
2013-03-20, 21:27
Verkar som att illamående och diarré rapporterats hos vissa individer vid doser över 3 gram, men inget värre än så. Doserades dagligen högt i flera veckor. Kanske ska öka på med en kapsel per gång tills jag märker adverse effects... Har ju varit eder försökskanin tidigare och det här verkar rimligt safe.

FÖ körde lågreps för att kunna utvärdera tillskottet eftersom det är lågreps jag brukar köra. Ibland får jag pump av lågreps utan någon klar anledning och då tycker jag att ett sådant här tillskott ska kunna ge mig pump när jag kör lågreps. Annars blir det lite "this product should be combined with diet and a healthy life style..." över det hela. Jag menar: hur svårt är det att få pump med högreps? Det är bara att fjanta runt 20 reps med kablar.

Mest nyfiken på repsantalet. Jag har fått effekt med Hemavol då jag kört mellan 6-12 rep.

Men oavsett tillskott så är det för mig lite slumpartat hurvida jag får rejäl pump, kanske kosten påverkar och kanske handlar det mycket om att "träffa rätt" eftersom jag fått enorm pump bara efter något rep på tunga vikter. Å andra sidan har jag också fått pump bara av lite uppvärming men då har det främst varit när jag kört just Hemavol.

Tycker dock att det verkar som att jag byggde upp tolerans, men vet inte ens om det är möjligt?


Haha, kosttillskott *rolleyes*

Mollestam
2013-03-20, 21:35
Sådana här produkter förstå jag mig inte på. Varför behöver man mer pump, gör det att man bygger bättre på något vis? Seriös fråga, jag undrar verkligen vad som är meningen med alla "pump-produkter".

Gober
2013-03-20, 21:38
Sådana här produkter förstå jag mig inte på. Varför behöver man mer pump, gör det att man bygger bättre på något vis? Seriös fråga, jag undrar verkligen vad som är meningen med alla "pump-produkter".

Säger som Arnold, its like cumming!


Visst är det onödigt och rent av negativt för träningen om pumpen blir för kraftig. Men jag ser det som en rolig grej att köra någon gång ibland. Skön känsla och man ser lite större och bättre ut. Fåfängt och tramsigt men gött någon gång ibland.

zam_zap
2013-03-20, 21:57
Upplever inte heller någon större "whhaaaooo!" effekt. Knappt någonting. Köpte en burk mest för att se hur/om ådrorna på armarna skulle nå bristningsgränsen. Testat både 1g och 1,5g men upplevd känsla är ungefär samma som utan.

Föredrar nästan Rage mer i pumpsyfte men upplevd effekt har avtagit där med, framför allt beta-alaninet har jag inte märkt av de senaste gångerna. Going for pure b-alanin nästan

Baronpanda
2013-03-20, 22:43
Har kört snart en halvburk agmatine och ALLTID tagit 1g inte mer eller mindre något pass.
Effekten har inte avtagit så ser ingen mening och testa högre dosering.

Tycker att agmatine är en av de "bättre" saker jag tagit för lite extra pump då jag faktiskt känner av det, speciellt vid triceps av någon anledning blir pumpen jaa crazy inösande skin tearing!

Men som någon var inne på spåren får ut mest utav det då ja kombinerar det med lite malto och xtend innan passet.

Dvs får ut mera när den kombinerats med andra faktorer som även spelar in sin roll i helheten.

Piledahl
2013-03-20, 23:04
Agmatine har gett mig bra resultat i över 1år, får man inte grym pump får man experimentera när och med vad man tar det med

944RS
2013-03-21, 04:41
...not.

Vad är grejen? Ett gram och märkte lika bra effekt som av AAKG eller citrullin, d.v.s. inte ett smack.

Dosera högre? Behöver man ta det kontinuerligt? Eller är det som man kunde misstänka: ytterligare en bluff-pump-produkt i raden av ALLA andra som hävdar bättre pump och spelar på folks förhoppningar och hjärnspöken?

