handdator

Visa fullständig version : Bound to MUSCLEVILLE!


Milad
2013-03-16, 22:53
Vem är jag?

Kille på 25 år. Nyinflyttad i Sthlm. Läkarstudent på KI.
Trött på att "snacka" träning, kosthållning, protein, vad som är mest optimalt att äta ... ni vet! Jag vill agera!

Syftet?

Nå min dröm. Drömmen att bli rippad. Man har ju en bild i huvudet på hur man vill se ut!

Hur skall jag nå mitt mål?

För det första skall jag kötta på gymmet. Ge allt! Det kommer bli svårt. Oftast ger jag inte allt på gymmet, tyvärr.
För det andra måste jag bli mer medveten om min kost. Vad menar jag?
Jag vill inte käka superoptimalt 7 dagar i veckan men jag vill överlag ändå äta nyttigt och så att jag mår bra. Eftersom jag älskar mat - är Iranier - så kommer även detta bli en utmaning.

Hur kommer Journalen se ut?

Jag kommer inte skriva ner varenda jävla set och hur många repetitioner jag gör. Fattar inte hur folk tänker. Så jävla tråkigt det är vad det är.
Jag kommer skriva hur mycket jag maxar och antal reps.
Kommer även lägga upp massa videos och bilder. Jag kommer skriva här med jämna mellanrum!

Milad
2013-03-17, 13:45
Utgångsläge

Milad
2013-03-18, 17:15
Körde bland annat böj idag.
Uppskattar att jag ligger på:
Knäböj 90 kg och 12 RM

Kommer en video med utförande. Kände spänningar i nackpartiet. Håller jag huvudet högt? Ripptoe snackade om ett neutralt läge men faller inte bröstkorgen då? Adios så länge.

v2t8S5gWAcg

Milad
2013-03-22, 19:08
Fick mina proteinbars från BS idag rekommenderas speciellt banansmak. En parentes bara. Hur som helst körde jag armar (biceps och triceps) idag.
Gick bra. Imorgon blir det ett tungt ryggpass kommer nog ett och annat klipp imorgon. Bound to muscleville over and out!

Milad
2013-03-23, 19:22
Idag blev det ett skönt ryggpass. Körte marklyft, raka marklyft och en sista övning (vet inte vad den heter?).
Fick dels tipset om att inte hålla huvudet högt då jag kör marklyft.
Avslutade med en övning ingen aning vad den heter? Men jag fick i alla fall ingen muskelkontakt skulle gärna behöva lite input.

RSQInlS_QgM
qqm-MhEp608

Milad
2013-03-25, 14:46
Efter att ha startat denna journal så har träningen gått åt rätt håll. Men kosten har jag dock slarvat helt och hållet med. Har käkat ute i princip varje dag och det har inte varit så bra kost direkt för mitt syfte. Så nu har jag varit och handlat och ska börja käka lite bättre så att säga för mitt syfte.
Har även bestämt mig för att lägga upp ett delmål. Mitt syfte är ju tydligt men mitt delmål är att öka i styrka i alla övningar men för tillfället ligga på kaloribalans. Over and out!

Milad
2013-03-26, 21:10
Här kommer lite stats!
Vikt 69,6 KG Kvällsvikt
Längd 170 CM

Milad
2013-03-28, 22:14
Drog iväg till Friskis på Kungsholmen idag men det var stängt på grund av påsk och allt det. Så då gled jag förbi SATS (ligger precis runt hörnet) och frågade om jag fick provträna men det fick jag minsann inte. Det kostade 200 kr att träna där EN GÅNG. Jag sa det till receptionisten att det är jävligt dyrt. Var så sjukt gymsugen så jag drog vidare till Nordic Wellness på Odengatan och körde ett gympass där. Rekommenderas.

Milad
2013-04-30, 08:06
Hallå alla Kolloiter!

Jag har inte uppdaterat min journal sorry för detta (om det nu är någon som läser den? haha). Jag har tappat rejält i bänken gått från 90 --> 70. Så det känns mindre kul. Problemet är att jag har så mycket plugg. Men egentligen skulle jag potentiellt kunna hinna träna varje dag ändå. Ska försöka köra ett pass idag. Märkte igår att jag kan plugga bättre om jag tränar. Körde då ett kort benpass. Även märkt att korta pass ger mer än långa pass som bara gör så att man blir trött. Har som sagt kommit till många insikter.
Ska nog köra ett pass idag också. So long!

