handdator

Visa fullständig version : Scooby om squats!


Flippmode
2013-03-18, 08:26
?v=I_2JPn6gbKM


Diskutera :D

mikaelj
2013-03-18, 08:46
Diskutera :D

Det heter KNÄBÖJ.

Flippmode
2013-03-18, 08:47
Det heter KNÄBÖJ.

Inte på engelska!

#inb4 rage
#inb4 haters gonna hate
#U mad?
#Mirin' ?

LillisJ
2013-03-18, 08:57
#inb4 rage
#inb4 haters gonna hate
#U mad?
#Mirin' ?

Jag är imponerad.

edasvangen
2013-03-18, 09:23
"Kneebend"..:d

miaz
2013-03-18, 11:01
http://i46.tinypic.com/fo121d.jpg

Sokrates696
2013-03-18, 11:11
#4 om du har safetybar över höfthöjd! LOL!
Tröttsam röst, låter som en kastrat. ;)

/Tommy.

Rawsteel
2013-03-18, 11:39
Detta är väll inget nytt, dina quads kommer inte veta skillnaden på en böj eller benpress då det är samma rörelse i knäleden.

Marcuslevin
2013-03-18, 11:47
Detta är väll inget nytt, dina quads kommer inte veta skillnaden på en böj eller benpress då det är samma rörelse i knäleden.

Fan va najs, då ska jag sluta köra knäböj helt, det är ju mycket jobbigare!

Flippmode
2013-03-18, 11:49
http://i46.tinypic.com/fo121d.jpg

hahahahahahahhahahahah

Arne Persson
2013-03-18, 11:49
?v=I_2JPn6gbKM


Diskutera :D

Undrar vilken bokstavskombination han har?

filmjölk
2013-03-18, 11:56
Detta är väll inget nytt, dina quads kommer inte veta skillnaden på en böj eller benpress då det är samma rörelse i knäleden.

Nej, men din stjärt, din rygg och din mage (och din balans, rörlighet och koordination) kommer veta skillnaden. Jag har själv en aversion mot denna förhatliga övning, men att välja mellan den och benpress - särskilt om man inte bor på gymmet och kan köra sju dussin olika benövningar, så vinner knäböjen.

Rawsteel
2013-03-18, 12:15
Nej, men din stjärt, din rygg och din mage (och din balans, rörlighet och koordination) kommer veta skillnaden. Jag har själv en aversion mot denna förhatliga övning, men att välja mellan den och benpress - särskilt om man inte bor på gymmet och kan köra sju dussin olika benövningar, så vinner knäböjen.

Rygg och mage, ja.
Stjärten får lika mycket i en korrekt utförd benpress, mer vid högre fotplacering.
Jag får alltid träningsvärk som satan i röven dagen efter om jag lägger till benpress efter böjen, något jag inte får om jag endast kör böj + benspark.
Och då kör jag med fotplaceringen i mitten.
Men ja, böj är en bra övning och den bör vara ens första val såvida man inte har någon skada som hindrar en ifrån att kunna utföra den.

Doggeh
2013-03-18, 12:21
Har en /fit/izen invaderat vårt ädla & nobla Kolo?

Jag gillar knäböj... Men skateboard squats är helt klart bästa övningen!!!

Ponde
2013-03-18, 13:26
90% säker på att snubben är kass på squats och har discogymmat för mycket, kan således inte köra respektabla squats i jämförelse med andra statsen----->butthurt och skäller därför på övningen :d

Rawsteel
2013-03-18, 13:38
90% säker på att snubben är kass på squats och har discogymmat för mycket, kan således inte köra respektabla squats i jämförelse med andra statsen----->butthurt och skäller därför på övningen :d

Scooby lyfte när du fortfarande låg i din fars testiklar.

Flippmode
2013-03-18, 13:49
?v=8C1a0l4q5HU




HAHAHAHHAHAHAH ASG :laugh:

Arne Persson
2013-03-18, 14:09
?v=8C1a0l4q5HU




HAHAHAHHAHAHAH ASG :laugh:

Han är helt underbar!:d Han lyckades göra precis ALLA fel på omvändcurl!:laugh:

Ponde
2013-03-18, 14:10
Scooby lyfte när du fortfarande låg i din fars testiklar.

Helt irrelevant, att du tränat länge betyder inte att du automatiskt vet bättre gällande frågor om träning (som han inte tycks ha en aning om ifall han seriöst inte rekommenderar böjar för att det är "farligt", vilken pajas).

