handdator

Visa fullständig version : Elitserien Hockey! Vem tar SM Guld?


Wzup2u
2013-03-14, 07:54
Vilket lag tror ni tar Sm Guld.
Rösta med hjärtat eller vad ni tror =)...

Även diskusioner kan vi ha under Sm slutspelet här!
Hv71 ligger mig närmast hjärat! Hv Blååå!

Lasse Kongo
2013-03-14, 08:13
Skulle aldrig kunna hålla på ett lag som har en så äcklig och vidrig människa som Per Ledin, han är ett riktigt riktigt as och borde inte få vistas i en hockeyarena.

Men för att svara på frågan så känns ju Skellefteå ganska starka, Färjestad kan man aldrig räkna bort, eller man kan inte räkna bort någon, förutom HV som jag VERKLIGEN inte hoppas vinner, bomba hela jävla Bönköping.

Dreas
2013-03-14, 08:15
Fbk!

Wzup2u
2013-03-14, 08:32
Skulle aldrig kunna hålla på ett lag som har en så äcklig och vidrig människa som Per Ledin, han är ett riktigt riktigt as och borde inte få vistas i en hockeyarena.

Men för att svara på frågan så känns ju Skellefteå ganska starka, Färjestad kan man aldrig räkna bort, eller man kan inte räkna bort någon, förutom HV som jag VERKLIGEN inte hoppas vinner, bomba hela jävla Bönköping.

Haha bönköping, sveriges jerusalem många namn =)... *kissass*
6-0 igår!

Jo som sagt jag håller på Hv71, men Skellefteå är jaekligt starka.

awesomooo
2013-03-14, 08:36
Tror Skellefteå tar hem det hela i år.

rooz
2013-03-14, 08:54
Skelleftå.

ekmanc
2013-03-14, 10:05
Eh Ledin är ju en liten mes :P förstår inte hur han kan röra upp så starka känslor.

Skellefteå eller Linköping ror hem det.

StarkaUlf
2013-03-14, 10:13
Det är väl kopiornas tur att vinna i år. Dom har ju varit ganska nära nu ett tag.

StorEric
2013-03-14, 11:58
Om inte Brynäs vinner så är det uppgjort. <- PUNGT

Lasse Kongo
2013-03-14, 12:23
Om Brynäs vinner så är det uppgjort. <- PUNGT

Aaaahahaha dagens asgarv, men jag fixade ditt stavfel.

spoon
2013-03-14, 12:30
Ser ju lovande ut för HV71 efter 6-0 igår. Röstar med hjärtat och säger håvee

Lasse Kongo
2013-03-14, 12:34
Jag röstade såklart på LHC, men det är mer än önskan än vad jag tror, framförallt efter gårdagens match, så värdelösa, absolut inget go för 5 öre, kom igen liksom, det är slutspel, vad ni har kämpat för hela säsongen, Melins blick och ansiktsuttryck i intervjun efter match var så att säga en aning ihålig, med all rätt, han sov nog inte många timmar inatt.

Det laget som sliter mest, har ondast i kroppen dagen efter är det lag som till slut erhåller den ädlaste medaljen, så är det, och det visade LHC igår att de inte är beredda på, än får vi hoppas.

Visst var HV bra men det som gjorde det var att LHC var så bedrövligt dåliga först och främst.

Tänkte faktiskt fixa ett par plåtar till Cloetta imorgon, men jag hoppar, avvaktar ett par matcher och ser vad som händer, ska ju trots allt se Swe-Irl nästa vecka, en annan historia dock : )

Ang det som hände på slutet har jag FULL förståelse, Ledin är en riktigt jävla praktf*tta och jag hoppas att någon bara kan krossa honom totalt.

Någon SKA ta Ledin, Goren typ, men på ett bättre sätt och framförallt ska inte Söderberg gå på det där och göra det själv! Men som sagt, FULL förståelse men tyvärr inget som han borde gjort, hyllad som en av Elitseriens bästa spelare, numer pajasstatus+att han gör det jäääävligt mycket svårare för sitt lag för hur man än vrider och vänder på det så är han en sanslöst duktig hockeyspelare.

Annars har ju den största pajasen av dem alla bättrat sig rejält; Jämtin, tycker han är mindre grisig än han brukade vara och framförallt är han en jävligt vass forward vilka många "Jämtin Jämtin ditt jävla svin" oftast glömmer.


Mja, resten av slutspelet smakar bajs i min min just nu, åker LHC är det väl endast Fbk jag kan se som vinnare, resten är skit : )

Lasse Kongo
2013-03-14, 12:51
Svensk hockey är ju snart död, notera hur den äckliga vidriga parasiten håller på, håll ett öga på LHC nr 17, det enda Ledin vill var det som hände, är det ok?

Jävla pajashockey, i NHL ser man igenom ett sånt beteende som aparslet har i match efter match.

http://m.youtube.com/#/watch?v=iyzL69Q5lu8&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DiyzL69Q5lu8

ebbmp
2013-03-14, 13:42
Skellefteå lockar det att svara med bakgrund av serien. Dock brukar det bli en belastning att gå in som huvudfavorit i slutspelen för många lag. Känns som det bara är Saik, Färjestad och HV71 som har det som krävs i slutspel. Lule strax bakom och resten är chanslösa tyvärr.

Svarar nog HV71 som slutsegrare ur den trion trots jämnt skägg.

Ang Ledin, Jämtin mfl så är ju det rollspelare på högsta nivå. Alla lag vill ha den typen i sitt lag och dom flesta har det också, precis som i varje NHL lag. Att dessa herrar är hatade,vidriga och mest ökända är väl pga av att dom är bäst på sin roll likväl som skyttekungar uppmärksammas för sin roll osv även om just detta inte är snyggt och glamouröst.
För Linköpings del var det nog det sämsta som kunde hända m Söderbergs kommande avstängning. Snacka om orutin :-)
Tränarna lär ju garanterat ha pratat mycket om Ledins roll (samma slutspelsroll senaste 7-8 åren) och hur Linköping måste uppträda och så torskar deras största stjärna dit redan i första matchen. Laget/Tränarna måste vilja strypa Söderberg skulle jag tro och Ledin har redan bidragit med det han är anställd för dvs bidra med energi och reta upp motståndarens stjärnor.

ebbmp
2013-03-14, 13:50
Mitt kvartsfinal tips:
Saik-Brynäs 4-0
Fbk- Modo 4-2
HV71- Lhc 4-1
Luleå- Frölunda 4-2

Någon som vet hur valen/lottningen ligger till inför semifinaler?
Väljer Saik motståndare först osv eller finns det slutspels halvor?

LadyG
2013-03-14, 14:03
Tror på HV efter gårdagens kross. Visst, Linköping spelade inte sitt bästa spel men delvis för att HV inte tillät dem att göra något. Får man knappt röra pucken är det svårt att etablera ett eget spel.

Å andra sidan verkar Skellefteå i gasen också. Det blir nog de två i final iaf.

ekmanc
2013-03-14, 14:32
Allvarligt talat Söderberg måste ju vara fullständigt dum i huvudet. Snacka om att ta betet med hull och hår, ligga under med 6-0 och sen göra en sån idiotgrej som kan förstöra hela matchserien för dom.

Kål
2013-03-14, 14:42
Vilka kanaler är det som gäller om man vill följa slutspelet?

StorEric
2013-03-14, 15:47
Aaaahahaha dagens asgarv, men jag fixade ditt stavfel.

Dom har ju mörkat med flit på slutet.. + att skapa lite spänning.
Nu kommer dom!! :hbang:

dupper
2013-03-14, 16:12
Vilka kanaler är det som gäller om man vill följa slutspelet?

Kolla hockeyligan.se, verkar vara mycket cmore sport, men lite kanal 5 och kanal 9!

Mersault
2013-03-14, 16:34
Hoppas på HV och tycker att de har en bra chans att ta det i år. Dock ser Skellefteå riktigt farliga ut tyvärr.

thenut
2013-03-14, 18:42
Fbk med hjärtat, SAIK med hjärnan...

rooz
2013-03-14, 19:11
Tror på HV efter gårdagens kross. Visst, Linköping spelade inte sitt bästa spel men delvis för att HV inte tillät dem att göra något. Får man knappt röra pucken är det svårt att etablera ett eget spel.

Å andra sidan verkar Skellefteå i gasen också. Det blir nog de två i final iaf.

Tror nästan DIF hade slagit LHC igår. Så jävla tragiskt dåliga var dom.

Wzup2u
2013-03-14, 19:25
Tror nästan DIF hade slagit LHC igår. Så jävla tragiskt dåliga var dom.

yeye...
hv blååå.. hehe mitt favoritlag nr2 är DIF hoppas på elithockey för dem igen till nästa år så de iaf kan kvala...

ShippEn
2013-03-14, 20:29
Skulle aldrig kunna hålla på ett lag som har en så äcklig och vidrig människa som Per Ledin, han är ett riktigt riktigt as och borde inte få vistas i en hockeyarena.

Men för att svara på frågan så känns ju Skellefteå ganska starka, Färjestad kan man aldrig räkna bort, eller man kan inte räkna bort någon, förutom HV som jag VERKLIGEN inte hoppas vinner, bomba hela jävla Bönköping.

Haha! Tror inte du hade sagt samma sak om Per Ledin hade spelat i just det laget du håller på.

Per Ledin är till för att reta gallfeber på motståndarna, visar sig ha viss effekt på deras fans med.