Nå?

Haha! Jag gillar när Sheo drar igång motorsågen!

Kul att du testar för det brukar komma sakliga motiveringar från dig.

bigjepp
2013-03-21, 07:14
Jag är inne på gobers tankar, jag får ibland galen pump och ibland känner jag inte av det alls.. Jg har testat lite olika doseringar och tid innan gymmet, ca 20 minuter innan med 2 skopor (1,5 gram) funkar för mig.

Sheogorath
2013-03-21, 07:44
Jag ska successivt gå upp till max 3,5 gram med 0,5 grams ökning per pass så länge utebliven effekt (eller bieffekt). Återkommer allteftersom.

ccederquist
2013-03-21, 08:57
Köpte en bruk för ett tag sedan. Märker att jag får helt jävla galet pump. Vet dock inte om det är placebo eller effekten från tabletterna.

Ola Wallengren
2013-03-21, 09:17
Jag ska successivt gå upp till max 3,5 gram med 0,5 grams ökning per pass så länge utebliven effekt (eller bieffekt). Återkommer allteftersom.

Varför inte ta maxdos direkt? Funkar det så kan du trappa ner. Funkar det inte så kan du ju lägga ner direkt.

Sheogorath
2013-03-21, 09:26
Varför inte ta maxdos direkt? Funkar det så kan du trappa ner. Funkar det inte så kan du ju lägga ner direkt.

3,5 gram är väl egentligen ingen maxdos per se utan en dos som i en (1) studie visat sig funka för de flesta utan biverkningar. Burken anger max 1 gram, for what it's worth. Illamående får mig att vilja hoppa ut genom fönstret. Vill inte riskera det så därför trappar jag hellre upp.

PureWhey
2013-03-21, 09:40
Jag kör Prodigy + Beta Alanin, musklerna känns jävligt fräscha genom hela passet efter jag börjat med det... Vet inte om det är pga det såklart men rekommenderar dessa två tsm!

Tap3worm
2013-03-21, 15:00
säger som arnold, its like cumming!


Visst är det onödigt och rent av negativt för träningen om pumpen blir för kraftig. Men jag ser det som en rolig grej att köra någon gång ibland. Skön känsla och man ser lite större och bättre ut. Fåfängt och tramsigt men gött någon gång ibland.

+1

AronP
2013-03-21, 15:02
Som jag har sagt i någon annan tråd så är det en av dom bästa pumpprodukterna jag hittat på senare tid.

Jode
2013-03-21, 19:03
Som jag har sagt i någon annan tråd så är det en av dom bästa pumpprodukterna jag hittat på senare tid.

Är villig att hålla med. Kör 1 kapsel för lagom effekt, kör jag 2 så känner jag av en mild molande känsla i skallen efter passet?

Sheogorath
2013-03-21, 19:28
Är villig att hålla med. Kör 1 kapsel för lagom effekt, kör jag 2 så känner jag av en mild molande känsla i skallen efter passet?

Jag hade faktiskt lite huvudvärk igår. Det brukar jag inte ha. Återkommer.

Morrris
2013-03-21, 19:32
Jag hade faktiskt lite huvudvärk igår. Det brukar jag inte ha.

Försök tänka på något annat.

Sheogorath
2013-03-21, 19:34
Försök tänka på något annat.

Jag lirar Baldur's Gate Enhanced. Du behöver inte oroa dig för att jag sitter och tänker på agmatine konstant. :D

Jode
2013-03-22, 13:33
Jag hade faktiskt lite huvudvärk igår. Det brukar jag inte ha. Återkommer.

Ska testa 2 idag igen. Huvudvärken är inte den där normala man kan ha utan en mer skum diffus värk?