Flippmode
2013-03-18, 14:30
Han är helt underbar!:d Han lyckades göra precis ALLA fel på omvändcurl!:laugh:

haha det missade jag nog, vad för fel gör han Arne? =)

Rawsteel
2013-03-18, 14:50
Helt irrelevant, att du tränat länge betyder inte att du automatiskt vet bättre gällande frågor om träning (som han inte tycks ha en aning om ifall han seriöst inte rekommenderar böjar för att det är "farligt", vilken pajas).

Sant, men att böj skulle vara en bättre övning för ren och skär benutveckling är BS, quadsen och gluteues vet som sagt inte skillnaden sålänge det är samma rörelse i knäleden.

Blindguard1
2013-03-18, 15:31
Scooby lyfte när du fortfarande låg i din fars testiklar.

När jag först hittade scoobys hemsida så refererade han till steroiderförsäljare, så honom gillar jag inte.

Rawsteel
2013-03-18, 15:44
När jag först hittade scoobys hemsida så refererade han till steroiderförsäljare, så honom gillar jag inte.

Inte så förtjust i honom eller, eller ja, jag gillar inte direkt några internet "gurus".
Eller jo, Hodgetwins men det är bara för att dom är så sjukt underhållande att lyssna på även om mycket av det dom säger är BS.

Blindguard1
2013-03-18, 15:50
Inte så förtjust i honom eller, eller ja, jag gillar inte direkt några internet "gurus".
Eller jo, Hodgetwins men det är bara för att dom är så sjukt underhållande att lyssna på även om mycket av det dom säger är BS.

Haha, jo, vet dock inte vad han sysslar med, han säger att han har "great pec development", sure, men jag tycker att det ser lite ut som att han har utvecklat gyno, sen så refererade han till steroidshoppar förut, antagligen en gymråtta.. fast iofs så verkar han ha gym hemma, som pumpar steroider och får Great results!! Det enda jag gillar med honom är faktiskt hans matdelar, han har en del där som är ganska gott och innehåller fina saker.

Arne Persson
2013-03-18, 15:59
haha det missade jag nog, vad för fel gör han Arne? =)

Tja... exempelvis använder curlstången istället för rak samt håller tummarna ovanförstången istället för om den.:smash:

Rawsteel
2013-03-18, 16:05
Haha, jo, vet dock inte vad han sysslar med, han säger att han har "great pec development", sure, men jag tycker att det ser lite ut som att han har utvecklat gyno, sen så refererade han till steroidshoppar förut, antagligen en gymråtta.. fast iofs så verkar han ha gym hemma, som pumpar steroider och får Great results!! Det enda jag gillar med honom är faktiskt hans matdelar, han har en del där som är ganska gott och innehåller fina saker.

Steroider bryr jag mig inte om, personligen tycker jag att det bör legaliseras tillsammans med hasch och allt annat sålänge alkohol och cigaretter är lagligt.
Fatta den mängd skattepengar vi lägger på att ha det olagligt och den kriminalitet det föder, helt i onödan.
Låt folk göra vad dom vill med sina kroppar sålänge det inte skadar andra imo:p

Ponde
2013-03-18, 16:10
steroider bryr jag mig inte om, personligen tycker jag att det bör legaliseras tillsammans med hasch och allt annat sålänge alkohol och cigaretter är lagligt.
Fatta den mängd skattepengar vi lägger på att ha det olagligt och den kriminalitet det föder, helt i onödan.
Låt folk göra vad dom vill med sina kroppar sålänge det inte skadar andra imo:p

+1.

Arne Persson
2013-03-18, 16:12
Steroider bryr jag mig inte om, personligen tycker jag att det bör legaliseras tillsammans med hasch och allt annat sålänge alkohol och cigaretter är lagligt.
Fatta den mängd skattepengar vi lägger på att ha det olagligt och den kriminalitet det föder, helt i onödan.
Låt folk göra vad dom vill med sina kroppar sålänge det inte skadar andra imo:p

Räcker det inte att vi redan får betala skadorna för alla idioter som tex röker?

