handdator

Visa fullständig version : Fråga till alla tjejer ! Om en vältränad kille böjer tittar ni ?


Vivaldi
2013-03-18, 21:14
Ja som topic lyder, jag själv är en annars väldigt gentlemannamässig kille för det mesta. Men om en tjej ( speciellt i tights ) går fram till böjräcket och kör vaknar till och med mina cavemangener till liv och det är i det närmsta omöjligt att inte kika.

Efter en diskussion med en kvinnlig kompis som hävdade att det motsatta gällde för tjejer likaså ställer jag nu denna fråga till er !
Om en vältränad kille kör böj, kikar ni på "dat ass" med eller tänker ni inte ens på det ?

Homosexuella får självklart rösta de med !

Angel
2013-03-18, 21:16
Jag kollar om det är en bra rumpa, det är det dock väldigt sällan.

Duran
2013-03-18, 21:18
Jag är inte så intresserad av killrumpor men jag smygkollar alltid lite vad alla gör på gymmet och på vilka vikter. Om en vältränad man böjer blir jag glad över att han inte kör disco och impad om han verkar stark (fast där jag tränar böjer ingen tungt).

pwnyou
2013-03-18, 21:32
Du måste alltid ha ett "Albatross/Jag är kille/Vet ej"-alternativ i en poll!

LadyG
2013-03-18, 21:35
Jo, men beundra någon som är välbyggd och gjort ett bra jobb med sin kropp skadar väl ändå inte oavsett kön? Inspiration kommer i många former.

Vivaldi
2013-03-20, 14:36
Jag är inte så intresserad av killrumpor men jag smygkollar alltid lite vad alla gör på gymmet och på vilka vikter. Om en vältränad man böjer blir jag glad över att han inte kör disco och impad om han verkar stark (fast där jag tränar böjer ingen tungt).

Byta klubb ;) ?

Vivaldi
2013-03-20, 14:37
Jo, men beundra någon som är välbyggd och gjort ett bra jobb med sin kropp skadar väl ändå inte oavsett kön? Inspiration kommer i många former.

Helt korrekt, har exempelvis lärt mig bänka ordentligt från en tjej på gymmet ...

Då det gäller böjen önskar jag att jag gluttade mer på tex. svanken än vissa andra delar ...

MaxHBG
2013-03-20, 14:59
Böj är faktiskt den roligaste övningen jag vet! Mest för att jag är stark i den. (om man jämnför med dom på mitt gym, på kollo är jag inte stark :em: ).

Sen kollar jag på dom som kör böj om dom är starka, men inte så många böjer på mitt gym.

Sparven från Minsk
2013-03-20, 15:12
Böj är faktiskt den roligaste övningen jag vet! Mest för att jag är stark i den. (om man jämnför med dom på mitt gym, på kollo är jag inte stark :em: ).

Sen kollar jag på dom som kör böj om dom är starka, men inte så många böjer på mitt gym.

Vilket gym kör du på i stan?

StorEric
2013-03-20, 15:27
Killar kollar rumpa.. Tjejer kollar??? Armar? Eller är rumpa #1?

Duran
2013-03-20, 15:28
Byta klubb ;) ?

500 kr/år, min egen musik i högtalarna, tvärsöver gatan från min lägenhet, är alltid ensam eller med max två trevliga grannar åt gången. Nä, jag blir kvar tills jag växer ur deras vikter. Sen är det kul att vara mest "avancerad" bland alla pensionärer och familjefäder, de ser inte att jag böjer kackigt. :d

Duran
2013-03-20, 15:31
Killar kollar rumpa.. Tjejer kollar??? Armar? Eller är rumpa #1?

Jag kollar lite på armar och rygg men mest av allt på vikter, teknik och hur mycket de verkar anstränga sig. Jag tycker att kämparglöd och en genuin inre motivation att utvecklas är attraktivt.

Nodan
2013-03-20, 15:32
Jag kollar på folk som böjer (oavsett kön). Mest av förvåning då det inte förekommer så mycket böj där jag tränar och därmed inte heller så många böjrövar :(

tjing
2013-03-20, 15:46
Jag kollar lite på armar och rygg men mest av allt på vikter, teknik och hur mycket de verkar anstränga sig. Jag tycker att kämparglöd och en genuin inre motivation att utvecklas är attraktivt.

Intressant.

Jag tror du satte huvudet på spiken där. Killens kropp i sig är inte så intressant för tjejer, men däremot deras driv och ambition.

baguette
2013-03-20, 16:00
Jag kollar lite på armar och rygg men mest av allt på vikter, teknik och hur mycket de verkar anstränga sig. Jag tycker att kämparglöd och en genuin inre motivation att utvecklas är attraktivt.