Wzup2u
2013-03-14, 20:39
Haha! Tror inte du hade sagt samma sak om Per Ledin hade spelat i just det laget du håller på.

Per Ledin är till för att reta gallfeber på motståndarna, visar sig ha viss effekt på deras fans med.

precis någon som fattar...
jag hejar ju på hv i helhet som lag..och per ledin gör effekt.
sen har han spelat både i björklöven, luleå, och fbk innan med.

Lasse Kongo
2013-03-14, 20:43
På riktigt, vet ngn om Ledin är efterbliven på riktigt? Jag är seriös.

IBGn8c_eKiU

awesomooo
2013-03-14, 20:44
Brynäs.. brynäs.. brynäs..

Lasse Kongo
2013-03-14, 20:45
Haha! Tror inte du hade sagt samma sak om Per Ledin hade spelat i just det laget du håller på.

Per Ledin är till för att reta gallfeber på motståndarna, visar sig ha viss effekt på deras fans med.

Om du backar en sida och öppnar det du har mellan öronen och samtidigt lyckas starta upp ett par hjärnceller inser du snart vilket misstag du gjorde som skrev det du skrev.

Var spelade Jämtin innan, vad skrev jag om honom?

Pinsamma människor finns det gott om.

Wzup2u
2013-03-14, 20:51
saknar lance ward med... han var respektingivande...

rooz
2013-03-14, 20:53
saknar lance ward med... han var respektingivande...

Ungefär lika säker på grillorna som bambi..

Lasse Kongo
2013-03-14, 20:54
Haha, jag spelar själv och har spelat seriöst tidigare i livet, nog vet tom jag att hela pucken ska vara över, nog om pajasen Ledin, hoppas han krossas imorgon, synd att inte Phil är kvar haha.

http://m.youtube.com/#/watch?v=6MOUJzXvb-4&feature=related

ebbmp
2013-03-14, 22:56
Någon som vet hur lottning/val etc går till efter kvartsfinalerna?
Eller är det redan spikat att tex Saik får Luleå o Fbk möter Hv om nu dessa lag vinner i resp kvartsfinal?

Lillgrabben2
2013-03-14, 23:09
Angående Ledin så är han en fruktansvärt viktig pjäs för sitt lag, speciellt i ett slutspel. Han är som sagt en retsticka för motståndarna, en enorm stämningshöjare i sitt eget lag, både på och utanför plan. Sen är han inte dålig som spelare heller, han är rätt rapp på skridskorna fortfarande, slutför nästan alltid sina tacklingar och ger alltid 100%. Som i den senaste matchen, han var riktigt pigg och tacklade oerhört bra.

Tappade all respekt för Söderberg efter hans intervju. Det är en sak om han hade erkänt att han tappade kontrollen och bett om förlåtelse, men att han står och förnekar allt, säger att det tog på axelskyddet (vilket man tydligt ser att det inte gör) gör saken ännu värre. Tyckte han såg helt gråtfärdig ut under intervjun så hade väntat mig att han bad om ursäkt, haha.

Dagens match mellan Modo-Fbk var oerhört intressant. Chris Lee var helt makalös.

Wzup2u
2013-03-15, 07:25
Angående Ledin så är han en fruktansvärt viktig pjäs för sitt lag, speciellt i ett slutspel. Han är som sagt en retsticka för motståndarna, en enorm stämningshöjare i sitt eget lag, både på och utanför plan. Sen är han inte dålig som spelare heller, han är rätt rapp på skridskorna fortfarande, slutför nästan alltid sina tacklingar och ger alltid 100%. Som i den senaste matchen, han var riktigt pigg och tacklade oerhört bra.

Tappade all respekt för Söderberg efter hans intervju. Det är en sak om han hade erkänt att han tappade kontrollen och bett om förlåtelse, men att han står och förnekar allt, säger att det tog på axelskyddet (vilket man tydligt ser att det inte gör) gör saken ännu värre. Tyckte han såg helt gråtfärdig ut under intervjun så hade väntat mig att han bad om ursäkt, haha.

Dagens match mellan Modo-Fbk var oerhört intressant. Chris Lee var helt makalös.


Chris Lee är en sjukt duktig kanadensare, sinne för puck & finlir verkligen...
Jo Ledin var sjukt duktig i sin förra match.
Som någon sa om ward bambi på hal is haha jo man har ju skrattat många ggr när han ramlade på isen, men helt sjukt vad han höll många spelare på avstånd vid målområdet.

Dagens matcher:
Frölunda HC - Luleå HF (Kvartsfinal 2)
19:00 Scandinavium

Linköpings HC - HV 71 (Kvartsfinal 3)
19:00 Cloetta Center

Haavik
2013-03-15, 09:09
Någon som vet hur lottning/val etc går till efter kvartsfinalerna?
Eller är det redan spikat att tex Saik får Luleå o Fbk möter Hv om nu dessa lag vinner i resp kvartsfinal?

Semifinal:
Det i Elitserien bäst placerade laget av de fyra lag som avancerat till semifinal möter det lag som var lägst placerat. Övriga två lag möts.

ebbmp
2013-03-15, 09:34
Semifinal:
Det i Elitserien bäst placerade laget av de fyra lag som avancerat till semifinal möter det lag som var lägst placerat. Övriga två lag möts.

Tack, som det ser ut just nu (tidig prognos) blir det alltså följande mao:

Saik-HV71
FBk- Luleå

I dagsaktuell gissning Saik- FBk i final. Jag tippade ju HV71 i pollen, hm. Ja ja, lång väg kvar att vandra för alla lag med ev skador,avstängningar tappade formtoppar samt motståndares kommande genidrag osv som kan kasta om läget.
F_n va kul m slutspelstider parallellt m kvalserien, I like :hbang:

Lasse Kongo
2013-03-15, 13:15
Kan man köpa enstaka matcher någonstans, det enda jag hittar är csports, 199 för ett dygn, då kan man köra via airplay verkar det också, najs.

Har ni något annat att rekommendera?

Haavik
2013-03-15, 14:49
Tack, som det ser ut just nu (tidig prognos) blir det alltså följande mao:

Saik-HV71
FBk- Luleå

I dagsaktuell gissning Saik- FBk i final. Jag tippade ju HV71 i pollen, hm. Ja ja, lång väg kvar att vandra för alla lag med ev skador,avstängningar tappade formtoppar samt motståndares kommande genidrag osv som kan kasta om läget.
F_n va kul m slutspelstider parallellt m kvalserien, I like :hbang:

Japp precis så ser det ut nu.

Jag är dock inte lika säker på SAIK i final, om det nu blir en semi mellan SAIK och HV så kommer den serien bli ruksigt hård och tuff. Ett spel jag tror HV hanterar bättre än just SAIK. Men det är långt kvar dit!

Kan man köpa enstaka matcher någonstans, det enda jag hittar är csports, 199 för ett dygn, då kan man köra via airplay verkar det också, najs.

Har ni något annat att rekommendera?

Det är väl csports eller om du har PPV på TVn någonstans där tror jag det blir lite billigare. Var ett tag sen jag köpte matcherna styckvis.

100KG
2013-03-15, 16:01
Frölunda vinner.

Slår ut HV Bullshit i finalen med 4-2 i matcher.

Wzup2u
2013-03-15, 18:57
Frölunda vinner.

Slår ut HV Bullshit i finalen med 4-2 i matcher.

haha troligtvis inte... :smash:

thenut
2013-03-15, 19:37
Bra början på LHC-HV idag, riktigt hett på isen, och lite tryck i hallen låter det som... Ska bli intressant att se repriser på vad Jämtin fick matchstraff för, missade det helt...

Wzup2u
2013-03-15, 20:26
Bra början på LHC-HV idag, riktigt hett på isen, och lite tryck i hallen låter det som... Ska bli intressant att se repriser på vad Jämtin fick matchstraff för, missade det helt...

lär bli lhc vinst idag inte konstigt de lär ju taggat till ordentligt efter förlusten sist.

LadyG
2013-03-15, 22:19
http://i164.photobucket.com/albums/u14/Phenol17/DrHouseFacepalm.jpg
Jämtin... Hur hjärndöd får man vara och fortfarande vara med och spela hockey?

100KG
2013-03-15, 22:41
Luleå har underskattat Frölunda. Dom verkar tro att dom bara kan köra över oss som ett litet blöjgäng. Men, dom har fel.

Hallå eller, ett gäng bärplockande bambis (norrlänningar) VS ett gäng stadiga, stenhårda göteborgare, 'nuff said.

Lasse Kongo
2013-03-15, 23:30
Vilken underbar match och vilket lag, LHC är sanslöst bra ikväll, första perioden kan vara en av de mest intensiva jag upplevt, Engstrands snyting var höjdpunkten i matchen.


Jesus kristus och hans heliga moder, dags att visa alla i jerusalem att den här kvarten tillhör Östergötland!

Lillgrabben2
2013-03-16, 01:12
Vilken underbar match och vilket lag, LHC är sanslöst bra ikväll, första perioden kan vara en av de mest intensiva jag upplevt, Engstrands snyting var höjdpunkten i matchen.


Jesus kristus och hans heliga moder, dags att visa alla i jerusalem att den här kvarten tillhör Östergötland!