RassK
2013-03-22, 17:27
Enda anledningen för att det skulle fungera för dig skulle väl vara om du har hyperaktiv produktion av kväveoxidsyntas. Om det inte fungerar kanske du bör testa kombinera det med någon analog av arginin och/eller citrullinmalat. Det är ju en välkänd kombination? Finns ju en massa påverkande variabler som att träna kall, hur pass effektiv din kropp är på vasodilation, hur du tränar (högreps), blodtryck, blodvolym, vätskestatus osv.

1g agmatin + 3g l-argninin/aakg + 8g citrullin + 40ml glycerol + 1L vatten med elektrolyter på en varm dag tillsammans med högreps = omfg

Sheogorath
2013-03-22, 17:27
1,5 gram. Ingen effekt.

Mouline
2013-03-22, 17:36
Enda anledningen för att det skulle fungera för dig skulle väl vara om du har hyperaktiv produktion av kväveoxidsyntas. Om det inte fungerar kanske du bör testa kombinera det med någon analog av arginin och/eller citrullinmalat. Det är ju en välkänd kombination? Finns ju en massa påverkande variabler som att träna kall, hur pass effektiv din kropp är på vasodilation, hur du tränar (högreps), blodtryck, blodvolym, vätskestatus osv.

1g agmatin + 3g l-argninin/aakg + 8g citrullin + 40ml glycerol + 1L vatten med elektrolyter på en varm dag tillsammans med högreps = omfg

lågt bt vs högt bt, vad är skillnaden på svar på kväve? om du har låg andfrek och låg puls? vs hög. jämtmed kväveoxysyntes.

Onigiri
2013-03-22, 17:37
Sheo pls



Vid det här laget borde du veta att ju mer är bättre, rekommenderade doser är bara för motionärer och nybörjare! Öka till 2-3g, tycker det funkar fint 7 av 10 gånger :) Gravt underdoserat enligt burkarna dock. Hemavol och Dedicated Epic tar rejält med skruv tyckte jag!

Edit: Kör du rena kapslar? Fastande? Morgon? Kolhydratskombo?

Sheogorath
2013-03-22, 17:42
Sheo pls



Vid det här laget borde du veta att ju mer är bättre, rekommenderade doser är bara för motionärer och nybörjare! Öka till 2-3g, tycker det funkar fint 7 av 10 gånger :) Gravt underdoserat enligt burkarna dock. Hemavol och Dedicated Epic tar rejält med skruv tyckte jag!

Edit: Kör du rena kapslar? Fastande? Morgon? Kolhydratskombo?

Rena kapslar. Brukar träna på en proteindryck på antingen vatten (eftermiddag, 3-4 timmar efter måltid) eller mjölk (morgon).

Kommer öka till 2 gram imorgon enligt schema. :)

Jode
2013-03-22, 19:00
Körde 2caps nu till dagens bröst/tricepspass (dvs 1gram). Precis lagom skönt tryck i kroppen. Men precis som förra gången så har jag nu ca 3 timmar efter intaget en minimal huvud"värk".

Faktiskt riktigt nöjd med denna produkt!

Sheogorath
2013-03-23, 11:08
2,0 gram. Ingen effekt.

This is getting old. Vi gör så här: jag återkommer OM jag får effekt innan 3,5 gram.

zam_zap
2013-03-23, 13:49
Efter att ha testat 1-1.5g så tog jag till 3.5g och där kanske det hände något. Axelpass med 3set tunga pressar och därefter 3set med 10reps i hantelpress och där kom smärtan av pumpen i axlarna. Var länge sedan som smärtan var så pass intensiv av pumpen efter ett avklarat set så armarna måste läggas upp för att få musklerna att slappna av. Dock dåligt med synliga ådror.

