handdator

Visa fullständig version : Vad är det för fel på min mage? :)


AndersHermansson
2004-02-20, 20:42
Kanske låter löjligt. Men det känns verkligen som att min mage är helt abnorm. Jag är inte på något sätt överviktig, men när jag slappnar av står min mage ut som den värsta ölmagen. Känns som att inälvorna är för stora på något sätt. Pumpar inte bönderna sina djur fulla med tillväxthormoner? *orolig*

Megatuttarna
2004-02-20, 20:54
Originally posted by AndersHermansson
Kanske låter löjligt. Men det känns verkligen som att min mage är helt abnorm. Jag är inte på något sätt överviktig, men när jag slappnar av står min mage ut som den värsta ölmagen. Känns som att inälvorna är för stora på något sätt. Pumpar inte bönderna sina djur fulla med tillväxthormoner? *orolig*

Lugna ner dig lite va. Jag har precis samma sak; årligt ätande av kopiösa mängder mat har resulterat i en enorm magsäck. Käkar ut er alla på vilken buffe som helst. :kickass:

Hnke
2004-02-20, 21:49
förresten så får du inte i dig hGH även om det finns i djuren...

Det injinceras lixom inte en dag innan slakt, jag gissar på att du äter mycket och din magsäck har expanderat

hajder
2004-02-20, 22:06
Läs om magträning i Best of..av Allan tror jag. Står nåt om bålmuskeln som drar in magen eller nåt :)

Edit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11626 tror jag

kharon
2004-02-20, 22:10
Originally posted by Megatuttarna


Lugna ner dig lite va. Jag har precis samma sak; årligt ätande av kopiösa mängder mat har resulterat i en enorm magsäck. Käkar ut er alla på vilken buffe som helst. :kickass:

Hmmm, får nog ta och utmana dig nån dag hör jag! :eating:

Tricklev
2004-02-20, 22:21
har exakt samma sak, men har bestämg mig för att iställe för o wajna på den så är den charmig

Edde_1
2004-02-20, 22:22
Originally posted by AndersHermansson
Pumpar inte bönderna sina djur fulla med tillväxthormoner? *orolig*




























:smash:

Mindek
2004-02-20, 22:28
Ska kanske nästa Kolloträff börja på någon stackars krögares ät-så-mycket-du-orkar-buffe :D

:eating: :eating: :eating:

Megatuttarna
2004-02-20, 22:35
Originally posted by Mindek
Ska kanske nästa Kolloträff börja på någon stackars krögares ät-så-mycket-du-orkar-buffe :D

:eating: :eating: :eating:

Haha ni är välkomna hela bunten, jag käkar ända tills käkarna krampar, de är falskhalsen.

Hobbes
2004-02-20, 23:48
Originally posted by AndersHermansson
Kanske låter löjligt. Men det känns verkligen som att min mage är helt abnorm. Jag är inte på något sätt överviktig, men när jag slappnar av står min mage ut som den värsta ölmagen. Känns som att inälvorna är för stora på något sätt. Pumpar inte bönderna sina djur fulla med tillväxthormoner? *orolig*

Kan du ge mer beskrivning? Mina frågor till dig är: Upplever du att magen är "normal" på morgonen och framåt eftermiddagen, kvällen så känns den "svullen" alltså som om den svällt! Jag har haft detta problem tidigare, morgon: magen platt och fin framåt kvällen så hade jag värsta svällbuken eller som min underbara sambo beskrev det, som om jag var gravid!!!

Jag löste det på följande sätt, köpte probiomax, en naturprodukt som innehåller en massa trevliga magbakterier. Samt så slutade jag helt med mjölk, exempelvis så äter jag nu, mjölkfritt smör, dricker Valios laktosfria mjölk osv. Jag har helt enkelt nästa helt tagit bort mjölkprodukter från kosten. Vad har hänt? Magen är helt normal, det ser ut som om jag deffat...nja, inga rutor och så (än) men skämt och sidor, ingen svällbuk längre eller orolig mage!

Så, alltså testa med att utesluta mjölk i matlagningen, det går bättre än många tror. Det andra kolla över proteinpulvret, är det vasslekoncentrat så är det kört om du är laktosintolerant. Här skulle jag gå på de rekommendationer som jag fått på detta forum och se på FARINGS rapid hydro exempelvis eller Complete Protein III han har väldigt låga laktosnivåer.

