handdator

Visa fullständig version : Hjälp en nybörjare!!


simonsk
2013-03-12, 19:47
Hej!

Jag har precis fyllt 17 och dagsvikten just nu är dryga 59 kg. Trivs inte alls med det och vill gå upp i vikt, målet är 70kg innan sommarlovet är slut. Det borde inte vara helt omöjligt om man äter rätt, tränar bra osv?

Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt som sagt och skulle behöva hjälp med en del saker!

*Vad borde jag äta mer av för att gå upp i vikt?

*Finns det något speciellt kostillskott som kan vara bra för mig?

*Just nu kör jag följande:
Mån: Biceps rygg
Ons: Bröst triceps
Fre: Axlar
Sön: Ben

Är det ett bra upplägg?

Vet inte om detta är rätt ämne för min tråd, isåfall ber jag om ursäkt, är ny här


Mvh!:)

PS: När ska Gainer intas?

Wzup2u
2013-03-12, 20:19
Hej!

Jag har precis fyllt 17 och dagsvikten just nu är dryga 59 kg. Trivs inte alls med det och vill gå upp i vikt, målet är 70kg innan sommarlovet är slut. Det borde inte vara helt omöjligt om man äter rätt, tränar bra osv?

Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt som sagt och skulle behöva hjälp med en del saker!

*Vad borde jag äta mer av för att gå upp i vikt?

*Finns det något speciellt kostillskott som kan vara bra för mig?

*Just nu kör jag följande:
Mån: Biceps rygg
Ons: Bröst triceps
Fre: Axlar
Sön: Ben

Är det ett bra upplägg?

Vet inte om detta är rätt ämne för min tråd, isåfall ber jag om ursäkt, är ny här


Mvh!:)

PS: När ska Gainer intas?


jag själv har ökat 15kg atm...
ät mycket mat riktiga byggarportioner... du lär di töja magen efter ett tag...
sedan är olja,smör,avokado,nötter , ost,bröd, mjölk, grädde, yoghurt, ägg m.m bra fettkällor och protein. finns mycket...
glöm inte mycket pasta till varje måltid...

gainer ska du ta efter träning... går även bra som mellanmål...
men mat är viktigt stabila och stora portioner hemmalagat...
och unna dig en del godsaker med.

kcal in/kcal ut handlar det om svårare är det inte. ovanstående är bra och nyttiga alternativ som hjälper till på traven pga högt energivärde, och inga lätt produkter överhuvud taget.

z_bumbi
2013-03-12, 20:30
Om att äta mer för att gå upp i vikt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

Blindguard1
2013-03-12, 20:49
jag själv har ökat 15kg atm...
ät mycket mat riktiga byggarportioner... du lär di töja magen efter ett tag...
sedan är olja,smör,avokado,nötter , ost,bröd, mjölk, grädde, yoghurt, ägg m.m bra fettkällor och protein. finns mycket...
glöm inte mycket pasta till varje måltid...

gainer ska du ta efter träning... går även bra som mellanmål...
men mat är viktigt stabila och stora portioner hemmalagat...
och unna dig en del godsaker med.

kcal in/kcal ut handlar det om svårare är det inte. ovanstående är bra och nyttiga alternativ som hjälper till på traven pga högt energivärde, och inga lätt produkter överhuvud taget.
Bra svar, och jag tror inte du har "svårt" att gå upp i vikt på det sättet, i så fall att du inte äter tillräckligt, vad är ditt behov idag? Själv är mitt behov >3500 för viktuppgång och det är det svåraste med träningen tycker jag.