Milad
2013-05-08, 22:49
Dagens pass
Marklyft 2x6 90 KG
Raka marklyft 2x4 70 KG
Chins 2x5
Avslutades med utrullningar

Chins är något som jag absolut behöver träna på och framförallt behöver jag förbättra min teknik. Som det ser ut just nu får jag absolut ingen muskelkontakt. Jag spänner mig dels axlarna som åker upp vid utförandet. Återkommer med video vid senare tillfälle.
Ciao!

flirre
2013-05-08, 23:21
det är bara att kämpa på millzter ;)

Milad
2013-05-11, 22:40
Ökat i böjen
3x6 på 100 KG kördes idag.

Milad
2013-05-13, 15:32
Nu är det slutspurt i skolan. 3 veckor kvar till tentamen på Den Friska Människan 1. Största kursen jag läst 24 högskolepoäng.
Men det betyder inte att jag skall sluta träna under dessa veckor. Det blir ett axelpass ikväll på Friskis Kungsholmen. Kör hårt kolloiter over and out /Millzter

Milad
2013-05-17, 09:49
Yo! Körde ett pass igår! Gick ganska bra med axlarna men när jag körde mage höll jag på att spy. Hade ätit pizza en timme innan. Inte så jävla smart kanske.
Hur som helst så här såg det ut med militärpressen.
S_UFEkeMx8A

Milad
2013-05-18, 21:34
Hallå kolloiter. Idag tog jag 90 KG i bänken 1x4.
Jag blev sjukt förvånad. Men så här i efterhand så förstår jag varför. Det enda jag gör på dagarna är att sitta hemma och plugga. Så det blir som en lång vilofas där jag samlar på mig energi som jag sedan gör mig av med på gymmet. Helt underbart. Ser inte fram emot sommaren då jag skall sommarjobba i detta avseende - då jag inte kommer att ha lika mycket energi över till gymmet.

För övrigt håller jag en relativt näringsrik (med betoning på relativt) och väldigt kalorität kost.

flirre
2013-05-19, 22:36
grattis till bänkpressen ;) skriv gärna upp vikter om du har dom antecknade!

Milad
2013-08-12, 00:14
Hallå! Klar med mitt sommarjobb nu. Det var ett jobbigt år.
Nu har jag gått upp i vikt en del så hade varit trevligt att tappa något kilo för att sedan ligga på kaloribalans.
Kommer att träna varje dag nu. Hojta till om ni vill haka. Ciao så länge!

Milad
2013-08-14, 18:46
Proteindominerad kost har det blivit idag, trevligt! Körde ben idag och det kändes bra. Körde 3x8 på 90 KG därefter 1x2 på 110kg i böj!

Milad
2013-08-15, 21:42
Körde axlar idag på gymmet. Började med Militärpress där jag körde 2x6 på 45 KG. Körde militärpress fast bakom huvudet. Rotatorcuffar. Avslutade passet med Dips där jag klarade 25. Målet är att klara 50 Dips till Nyår. Behöver då förmodligen köra viktade också :)!

89HAXUOE4tk

Milad
2013-08-18, 22:55
Körde ett ryggpass idag. Hela passet kändes som en lång uppförsbacke. Det var helt enkelt inte min dag. Äter ju antibiotika och fick idag lära mig att en del antibiotika hämmar bakteriernas proteinsyntes men påverkar inte våra cellers proteinsyntes. Dock kan våra mitokondrier som ju har andra ribosomer påverkas och det kan leda till energibrist. Jag vet inte men jag tror att just mitt antibiotika också lett till att jag fått energibrist. Hoppas på att känna mig bättre imorgon. Over and out!

Milad
2013-08-29, 11:38
Det nya året börjar med ett benpass och en uppladdning av kreatin :)! Köttaaa!

Milad
2013-09-02, 08:23
Börjat med kreatinkur och kör just nu uppladdning. Gått upp till 26 fria dips. Alltså en ökning med 4% haha bra med kreatin. Vi får se efter uppladdningen :)

Milad
2014-04-12, 12:29
Jag tänkte bara säga att Millzter is BACK!
Mer taggad än nånsin. Tänkte köra ett extremt lugnt pass idag då jag är bakis! Vet fan inte om det är fördelaktigt men skitsamma!