Blindguard1
2013-03-18, 16:44
Steroider bryr jag mig inte om, personligen tycker jag att det bör legaliseras tillsammans med hasch och allt annat sålänge alkohol och cigaretter är lagligt.
Fatta den mängd skattepengar vi lägger på att ha det olagligt och den kriminalitet det föder, helt i onödan.
Låt folk göra vad dom vill med sina kroppar sålänge det inte skadar andra imo:p

Ja, visst, jag tycker detsamma, men vi skattebetalare få betala för dem när de får diverse sjukdomar eller fel, jag tycker exakt likadant, marijuana tycker jag bör vara legaliserat, kokain, heroin, vad som helst, visst, men problemet med tyngre droger är att det går ut över andra, vilket även alkohol gör i vissa fall, men hur fan går marijuana ut över andra?

Jag har aldrig hört talas om någon som rökt på och sedan våldtagit någon, eller misshandlat för den delen, kanske negativt för djuren då man blir hungrig som fan, marijuana är något som jag tyvärr brukar när jag brukar må dåligt (vilket inte alls är ofta, kanske varannan månad max) för att få tillbaka aptiten.

Det här med att steroider bör vara lagligt tycker jag är okej, bara det inte används inom sportsyfte, fast det gör det ändå så.. jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det.
Gustav, 18år får jättegärna skjuta steroider om han vill och bli böff som fan, det stör varken mig eller dig såvida man inte är en moralkärring som klagar, just nu går det till så att de i toppen trycker, varesig de erkänner det eller ej, och så finns det naturella bodybuilders som kämpar hårt som fan men inte alls kommer i närheten då de nått sitt genetiska max och behöver AAS för att nå toppen.

Men ja, låt folk bruka vad de vill så länge det inte påverkar omgivningen på ett negativt sätt, t.ex. som aggressivitet, våldsamt ökad libido = våldtäkt eller brutalt samlag, fördelar utöver en vanliga mannen etc.

Edit: Det som skulle överväga en legalisering för mig är att det blir mindre pengar åt de kriminella, men då kommer staten få mer pengar och det kan ibland vara värre då de också är kriminella...

Rawsteel
2013-03-18, 16:57
Ja, visst, jag tycker detsamma, men vi skattebetalare få betala för dem när de får diverse sjukdomar eller fel, jag tycker exakt likadant, marijuana tycker jag bör vara legaliserat, kokain, heroin, vad som helst, visst, men problemet med tyngre droger är att det går ut över andra, vilket även alkohol gör i vissa fall, men hur fan går marijuana ut över andra?

Jag har aldrig hört talas om någon som rökt på och sedan våldtagit någon, eller misshandlat för den delen, kanske negativt för djuren då man blir hungrig som fan, marijuana är något som jag tyvärr brukar när jag brukar må dåligt (vilket inte alls är ofta, kanske varannan månad max) för att få tillbaka aptiten.

Det här med att steroider bör vara lagligt tycker jag är okej, bara det inte används inom sportsyfte, fast det gör det ändå så.. jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det.
Gustav, 18år får jättegärna skjuta steroider om han vill och bli böff som fan, det stör varken mig eller dig såvida man inte är en moralkärring som klagar, just nu går det till så att de i toppen trycker, varesig de erkänner det eller ej, och så finns det naturella bodybuilders som kämpar hårt som fan men inte alls kommer i närheten då de nått sitt genetiska max och behöver AAS för att nå toppen.

Men ja, låt folk bruka vad de vill så länge det inte påverkar omgivningen på ett negativt sätt, t.ex. som aggressivitet, våldsamt ökad libido = våldtäkt eller brutalt samlag, fördelar utöver en vanliga mannen etc.

Edit: Det som skulle överväga en legalisering för mig är att det blir mindre pengar åt de kriminella, men då kommer staten få mer pengar och det kan ibland vara värre då de också är kriminella...

Exakt, av hasch, marijuana osv så blir ju folk soffsittandes och allmänt slöa, samma om en skjuter heroin medans alkohol gör att vissa personer tror att dom är kungar och börjar leta bråk.
Kollar man på dom länder som har legaliserat diverse droger så har kriminaliteten sänkts MARKANT, även drogmissbruket i portugal (konstigt nog).
Men sen är det ju sjukvårdskostnader, frågan är dock om dom skulle bli så mycket högre om det fanns doseringsanvisningar på skiten, sen skulle ju drogerna även varit "renare".

Kvicksilver
2013-03-18, 17:15
Exakt, av hasch, marijuana osv så blir ju folk soffsittandes och allmänt slöa, samma om en skjuter heroin medans alkohol gör att vissa personer tror att dom är kungar och börjar leta bråk.
Kollar man på dom länder som har legaliserat diverse droger så har kriminaliteten sänkts MARKANT, även drogmissbruket i portugal (konstigt nog).
Men sen är det ju sjukvårdskostnader, frågan är dock om dom skulle bli så mycket högre om det fanns doseringsanvisningar på skiten, sen skulle ju drogerna även varit "renare".

