handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


Radicis
2013-03-16, 11:54
Hej allihopa!

Jag är en tjej på 18 år som tröttnat på chips, godis, läsk, cigaretter pizza osv, vill ha en tight fin hälsosam kropp och må bättre psykiskt också, vilket jag tror att jag kan göra om jag börjar träna!

Problemet är väl att jag aldrig någonsin tränat förut, har ingen aning om hur jag bör gå tillväga...

Därför vill jag be er erfarna tränings människor om hjälp, tips och råd om hur jag kan komma igång!

Hoppas någon vänlig själ därute vill hjälpa mig, vore tacksam!

Ha det gött / Nybörjaren

Alfers
2013-03-16, 12:30
tröttnat på chips, godis, läsk, pizza osv

Om jag skulle tröttna på det så skjuta mig någon, snälla

Iaf.. Om du bara vill bli "lite mera fit och hälsosam" hade jag provat på lite olika grejer, allt från zumba till thaiboxning tills du hittar något du älskar, den träning man tycker är rolig fortsätter man ju med.

Var dock inte rädd för att gå och lyfta lite skrot, folk här knäböjer tills dom kräks bara för att lägga på sig ett par tre kilo muskler om året, du kommer också få pressa dig själv hårt vad du än tränar för att få bra resultat.

Illustrerade mannen
2013-03-16, 12:43
Om jag skulle tröttna på det så skjuta mig någon, snälla

Iaf.. Om du bara vill bli "lite mera fit och hälsosam" hade jag provat på lite olika grejer, allt från zumba till thaiboxning tills du hittar något du älskar, den träning man tycker är rolig fortsätter man ju med.

Var dock inte rädd för att gå och lyfta lite skrot, folk här knäböjer tills dom kräks bara för att lägga på sig ett par tre kilo muskler om året, du kommer också få pressa dig själv hårt vad du än tränar för att få bra resultat.

Håller med i viss utsträckning. Det spelar inte så stor roll vad du tränar så länge du äter skit! Tänk på vad du äter och hitta en aktivitet du gillar. Vill du träna på gym måste du nästan vara analfabet för att inte hitta bra råd här. Gå INTE till "dyra träningsanläggningen" och boka tid med en sk PT. Bortkastad tid och bortkastade pengar. Läs på ordentligt själv. Och tänk inte: "jag vill inte bli biffig så jag törs inte träna tungt" Det är struntprat för man blir inte "biffig" helt plötsligt! Träna ordentligt, ät bra och ha roligt! Lycka till!