Åse Columbus
2004-02-21, 12:07
Kan ju oxå vara så att du tycker om och äter lök och egentligen är lite känslig för det....känner många inkl. mig själv som blir ordentligt svälld av lök.

Andra produkter som jag inte tål är vitkål, äpple och paprika. Alla har en viss syra i sig som gör att jag ser ut som jag e gravid.

ÅC

kanske ska flytta denna till rätt avdelning?

comp
2004-02-21, 13:02
Originally posted by Hobbes



Jag löste det på följande sätt, köpte probiomax, en naturprodukt som innehåller en massa trevliga magbakterier. Samt så slutade jag helt med mjölk, exempelvis så äter jag nu, mjölkfritt smör, dricker Valios laktosfria mjölk osv. Jag har helt enkelt nästa helt tagit bort mjölkprodukter från kosten. Vad har hänt? Magen är helt normal, det ser ut som om jag deffat...nja, inga rutor och så (än) men skämt och sidor, ingen svällbuk längre eller orolig mage!


Hur lång tid tog det innan du såg ordentliga resultat?


.

pack
2004-02-21, 14:40
Hejsan!

Kommer ihåg då tjejen fick prognosen gluten samt laktosintolerant. Läkaren sade att man var tvungen att hålla upp en månad för att slutgiltigt kunna veta. Hade samband med någon "svamp" i magen. bla bla bla bla.....

MVH Pack

shirunai
2004-02-21, 15:11
min mage står rakt ut, den står så hela tiden från morgonen till kvällen, har den alltid gjort även när jag var underviktig som barn....har bara fått förklaringen jag är skapt så

AndersHermansson
2004-02-21, 16:51
Ja det är säkert laktosen isåfall. Jag kör på Exells vassle. Är fattig student så jag har inte råd med något finlir utan laktos :) Jag får jobba på att stärka magmusklerna ytterligare. De är trots allt ganska otränade. Fick inte kontakt med dem förräns nyligen.

ivandrago
2004-02-21, 18:30
svällbuk och orolig mage är ju halva charmen med bulken :D

Dymion
2004-02-21, 20:23
Sedan jag började äta mer samt inmundiga proteindrinkar så har min mage blivit välidgt svullen i de nedre regionerna. Det beror inte på att jag lagt på mig mer massa åtminstonde, kan det bero på att jag äter mkt äpplen?? Vanligtvis äter jag 3st per dag.

MvH Dymion

Hobbes
2004-02-21, 21:09
Originally posted by comp


Hur lång tid tog det innan du såg ordentliga resultat?


.

Några veckor bara, jag la som sagt helt av med mjölkprodukter.

Hobbes
2004-02-21, 21:15
Originally posted by AndersHermansson
Ja det är säkert laktosen isåfall. Jag kör på Exells vassle. Är fattig student så jag har inte råd med något finlir utan laktos :) Jag får jobba på att stärka magmusklerna ytterligare. De är trots allt ganska otränade. Fick inte kontakt med dem förräns nyligen.

Tyvärr vågar jag nog skriva att ett snyggt sexpack kommer inte att göra något om du har en gasig mage!! Såg på ett annat forum en kille som nämnde samma problem med svällbuk, han hade rutor på magen som han beskrev det men magen stod rätt ut.

Jag är själv fattig student, prioritera! Lätt att säga, men prioritera om du vill få problem i framtiden eller inte. Min tanke var kanske att gå på något från FARING exempelvis Rapid Hydro eller något, inte samma pris som EXELL men mindre laktos, ta det efter träningen och se över resten av kosten på dagen. Det går faktiskt, att komplettera upp protein under dagen. Det är ju bara tillskott, proteinet alltså!!

Är du riktigt osäker så hade jag sett tilla att få en remiss till en läkare som gör ett laktosintolerans test på dig!

Jense
2004-02-22, 20:13
Originally posted by Megatuttarna


Lugna ner dig lite va. Jag har precis samma sak; årligt ätande av kopiösa mängder mat har resulterat i en enorm magsäck. Käkar ut er alla på vilken buffe som helst. :kickass:

vi får tävla då tycker jag!

