handdator

Visa fullständig version : Tips på pass under resa


ThePenguin
2013-03-16, 20:22
Jag tänkte ge mig ut och se världen några månader men vill såklart inte tappa för mycket av träningen. Brukar kunna hitta hyfsade gym när jag är ute och reser men den här gången så kan det bli värre med det på vissa ställen.

Jag tänkte höra om ni har några tips på bra övningar för resan.


Idag hade jag sagt att jag är i mycket god fysisk form och styrketränar tungt 5-6ggr/veckan + 1-2ggr cardio.

En annan fråga: Vad är minimum man kan träna för att bara "underhålla" kroppen. Alltså inte tappa något men behöver inte heller "bygga" mer. Det kanske inte går att svara på den frågan men vi provar ändå :)

billmaier
2013-03-16, 20:46
Skulle själv lägga all min energi på tunga basövningar.

PureWhey
2013-03-16, 21:09
Chins och dips lär du kunna göra lite överallt

colle89
2013-03-16, 22:34
Köp en TRX alternativt tillverka en egen och stoppa med dig i väskan!

major Pectoralis
2013-03-16, 22:49
Chins i dörr, gren eller motsvarande , maghjul, trx, armhävningar med armar långt fram eller annan variant, borzovhopp, någon höftextensionsövning, enbensupphopp, bäckenlyft, body rows i bord alt motsvarande osv. 1-2 pass vecka för underhållning

MackeJuve
2013-03-17, 14:44
Gå till en lekpark, den ska ha armgångsgrej och gärna ett torn med 4-kantigt staket.

I denna hyfsat vanligt förekommande lekpark kan du:
* Köra dips |_ <-- staket, bara placera händerna på varsin sida
* Chins m.h.a. armgångsgrejen
* Rodd m.h.a. armgångsgrejen. Greppa ett av armgångsstagen med handflatorna mot dig eller ifrån dig, hiva dig upp och kör in fötterna längre fram mellan armgångstagen. Nu hänger du raklång under armgångsgrejen. Släpp ner överkroppen och dra upp dig m.h.a. ryggen, som en vanlig rodd.
* Armhävningar med olika grepp, chrunches, plankan
* Har lekplatsen en liten platå 1 meter eller något liknande över marknivån kan du köra tricepsextensions

Detta funkade bra för mig, plus gå på gym när tillfälle gavs. Var i Australien i 5 månader, Fiji 2 veckor, Nya Zeeland 2 veckor och tappade inget styrkemässigt.

MackeJuve
2013-03-17, 14:51
http://www.http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150539079099737&set=a.10150356561339737.350065.734559736&type=3&theater.gif

MackeJuve
2013-03-17, 14:56
Nu försöker jag bifoga en bild men det ska som vanligt vara helt omöjligt. Vi byggde i alla fall en bänkpress när vi jobbade på en päronfarm i Australien. Den bestod av en avlång sittbänk som fick agera bänkpressbänk och en hjulaxel till en vagn med två olika stora däck i varje ände, där den lättare sidan kompenserades med en påhängd kedja. Vart cirkus 60-70 kg. Allt går med lite fantasi.

exevision
2013-03-17, 15:10
Jag har med mig powerbands/gummiband när jag är på resande fot och inte har tillgång till ett bra gym. Går att göra många kroppsviktsövningar mycket tyngre tack vare dem. Armhävningar, pullaparts, rodd, knäböj, använd fantasin. Och de är väldigt enkla att packa med sig.

ThePenguin
2013-03-17, 21:29
Tack för alla tips! Kanon!

ThePenguin
2013-03-18, 14:14
Gå till en lekpark, den ska ha armgångsgrej och gärna ett torn med 4-kantigt staket.

I denna hyfsat vanligt förekommande lekpark kan du:
* Köra dips |_ <-- staket, bara placera händerna på varsin sida
* Chins m.h.a. armgångsgrejen
* Rodd m.h.a. armgångsgrejen. Greppa ett av armgångsstagen med handflatorna mot dig eller ifrån dig, hiva dig upp och kör in fötterna längre fram mellan armgångstagen. Nu hänger du raklång under armgångsgrejen. Släpp ner överkroppen och dra upp dig m.h.a. ryggen, som en vanlig rodd.
* Armhävningar med olika grepp, chrunches, plankan
* Har lekplatsen en liten platå 1 meter eller något liknande över marknivån kan du köra tricepsextensions

Detta funkade bra för mig, plus gå på gym när tillfälle gavs. Var i Australien i 5 månader, Fiji 2 veckor, Nya Zeeland 2 veckor och tappade inget styrkemässigt.

Hur många gånger i veckan tränade du då ungefär?