handdator

Visa fullständig version : Att utgå från styrkeschema och göra andra övningar utöver?


Lillpajken94
2013-03-12, 14:39
Hej, tänkte köra extended russian power routine i bänken men gör ju hantelpress, flyes utöver detta. Är det då någon större mening att köra efter "ERPR" om jag gör det?

Alltså
"ERPR"
Hantelpress
Flyes

eller enbart
"ERPR"

Borde inte få samma styrkeresultat eller har jag fel? Ska jag bara köra extended russian power routine eller ska jag köra de andra övningarna med?

Mål; styrka, massa.

Ladugårdsdörr
2013-03-12, 15:14
Testa? Ett tips är dock att dra ner på komplementen i mitten av programmet då det blir bra jobbigt ändå och även slutet om du vill få till en bra toppning.

Lillpajken94
2013-03-12, 15:30
Testa? Ett tips är dock att dra ner på komplementen i mitten av programmet då det blir bra jobbigt ändå och även slutet om du vill få till en bra toppning.

Jo, får göra de :)

Illustrerade mannen
2013-03-12, 16:05
Jag kör ERSR nu. Är i vecka 9! Har hela tiden lyckats följa programmet även om det varit/är svintungt. Bänk måndagar, mark onsdagar och böj fredagar. Jag har kört tisdagar (armar och mage) och torsdagar (axlar och mage) också. Utöver det har jag kört hantelpress på måndagar, efter böj 6X2. Har kört ca 3x8-10. Jag är seg och envis som en get, så för mig har det fungerat utmärkt att träna extra. Men jag har ätit ungefär dubbelt så mycket som jag brukar...

Lillpajken94
2013-03-12, 21:11
Jag kör ERSR nu. Är i vecka 9! Har hela tiden lyckats följa programmet även om det varit/är svintungt. Bänk måndagar, mark onsdagar och böj fredagar. Jag har kört tisdagar (armar och mage) och torsdagar (axlar och mage) också. Utöver det har jag kört hantelpress på måndagar, efter böj 6X2. Har kört ca 3x8-10. Jag är seg och envis som en get, så för mig har det fungerat utmärkt att träna extra. Men jag har ätit ungefär dubbelt så mycket som jag brukar...

intressant :) Kul och höra hur andra gör, blir väl ERPR i böjen och lite benpress..

AronP
2013-03-13, 07:55
Rent generellt så anser jag väl att ett schema är maximerat för att uppnå ett visst syfte, ska man börja korrigera i det så sabbar man ju förutsättningarna för schemat. För att göra detta bör man känna sin kropp bra och ha kunskap som överskrider personen som skapade schemat. Utan att kollat närmare på topic utan mer en allmän brasklapp.

Lillpajken94
2013-03-13, 15:53
Rent generellt så anser jag väl att ett schema är maximerat för att uppnå ett visst syfte, ska man börja korrigera i det så sabbar man ju förutsättningarna för schemat. För att göra detta bör man känna sin kropp bra och ha kunskap som överskrider personen som skapade schemat. Utan att kollat närmare på topic utan mer en allmän brasklapp.

Jo, de e ju sant..

z_bumbi
2013-03-13, 16:11
I det programmet så byggs slitenheten på vartefter så även om det funkar att köra något mer i början så kanske det innebär att det blir för jobbigt i mitten så jag skulle köra som det är skrivet första gången.

Illustrerade mannen
2013-03-13, 16:32
Jo, grisigt tungt kring mitten av programmet. Då kostade det på att köra mer än det som "ingår". Jag är ingen expert på något sätt, men jag har hyfsad koll på min kropp - och det tror jag är en förutsättning. En yngling som tror han är både Hulken och HE-man blir nog både besviken och less.