handdator

Visa fullständig version : Inspirationshjälp sökes


Rahf
2013-03-14, 06:06
God morgon alla glada!

Vissa är medvetna om att jag är inblandad i röstskådespeleri/voiceover, och det är därför jag skriver här. Jag försöker konstant förbättra mina demos, osv, men har åkt på fullständig idétorka under senaste veckorna.

Om ni vill hjälpa till så kommer korta instruktioner här:

1. Skriv namnet ett koncept, företag, produkt, hobby; i princip vad som helst som ni finner personligen intressant, och som skulle vara intressant för andra att informeras om.

2. Lägg till en liten kort beskrivning så att man vet vad ni menar. Motivera!

3. Mottag min tacksamhet för hjälpen, kreativa centret har legat i dvala ett tag.

PS: Detta är inte läxhjälp, så våga bara låsa tråden, mods! DS

BlötSnö
2013-03-14, 06:27
Skulle du kunna ge ett exempel?
Jag tror jag förstår vad du söker, men för säkerhets skull...

Rahf
2013-03-14, 07:43
Bra fråga, jag skriver upp ett kort exempel på en tjänst i det här fallet:

Indiegogo - Hemsida för s.k. "crowd funding," där folk kan hjälpa till med att stödja olika projekt. Kickstarter är en annan.

Raschmus
2013-03-14, 07:50
Antingen så är jag trött eller dum i huvudet för jag begriper inte alls.

rogerQ
2013-03-14, 10:12
Mobilio- Ingen aning, tror det har med mobiltelefoni att göra. En sjukt jobbig person rabblar massa rappakalja på radio stup kvarten och man vet inte om man ska gråta eller skrika i panik.

Rahf
2013-03-14, 20:22
RogerQ är på rätt väg. Beskrivningen var :laugh:

Rahf
2013-03-17, 22:51
Vi bumpar igen. Inspelning på engelska sker ikväll, men svenskan måste få jäsa lite till.

G_lund
2013-03-17, 23:19
jag fattar fortfarande inte vad du vill ha ut? :confused:

Duran
2013-03-17, 23:25
Jag är inte heller riktigt med. Konstiga ord som man vill veta mer om eller tror att alla andra undrar vad de betyder?

Olegh
2013-03-17, 23:28
TED Talks - Säkert okänt för många som skulle tycka det var givande att lyssna på. Det skulle säkert gå att göra någon kort sammanfattning av konceptet, presentera några inspirerande exempel och knyta ihop påsen.


Urban mining (finns många intressanta koncept kopplade till milö-området) - Redogöra för ackumulationen av resurser i teknosfären, och nödvändigheten och möjligheterna i att utvinna dessa.

Rahf
2013-03-18, 00:07
Olegh är på rätt spår.

G_lund
2013-03-18, 00:13
Gravity lamp (youtuba) - Om de lyckas en enkel och hållbar version av den här till ett bra pris så kan den revolutionera levnadsstandarden för människor på landsbygden i fattiga länder.
Tänk att kunna jobba längre på kvällarna eller att kunna läsa en bok efter att solen gått ner utan att riskera att bränna ner huset med en eld.