Personligen skulle jag gärna se förbud mot både alkohol och tobak.

Blindguard1
2013-03-18, 17:21
Personligen skulle jag gärna se förbud mot både alkohol och tobak.

Tobak - Ja.
Alkohol - Nej.
Varför? Vi är vikingar, vi behöver mjöd och öl.

Arne Persson
2013-03-18, 18:43
Vad lustigt...? Det går mao tydligen inte längre att träna ren?:confused:

Latissimus Dorsi
2013-03-18, 18:52
Plusettar dig Arne hyr eskalera de här i dopingsnack?

rogerQ
2013-03-18, 22:28
Scooby är i grund och botten en vettig person som paketerar sin produkt på ett minst sagt udda sätt, vet inte vad han har för agenda, (tror han trollar genom Youtube, för att få uppmärksamhet.)

rogerQ
2013-03-18, 22:37
För den som inte tror mig, läs scoobys analys av IF, http://scoobysworkshop.com/leangains-intermittent-fasting/

den håller väldigt hög nivå, tycker jag, tycker inte ni det så kan vi diskutera om saken.

eAzy
2013-03-18, 22:43
Scooby är helt efterbliven och man ska inte lyssna på ett ord av det han säger. Har sett en video då han säger att om man dricker vatten så blir man 19% starkare. /tråd

http://www.youtube.com/watch?v=XF620V-4L0Q

rogerQ
2013-03-18, 22:48
Scooby är helt efterbliven och man ska inte lyssna på ett ord av det han säger. Har sett en video då han säger att om man dricker vatten så blir man 19% starkare. /tråd

http://www.youtube.com/watch?v=XF620V-4L0Q

Det gäller väl om man är uttorkad och dricker så man blir hydrerad, inte annars. Trollar du bara?

Flippmode
2013-03-18, 23:37
Dafuq, dricka 1 liter vatten SÅ FORT man vaknar LOLOLOL. Man kommer ju bara pissa som fan 20 min senare typ :p

Eller?

Alsor
2013-03-19, 00:21
Dafuq, dricka 1 liter vatten SÅ FORT man vaknar LOLOLOL. Man kommer ju bara pissa som fan 20 min senare typ :p

Eller?

Ja.

bigbellybob
2013-03-19, 00:25
Scooby är helt efterbliven och man ska inte lyssna på ett ord av det han säger. Har sett en video då han säger att om man dricker vatten så blir man 19% starkare. /tråd

http://www.youtube.com/watch?v=XF620V-4L0Q

GAHAa, "99% of all of you are dehydrated", preworkout hydration ritual som vara 6 timmar osv, han måste trolla

Carnes
2013-03-19, 01:14
>Går in i en Scooby-tråd
>Det diskuras doping, heroin, och legalisering av droger..

Dafuq.... snacka om OT boys :>

Blindguard1
2013-03-19, 01:20
>Går in i en Scooby-tråd
>Det diskuras doping, heroin, och legalisering av droger..

Dafuq.... snacka om OT boys :>

Kanske lite.. men inte riktigt :P

AronP
2013-03-19, 08:15
Hur kan hans bröst ta upp 50% av den totala ytan av överkroppen?

Arne Persson
2013-03-19, 09:01
Hur kan hans bröst ta upp 50% av den totala ytan av överkroppen?

Därför att han är en sann discobyggare av rang som dock missat lite i bicepsträningen.:)

Nikodemus
2013-03-19, 09:28
men alla borderline forumpersonligheter här, det är ju skrämmande. måste scooby vara antingen gud eller en clown? man kan väl filtrera vad han skriver, plocka ut det som är vettigt, bilda sin egen uppfattning?

hjälp jag håller själv på att hetsa känner jag

Knatcharn
2013-03-19, 10:10
Jag tycker att Scooby är skön även om han är speciell och jag inte följer hans träningsråd. Han hjälper väldigt många ungdomar komma igång med träningen och även om de senare byter spår så har han ju i alla fall fått igång dem. Jag ser hellre att de gör skateboardböj än ingen träning alls.

rogerQ
2013-03-19, 10:28
Därför att han är en sann discobyggare av rang som dock missat lite i bicepsträningen.:)

Jag förrnimmer att Arne svänger lite, från bokstavsbarn till discobtggare av RANG. Det måste vara ett lyft?