Metal_boy_
2004-02-22, 20:30
Originally posted by AndersHermansson
Kanske låter löjligt. Men det känns verkligen som att min mage är helt abnorm. Jag är inte på något sätt överviktig, men när jag slappnar av står min mage ut som den värsta ölmagen. Känns som att inälvorna är för stora på något sätt. Pumpar inte bönderna sina djur fulla med tillväxthormoner? *orolig*

om djurens hormonnivåer hade gett effekt på kroppen när man äter köttet hade jag svullat Belgian blue året om...massa med hamburgekött också för att få i mig en massa hästhormoner:)

Simson
2004-02-22, 20:56
Jeesus, utesluta mjölk produkter, det är förmodligen 70% av min proteinkälla (Minimjölk & vassleprotein). Hur pallar man det, måste vara tungt.

Hobbes
2004-02-22, 21:00
Originally posted by Simson
Jeesus, utesluta mjölk produkter, det är förmodligen 70% av min proteinkälla (Minimjölk & vassleprotein). Hur pallar man det, måste vara tungt.

Det går faktiskt, jag har inte gjort det tidigare just av den anledningen.

När det gäller pulver så valde jag ON 100%, funkar bra tycker jag, men skulle jag välja nu skulle det nog bli något i stil med FARINGS produkter, de är visst riktigt låglaktos har jag fått rekommendationen.

Mjölk, då är det laktosfri från VALIO, funkar perfekt, dricker mindre mjölk helt enkelt endast till gröten. Köper även laktosfri smör oxå!

Jag trodde det skulle vara tungt, men faan vad mycket bättre man mår!! Saken är att jag börjar nu, när jag är intolerant innan jag blir helt allergisk mot det.....man vet ju aldrig!!

Har du inga problem med det så fortsätt på samma spår, mjölk innehåller många bra egenskaper!

Edde_1
2004-02-22, 21:08
Originally posted by Metal_boy_


om djurens hormonnivåer hade gett effekt på kroppen när man äter köttet hade jag svullat Belgian blue året om...massa med hamburgekött också för att få i mig en massa hästhormoner:)

Bönderna ger fortfarande inte hormoner till djuren. Visst en del i USA gör det, men det kommer inte hit.
Vad gäller Belgian Blue så har dom inte högre hormonhalter än övriga kor, de har en genetisk defekt som gör att dom får dubbellår och trångt bäcken. Dubbellåren är i och för sig inget problem men det medför OFTAST trångt bäcket (Så kallad Pleiotropi, när en gen påverkar flera egenskaper) och därmed svåra förlossningar.
Ska ni ha höga testosteronhalter i ert kött får ni ut och jaga brunstiga Älgtjurar (Taste like shit):thumbup:

Fugitive
2004-02-23, 11:49
Jag upplever samma sak.. Smal på morronen å svullen senare!

Men häromdan gjorde jag en grej som fått mej att undra.. Ja gick upp å mätte buken direkt, sen satt ja mig här å glodde ett tag, sen gick jag å köpte frukost.
Nu till det roliga.. Jag mätte innan ja åt nåt å måttet hade ökat med ca 2 cm, Utan att ja ätit nåt!

Tarmarna sväller väl när man reser sig upp å rör på sig eller nåt? ;)

Megatuttarna
2004-02-23, 12:08
Originally posted by Jense


vi får tävla då tycker jag!

Loosers treat, jag lär ju åka igenom Danmark någon gång, skickar ett PM då.

PopEye2
2004-02-23, 12:49
man e ju typ 1cm längre när man vaknar på morgonen, kanske för man e lite smalare för att man e strechad direkt man vaknar :D

henke_76
2004-02-23, 22:49
Bukfett är ju ganska troligt för många män med stor buk. Det är vår arts hanliga fett inlagringsplats.

även om man är ganska smal i övrigt så kan man ha mycket bukfetma.

;)

Åse Columbus
2004-02-24, 11:42
Nu e de ju så här....

Om 30 dagar så är det ju inte samma fettlager som ligger i kroppen.....

Fettlagret fylls på när man äter och byts ut av kroppen.

Skulle samma fett ligga kvar...så skulle det lukta surt om oss av härsket fett...;)

Alltså gör sig kroppen av med fett om det börjar bli gammalt,,,det gäller att inte fylla på fettdepåerna igen.

ÅC

Jense
2004-02-24, 18:44
Originally posted by Megatuttarna


Loosers treat, jag lär ju åka igenom Danmark någon gång, skickar ett PM då.

ja gör det!

hade varit kul.

ReQard
2004-02-26, 17:34
samma problem här med, mina inälvor e jättestora och väger bly