handdator

Visa fullständig version : Till alla er som har gått ned rejält i vikt(speciellt män).


wallemf
2013-03-15, 16:13
Tjabba!

Jag har, likt många andra här inne på kolo, gått ned en hel del i vikt(~50kg) och har på så vis dragit på mig en heeeel del extra, onödig hud :).

Nu till min fråga, hur har ni gått till väga för att få brösten att se så slimma(platta) ut som möjligt? Har ni helt enkelt gått ned i vikt tills dem har "plattat" till sig eller har ni försökt att fylla ut så gott som det går med muskelmassa?


https://imageshack.us/a/img826/4934/img5079i.jpg
https://imageshack.us/a/img10/2407/img5080mq.jpg
Stats: 186cm, 84kg


Tacksam för svar!

//En väldigt nojjig individ....

Dasmann
2013-03-15, 16:48
Huden borde med största sannolikhet dra ihop sig igen, hur lång tid det tar har jag ingen aning om. Att fylla ut med muskler är väl också att rekommendera ja.

knekten
2013-03-15, 21:39
Bara att fortsätta att styrketräna på balans, svagt överskott,tänk att det tog lång tid att lägga på sig späcket,så det tar en stund att återställa :)

madballz
2013-03-15, 22:24
Jag tror, att du ska satsa på att ha ett svagt överskott eller ligga på balans och träna, ju mer massa du får ju mer kommer du fylla ut den uttöjda huden, samtidigt som den dras ihop, vad jag hört kan det ta flera flera år innan huden anpassar sig tillbaka, och den behöver inte bli exakt som innan heller, du får hoppas på det bästa! Starkt jobbat utav dig att gå ner så mycket i vikt!

Mouline
2013-03-15, 22:27
Som tidigare sagt, en slö bulk, låt det ta tid och våga gå upp i vikt! Själv blev jag tvungen att göra en operation då ja hade över-djävulen med hud (-120kg).

Gl!

waddap
2013-03-16, 09:41
Bra jobbat!!

Jag har själv gått ner ca 45kg och fick några tips av Lychgate här inne hur man kan gå tillväga.

* "Det enda jag rekommenderar att prova för att påskynda åtstramning är lätt torrskrubbning av huden morron/kväll, detta får bort döda hudceller och ökar blodtillförseln. Man ska inte skrubba så det gör ont och sluta när en lätt rodnad uppstår"

* Lägga sig på 100 - 200 kcal överskott.

Sen spelar gener och om man rökar o solar stor roll också.

wallemf
2013-03-16, 13:19
Tack så himla mycket för era svar! Det uppskattas otroligt mycket!

Då blir det nog ingen fortsatt viktnedgång för mig på ett tag, blir balans över sommaren och sen blir det en långsam bulk!