Arne Persson
2013-03-19, 11:53
Jag förrnimmer att Arne svänger lite, från bokstavsbarn till discobtggare av RANG. Det måste vara ett lyft?

Jaha... och vilka problem lider den unge mannen av idag då?

rogerQ
2013-03-19, 12:11
Jaha... och vilka problem lider den unge mannen av idag då?

Jag vet inte om du driver med mig men, jag menar att det borde vara mer fördelaktigt att bli kallad discobyggare än bokstavsbarn. Alltså dina benämningar på scooby. Inte att du hamnar någonsans på skalan, om det var så det kan ha tolkats.

Rikard Jansson
2013-03-19, 12:15
Inte för att vara sådan, men är inte du själv ganska mycket disco, arne? på grund av skada, men ändå ^^

rogerQ
2013-03-19, 12:42
En HardCore-lyftare som fastnat i ett disco-program?

Latissimus Dorsi
2013-03-19, 12:54
Inte för att vara sådan, men är inte du själv ganska mycket disco, arne? på grund av skada, men ändå ^^

Arne är discons urfader, trodde du visste? :D

filmjölk
2013-03-19, 13:21
Haha "unge mannen", Scooby är ju i vår ålder Arne.

MackeJuve
2013-03-19, 15:29
Haha "unge mannen", Scooby är ju i vår ålder Arne.

haha :D

SteelPulse
2013-03-19, 16:23
Jag kan bara dra slutsatsen att "scooby" har rätt ang knäböj, iom att ingen verkar kunna bemöta hans argument. Trist, jag gillar verkligen knäböj, men är 41 år, dvs passerat det säkra åldersspannet.

Mackan58
2013-03-19, 16:24
http://i.imgur.com/fCPFb.jpg

miaz
2013-03-19, 16:26
http://i.imgur.com/fCPFb.jpg

kolla första sidan

Knatcharn
2013-03-19, 16:29
Ändå tillräckligt rolig bild för att repostas. Känner att jag inte borde ha garvat så mycket som jag gjorde när jag såg den där bilden. x)

miaz
2013-03-19, 16:30
Ändå tillräckligt rolig bild för att repostas. Känner att jag inte borde ha garvat så mycket som jag gjorde när jag såg den där bilden. x)
tänkte just ändra min post och påpeka detta

Flippmode
2013-03-19, 17:02
?v=TRXVapZ6UGk


haha vad i helvete nu då :D

Arne Persson
2013-03-19, 17:04
Inte för att vara sådan, men är inte du själv ganska mycket disco, arne? på grund av skada, men ändå ^^

En discobyggare är det utan att ha några fysiska hinder mer än lathet och en fjollig inställning.

ChrisRiddick
2013-03-19, 17:05
Man måste ge han lite cred.

-Skadar armen.

-kan inte träna.

-bygger ett flyplan istället.

Arne Persson
2013-03-19, 17:06
Haha "unge mannen", Scooby är ju i vår ålder Arne.

Jag åsyftade på skribenten till det jag kommenterade.:)

För övrigt så går det enkelt att kombinera bägge mina diagnoser på Scooby...:)

Stefan J
2013-03-19, 17:28
?v=I_2JPn6gbKM


Diskutera :D

Han har faktiskt rätt i en hel del.

Jag kan bara ta och titta hur det ser ut i min klubb. Av alla som bedriver seriösare styrketräning och kanske till och med gett sig ut på tävlingsflaket (det blir runt 20-30 personer) så är det säkert över hälften som dras med återkommande knä eller ryggbesvär av olika allvarlig grad och flera har rehabbat i längre perioder för att bli kvitt sina besvär. Det är en så pass överväldigande överrepresentation att jag själv backat lite från att tycka att knäböj och marklyft är något alla borde träna så tungt och ofta som möjligt.

spoon
2013-03-19, 17:32
Orkar inte kolla på Scooby. Men min åsikt är att väldigt få har rörligheten eller kroppskontrollen till att genomföra korrekta böjar eller markar. Jag kan det fortfarande inte efter 6 år med träning. Så att chilla med vikterna tills tekniken sitter hyffsat vinner man mycket på i längden.

rogerQ
2013-03-19, 17:36
(Episk tråd)

Latissimus Dorsi
2013-03-19, 17:40
Det skulle jag väl våga säga är läget för alla atleter som utövat sin sport ett tag ( se 15-30 år). Rätt få som inte skadar sig förr eller senare.