handdator

Visa fullständig version : smörgåspålägg Philadelphia marabou


normann
2013-03-19, 13:44
När jag väl äter smörgås nu när jag är inne i min deff så funderar jag på att köpa philalelphiaost med marabou i istället för att köra smör på mackan. Det finns en Philadelphia med marabou i. Tänker inte ha i själv ifall det va nån som trodde det :p

Nån som har synpunkter på detta? :)
Philadelphiaosten har ca hälften så mycket kcal/100 gram jämfört med vanligt smörpålägg.

StarkaUlf
2013-03-19, 13:46
Frågor på det?

Om du nu vill äta det, så gör det.

Reaper123
2013-03-19, 13:56
IIFYM - If It Fits Your Macros

The phrase If It Fits Your Macros (often abbreviated to IIFYM) refers to meeting the individual macronutrient needs relevant to one’s goals and then filling the remaining calories with foods of personal preference. Meaning, eat whatever you want as long as it fits the macros

Nuff said? :D

Nikodemus
2013-03-19, 14:36
fan va gott det lät, ska plocka upp på vägen hem, fira mina PB's som jag ska ta idag (oh no i did not jinx it!)

Reaper123
2013-03-19, 14:50
fan va gott det lät, ska plocka upp på vägen hem, fira mina PB's som jag ska ta idag (oh no i did not jinx it!)Smakar inte alls så gott som nutella eller andra "chokladsmör" jag testat, men skillnaden i kcal kanske kan vara värt det om man hellre äter mycket än något som är sjukt gott ;)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

vicarious
2013-03-19, 15:40
Eldorado har en färskost med 4% fett, kostar 10kr för 200g på Willys. Kanske går att blanda ihop någon egen variant av choklad-färskost :) Canderel Kakao eller vanlig kakao + sötningsmedel + osten.

normann
2013-03-19, 16:46
blir att springa förbi på ica och handla en sådan chokladost, får se hur det smakar men troligen något man tar på mackan ist för vanigt smör :d