Hv föll verkligen platt efter Jämtins utvisning, inte en gnutta energi och bara allmänt slött och dåligt spel. I tredje höjde dem sig definitivt spelmässigt och skapade fler chanser. Siffrorna 6-1 står ju inte direkt för matchbilden även om LHC var bättre. Uppfattade inte alls Jämtins utvisning när jag tittade på matchen men efter att ha sett efteråt så tycker jag ändå det var en rättvis bedömning så klart. Till skillnad från Söderberg så bad Jämtin om ursäkt och sa efteråt att det var dumt gjort, det är rätta takter!

Hv måste verkligen jobba med sitt powerplay och sina avslut, kändes som att skotten åkte rätt i magen på Engstrand vid dem flesta tillfällena. Hv är kapabla till mycket mer än vad dem visade i matchen. Jag tror att Hv kan vända detta med rätt inställning. Ny match snart!

LadyG
2013-03-16, 12:48
Hjärndött tilltag, men han var iaf vuxen och rakryggad nog att stå för att det var korkat och be om ursäkt.

Det känns som att HV växlar mellan briljans och fiasko. Det ska bli intressant att se vilket HV som kommer ut på isen nästa match. Laget med mästartakterna eller laget som ser ut som att de glömt vad sporten går ut på..?

Lillgrabben2
2013-03-16, 15:26
Hjärndött tilltag, men han var iaf vuxen och rakryggad nog att stå för att det var korkat och be om ursäkt.

Det känns som att HV växlar mellan briljans och fiasko. Det ska bli intressant att se vilket HV som kommer ut på isen nästa match. Laget med mästartakterna eller laget som ser ut som att de glömt vad sporten går ut på..?

Även jag som hv-supporter måste hålla med där. Stundtals spelar dem som om det vore en idrottslektion på gymnasiet, men när dem väl får till det spelar dem makalöst bra, som i 4-0 mot saik, 6-0 mot LHC. Problemet för hv är att hålla kvar ett bra spel flera matcher i rad. Dem som är bäst i serien på just detta är Saik utan tvekan.

LadyG
2013-03-16, 16:08
Även jag som hv-supporter måste hålla med där. Stundtals spelar dem som om det vore en idrottslektion på gymnasiet, men när dem väl får till det spelar dem makalöst bra, som i 4-0 mot saik, 6-0 mot LHC. Problemet för hv är att hålla kvar ett bra spel flera matcher i rad. Dem som är bäst i serien på just detta är Saik utan tvekan.

Ush ja, SAIK ser lite för bra ut för att jag ska vara lugn.

Jag hade helst sett ett HV som går från klarhet till klarhet, och som spelar sitt bästa spel jämt. Varför kan de inte göra det? Är det självförtroendet som vacklar, eller vad pysslar de med? Är det Davidsson som är osäker (hela HV verkar stå och falla med honom)?

Wzup2u
2013-03-16, 21:13
hv har alltid varit ett sådant lag ena matchen spelar de som kungar andra helt svajjigt...
dagens resultat...

Skellefteå AIK - Brynäs IF - 4 - 1 (0-0, 1-1, 3-0)

Färjestads BK - MODO Hockey - 2 - 1 (1-1, 1-0, 0-0)

A.Pahkamaa
2013-03-16, 21:33
Luleå har underskattat Frölunda. Dom verkar tro att dom bara kan köra över oss som ett litet blöjgäng. Men, dom har fel.

Hallå eller, ett gäng bärplockande bambis (norrlänningar) VS ett gäng stadiga, stenhårda göteborgare, 'nuff said.

*facepalm*

Wzup2u
2013-03-17, 18:13
hv-linköping 4-4 nu spännandddeeeeee....

Lasse Kongo
2013-03-17, 20:24
Solklar straff, Jämtin gjorde precis rätt, hade inte mycket till val.

Har biljetter till tisdag, fyfan!!!! TAGGA!!!!!

Wzup2u
2013-03-17, 20:30
Solklar straff, Jämtin gjorde precis rätt, hade inte mycket till val.

Har biljetter till tisdag, fyfan!!!! TAGGA!!!!!

mm han drog ju ner weinhandl haha...

Lasse Kongo
2013-03-17, 20:55
mm han drog ju ner weinhandl haha...

Sant : )

Jag menade mer att han gjorde rätt val även för sitt lag, visst W kanskw inte hade satt pucken men om han gjort det hade det varit game over, dumt att chansa, så Jämtin ska ju inte ha någon skit för det, däremot de som bytte i sekvensen i hv, wat ze fuck? Det var ju helt matchavgörande.

A.Pahkamaa
2013-03-18, 22:23
Dagens match mellan Färjestad och Modo är bland dom bättre jag sett i år, vilken jävla insats från Modo!

Wzup2u
2013-03-18, 22:35
Dagens match mellan Färjestad och Modo är bland dom bättre jag sett i år, vilken jävla insats från Modo!

gött såg det blev 5-4 till modo yessssssssss. skönt... fbk gillas inte...:d

Dreas
2013-03-18, 22:45
gött såg det blev 5-4 till modo yessssssssss. skönt... fbk gillas inte...:d:smash:

thenut
2013-03-18, 23:13
gött såg det blev 5-4 till modo yessssssssss. skönt... fbk gillas inte...:d

:smash:

rooz
2013-03-19, 08:25
Mycket korkade utvisningar från MoDo igår, men med mycket hjärta & vilja kommer man långt.

Tyvärr var detta nog den enda match i serien laget vinner.

agazza
2013-03-19, 08:29
Mycket korkade utvisningar från MoDo igår, men med mycket hjärta & vilja kommer man långt.

Tyvärr var detta nog den enda match i serien laget vinner.

*slap*

rooz
2013-03-19, 08:34
*slap*

Man ska vara lite realistisk också. Men om tollefsen fortsätter som igår så kan man vinna 3 till i PP*popcorn*

Lasse Kongo
2013-03-19, 08:34
Jag är överladdad för ikväll, fyfan va kul det ska bli, kommer bli sanslöst kul, HV lär komma taggade sååååå in iiiii heeeelvete så det kommer koka i Cloetta ikväll!!!!!!

rooz
2013-03-19, 08:36
Något av lagen förlorar på en korkad utvisning..

ebbmp
2013-03-19, 14:39
Eftersom matchserien redan är så sjuk m 6-0, 1-6, 4-5 så vinner bergis HV71 ganska klart ikväll. Hur som lär det bli ett ruggigt drag och fullt ös igen.
Tippar 5-2 till HV och att Frölunda tar en gnet seger mot Luleå m 3-2

Kul att tippa men det vore roligare att ha rätt någon gång:em:

Lillgrabben2
2013-03-19, 16:43
http://www.elitserienplay.se/#/video.2234271669001

Måste ju älska Jämtins inställning ändå!

"Arlbrandt har ju blivit någon superstar dem två senaste dagarna"

Wzup2u
2013-03-19, 20:56
http://www.elitserienplay.se/#/video.2234271669001

Måste ju älska Jämtins inställning ändå!

"Arlbrandt har ju blivit någon superstar dem två senaste dagarna"

ah fan go han e kriga så ini he*ve**e hehe. taggad e han jämt jämtin =)

3-4 i linköping-hv matchen än sålänge och frölunda-luleå 2-1...
blir nog jämna matcher idagg. go hv.... bllllååååå

spoon
2013-03-19, 21:00
Lyssnar på sportradion. Hjärtat stannar varje gång man hör " da da DA MÅL!"

Låter som att det går bra för håve men ett mål är inte mycket.

Wzup2u
2013-03-19, 21:04
Lyssnar på sportradion. Hjärtat stannar varje gång man hör " da da DA MÅL!"

Låter som att det går bra för håve men ett mål är inte mycket.

ja för fan radion e mer spännande än allt annat man blir helt insatt med kommentatorns snabba snack och skrikande hjärtat flippar...

spoon
2013-03-19, 21:08
ja för fan radion e mer spännande än allt annat man blir helt insatt med kommentatorns snabba snack och skrikande hjärtat flippar...

När hv tappade pucken på blå mot färjestad för några sässonger sedan så lyssnade jag på radio. Därför är det ett hål i väggen i kontrollrummet. Det blir bra spännande på radion.

awesomooo
2013-03-19, 21:17
Domaren mellan Frölunda - Luleå kan fan dra åt helvete 4real. Nu har Luleå fått två solklara mål bortdömda.

krubkungen
2013-03-19, 21:17
Andra perioden i LHC-HV, grym! 8min kvar av 3:periodEN. LHC lär gå på extrem attack nu. Bra match!

awesomooo
2013-03-19, 21:18
Ne nu blev det mål, vad fan händer???

Wzup2u
2013-03-19, 21:19
När hv tappade pucken på blå mot färjestad för några sässonger sedan så lyssnade jag på radio. Därför är det ett hål i väggen i kontrollrummet. Det blir bra spännande på radion.

yes i know dock blev jag arg en gång vid en tv match för några år sedan hemma hos föräldrarna och kastade deras tv dosa i väggen oops....

awesomooo
2013-03-19, 21:20
Måldomaren i Scandinavium är ju solklart Frölunda fan! Avgå förfan sopa.

krubkungen
2013-03-19, 21:26
4-4 lhc-hv

Wzup2u
2013-03-19, 21:30
gahh ahhh 4-4 och förlängning.... fan inte nu igen...

spoon
2013-03-19, 21:31
omöjligt att bara försvara sig i 20 min. Nu blir det tufft i förlängningen för hv71

awesomooo
2013-03-19, 21:33
Fan vad svårt det är att välja match nu. Sudden mellan LHC - HV eller allt drama i Luleå mot Frölunda???