+1 på den! Jag kollar på kroppen "som helhet" och sedan mer på själva tränandet. Tycker inte att rumpan är så attraktiv som kroppsdel,

MaxHBG
2013-03-20, 16:27
Vilket gym kör du på i stan?

filborna.

Carnes
2013-03-20, 16:30
Till er tjejer: Posta en bild/film på en kille med en snygg röv! Även förvånad att 7 tjejer har röstat nej. (inb4 hälften av rösterna är killar :D )

Dav0d
2013-03-20, 16:45
Är själv Lite förvånad eftersom det är ett träningsforum vi är på, trodde att det skulle vara en överväldigande siffra som gillar rumpor. Min egna erfarenheten kring tjejerna jag varit med är att de verkligen finner kraftiga ben och muskulös rumpa som något "gött" och viktigt :)

Carnes
2013-03-20, 16:58
Är själv Lite förvånad eftersom det är ett träningsforum vi är på, trodde att det skulle vara en överväldigande siffra som gillar rumpor. Min egna erfarenheten kring tjejerna jag varit med är att de verkligen finner kraftiga ben och muskulös rumpa som något "gött" och viktigt :)

I min erfarenhet har faktiskt magrutor var det minst viktigaste. Ben och armar har varit kraftigt överrepresenterade när jag har diskuterat det här med tjejer som tränar.

Dav0d
2013-03-20, 17:08
I min erfarenhet har faktiskt magrutor var det minst viktigaste. Ben och armar har varit kraftigt överrepresenterade när jag har diskuterat det här med tjejer som tränar.

Jo samma här. Däremot har jag upptäckt att i vissa fall är det så att desto bättre självförtroende tjejen har, desto mer vill de ändå ha lite magrutor. De tjejer som tycker de är i dålig form vill verkligen inte ha magrutor på killen, som att de känner sig mer underlägsna då (hälso och utseendemässigt). Men visst, magrutor är rankat långt efter ben, rumpa, armar etc enligt det jag uppfattat.

StorEric
2013-03-20, 17:10
Jo samma här. Däremot har jag upptäckt att i vissa fall är det så att desto bättre självförtroende tjejen har, desto mer vill de ändå ha lite magrutor. De tjejer som tycker de är i dålig form vill verkligen inte ha magrutor på killen, som att de känner sig mer underlägsna då (hälso och utseendemässigt). Men visst, magrutor är rankat långt efter ben, rumpa, armar etc enligt det jag uppfattat.

Japp.. Har man ju hört..
"Dig vill jag inte gå brevid på stranden, då ser jag otränad ut"....
Och det kom från en BF chey..

Sniggel
2013-03-20, 17:56
Böj är faktiskt den roligaste övningen jag vet! Mest för att jag är stark i den. (om man jämnför med dom på mitt gym, på kollo är jag inte stark :em: ).

Sen kollar jag på dom som kör böj om dom är starka, men inte så många böjer på mitt gym.

Haha typ så!

Om man har en lätt dag så blir folk imponerade över hur stark man är (på gymmet, inte på kolo)

rogerQ
2013-03-20, 18:20
Jag brukar titta på killar som böjer. (Nu är det ganska få som böjer, där jag tränar nu, och de senaste åren, faktiskt) Men jag tittar mest på djupet och hur överkroppen rör sig. Inte på rumpan. Tjejer i tights är mer titt-vänliga?

rogerQ
2013-03-20, 18:23
För att förtydliga: för att se många bra böj på män i trikå så är det kanske mer atletklubbar o.dyl. Men där är tjejer underrepresenterade?

stoneisland
2013-03-20, 18:24
fel!!!

rogerQ
2013-03-20, 18:27
När jag tränade på ett ställe där det tränade OL-lyftare och friidrottare i tights tittade jag mest på tekniken. Rumpan såg jag i duschen. (Inte kul)

O_Wao
2013-03-20, 19:26
Man kikar troligen lite snyggt och diskret. Böjrumpor är fint, och jag blir alltid imponerad av god teknik i böj.

Wibba
2013-03-20, 19:49
Jag har fått höra att tjejerna smygkollar på min rumpa när jag böjer, särskilt i trikå. Någon har även velat klämma på den. Kände mig rörd :')

rogerQ
2013-03-20, 19:53
Jag har fått höra att tjejerna smygkollar på min rumpa när jag böjer, särskilt i trikå. Någon har även velat klämma på den. Kände mig rörd :')

Säg till dem, att de får känna, om de är snälla.

