handdator

Visa fullständig version : extra kcal rik omelett


gustafffsson
2013-03-12, 21:03
hej

undrar lite snabbt va man kan blanda i omeletten för att få lite extra kcal, brukar köra mycket ost och skinka men börjat ledsna lite på de nu och tänkte om de finns nå annat för att variera lite och som man kan sätta i för att få lite extra kcal :)

/MVH fantasilös kock

Wzup2u
2013-03-12, 21:07
zz. allt med höga näringsvärden skit i att äta omelett då och kötta riktig mat mycket pasta kött och fett.
annars i omelett släng ner hackade nötter, skinka??? bacon omelett....
ost så fet som möjligt servera med 500g majonäs och lägg omeletten på mågra mackor medbrett lager bregott.

m-sundsvall
2013-03-12, 21:38
Korv i alla dess underbara former :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fetbulle
2013-03-12, 21:39
hej

undrar lite snabbt va man kan blanda i omeletten för att få lite extra kcal, brukar köra mycket ost och skinka men börjat ledsna lite på de nu och tänkte om de finns nå annat för att variera lite och som man kan sätta i för att få lite extra kcal :)

/MVH fantasilös kock

Grädde är gott att blanda med ägg, stek på lite bacon också så har du en kcalrik omelett.

zz. allt med höga näringsvärden skit i att äta omelett då och kötta riktig mat mycket pasta kött och fett.
annars i omelett släng ner hackade nötter, skinka??? bacon omelett....
ost så fet som möjligt servera med 500g majonäs och lägg omeletten på mågra mackor medbrett lager bregott.

Ursäkta mig men vem fan kan äta 500g majonäs? Det är typ 3000kcal+ och bara fett (nästan)? Tror valfri människa skulle må illa i 10 veckor därefter.

gustafffsson
2013-03-12, 23:09
zz. allt med höga näringsvärden skit i att äta omelett då och kötta riktig mat mycket pasta kött och fett.
annars i omelett släng ner hackade nötter, skinka??? bacon omelett....
ost så fet som möjligt servera med 500g majonäs och lägg omeletten på mågra mackor medbrett lager bregott.
Hade varit dröm att kunna äta kött till frukost men tyvärr så tror ja inte mamma skulle bli så glad på
de och sen går omelett jävligt snabbt att laga vilket är ett +
Korv i alla dess underbara former :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tack :)

Grädde är gott att blanda med ägg, stek på lite bacon också så har du en kcalrik omelett.


Ursäkta mig men vem fan kan äta 500g majonäs? Det är typ 3000kcal+ och bara fett (nästan)? Tror valfri människa skulle må illa i 10 veckor därefter.

Steka lite bacon skulle kunna var nånting att göra :) grädde i omeletten hade nog varit jävligt nice ska absolut testas!


Sen så äter ja inte bar omelett på morgonen utan yoghurt/fil och mackor till de,men kn man göra nå enkelt för att få extra kcal utan att behöva äta nå mycke mer så är de ett stort +.tar alltid mycket ost och smör på mackorna tex :D

cero
2013-03-12, 23:25
Ursäkta mig men vem fan kan äta 500g majonäs? Det är typ 3000kcal+ och bara fett (nästan)? Tror valfri människa skulle må illa i 10 veckor därefter.

Säg det, Fetbulle.

Jeml
2013-03-12, 23:29
kör en omelett med grädde, lite kryddade italienska korvar, kanske basilika också och riv över parmesan ost!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

LizaK
2013-03-13, 02:51
Du kan alltid ha i..
..extra gulor
..avocado (& räkor.. Servera med Mayo och dill)
..grädde
..oliver
..laxtärningar
..pesto
..parmaskinka
..t.ex..
Kombinera fler feta/kaloririka livsmedel för bästa resultat (& smak).

LizaK
2013-03-13, 03:02
Något som är sjukt gott är..

Parmaskinka + soltorkade tomater + persilja

Fetaost + oliver

Getost + 2 random ostar + tärnad röd paprika

Köttfärs + ost (servera med tacosås)

PureWhey
2013-03-13, 06:08
Majonäs, jordnötssmör eller mycket ost brukade jag köra när jag tryckte en del omeletter.

Fetbulle
2013-03-13, 07:50
Säg det, Fetbulle.

:d

Jode
2013-03-13, 14:41
Kokosmjölk

gustafffsson
2013-03-13, 16:59
Du kan alltid ha i..
..extra gulor
..avocado (& räkor.. Servera med Mayo och dill)
..grädde
..oliver
..laxtärningar
..pesto
..parmaskinka
..t.ex..
Kombinera fler feta/kaloririka livsmedel för bästa resultat (& smak).
tackar riktigt bra tips :)

Majonäs, jordnötssmör eller mycket ost brukade jag köra när jag tryckte en del omeletter.
jordnötssmör låter jävulskt gott :D

Kokosmjölk
ska testas :)

RykteT
2013-03-13, 17:04
Jag skulle tryckt i fler ägg! *drool*
Sen är lax förb*nnat gott att ha till (gärna kallrökt eller gravad).