handdator

Visa fullständig version : Äta vad kvällen innan morgoncardio


Viking76
2013-03-20, 10:33
hej

Beach 2013 hägrar :)

Finns det något speciellt att tänka på när det gäller näringsintag kvällen innan man kör morgoncardio?


Tränar kvällstid och tar proteindrink/gainer + kvällsmål innan läggdax.
Kör EAA + koffein innan morgoncardio.

Eira
2013-03-20, 10:47
Sov längre och skippa cardio tycker jag.
om du nu vill springa för du gillar det så är kolisar att föredra men det får du säkert i dig efter passet dagen innan.

Reaper123
2013-03-20, 11:01
Vad är syftet/målet med morgonkardion?

För detta bör styra hur du lägger upp kosten, för gör du det bara för att öka ditt energibehov så skulle jag säga att det kvittar vad du äter dagen innan då det är kcal in vs ut som styr utgången på deffen.

Men är du däremot ute efter att förbättra din tid på tex 10km så finns det andra saker att ta hänsyn till. Ska du extremfall springa långa distanser, säg 20km+ sä är uppladdning rentav A och O...

Viking76
2013-03-20, 11:22
Målet är bränna fett så blir lågintensiv träning, dvs ingen löpning ;)

Passar mitt dagliga liv bäst att köra innan frukost.

nitz
2013-03-20, 12:31
Målet är bränna fett så blir lågintensiv träning, dvs ingen löpning ;)

Passar mitt dagliga liv bäst att köra innan frukost.
Du behöver inte direkt köra någon speciell näringsförberedelse för att gå ut och gå i min åsikt.

Reaper123
2013-03-20, 12:35
Målet är bränna fett så blir lågintensiv träning, dvs ingen löpning ;)

Passar mitt dagliga liv bäst att köra innan frukost.

Du behöver inte direkt köra någon speciell näringsförberedelse för att gå ut och gå i min åsikt.+1 på den!

Till TS:
Alltså, jag har sprungit 10km+ på fastande mage i snart 6 måns tid så att ens fundera på "vad ska jag äta dagen innan jag ska ta en morgondpromenad"... ja vad ska jag säga?

Ät vad du vill så länge du landar på planera kcalunderskott och rätt makros! :thumbup:

Dreas
2013-03-20, 12:37
Målet är bränna fett så blir lågintensiv träning, dvs ingen löpning ;)

Passar mitt dagliga liv bäst att köra innan frukost.Och du tror att du kommer att bränna mer fett över en period om du tar en morgonpromenad istället för att springa?

Akut ökad fettförbräning ja. Kanske ökad fettförbränning över ett dygn, över en längre period är jag tveksam med tanke på att kroppen lyckas balansera ut det vid andra tillfällen.

Springa och få fördelarna av löpning samt mer tid över på morgonen låter som ett bättre val i mina öron. Om man nu gillar att springa.

Viking76
2013-03-20, 12:44
lite halt/kallt att springa nu ;) men när våren kommer....

springer jag forölorar jag den tiden jag tjänar på att duscha innan jobb ;)

OK tack för svar, bara att köra på nu då :)