Ljuvligt
2013-03-20, 19:53
Hade jag kikat på vältränade killars ändalyktar hade jag inte haft tid till mycket annat. Nu kör jag förvisso på ett gym för SL-OL:are och ett Elitseriehockeylag så det blir både mycket böj och mycket rumpor. Enda andledningen till att jag skulle titta torde vara PB-försök eller för att se någons teknik snarare än för själva uppskattandet av en bra böjröv (men så är jag väl lite bortskämd också).

Carnes
2013-03-20, 20:51
Väntar fortfarande på att en tjej ska posta bild på en snygg röv................... Just sayin' (nohomo)

Johanss0n
2013-03-20, 20:59
Väntar fortfarande på att en tjej ska posta bild på en snygg röv................... Just sayin' (nohomo)

Du kommer att ångra att du skrev det där när karro hittar den här tråden.......The asses will be everywhere (homo you will become)

Spikmattan
2013-03-20, 21:37
Väntar fortfarande på att en tjej ska posta bild på en snygg röv................... Just sayin' (nohomo)


http://www.google.se/imgres?start=185&um=1&hl=sv&biw=1366&bih=540&tbm=isch&tbnid=-bzmw4kFILi3wM:&imgrefurl=http://www.underwearexpert.com/2013/03/david-beckham-butt-double-2/&docid=fHdfBbywxv5YPM&imgurl=http://cdn.underwearexpert.com/wp-content/uploads/2013/03/url-43.jpg&w=380&h=245&ei=oxpKUeXmEMf1sga504HYAQ&zoom=1&sa=X&ved=0CBYQrQMwBjjIAQ&iact=rc&dur=60&page=7&tbnh=148&tbnw=231&ndsp=26&tx=85&ty=116

Okej lite sjukt att jag googlat rumpor i en 45 minuter innan jag hittade någon som dög att representera min baksmak, den här få klassas som nära nog! Svag för them soccer bums ;)

Edit: Okeeej, bilden vill visst inte visas

narcissisten
2013-03-20, 21:57
Man kikar troligen lite snyggt och diskret. Böjrumpor är fint, och jag blir alltid imponerad av god teknik i böj.

+1 på detta.

cero
2013-03-20, 22:01
Edit: Okeeej, bilden vill visst inte visas

Högerklicka på bilden, och klicka "copy image adress". Den adressen stoppar du in i IMG-flikar.

Rumpan ser helt vanlig ut.

http://cdn.underwearexpert.com/wp-content/uploads/2013/03/url-43.jpg

Carnes
2013-03-20, 22:35
Högerklicka på bilden, och klicka "copy image adress". Den adressen stoppar du in i IMG-flikar.

Rumpan ser helt vanlig ut.

http://cdn.underwearexpert.com/wp-content/uploads/2013/03/url-43.jpg

jahaja, då har jag lite insikt!

pwnyou
2013-03-20, 22:42
Hahaha asså dina GIFs Carnes... Kan inte låta bli att rofla

Diomedea exulans
2013-03-20, 22:43
Hur f*n vågar ni kolla på folk?

Carnes
2013-03-20, 22:48
Hahaha asså dina GIFs Carnes... Kan inte låta bli att rofla

Haha.. vilken gif menar du nu :D? Jag ser iaf ingen!!

Vivaldi
2013-03-20, 22:51
Hur f*n vågar ni kolla på folk?

Vem sa att jag kollade. jag kikar lite lätt ur ögonvrån ;)

Fick även höra av en av receptionisttjejerna att jag tydligen har några som mirar mitt djup då jag böjer ... går numera under namnet "sexy boy" av henne ... vilekt är ironiskt då jag för tillfället varken är sexy eller speciellt stark ( maxat 160 i fullfjupt böj ... )

( win att böja i tights ? )

Vivaldi
2013-03-20, 22:52
Väntar fortfarande på att en tjej ska posta bild på en snygg röv................... Just sayin' (nohomo)

No homo .... acquire aestethics knowledge !

Diomedea exulans
2013-03-20, 22:52
Vem sa att jag kollade. jag kikar lite lätt ur ögonvrån ;)

Jag är så rädd att få stämpeln "den skumma, läskiga typen på gymmet" att jag knappt vågar tänka på andra människor när jag är där. :Virro

Carnes
2013-03-20, 22:53
Jag är så rädd att få stämpeln "den skumma, läskiga typen på gymmet" att jag knappt vågar tänka på andra människor när jag är där. :Virro

lol wut

Diomedea exulans
2013-03-20, 22:56
lol wut

Du tror inte att tjejer skulle tycka att man var lite creepy om de såg att man stod och glodde på dem?

rogerQ
2013-03-20, 23:03
Du tror inte att tjejer skulle tycka att man var lite creepy om de såg att man stod och glodde på dem?