Wzup2u
2013-03-19, 21:38
förlängning i gbg med

awesomooo
2013-03-19, 21:49
förlängning i gbg med

Kasst, Lule skulle haft ett till mål men men men...

Wzup2u
2013-03-19, 21:51
hv förlust fan också

Asdf
2013-03-19, 21:58
Det vände snabbt för luleå kan man säga!

Lasse Kongo
2013-03-19, 22:55
Vikken underbar kväll vi har haft, jag är så trött, har absolut ingen röst kvar men fyfaaaaaan va bra det var, Cluben krigade så man nästan blev tårögd xD

awesomooo
2013-03-19, 23:08
Ja Frölunda var väl bättre i sudden än Lule men fan om nästan inte Lule skulle ha vunnit redan under full tid.

Lasse Kongo
2013-03-19, 23:13
Trevlig läsning

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article16449865.ab

100KG
2013-03-20, 00:41
Sådärja, gött med Frölunda vinst, det var en rättvis seger, blir en lång resa hem för Luleå.

Nu avgör Frölunda med 2 raka segrar.

awesomooo
2013-03-20, 07:51
Sådärja, gött med Frölunda vinst, det var en rättvis seger, blir en lång resa hem för Luleå.

Nu avgör Frölunda med 2 raka segrar.

Rättvis? Kan köpa att Frölunda var bättre under sudden men rättvist känner jag mig ytterst tveksam till. Ska vi snacka rättvist så skulle det i sånna fall vara att Luleå egentligen skulle ha vunnit under full tid, vilket domaren inte ville : )

Blir en lika lång resa för Frölunda att bli totalt förnedrade uppe i Coop arena på torsdag. Förhoppningsvis så kommer måldomaren vara lulebo så det blir mer "rättvist".

Minimjölk
2013-03-20, 08:47
Jag som inte har hjärtat i någon av lagen som spelar tycker ändå att det känns som att årets slutspel är ovanligt rafflande. Det brukar ju ofta vara ganska förutsägbara kvartsfinaler utan så mycket känslor.

Jag måste ffa lyfta fram matchserien mellan HV71 och Linköping. I första matchen krossade HV Linköping med 6-0 och Ledin lyckades få Söderberg helt ur balans och den senare plockade bort sig själv för resten av matchserien trodde väl alla. Vilket kollektiv Linköping visat upp sedan dess. Mycket starkt! Nästan så att jag håller på dem lite bara av den anledningen.

Å andra sidan kanske det är väntat. Efter att ha blivit utspelade som de blev och därmed uträknade, släppte pressen på att laget skulle vinna. Dessutom försvinner fixstjärnan nummer ett som skal llyfta laget vilket gör att alla andra känner och tar lite större ansvar. Nu leder de med 3-1 i matcher och snart är Söderberg tillbaka. Skönt för honom att inte avsluta karriären i Sverige med en avstängning utan att han faktiskt kan lämna med flaggan i topp som en spelare av hans kaliber bör göra.

Ignatius72
2013-03-20, 09:50
Klasen är tongivande i Luleå Söderberg i LHC och i Malmö så var det...
Hade jag varit Frölundaspelare så hade jag lämnat segern till luleå.

Dreas
2013-03-20, 21:50
FBK vidare, fan vad skönt!

pclillen
2013-03-21, 00:03
FBK vidare, fan vad skönt!

+1

I tredje perioden fick dom till ett stabilt spel, hoppas dem lyckas höja nivån nu för det lär behövas..

Wzup2u
2013-03-21, 17:19
Sheise ikväll gäller det om Hv ska ta sig vidare.... redan nervös taggat upp med pizza chips & läsk hehe =)) GO HÅVE! kämpa nu för fan........

spoon
2013-03-21, 17:29
Jag har tagit ut förlusten i förskott. Hoppas att HV överaskar mig.

Wzup2u
2013-03-21, 19:07
Jag har tagit ut förlusten i förskott. Hoppas att HV överaskar mig.

tjena spoon gött att se dig här igen hviter evi allihoppa :naughty:
jo fan hoppas dom överaskar. klarar de denna tror jag de kan peppra på och slå ut lhc sen faktist.

*grr27*

spoon
2013-03-21, 19:17
0-1 Hv71-LHC :(

awesomooo
2013-03-21, 19:27
Payback time Frölunda ;););););)

LadyG
2013-03-21, 19:36
Jag har tagit ut förlusten i förskott. Hoppas att HV överaskar mig.

Jag med. De får gärna överraska mig, men jag tror inte på dem längre.

Wzup2u
2013-03-21, 19:54
nu leder lhc med 3-0 efter en period byebye håve fan också iofs kan vända men hmm???

krubkungen
2013-03-21, 20:22
0-5 nu till LHC.

Lasse Kongo
2013-03-21, 20:33
Man kan inte njuta mycket mer en kväll som denna, semifinalen känns ganska säkrad, fyfaaaaaan va najs!

Wzup2u
2013-03-21, 20:39
0-5 nu till LHC.

mm tyvär men endå inte hv är fan inte värda och vinna de har blivit sämmre de senaste ären och mäste faktist göra om sina trupper mer och sluta svaja .

Wzup2u
2013-03-21, 20:45
de man häller på nu är ju saik de e ju mer än värda gulder luleå hoppas jag tar gbgarna.

Lasse Kongo
2013-03-21, 20:48
de man häller på nu är ju saik de e ju mer än värda gulder luleå hoppas jag tar gbgarna.

Jag håller fortfarande på samma lag ; )

Måsse
2013-03-21, 20:50
Hv... :( lhc kan få tillbaka sin skämtin. Äsch, de tar iaf inte guld.

//enda ledsna linköpingsbon idag

Lasse Kongo
2013-03-21, 20:54
Hv... :( lhc kan få tillbaka sin skämtin. Äsch, de tar iaf inte guld.

//enda ledsna linköpingsbon idag

Nej fyfan, grisen kan stanna där han hör hemma.

Vem vet, så har jag känt med och känner väl än, men vad som helst kan ske och lhc visar tycker jag att de faktiskt vill det här.

Zizou
2013-03-21, 21:16
Jag hoppas verkligen att Linköping tar hem det.

ShippEn
2013-03-21, 22:00
Känner för att elda upp mina Hv-halsdukar från de 7 senaste säsongerna..

Tröttnat på all skit, Hv är inte längre ett topp lag. Bort med gamlingarna och få in lite fart till nästa säsong.

Glen
2013-03-21, 22:29
Nån som vet hur semifinalerna kommer spelas? Bortsett från att Luleå/Frölunda inte är klart än då

Asdf
2013-03-21, 23:01
Grattis lule till 3-2 i matcher. Hoppas att frölunda kvittar på lördag så det blir riktigt spännande :)

Wzup2u
2013-03-22, 09:20
Känner för att elda upp mina Hv-halsdukar från de 7 senaste säsongerna..

Tröttnat på all skit, Hv är inte längre ett topp lag. Bort med gamlingarna och få in lite fart till nästa säsong.

+1 precis det jag menar nya spelareeeeeeee........
davidson visst duktig men tycker han kan gå över till att bli en kanontränare till hv ist...

jaja hur slutar guldet tros?
elitserien har blivit så jämn... tror det kan bli en final mellan SAIK och LHC faktist. om dom inte möts i semi?

smolk
2013-03-22, 09:23
Lägger en inte allt för långsökt gissning på att Skellefteå vinner.

ShippEn
2013-03-22, 12:08
Nån som vet hur semifinalerna kommer spelas? Bortsett från att Luleå/Frölunda inte är klart än då

Är ganska säker på att det är så ifall Frölunda vinner ställs dem emot SAIK annars blir det LHC som får möta SAIK ifall luleå vinner.

Minimjölk
2013-03-22, 12:12
[QUOTE=Ignatius72;6345478]Klasen är tongivande i Luleå Söderberg i LHC och i Malmö så var det...
QUOTE]


Ja, de är ju två bra exempel på mycket bra spelare som inte får ut allt i Malmö. Det är nästan fantastiskt hur Malmö med så många bra spelare de ändå haft harvar där de gör men jakten på snabba resultat och inkompetent ledningar har visat sig spela stor roll på isen.


Nu satsar de för första gången på mycket länge på stora delar av förra årets trupp trots att de inte uppfyllde förväntningarna. Dessutom får de in kompetent folk i tränarstaben med mycket erfarenhet och hjärta i Malmö. jag tror att denna kombinationen ihop med det intresse som finns för Malmö kommer göra at tde inom tre år återigen befinner sig i Elitserien.

trots mediokra resultat och inga derbyn hade de ett väldigt högt publiksnitt för att vara 9e-lag i Allsvenskan. Med lite bra resultat i ryggen och det underlag som finns bland publik och sponsorer så har de alla möjligheter.

Lillgrabben2
2013-03-22, 16:28
Äh, bara ladda om till nästa säsong. Hv spelade fruktansvärt dåligt igår, inget som gick vägen för dem. Varken Wesslau eller Gunnarsson spelade bra i mål, LHC hade 16 skott på mål och 6 mål (varav 1 i öppen kasse dock). Tycker Gunnarsson borde fått spela mer i kvarten, Wesslau har vart allmänt slö senaste tiden, kan väl bero på att han blev pappa alldeles nyligen.