Nephelite
2013-03-23, 14:37
Nephelite's Pump protocol:

för intresserade xD

9:00 vakna, ALA 5 g kreatin, 1 påse samarin, Super potassium (great earth) ~0.,8 liter vatten totalt.
9:30 10 gram Glutamin + 3 bananer 2 teskedar socker 5 g kreatin 0,3 l vatten
9:45 2 teskedar salt-vattenshot + super potassium ALA l-arginin 0,1 l vatten
10:00 0,4 liter vatten rent.
10:15 pissa, pissa , pissa ,pissa
10:30 1 skopa gaspari Superpump med beta-alanin 5g tillsatt, 5 g glutamin på det.
11:00 precis i omklädningsrummet 1 skopa hot blood (scitec) 1 ALA tablett 5g
11:10 Aminolast BCAA med elektrolyter + 1 käftsmäll och en sista piss

---> Gå in på gymmet --> gör 1 rep valfri curl --> se/känn hur din bicep sprängs av pump och du inte kan röra armen längre --> gå hem:


Alltid funkat för mig =D

Alternativt kör ovanstående och gå och kör bröst/axlar och gå runt med Double D's resten av passet.

Jode
2013-03-23, 14:44
Nephelite's Pump protocol:

för intresserade xD

9:00 vakna, ALA 5 g kreatin, 1 påse samarin, Super potassium (great earth) ~0.,8 liter vatten totalt.
9:30 10 gram Glutamin + 3 bananer 2 teskedar socker 5 g kreatin 0,3 l vatten
9:45 2 teskedar salt-vattenshot + super potassium ALA l-arginin 0,1 l vatten
10:00 0,4 liter vatten rent.
10:15 pissa, pissa , pissa ,pissa
10:30 1 skopa gaspari Superpump med beta-alanin 5g tillsatt, 5 g glutamin på det.
11:00 precis i omklädningsrummet 1 skopa hot blood (scitec) 1 ALA tablett 5g
11:10 Aminolast BCAA med elektrolyter + 1 käftsmäll och en sista piss

---> Gå in på gymmet --> gör 1 rep valfri curl --> se/känn hur din bicep sprängs av pump och du inte kan röra armen längre --> gå hem:


Alltid funkat för mig =D

Alternativt kör ovanstående och gå och kör bröst/axlar och gå runt med Double D's resten av passet.

Och detta bidrar med vad i en tråd om Agmatine?
Sorry om det lät drygt* edit

Nephelite
2013-03-23, 14:45
Svar på mollenstam-- Enkelt sagt Pump = muskeltillväxt, ja det är sant.
sedan i vilken utsträckning det sker har jag ingen aning om men cellvolym och deformation i sig aktiverar mTOR som fuckar ur och biffar upp mucklerna ^^

kan länka mer seriös text och källor på det sedan om jag orkar leta :D annars får ni googla själva men kort sagt Pump --> mTOR

Nephelite
2013-03-23, 14:45
Näe :D gör det inte, men känns som det finns en del Pump-krigare och ville erbjuda en bra lösning ^^

Gober
2013-03-23, 14:47
Sheo, har du sprängt skinnet ännu?

Testa 10g *flex*

VincHeee
2013-03-24, 03:35
testade 1 kapsel, sedan 2 och sist 3. ingen effekt alls..

Sheogorath
2013-03-24, 08:43
Sheo, har du sprängt skinnet ännu?


http://www.myseoexpert.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/60cf9_5fd68d2c8b25d7126df6f94833d893d5.600x400_lar ge.nopad

Löpsko
2013-03-24, 09:05
"Stimulerar naturlig GH, LH och IGF-1-nivåer."

Intressant produkt..

Mouline
2013-03-24, 09:43
"Stimulerar naturlig GH, LH och IGF-1-nivåer."

Intressant produkt..

http://www.bodybuilding.com/fun/jrod17.htm

Indeed:hbang:

944RS
2013-03-28, 21:29
Finns det någon PWO eller ämne som man INTE bör ta i samband med denna produkt?

Gober
2013-03-28, 21:32
Testade idag, 2 kapslar med 2 skopor jacked-Extreme. Sprängde inte skinnet jag heller, visst fick jag lite pump men inget över det vanliga, ska väl dock nämnas att jag startade diet i måndags och har knappt ätit några kolhydrater och väldigt lite mat öht.