Nää, det har aldrig hänt...

Diomedea exulans
2013-03-20, 23:05
Nää, det har aldrig hänt...

Oh fan... Jag får alltid känslan av att tjejer tycker jag är creepy när jag råkat titta lite för mycket. Typ, att nästa gång hon ser en så rynkar hon nästan obetydligt på näsan, tar ut svängen lite väl mycket när hon går förbi mig, går förbi mig lite väl snabbt, och har blicken lite väl stadigt fäst vid horisonten medan hon går förbi.

Kanske jag som feltolkar.

Carnes
2013-03-20, 23:09
Du tror inte att tjejer skulle tycka att man var lite creepy om de såg att man stod och glodde på dem?

Pratar inte om att glo, du är nojig över att sneaka lite.. Försök att köra den här:
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/lurker.gif

Diomedea exulans
2013-03-20, 23:10
Pratar inte om att glo, du är nojig över att sneaka lite.. Försök att köra den här:
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/05/lurker.gif

Det där är ju jag!

Duran
2013-03-20, 23:18
Du tror inte att tjejer skulle tycka att man var lite creepy om de såg att man stod och glodde på dem?

Det är en man på mitt gym som kan konsten att glo hövligt. Jag besväras iallafall inte av det. Han kollar bara när han är på andra sidan rummet (som är litet för att vara ett gym) med flera maskiner mellan oss. Då tittar han mellan sina set och om jag råkar se honom i spegeln så kollar han bort men inte jättefort som om han blivit ertappad med att göra något fel, utan han glider undan med blicken och fortsätter med sitt. Då känns han inte creepy utan bara normalt nyfiken som många av oss är. :)

rogerQ
2013-03-20, 23:24
Det är en man på mitt gym som kan konsten att glo hövligt. Jag besväras iallafall inte av det. Han kollar bara när han är på andra sidan rummet (som är litet för att vara ett gym) med flera maskiner mellan oss. Då tittar han mellan sina set och om jag råkar se honom i spegeln så kollar han bort men inte jättefort som om han blivit ertappad med att göra något fel, utan han glider undan med blicken och fortsätter med sitt. Då känns han inte creepy utan bara normalt nyfiken som många av oss är. :)

Men tittar du på honom när han böjer? Och om han inte böjer, vid vilken övning som han utför, tittar du?

Olegh
2013-03-20, 23:24
Haha, jag känner mig ibland som en ett sånt där gloende kioskmongo. Det vore skoj (eller..) att veta om det bara är mina egna hjärnspöken som spökar eller om det är på riktigt. Man måste ju ha blicken någonstans för sjutton.

rogerQ
2013-03-20, 23:30
Haha, jag känner mig ibland som en ett sånt där gloende kioskmongo. Det vore skoj (eller..) att veta om det bara är mina egna hjärnspöken som spökar eller om det är på riktigt. Man måste ju ha blicken någonstans för sjutton.

Särskilt när man blir lite dimmig i skallen i slutet på passet och efter tunga set.

Duran
2013-03-20, 23:44
Men tittar du på honom när han böjer? Och om han inte böjer, vid vilken övning som han utför, tittar du?

Ja, jag tittar förfärat när han böjer i smithen, vilket han försöker övertala mig att göra också. Han är över 40 och är enligt egen utsago mest där för att bromsa förfallet så det är inte så spännande att titta på. Ibland försöker jag kolla hur stora viktskillnader vi har.

cero
2013-03-20, 23:56
Fick även höra av en av receptionisttjejerna att jag tydligen har några som mirar mitt djup då jag böjer ... går numera under namnet "sexy boy" av henne ... vilekt är ironiskt då jag för tillfället varken är sexy eller speciellt stark ( maxat 160 i fullfjupt böj ... )

Varje koloits dröm.

Vivaldi
2013-03-22, 23:42
Varje koloits dröm.