Stillman har ju sagt att han ska satsa på att "föryngra" laget. Behövs verkligen piggare backar. Tror det blir många backar som får lämna. Louma, fernholm, Spang, Trygg samt Mattias Karlsson har utgående kontrakt. Skulle inte förvåna mig om samtliga får lämna, dock synd om Karlsson lämnar.

Ser verkligen fram emot att få veta vilka som får lämna, stanna och vilka som tillkommer. Tror dem plockar upp Sandberg och hoppas verkligen att Thörnberg och/eller Laine vill återvända!

Saik bör ta hem det i år, och det har dem förtjänat.

StarkaUlf
2013-03-22, 16:42
Är ganska säker på att det är så ifall Frölunda vinner ställs dem emot SAIK annars blir det LHC som får möta SAIK ifall luleå vinner.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m3618iWXX11r86plbo1_500.jpg

Wzup2u
2013-03-27, 22:24
go video och låt faktist.
INF9u5dbAw0

Wzup2u
2013-03-28, 19:15
1-0 saik-lhc efter ca 3 min höj

mangemani
2013-03-28, 19:20
har egentligen noll intresse för elitserien, men hoppas på brynäs.

och jag hoppas även så här på sidan om, att timrå en gång för alla åker ut ur elitserien så att all det här pratet och hysterin kring laget i min stad dör ut, är så less på skiten.
"hoppas det går bra för oss".."OSS", "nej, ni bor inte i timrå, ni bor i sundsvall, ska ni prata om "oss" så får ni nog syfta på sundsvalls hockey lag", den tanken har man tänkt många många gånger när folket sätter igång med pratet och säger man det man tänker, så har de egentligen inget vettigt svar.

spoon
2013-03-28, 19:24
Kul lag som är kvar. Hoppas att Karlstad åker ut. Då är det bara lag som har vunnit lite kvar. Skellefteå ser vassa ut mot Linköping.

Hade varit skoj med Örebro och Leksand till elitserien.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Wzup2u
2013-03-28, 20:06
Kul lag som är kvar. Hoppas att Karlstad åker ut. Då är det bara lag som har vunnit lite kvar. Skellefteå ser vassa ut mot Linköping.

Hade varit skoj med Örebro och Leksand till elitserien.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

precis.. spoon u are my brotha tänker och tycker likadant som vanligt...

känns som och hoppas att saik och luleå krigar om guldet.
fast iofs skulle fbk gå till final mot ex vis saik skulle det vara kul och följa då man hate fbk och kommer tycka det är roligt att titta och hoppas fbk får stryk =)

Dreas
2013-03-28, 20:14
Vad har ni emot FBK, vavavavaavavava? *mini

Fjällbrynt
2013-03-28, 20:34
Har din rygg Dreas, FBK all the way! ;)

spoon
2013-03-28, 21:02
Det är väl mest att dom har vunnit så mycket. Vinner inte h v så kan det gärna bli ett lag som inte har vunnit så ofta. Kul om hockeyn går bra i nord också

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

skaparn
2013-03-28, 22:07
Ni känn, kanske ser det nå så jävulskt bra ut hittills, men ni ska nog se att vi kommer sabba det här i finalen i år också. DE GÅ ALDRI!

awesomooo
2013-03-28, 22:17
Linköping!

Lasse Kongo
2013-03-28, 22:33
Vilken jävla match, ruggigt imponerad av LHC, det trodde jag verkligen inte, på lördag är jag upptagen med annat men lär följa matchen på tv, längtar dock tills nästa tripo till chokladasken.

Så! Jävla! Underbart!

spoon
2013-03-29, 15:15
Linköping visade igen hur duktiga dom är på att spela hockey i hela matcher. Det var det som fällde hv. Kanske kan bli en spännande serie trots allt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lillgrabben2
2013-03-29, 15:17
Vilken jävla match, ruggigt imponerad av LHC, det trodde jag verkligen inte, på lördag är jag upptagen med annat men lär följa matchen på tv, längtar dock tills nästa tripo till chokladasken.

Så! Jävla! Underbart!

Nä fy satan va orättvis vinst. kvitteringsmålet skulle aldrig blivit av för situationen innan, klockren utvisning. Sen ribban efter det. Nä, tror ändå Saik tar hem detta.

Lasse Kongo
2013-03-29, 15:26
Nä fy satan va orättvis vinst. kvitteringsmålet skulle aldrig blivit av för situationen innan, klockren utvisning. Sen ribban efter det. Nä, tror ändå Saik tar hem detta.

Tyckte den var rättviss trots att jag är partisk, saik var bättre överlag matchen igenom men lhc krigade mer, and thats whats gonna göra att lhc går vidare till final!

Lillgrabben2
2013-03-29, 16:23
Tyckte den var rättviss trots att jag är partisk, saik var bättre överlag matchen igenom men lhc krigade mer, and thats whats gonna göra att lhc går vidare till final!

LHC är bra på att hålla ut genom hela matchen, som någon skrev nyss. Tyckte även LHC's "storspelare" såg ut att vilja mer än holloway och gänget (av den delen av matchen jag såg, såg inte hela). Tycker Saik visar för lite känslor egentligen.

Men, Saik har visat tidigare att dem sällan förlorar flera matcher i rad, dem är grymma på att återhämta sig. Tror det slutar 4-2 i matcher till Saik.

Att Örebro är klara för elitserien känns verkligen skumt.

Lelle Pelle
2013-04-01, 15:07
Sticker till USA om några dagar och vill såklart inte missa en enda match. Någon som har koll på om det är möjligt att att köpa matcherna från csports som vanligt, trots att man inte är i Sverige? Hittar inget på hemsidan och har ännu inte fått något svar på mail.

awesomooo
2013-04-01, 15:13
Sticker till USA om några dagar och vill såklart inte missa en enda match. Någon som har koll på om det är möjligt att att köpa matcherna från csports som vanligt, trots att man inte är i Sverige? Hittar inget på hemsidan och har ännu inte fått något svar på mail.

Kanal 5 play sänder matcherna. Dock fungerar inte SAIK - LHC just nu vilket suger.

skaparn
2013-04-01, 19:06
Ett garanterat glädjeämne under slutspel är det extra trycket i Sociala Medier där jag kan se gamla polare skriva lika underhållande som efterblivna saker på The Facebook. En orgie av hat, glädje, missunnsamhet, sexism och rivalitet!

Wzup2u
2013-04-01, 19:13
Linköping visade igen hur duktiga dom är på att spela hockey i hela matcher. Det var det som fällde hv. Kanske kan bli en spännande serie trots allt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

det tror jag... precis lhc har varit stabila och plöjt bra, hv som vi hejar på var ju inte ens värda seger mot lhc...


svårt att säga vilka 2 lag som kommer i final ännu. känns ju som luleå har bra övertag över fbk iaf men man vet aldrig kan vända på en 5 öring.

skaparn
2013-04-01, 19:17
Luleå mot Skellefteå blir en bra final. Då sparar båda lagen in lite pengar på resor, och bra för BNP eftersom en massa fans inte behöver ta tjänstledigt för att åka buss.

Wzup2u
2013-04-01, 19:21
Luleå mot Skellefteå blir en bra final. Då sparar båda lagen in lite pengar på resor, och bra för BNP eftersom en massa fans inte behöver ta tjänstledigt för att åka buss.

jo jag tror att de vill möta varandra pga resorna osv men hade varit kul med skellefteå och fbk rolig match då jag skulle gilla skellefteå mer än annat. skellefteå - luleå svårt att säga vem man hejar på då :confused:

Lasse Kongo
2013-04-01, 19:38
Småtungt som lhcsupporter nu, men lhc krigar jävligt bra, saik var helt klart bättre spelmässigt men det är först till 4 och hur man gör det spelar ingen roll.

Först hade de 2-0 i matcher, förlust i sudden, hade 2-1 i matcher, förlust i sudden, lé suck :/

Jag ska till Cloetta på ons och efter förra matchen hade jag ingen röst kvar dagen efter+att jag hade rehab en vecka efter, helt slut, thats me, göra av med adrenalin ftw....

3-1 i matcher på ons och det blir kiss i byxan :/

skaparn
2013-04-01, 19:59
Jag är egentligen inte orolig att SAIK ska torska i semin, för det finns nämligen inget vårtecken lika säkert som det att SAIK tar SM-silver. Så grattis till HV eller Luleå i förskott.

awesomooo
2013-04-01, 20:00
Du menar nog Linköping. Jag tror LHC kan ta det här fast SAIK kanske är snäppet bättre.

skaparn
2013-04-01, 20:05
Du menar nog Linköping.

Varför?

Lillgrabben2
2013-04-01, 20:10
Småtungt som lhcsupporter nu, men lhc krigar jävligt bra, saik var helt klart bättre spelmässigt men det är först till 4 och hur man gör det spelar ingen roll.

Först hade de 2-0 i matcher, förlust i sudden, hade 2-1 i matcher, förlust i sudden, lé suck :/

Jag ska till Cloetta på ons och efter förra matchen hade jag ingen röst kvar dagen efter+att jag hade rehab en vecka efter, helt slut, thats me, göra av med adrenalin ftw....

3-1 i matcher på ons och det blir kiss i byxan :/

Kanske är jag som missuppfattar vad du skriver. Men LHC har aldrig haft 2-0 i matcher.

Edit: Aha, jag som missuppfattar. 2-0 i matchen skulle det väl stå.

Varför?

Hv är redan utslagna.

awesomooo
2013-04-01, 20:11
Varför?

