handdator

Visa fullständig version : Spänningshuvudvärk av deff?


Rangz
2013-03-13, 08:47
Deffat nu i circus 8-9v, legat på ~500-700 kcal minus om dagen.

Sedan drygt 2 veckor tillbaka har jag haft en dov spänningshuvudvärk. Dricker runt 2l om dagen. Har nyligen fått nya glasögon, men hade dom i nästan en månad innan huvudvärken kom.

Är detta något normalt vid deff eller bör jag ringa 1177 efter jobbet och fråga dom istället om vad jag ska göra?

Detta började samma dag som vi fick en ny på jobbet som tog över mina gamla arbetsuppgifter, så nu gör jag mina nya uppgifter samt instruerar vår nya kollega, så det är stressiga dagar för mig, slump eller inte?

daniieleriksson
2013-03-13, 13:39
Deffat nu i circus 8-9v, legat på ~500-700 kcal minus om dagen.

Sedan drygt 2 veckor tillbaka har jag haft en dov spänningshuvudvärk. Dricker runt 2l om dagen. Har nyligen fått nya glasögon, men hade dom i nästan en månad innan huvudvärken kom.

Är detta något normalt vid deff eller bör jag ringa 1177 efter jobbet och fråga dom istället om vad jag ska göra?

Detta började samma dag som vi fick en ny på jobbet som tog över mina gamla arbetsuppgifter, så nu gör jag mina nya uppgifter samt instruerar vår nya kollega, så det är stressiga dagar för mig, slump eller inte?


Tror att de kan vara din syn som ställer till det? När jag gick på min deff så hade jag också spännings huvud värk tror de var för att jag sänkte på kolhy.
Annars är de väl bara ringa 1177 och höra de skadar ju inte :)

Rangz
2013-03-15, 09:55
Ska ner till optikern i eftermiddag och se vad dom säger, kör med linser idag istället för att seo m det gör någon skillnad.

Igår när jag skulle sova so spännde det så sjukt mycket runt mitt högra öga, så om jag inte hade vetat bättre hade jag trott att något på insidan försökte trycka ut ögat ur huvudet på mig.

Börjar bli orolig att det är Hortons huvudvärk jag har.. För migrän sitter väl bara i ett par timmar, inte i 3 veckor?

gratefuldead
2013-03-15, 10:54
Har själv haft spänningshuvudvärk nu ett par dagar i sträck, under deff. Brukar aldrig annars ha det. Känns liksom i bakhuvudet på något sätt.. Ligger kring 200g kolhydrat vilket är lågt för mig.

HMS Laestander
2013-03-15, 11:17
Har också haft mycket huvudvärk på senaste tiden, ligger också i deff och har inte känt av detta tidigare...

Har, liksom du, också glasögon men tror inte att dem är boven i dramat eftersom jag kunnat använda dem tidigare utan att känna av något.