Som sagt ... hade varit det OM jag hade varit sexig .. eller stark ... men om du kikar på min senaste bild i min journal ser du att sådant är ej fallet ;)

rogerQ
2013-06-14, 08:09
Hittar inte den gamla "glute"-tråden så den här får duga. Vill bara dela med mig av de här riktigt bra kettlebell-övningarna: http://www.youtube.com/watch?v=umj2lIXNYPM Hon har även postat fler roliga/bra klipp.

rogerQ
2013-06-14, 08:21
Ok, hittade den ursprungliga tråden och efterlysningen i slutet står kvar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=195734&highlight=haploida+celler&page=9

Okej
2013-06-14, 10:41
Hahaha hoppas inte, har inte tränat ben på snart 1,5 år :em: för att det var tråkigt, får betala priset nu. Aldrig skämts så mycket som när jag skulle böja inför ett fullspäckat friskis igår :laugh:

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/342/953/efa.png

/Chicken legs

jenni
2013-06-14, 11:19
jag kollar hellre på en snygg tjej som böjer, killar är snyggare i andra positioner ;)

-squat-
2013-06-14, 11:21
jag kollar hellre på en snygg tjej som böjer, killar är snyggare i andra positioner ;)

I vilka positioner då?

Okej
2013-06-14, 11:22
I vilka positioner då?

100 spänn på att hon vill se axlar

jenni
2013-06-14, 11:27
I vilka positioner då?

överkroppen är alltid hetare på killar, snygg mage, axlar, rygg...
när en kille tränar det så är det svårt att inte snegla, speciellt på "strandgym" när de står men bar överkropp, Omg!!!*cupid*

-squat-
2013-06-14, 11:35
överkroppen är alltid hetare på killar, snygg mage, axlar, rygg...
när en kille tränar det så är det svårt att inte snegla, speciellt på "strandgym" när de står men bar överkropp, Omg!!!*cupid*

Jag trodde ni tyckte just överkroppspumpande killar var lite muppiga, men smaken är som baken.

nomirin
2013-06-14, 12:27
Jag trodde ni tyckte just överkroppspumpande killar var lite muppiga, men smaken är som baken.
Varför skulle snygg överkropp vara lika med "överkroppspumpande"?

Carolinew
2013-06-14, 12:52
Efter att ha tränat på en styrkelyftarklubb i många år men nu gått över till random fitnessgym, känns det som att alla är svaga som räkor och böjer på fisvikter. Inkl. mig själv förstås. Enda anledningen till att titta nu är väl om någon har så taskig teknik att man inte kan låta bli att undra vad tjommen håller på med.

nomirin
2013-06-14, 12:54
Vad menas med "böjer"? Att man kör benböj/knäböj (vad är det för skillnad på dessa namn förresten?) eller ryggböj?

När jag tränar har jag inte tid med att titta på andra, det förstör också fokusen. När jag vilar kan jag däremot göra det lite grann.

Ladugårdsdörr
2013-06-14, 12:54
Efter att ha tränat på en styrkelyftarklubb i många år men nu gått över till random fitnessgym, känns det som att alla är svaga som räkor och böjer på fisvikter. Inkl. mig själv förstås. Enda anledningen till att titta nu är väl om någon har så taskig teknik att man inte kan låta bli att undra vad tjommen håller på med.

Men på SL-klubben göttade du dig?

Carolinew
2013-06-14, 13:00
Men på SL-klubben göttade du dig?

Det beror på vem som böjde ;) En del tittade man ju på mer än andra :d

Nä men ärligt talat, det var väl mest om det var någon man tyckte hade riktigt bra teknik som man kunde stanna upp och avundas lite och försöka lära sig av.

Loke
2013-06-14, 13:16
Vad menas med "böjer"? Att man kör benböj/knäböj (vad är det för skillnad på dessa namn förresten?) eller ryggböj?

När jag tränar har jag inte tid med att titta på andra, det förstör också fokusen. När jag vilar kan jag däremot göra det lite grann.

Ryggböj?

pwnyou
2013-06-14, 14:17
Jag trodde ni tyckte just överkroppspumpande killar var lite muppiga, men smaken är som baken.Only on kolozzeum haha

tjing
2013-06-14, 14:56
Jag tyckte att jag blev inkollad idag, men då körde jag cable-crunches, men då har man ju rumpan rätt utspänd också. Konstigt nog var tjejen med en kille.

BigIron
2013-06-14, 15:36
Jag kollar lite på armar och rygg men mest av allt på vikter, teknik och hur mycket de verkar anstränga sig. Jag tycker att kämparglöd och en genuin inre motivation att utvecklas är attraktivt.

Attsingen, får sluta köra Bruch Curls i böjracket då.

rogerQ
2013-06-14, 16:35
Vad menas med "böjer"? Att man kör benböj/knäböj (vad är det för skillnad på dessa namn förresten?) eller ryggböj?

När jag tränar har jag inte tid med att titta på andra, det förstör också fokusen. När jag vilar kan jag däremot göra det lite grann.

Som jag har förstått det är "knäböj" tävlingslyftet styrkelyftare gör, och "benböj" har jag hört användas av olympiska tyngdlyftare för deras träning för deras tävlingslyft.