HV åkte ut i kvarten mot just Linköping : )

Ballt
2013-04-01, 20:11
för att hv åkte ut i kvarten?

Ballt
2013-04-01, 20:12
Kanske är jag som missuppfattar vad du skriver. Men LHC har aldrig haft 2-0 i matcher.

Edit: Aha, jag som missuppfattar. 2-0 i matchen skulle det väl stå.




Jag tror han menade att de vann första sen hade andra matchen så gott som vinst men skellefteå kvitterade i slutet, sen så hade dem ledningen i denna matchen också men skellefteå kvitterade igen, fast spekulerar bara

Lillgrabben2
2013-04-01, 20:15
Jag tror han menade att de vann första sen hade andra matchen så gott som vinst men skellefteå kvitterade i slutet, sen så hade dem ledningen i denna matchen också men skellefteå kvitterade igen, fast spekulerar bara

Jo, det var därför jag gjorde en edit. Men hockey är hockey. LHC lyckades ju slå ut Hv på i princip samma vis. Kvitterade 2 matcher och vann i sudden.

skaparn
2013-04-01, 20:34
Kan inte fler håna mig för att jag är en slarvig idiot, jag förtjänar det faktiskt. Argh, LHC menar jag ju. Danke schön!

Men, bitterheten är densamma.

Lasse Kongo
2013-04-01, 20:34
Jag tror han menade att de vann första sen hade andra matchen så gott som vinst men skellefteå kvitterade i slutet, sen så hade dem ledningen i denna matchen också men skellefteå kvitterade igen, fast spekulerar bara

Bra att ngn förstår ; ]

awesomooo
2013-04-01, 20:38
Kan inte fler håna mig för att jag är en slarvig idiot, jag förtjänar det faktiskt. Argh, LHC menar jag ju. Danke schön!

Men, bitterheten är densamma.

var inte bitter Marita Ulvskog!

StarkaUlf
2013-04-01, 20:44
Kan inte fler håna mig för att jag är en slarvig idiot, jag förtjänar det faktiskt. Argh, LHC menar jag ju. Danke schön!

Men, bitterheten är densamma.

Men om SAIK nu ska ta silver, så kan ju inte LHC vinna.

Du måste ha menat Färjestad eller Luleå.


*rolleyes*

skaparn
2013-04-01, 21:22
Men om SAIK nu ska ta silver, så kan ju inte LHC vinna.

Du måste ha menat Färjestad eller Luleå.


*rolleyes*

Jag menade så klart Björklöven. Grattis till segern i bandyfinalen löven!

Wzup2u
2013-04-03, 17:35
lhc-saik i 5an nu... blir det 2-2 i matcher eller 1-3 i matcher idag.

Jpn
2013-04-03, 20:27
Bra match i Linköping nu, sanslöst med 2-2 och sudden i 4:e matchen på raken!

A.Pahkamaa
2013-04-03, 20:31
Hjärtproblem och nervösa sammanbrott borde vara rätt vanligt i Västerbotten och Östergötland numera, helt sanslöst med 2-2 för fjärde ggn i rad.

Tror på en riktigt grisig match och vinst för Luleå imorn.

Ungrim
2013-04-03, 21:13
Tror på en riktigt grisig match och vinst för Luleå imorn.

Det vore något, gårdagens match kändes ganska trisst i jämförelse med matchen därförinnan.

skaparn
2013-04-03, 23:05
Så, nu börjar silvret kännas nära!

z_bumbi
2013-04-04, 06:37
Så, nu börjar silvret kännas nära!

Vi har längre öppettider på gymmet så länge LHC är kvar så jag hoppas du har fel.

Kebab-Arne
2013-04-04, 08:46
Vi har längre öppettider på gymmet så länge LHC är kvar så jag hoppas du har fel.

Har LHC-spelarna tillgång till gymmet utöver de vanliga öppettiderna? Brukar det bli kaos med många spelare som ska träna och "vanliga" emellanåt?

z_bumbi
2013-04-04, 11:03
OT

Har LHC-spelarna tillgång till gymmet utöver de vanliga öppettiderna? Brukar det bli kaos med många spelare som ska träna och "vanliga" emellanåt?

Vi har ordinarie öppettider till 21 (vardagar) men under hockeysäsongen är vaktmästarna kvar längre och därför har vi öppet till 22.

Ett lag i taget funkar och det får inte vara fler från LHC/LFC samtidigt på gymmet även om det inte alltid hålls. I många fall handlar det också bara om nervarvning och stretch så det stör inte.

A-laget kör på andra tider än folk vanligen tränar så det krockar sällan.

/OT

Sen är det väl iofs kul om det går bra för folk man ser träna etc men just herrarnas A-lag ser jag så lite av så jag går inte riktigt igång på deras resultat.

Lasse Kongo
2013-04-04, 11:41
Det var en tung kväll i CC igår, lhc gjorde ju kanske sin bästa slutspelsmatch igår, små marginaler som avgör.

Men det är först till 4 vinster som gäller!

J.V
2013-04-04, 12:19
Sticker till USA om några dagar och vill såklart inte missa en enda match. Någon som har koll på om det är möjligt att att köpa matcherna från csports som vanligt, trots att man inte är i Sverige? Hittar inget på hemsidan och har ännu inte fått något svar på mail.Kanske försent vid det här laget, men-eeehh... Det fungerar. Så länge du redan har ett konto. Typ. Csports lät mig inte köpa ett konto pga upphovsrättsliga skäl, men när jag lånade en polares konto för att testa så kunde jag utan problem se matcher.

Jag bad honom köpa ett konto åt mig och jag kan nu se utan problem.

edit: HEJA LULEÅ!!!111 Sjukt jobbigt med vardagsmatcher dock, start 04:00 för min del. >.<

Ungrim
2013-04-04, 21:01
Sådärja... lutar mot Skelefteå mot Luleå i final. Kan ju bli hur grymt som helst i sånna fall!

Jpn
2013-04-04, 21:53
B.s.t.l!!!

thenut
2013-04-04, 22:52
Tråkigt, hade hoppats på 2-2 efter kvällens match, då hade FBK haft en ra chans iaf... Tyvärr kan jag ju inte säga att det är orättvist, Luleå har i stort varit bättre varje match :/

Jaja, go go FBK!!

Fartman
2013-04-04, 23:42
Sådärja... lutar mot Skelefteå mot Luleå i final. Kan ju bli hur grymt som helst i sånna fall!

Ja fyfan, man får se om hjärtat pallar. Det är ju rent psykiskt jobbigt med slutspel och då har det ju ännu "bara" varit mot Färjestad. Ett möte mot SCHTAAAAAAAN kommer ju vara 10ggr värre.

Lasse Kongo
2013-04-05, 20:17
Jäkligt tungt nu, visst det är inte slut än men det känns tufft...

Oavsett så är jag oerhört stolt över Cluben och förra matchen var LHCs rent spelmässigt och även denna match som pågår spelar Cluben riktigt bra!

Hoppas Melin stannar, kapa Weinis från lönelistan och fyll på med ett par nyförvärv så tar vi guldet nästa år!

J.V
2013-04-06, 02:33
Äntligen helgmatch igen!

Helt perfekt att ta några öl under eftermiddagen och kvällen, gå ut på lokal kring 23-24 någon gång och som vanligt ledsna efter ungefär en timme och då kommer man hem lagom till matchstart 01:00. Ungefär samtidigt som Luleå har vunnit kommer mina flat mates hem från krogen och det är läge för efterfest, wooooop!

J.V
2013-04-06, 16:55
Göttlans domarinsats än så länge...

Inte för att det spelar någon roll egentligen, när vi har Fredrik Svensson som ger bort powerplays till höger och vänster oavsett vem som dömer.

Wzup2u
2013-04-06, 18:15
skellefteå - luleå final...

nu rök fbk

Doggeh
2013-04-06, 18:19
Medgångssupporter som man är så är man ju ändå jävligt glad för en final plats! Om inte så lär det ju vara mycket folk på krogen i alla fall :)

Ungrim
2013-04-06, 18:26
Härligt!!

J.V
2013-04-06, 18:36
Jjjaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!1111

thenut
2013-04-06, 19:04
Slut på det roliga för i år, men Lule förtjänade det ju tyvärr :( FBK behöver ett par stabila målskyttar till nästa säsong...

Lasse Kongo
2013-04-06, 19:25
Ren skit, ingen av finalisterna som jag vill se ta smguld, men under pistolhot skulle jag säga; go Luleå.

Nu är nästan hökkisesången slut, bara vm att se fram emot och min egen försäsongsträning xD

Lillgrabben2
2013-04-14, 21:56
Dött i tråden. 2-0 till Saik nu. Saik känns väldigt stabila och lugna på isen. Svårt att se Saik förlora någon match så länge dem inte börjar slarva ordentligt mycket, verkligen ett komplett lag.

Tror det slutar 4-0 i matcher, vad tror ni?

Lasse Kongo
2013-04-14, 22:02
Det är ju så jävla ointressant nu, ser fram emot vm istället.

Lillgrabben2
2013-04-14, 22:06
Det är ju så jävla ointressant nu, ser fram emot vm istället.

Haha, på något vis måste jag säga att jag håller med dig. Känns verkligen inte som folk gör någon stor grej alls av denna finalserien, beror väl mycket på att man bor så pass långt ifrån med. Kommer dock fortsätta kolla.