Får återkomma när jag testat lite mer.

PureWhey
2013-03-28, 21:55
Jag vet inte om jag nämnt detta innan men, jag kör Prodigy + Beta Alanin och sedan jag bytte över från Brutal FX har musklerna känns mer "fräscha" under hela passet, samma kost.

Sheogorath
2013-03-29, 12:55
Har nu gått upp till 3 gram och erfarit:


Lättare yrsel.
Gaser.
Mardrömmar.


Särskilt det sista gjorde mig lite nyfiken (jag har i stort sett aldrig mardrömmar) och agmatine är tydligen en svag NDMA-receptor-antagonist som visat vissa antidepressiva egenskaper. Den har med andra ord en potentiellt psykiatrisk verkan vilket skulle kunna förklara att den spökar till det, om det nu inte bara skulle vara en lustig slump.

Sheogorath
2013-03-30, 10:24
...och alltså ingen extra "pump" på någon dos. **** this ****, I'm out.

Onigiri
2013-03-30, 11:59
...och alltså ingen extra "pump" på någon dos. **** this ****, I'm out.Skicka burkarna till mig, signerade med ditt nick förstås *cupid*

RassK
2013-03-30, 15:43
Det där med NMDA-antagonistiska effekten tyckte jag var intressant när jag läste studier om det med tanke på att det paras ihop med just NMDA i en populär testoboosterprodukt. De torde ta ut varandra till viss del med andra ord. Ska du slänga den så ge den till mig, drar till malmöe imorgon!

944RS
2013-04-02, 03:53
Finns det någon PWO eller ämne som man INTE bör ta i samband med denna produkt?

Bumpar denna fråga då jag efter Sheos inlägg tycker den borde intressera alla användare.
Jag har inte kunskaperna att läsa mig till svaret själv.

Überbiffen
2013-04-09, 08:48
1,5g idag och visst händer det något men inget revolutionerande. Inbillar mig att jag får lite rodnad i ansiktet vilket kanske inte är så långsökt.

Hymer
2013-09-18, 08:13
Bumpar en gammal tråd.

Köpte en en burk nu i dagarna och jag måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd. Fick en helt galen pump i armarna som jag inte upplevt tidigare :)

Ola Wallengren
2013-09-18, 09:25
Bra sida med information om agmatin mm.

http://examine.com/supplements/Agmatine/

Sidan har iofs köplänkar så det kanske bryter mot forumreglerna, så får väl länken tas bort i så fall.

JIMPAAH
2013-09-18, 17:39
Så här fungerade produkten på mig..

2 tabletter = Ingen skillnad.
3 tabletter = Ingen skillnad.
4 tabletter = Sjukaste pumpen jag någonsin haft och kände inget illamående eller otrevliga toabesök efteråt.

Mouline
2013-09-18, 20:01
Bra sida med information om agmatin mm.

http://examine.com/supplements/Agmatine/

Sidan har iofs köplänkar så det kanske bryter mot forumreglerna, så får väl länken tas bort i så fall.

Där kan man snacka om utförlig undersökning

Gober
2013-09-18, 21:57
Bra sida med information om agmatin mm.

http://examine.com/supplements/Agmatine/

Sidan har iofs köplänkar så det kanske bryter mot forumreglerna, så får väl länken tas bort i så fall.

Låter ju som rena mirakelkuren när man skummar igenom ;-)


Kan man sammanfatta kort vad allt detta skulle kunna betyda för en muskelbyggare? Delen om NMDA intresserar mig men jag förstår inte riktigt.

Ola Wallengren
2013-09-19, 08:23
Låter ju som rena mirakelkuren när man skummar igenom ;-)


Kan man sammanfatta kort vad allt detta skulle kunna betyda för en muskelbyggare? Delen om NMDA intresserar mig men jag förstår inte riktigt.

