handdator

Visa fullständig version : Statisk träning och dess effekt?


Björn S
2004-02-21, 10:04
Okej,
Under min gymnasttid har jag kört en hel del statisk träning.
Nu satt jag är och tänkte lite på vad fan de gör?
Uthållighetsstyrka, jovisst. Men byggarmässigt?
Massa? Hårdhet?
Jag kör fortfarande en del övningar typ L-sit och sånt (Sitt ner, benen rakt fram, överkroppen vertikal, händerna i golvet, lyft/pressa upp så att du bara står på händerna) så det vore kul och veta om det har någon visuell effekt.

Någon som vet villken effekt man får av statisk träning?
Jag själv utan kunskap om det har en tes om att man får lite hårdhet, but what do I know?

Haré

Tricklev
2004-02-21, 11:12
Min polare är ass kåt på statisk träning o säger att man får amazing hårdhet, byggarmässigt får man inte så mycke men lite grann tycker han iaf.

z_bumbi
2004-02-21, 11:22
Originally posted by Feeble
Någon som vet villken effekt man får av statisk träning?
Jag själv utan kunskap om det har en tes om att man får lite hårdhet, but what do I know?

Haré

Du blir statiskt stark i just den vinkel du tränar dig i samt får en viss effekt i området runt omkring.
Kommer inte ihåg exakt vilka siffror jag sett men säg att du har knät i 90 grader så blir du stark i 90 grader men får en viss effekt i området mellan 80-100 grader. Ungefär så.

Det påverkar med inte hårdheten på något sätt som skiljer sig från vanlig träning, det är alltså oftast slöseri med tid.

SeWs
2004-02-21, 12:21
Hum brukar köra lite statskt träning för magen, jag tror det har funkat bra, har ju inte bara kört det men resultat har jag verkligen fått iaf.