Fartman
2013-04-14, 23:19
Dött i tråden. 2-0 till Saik nu. Saik känns väldigt stabila och lugna på isen. Svårt att se Saik förlora någon match så länge dem inte börjar slarva ordentligt mycket, verkligen ett komplett lag.

Tror det slutar 4-0 i matcher, vad tror ni?

Som lulesupporter är jag riktigt orolig. Igår sög dom röv och idag så får dom trots ett rätt bra spel ändå pisk. Känns som att tåget redan kan ha gått. :(

Fartman
2013-04-14, 23:25
Det är ju så jävla ointressant nu, ser fram emot vm istället.

Haha, på något vis måste jag säga att jag håller med dig. Känns verkligen inte som folk gör någon stor grej alls av denna finalserien, beror väl mycket på att man bor så pass långt ifrån med. Kommer dock fortsätta kolla.

Tja, inte samma här uppe kan man lugnt säga. Lyssnar man dessutom på alla hockeyexperter så är dom i princip helt jävla lyriska över "drömfinalen", men jag förstår, brukar själv skita fullständigt i slutspelet efter att mitt lag fallit ur. Man kanske ser lite men känslorna är totalt bortblåsta.

Lillgrabben2
2013-04-15, 02:11
Tja, inte samma här uppe kan man lugnt säga. Lyssnar man dessutom på alla hockeyexperter så är dom i princip helt jävla lyriska över "drömfinalen", men jag förstår, brukar själv skita fullständigt i slutspelet efter att mitt lag fallit ur. Man kanske ser lite men känslorna är totalt bortblåsta.

Det kan man förstå. Det är iprincip som du beskriver,
Har varken något för eller emot något av lagen och bryr mig inte så mycket om vilket lag som tar hem det, men det är fortfarande kul att se på.

Kul för saik om dem tar hem det, med tanke på att deras senaste (och enda) guld togs 1978. Sen att dem snubblat på mållinjen 2 år i rad med.

Wzup2u
2013-04-15, 06:04
4-0 kanske ja de flesta tror ju det.
faktist inte en aning vi får se =)! SAIK är dock värda guldet då de gjorde en kanonbra elitserie 2012/13!...

Kotten
2013-04-15, 23:05
Leksand, nästa år

lanzal
2013-04-16, 06:12
Leksand, nästa år

Vi är tillbaks! :)

rooz
2013-04-16, 06:13
Leksand, nästa år

Hybrisen kommer tidigt.

Kål
2013-04-16, 17:14
Någon som vet hur man kan skaffa kanal 9 till matchen? Har com hem och borde ha kanalen men det är bara svart.

Lillgrabben2
2013-04-16, 17:27
Någon som vet hur man kan skaffa kanal 9 till matchen? Har com hem och borde ha kanalen men det är bara svart.

Skaffa kanal 5 play, där sänds alla matcher som går på kanal 5 och 9. Kostar 59 spänn för en månad.

Edit: Kanal 5 premium givetvis.

J.V
2013-04-16, 18:37
Luuuuuuuuleeeeeåååååå!

Kål
2013-04-16, 19:01
Skaffa kanal 5 play, där sänds alla matcher som går på kanal 5 och 9. Kostar 59 spänn för en månad.

Edit: Kanal 5 premium givetvis.

Typiskt att jag knäckte sönder mitt kort i automaten idag. Tack ändå.

Vad står det?

Wzup2u
2013-04-16, 19:04
1-0 lule

krubkungen
2013-04-16, 19:34
2-1 saik

Lillgrabben2
2013-04-16, 19:40
Typiskt att jag knäckte sönder mitt kort i automaten idag. Tack ändå.

Vad står det?

Man kan välja andra betalningssätt, via mobilräkning finns med tror jag.


2-1 efter andra, intressant match, tror det slutar 3-2 eventuellt 4-2 i öppen kasse.

J.V
2013-04-16, 20:35
Faaaan. Jag ser hellre att svensk hockey läggs ner imorgon än att Skellefteå vinner på torsdag. Förbannat.

A.Pahkamaa
2013-04-16, 21:19
Två första matcherna vinner SAIK rättvist. Idag förtjänade Luleå att vinna, så jävla surt med två ramträffar... Aja, nått lag ska ju vara det första att vända 0-3 till 4-3.

Novaindex
2013-04-16, 22:13
Skellefteå i mitt hjärta!! Sååå nice match idag o supernöjd med tre raka vinster!! Bara att fortsätta hålla tummarna.... På torsdag bär det nog uppöver för mig o älsk!! Så härligt!!

Fartman
2013-04-16, 22:18
Fyfan, när lule inte ens vinner när man är det bättre laget så börjar det kännas hopplöst. :(
Känns som att det helt enkelt är meningen att SAIK ska ta hem det, behövs ju uppenbarligen ingenting för att dom ska stänka in puckarna.

Novaindex
2013-04-16, 22:23
Helt klart spelade Luleå oxå riktigt bra ikväll o det va en rolig å spännande match att titta på.... Men bättre laget visar ju Skellefteå gång på gång att just dom är o har gjort även hela elitserien igenom innan SM slutspelet ;)

Fortsätt så Skellefteå !!

J.V
2013-04-17, 04:49
Menar du på riktigt att du tyckte Skellefteå var det bättre laget i gårdagens match? Såg du matchen?

Wzup2u
2013-04-17, 05:46
Luleå gjorde en kanonmatch igår, men vann inte så vinnaren är vinnar punkt slut.

saik tar nog sm guldet!
dock är de mer än värda det då de spelat och gjort en kanonbra elitserie och spelat och kämpat och visat att de velat ta sm guld från början.

J.V
2013-04-17, 06:16
Luleå gjorde en kanonmatch igår, men vann inte så vinnaren är vinnar punkt slut.

dock är de mer än värda det då de spelat och gjort en kanonbra elitserie och spelat och kämpat och visat att de velat ta sm guld från början.Att vinnaren är vinnare är nog alla överens om. :D

Jag tycker egentligen inte något av lagen skulle vara mer "värda" egentligen - inte baserat på grundserien i alla fall. Båda lagen gjorde en bra grundserie och siktade på guld hela vägen. Visst, Skellefteå vann serien, men Luleå hade även European Trophy att fokusera på - som de ju faktiskt vann också - medan Skellefteå bara hade elitserien att fundera på.

I finalserien däremot får man väl motvilligt erkänna att Skellefteå har varit något vassare.

rooz
2013-04-17, 06:33
Att vinnaren är vinnare är nog alla överens om. :D

Jag tycker egentligen inte något av lagen skulle vara mer "värda" egentligen - inte baserat på grundserien i alla fall. Båda lagen gjorde en bra grundserie och siktade på guld hela vägen. Visst, Skellefteå vann serien, men Luleå hade även European Trophy att fokusera på - som de ju faktiskt vann också - medan Skellefteå bara hade elitserien att fundera på.

I finalserien däremot får man väl motvilligt erkänna att Skellefteå har varit något vassare.

Nu var det ju inte bara Luleå som spelade ET, och motståndet var ganska mediokert stundtals.

J.V
2013-04-17, 06:50
Nu var det ju inte bara Luleå som spelade ET, och motståndet var ganska mediokert stundtals.Nej, men nu jämförde jag Luleå och Skellefteå. Och även om motståndet inte är det tuffaste sliter det ju en del på kroppen att spela extramatcher - något som Skellefteå inte gjorde.

Tryman
2013-04-17, 08:02
I finalserien däremot får man väl motvilligt erkänna att Skellefteå har varit något vassare.

Ett par strån vassare, framförallt i första matchen där Gustafsson räddade dom ordentligt. Hade inte han gjort sådan grym match hade de blivit förnedrade där.

Igår så kändes det som om Skellefteå inte var lika hungriga samtidigt som Luleå försökte ta sista chansen, de fick tryck redan från början och öste på. Det fick mer 50/50 situationer med sig både i närkamper och hos domaren. Allt eftersom kom Skellefteå in mer och mer i matchen och alla typer av 50/50 situationer jämnade ut sig tycker jag. Klart bästa matchen av Luleå hitills.

Lasse Kongo
2013-04-17, 08:08
Laget som vinner är alltid bäst, i alla sporter, så är det bara.

Sporter går ju sällan ut på att spela riktigt jävla bra och förlora, utan just vinna, den som vann; laget som var bäst.

Novaindex
2013-04-17, 08:15
Menar du på riktigt att du tyckte Skellefteå var det bättre laget i gårdagens match? Såg du matchen?

Klart bästa matchen av Luleå hitills.

Håller helt med.. Dom va grym igår men räckte inte enda fram då skellefteå i slutenden är strået vassare trots en massa slarv klarar dom av situationer och löser det tillsammans ;)

Vist kan skellefteå ännu bättre .. Men varför spela ännu bättre om det redan räcker det man gör.. Något bevisar ju vad dom går för annars hade dom ju inte vunnit ;) Jocke Eriksson om någon gjorde riktigt grym match igår o Arvidsson gör som vanligt riktigt bra ifrån sig dom få minuterna han spelar i varje match!!

Skellefteå är värdiga vinnare helt klart o på torsdag åker vi norröver i hopp om att kunna få fira guld iaf innan helgen är slut ;) !! Hoppet är det sista som lämnar en ...

Vist finns möjligheten att Luleå kan ta fyra raka segrar nu.. Men lär bli GRYMT svårt för dom o Skellefteå ger knappast upp utan kamp!