Då tycker jag inte du läst tillräckligt noga. Läser man detta så får i alla fall jag intrycket att agmatin har fler potentiellt negativa effekter för muskelbyggare än möjliga positiva effekter. Oavsett så är underlaget i dagsläget för tunt för att dra några slutsatser om det. Vill man så kan man ju prova sig fram eftersom det inte verkar direkt giftigt.

Jag hade provat med eller utan arginin/citrullin, koffein/stim. Effekten kan dessutom vara dosberoende där högre doser inte nödvändigtvis ger de effekter man önskar, så man får nog titrera dosen på känn.

forslund
2013-09-19, 10:50
Läser man detta så får i alla fall jag intrycket att agmatin har fler potentiellt negativa effekter för muskelbyggare än möjliga positiva effekter.

Kan du förklara lite varför? Har (försökt) läsa igenom länken men termerna de kastar med är ovanför min kunskap.

Ola Wallengren
2013-09-19, 11:32
Jag tänker främst på att det är osäkert om agmatin faktiskt ökar blodflödet till musklerna, det kan ha den motsatta effekten, samt att agmatin verkar minska bildningen av kväveoxid från arginin/citrullin vilket förmodligen inte är vad man vill.
Påverkan på nervsysten och stressrespons är snarare dämpande än förstärkande, vilket kan innebära att man blir mindre taggad i syrketräningen. Eventuellt hidrar koffeinets uppiggande effekt och hindrar fettförbräningen i "stubborn fat areas", via a2-receptorn.

En känsla av att det går bra på gymmet kan eventuellt ha att göra med ökad endorfineffekter och blodstockning i musklerna.

forslund
2013-09-19, 12:08
Tack så mycket!

Snubben
2013-09-19, 14:16
Jag tänker främst på att det är osäkert om agmatin faktiskt ökar blodflödet till musklerna, det kan ha den motsatta effekten, samt att agmatin verkar minska bildningen av kväveoxid från arginin/citrullin vilket förmodligen inte är vad man vill.
Påverkan på nervsysten och stressrespons är snarare dämpande än förstärkande, vilket kan innebära att man blir mindre taggad i syrketräningen. Eventuellt hidrar koffeinets uppiggande effekt och hindrar fettförbräningen i "stubborn fat areas", via a2-receptorn.

En känsla av att det går bra på gymmet kan eventuellt ha att göra med ökad endorfineffekter och blodstockning i musklerna.

Dum fråga men borde det inte räcka med att ta arginin om man vill ha pymp? Dey ökar väl blodtillförseln (kväveoxider)

Eller?

Ola Wallengren
2013-09-19, 14:56
Arginin verkar ha viss effekt hos de som är sjuka och äter lite protein. Hos friska styrketränande med högt proteinintag är det mindre sannolikt att det har några positiva effekter. Personliga erfarenheter varierar starkt vad gäller pumpen.

Gober
2013-09-19, 16:58
Jag tänker främst på att det är osäkert om agmatin faktiskt ökar blodflödet till musklerna, det kan ha den motsatta effekten, samt att agmatin verkar minska bildningen av kväveoxid från arginin/citrullin vilket förmodligen inte är vad man vill.
Påverkan på nervsysten och stressrespons är snarare dämpande än förstärkande, vilket kan innebära att man blir mindre taggad i syrketräningen. Eventuellt hidrar koffeinets uppiggande effekt och hindrar fettförbräningen i "stubborn fat areas", via a2-receptorn.

En känsla av att det går bra på gymmet kan eventuellt ha att göra med ökad endorfineffekter och blodstockning i musklerna.

Reagerade på biten med a2-receptorn, om det stämmer är det inte särskilt lyckat att köra det i slutet på en diet.

Vad det gäller pump tycker jag det är svårt att ta det vid rätt tidpunkt då effekten inte håller i sig länge och inte alltid ger effekt samma tidpunkt efter intag. Verkar vara mycket som påverkar, som kosten, andra tillskott osv.