Fregus
2013-04-17, 09:36
Kan inte annat än imponeras av SAIK. Leker sig igenom slutspelet och i startuppställningen har man åtta 90-talister från det egna hockygymnasiet.

Avundsjuk är bara förnamnet.

Tryman
2013-04-17, 10:00
Håller helt med.. Dom va grym igår men räckte inte enda fram då skellefteå i slutenden är strået vassare trots en massa slarv klarar dom av situationer och löser det tillsammans ;)

Vist kan skellefteå ännu bättre .. Men varför spela ännu bättre om det redan räcker det man gör.. Något bevisar ju vad dom går för annars hade dom ju inte vunnit ;) Jocke Eriksson om någon gjorde riktigt grym match igår o Arvidsson gör som vanligt riktigt bra ifrån sig dom få minuterna han spelar i varje match!!

Skellefteå är värdiga vinnare helt klart o på torsdag åker vi norröver i hopp om att kunna få fira guld iaf innan helgen är slut ;) !! Hoppet är det sista som lämnar en ...

Vist finns möjligheten att Luleå kan ta fyra raka segrar nu.. Men lär bli GRYMT svårt för dom o Skellefteå ger knappast upp utan kamp!

Tycker Luleå har sett bättre och bättre ut och det skulle inte förvåna mig om de vinner hemma nu för att sedan förlora i Skellefteå nästa gång.


Kan inte annat än imponeras av SAIK. Leker sig igenom slutspelet och i startuppställningen har man åtta 90-talister från det egna hockygymnasiet.

Avundsjuk är bara förnamnet.

Ja, det är grymt imponerande. Kul att de vågar släppa fram dom så att de får utvecklas...

Novaindex
2013-04-17, 11:07
Tycker Luleå har sett bättre och bättre ut och det skulle inte förvåna mig om de vinner hemma nu för att sedan förlora i Skellefteå nästa gång.

Håller helt klart med... Dom vänjer sig ofta mer o mer med spelsituationerna och lär sig hur dom måste spela o ju varmare i kläderna dom blir ju mer kämpar dom!!

Hoppas faktiskt att det blir lite så för då får ja chansen att vara på plats där uppe i skellefteå på lördag eftersom vi åker upp torsdag ;)

skaparn
2013-04-17, 11:52
Språkpolisen varnar. Det heter:

Skellefte (uttalat nasalt)

eller

Schlääft (när det ska uttalas av engelsktalande)

Och detta bör också återspeglas i skrift när man diskutera hockey

skaparn
2013-04-17, 11:52
fQrKkJV9kPw

Tryman
2013-04-17, 12:48
Håller helt klart med... Dom vänjer sig ofta mer o mer med spelsituationerna och lär sig hur dom måste spela o ju varmare i kläderna dom blir ju mer kämpar dom!!

Hoppas faktiskt att det blir lite så för då får ja chansen att vara på plats där uppe i skellefteå på lördag eftersom vi åker upp torsdag ;)

Kul =)

Språkpolisen varnar. Det heter:

Skellefte (uttalat nasalt)

eller

Schlääft (när det ska uttalas av engelsktalande)

Och detta bör också återspeglas i skrift när man diskutera hockey

She left you

Skön
2013-04-17, 12:49
fQrKkJV9kPw

Hehe:)

Tryman
2013-04-17, 12:50
bQu7g0pznnk

INF9u5dbAw0

Fixed it for u

Novaindex
2013-04-17, 12:52
Tack :D :D

HookersUnited
2013-04-17, 13:41
Språkpolisen varnar. Det heter:

Skellefte (uttalat nasalt)

eller

Schlääft (när det ska uttalas av engelsktalande)

Och detta bör också återspeglas i skrift när man diskutera hockey

http://img.tapatalk.com/d/13/04/17/nejesy2y.jpg

J.V
2013-04-17, 15:12
Jag kör alltid på Schelääääft i talspråk, det är alltså helt fel med ett extra E? :(

awesomooo
2013-04-18, 18:35
Tycker kommentatorerna tjatar lite för mycket om skott på mål, det är ett jävla tjat hela tiden om det. Visst skjuter Skellefteå mer men samtidigt skjuter Luleå över målet 5 av 10 gånger.

spoon
2013-04-18, 18:42
Tycker kommentatorerna tjatar lite för mycket om skott på mål, det är ett jävla tjat hela tiden om det. Visst skjuter Skellefteå mer men samtidigt skjuter Luleå över målet 5 av 10 gånger.

Så är det alltid. "Spela enkelt" "Skott på mål" "Göra jobbet" "På tårna" osv osv

Lyssnar på radion nu och tycker att dom är duktiga på att kommentera. Skellefteå verkar vara överlägsna för tillfället.

awesomooo
2013-04-18, 18:47
Exakt. Tycker det bara låter så okunnigt och oprofessionellt om att tjata om skotten varannan minut. Visst är saik bättre men dom får det att låta som det är Rysslands OS-lag som möter Valdemarsvik Team 05. Skotten säger inte allt, i det här fallet så säger det lite om matchen men vid andra tillfällen under slutspelet så har det varit samma tjat. Bara för att ett lag skjuter mer på mål så betyder inte det att det laget är bättre.

exevision
2013-04-18, 18:48
Skellefteå verkar vara överlägsna för tillfället.

Ja, som vanligt! :D

krubkungen
2013-04-18, 19:10
0-3 till SAIK nu.

J.V
2013-04-18, 19:12
Så lämpligt att Luleå väljer att spara sina sämsta insatser till finalserien.

Novaindex
2013-04-18, 19:47
Nu är Skellefte sååå jävla nice heeeta!!!

Novaindex
2013-04-18, 19:49
Ja, som vanligt! :D

+1 :d :d

J.V
2013-04-18, 20:10
Njae. Grattis skaparn och Schläääft. Ni har varit bättre.

Nu önskar jag bara att vi istället hade åkt ut i semifinalen, det hade varit bättre än att förlora mot er.

MouZe
2013-04-18, 20:19
hah!

Novaindex
2013-04-18, 20:24
Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!! GUUUUULD!!!!!!!!!!!!!

SÅ VÄRDA!!!!!

thenut
2013-04-18, 20:28
Grattis SAIK, helt klart välförtjänt...

exevision
2013-04-18, 20:51
Muuhahahaha!
Guld!

StarkaUlf
2013-04-18, 20:58
Lule överraskade mig iallafall. Dom lyckades göra 2 mål mer än vad jag hade gissat att dom skulle göra under dessa 4 matcher.

awesomooo
2013-04-18, 21:13
Grattis till guldet Kopiornas-AIK

Mvh Djurgårdare.

skaparn
2013-04-18, 21:49
Ändå värt

Fartman
2013-04-18, 23:39
Så lämpligt att Luleå väljer att spara sina sämsta insatser till finalserien.

Ja herregud, nu känner man igen det där lule hockey som brukar visa sig i grundserielunken mot lag som rögle och timrå.
Det var alldeles uppenbart bara nån minut in att LHF tagit semester för året och inte var så sugna på någon mer match i år. Lika bra det tycker jag, ska dom vara så dåliga så kan dom lika gärna torska på en torsdag istället för att ge en lite nytt hopp för att sen torska en lördag och förstöra helgen.
Känns onödigt att ta sig till final bara för att lägga sig platt och få dyngstryk av värsta konkurrenten, då kunde dom lika gärna lagt sig redan i kvarten.

Men visst, även om lule ställt upp med sin bästa hockey så hade kanske skeå likt förbannat lyft bucklan då dom är/var fördjävla bra i år. Det hade väl dock kanske blivit lite kamp och inte som nu, två läggmatcher och två matcher där lule visar att ett bra spel inte nödvändigtvis behöver innebära mål och vinst.

EDIT: Är väl på sin plats att gratulera alla er SAIK-fans till guldet, det var väl dags nu helt enkelt.

Novaindex
2013-04-19, 05:54
Nån timmes jobb o sen bär det norröver med gubben för att delta i firandet inem/kväll i Skellefte ... Ska bli riktigt niiice!!

Wzup2u
2013-04-19, 06:12
Grattis SAIK till SM GULD 2013.

Wzup2u
2013-04-19, 06:12
Nån timmes jobb o sen bär det norröver med gubben för att delta i firandet inem/kväll i Skellefte ... Ska bli riktigt niiice!!

ta lite bilder =) och lägg upp här sen!

awesomooo
2013-04-19, 08:45
Fan vad jag saknar stockholmsderbyn :(

Novaindex
2013-04-19, 08:56
ta lite bilder =) och lägg upp här sen!

Får vi bara tag på hyrbilen i tid så vi kommer oss upp som tänkt så är de klart ja tar bilder ;) ... Kompis kom just ner med Guldlöpsedlarna från expressen o Aftonbladet :D :D :D

StorEric
2013-04-19, 09:09
Brynäs vinner!!1!!!11ett!!11

Novaindex
2013-04-19, 09:27
Då skiiiiter vi i jobbet för idag o drar till skellefte... WEEEHAAAAA!!!

HookersUnited
2013-04-19, 15:34
Bara Silver Till Luleå :D

MouZe
2013-04-19, 21:09
i3OaHKiZqOA

Novaindex
2013-04-20, 07:36
Ja helt grym stämning va det o helt underbart att delta!!!


Några bilder finns i bloggen ... Kommer film med bud holloway när han sjunger oxå bara jag tagit mig hem o fixat in det i någon dator :)