handdator

Visa fullständig version : StinGs bänkjournal


StinG
2013-03-11, 19:07
Hej!

Jag startar den här träningsjournalen för att lättare kunna hålla koll på mig själv och för att öka motivationen att fortsätta på inslagen bana.
Tränar gör jag på Lunds TK sedan ett antal år, på senare tid med lite mer eftertanke kring träningsupplägg och mål vilket har gjort det hela betydligt roligare.
Jag är av kvinnligt kön, kroppsvikten ligger strax under 80 kg och jag är 169 cm lång.

Planen som råder nu är att bli starkare och då är ju så klart bänkpress en given måttstock!
Personbästa i nuläget är 62,5 kg, men mer ska det bli. Tanken med träningen är givetvis att öka min muskulära styrka, men även att förbättra tekniken och förmågan att anbringa jävlar anamma i samband med lyftandet.
Med i planerna finns också rehab av en ond rygg som krånglar en del och därmed är i behov av kontinuerlig omtanke och förstärkning.
Förmodligen följer även en mindre kroppsviktnedgång, även om det inte är primärt fokus.

Träningsprogrammet som jag påbörjade förra veckan består av två bänkpass per vecka, kommer att fortgå i 10 veckor och utmynnar i en toppning. Utöver bänkpassen blir det ytterligare två pass per vecka med rehab och annat smått och gott.

StinG
2013-03-11, 19:46
Bänkpassen från föregående vecka såg ut så här:

Tisdag 5/3

Bänkpress med stopp
5*45 kg
5*45 kg
5*45 kg
5*45 kg

Smalbänk, fötterna uppe
4*45 kg
4*45 kg
4*45 kg

Stående enarmshantelpress
10*10 kg
10*10 kg
10*10 kg

Utöver det blev det lite latsdrag, lite tryndrag och lite triceps.



Fredag 8/3

Bänkpress med stopp
4*50 kg
4*50 kg
4*52,5 kg
4*62,5 kg excentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
3*47,5 kg
3*47,5 kg
3*47,5 kg

Lutande hantelpress, fötterna uppe
10*13,5 kg
10*13,5 kg
10*13,5 kg

+ sittande rodd, tryndrag, triceps och biceps.



Sammantaget en skön mjukstartsvecka. Det kommer att bli tyngre och jobbigare framöver så det gör inget att jag inte förbrukade precis all kraft den här första veckan.
Jag försöker tänka på att göra varje bänkpress så bra tekniskt som möjligt för att i slutändan inte behöva tänka så mycket under lyftets gång, och det börjar bättra sig tycker jag mig märka! Bara att fortsätta nöta på!
Jag hann förresten med två rehabpass också, innefattande bålstärkande övningar, mycket töjning av rygg-/höftregionen och lättare benträning. Mindre kul, men ack så nyttigt.
Nästa pass skjuts förmodligen upp till onsdag, då blir det bänk igen!

eleni
2013-03-12, 17:51
Hej Stina! Ser bra ut, kör hårt :)

Resurrected
2013-03-13, 21:44
Välkommen välkommen! Det är på tiden att världen får veta vem du är! :)

Plin
2013-03-13, 22:00
Vad roligt att du är här!!
Journalen kommer att följas :d

Mart|n
2013-03-13, 22:01
Yåw

StinG
2013-03-15, 22:06
Hej Stina! Ser bra ut, kör hårt :)

Tackar! Du ser också bra ut och kör hårt ;)

Välkommen välkommen! Det är på tiden att världen får veta vem du är! :)

Precis min tanke, vilken rätt har jag att låta folket gå miste om min storhet!
(försök du hålla tillbaka tjockisskämten om du kan =))

Vad roligt att du är här!!
Journalen kommer att följas :d

Jag lovar att göra mitt bästa för att det ska bli så trevlig läsning som möjligt :)

Yåw

Wad up Martín

StinG
2013-03-15, 22:24
Bättre sent än aldrig kommer här veckans bänkpass:

Onsdag 13/3

Bänkpress med stopp
5*45 kg
5*45 kg
5*50 kg
5*50 kg

Smalbänk, fötterna uppe
4*45 kg
4*45 kg
4*50 kg

Stående enarmshantelpress
10*10 kg
10*10 kg
10*10 kg

+ latsdrag, tryndrag och triceps.

Trots mycket trevligt sällskap och finfina tips var det ett riktigt dåligt träningspass. Jag fixade tänkta vikter men tekniken var botten (på toll-nivå så att säga) och jag kände mig allmänt slapp och svag. Jag skyller helst på annat än mig själv, så jag säger att det berodde på lite för lite sömn och jobbigt jobb dagarna innan.

Men, men! Skam den som ger sig! Dagens pass kändes bättre och lyder som följer:

Fredag 15/3

Bänkpress med stopp
3*52,5 kg
3*52,5 kg
3*55 kg
3*65 kg exentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
3*47,5 kg
3*47,5 kg
3*52,5 kg

Lutande hantelpress, fötterna uppe
10*13,5 kg
10*13,5 kg
10*13,5 kg

+ sittande rodd, tryndrag, triceps och biceps.

Idag var tekniken bättre, inte superbra kanske, men bättre. Och återigen förhöjdes det hela av mycket trevligt sällskap :)

mikaelj
2013-03-17, 11:54
Whee! Wilkommen!

StinG
2013-03-17, 13:17
Whee! Wilkommen!

Mange tak! :)

Mart|n
2013-03-17, 13:21
Wad up Martín

Fo... shizzle?

StinG
2013-03-17, 19:38
Fo... shizzle?

Just så. Dawg.

StinG
2013-03-17, 19:56
Söndag 17/3

Det blev en tur till gymmet idag för ett kortare rehab-/töj-/bål-/benpass. Ryggen gör lite ont för tillfället, men den är nog bättre till på tisdag när nästa bänkpass ska avklaras.
I fredags provade jag foam roller för att töja bröstryggen och jag lyckades nog inte att låta bli att svanka i samband med det, så jag gissar att det är därför jag har mer ont nu. Ett av problemen med ryggen är just att jag har dålig styrka/stabilitet i den, men det jobbas det på!
I övrigt är jag glad och nöjd med mig själv i alla fall :)

Plin
2013-03-21, 10:45
Söndag 17/3

Det blev en tur till gymmet idag för ett kortare rehab-/töj-/bål-/benpass. Ryggen gör lite ont för tillfället, men den är nog bättre till på tisdag när nästa bänkpass ska avklaras.
I fredags provade jag foam roller för att töja bröstryggen och jag lyckades nog inte att låta bli att svanka i samband med det, så jag gissar att det är därför jag har mer ont nu. Ett av problemen med ryggen är just att jag har dålig styrka/stabilitet i den, men det jobbas det på!
I övrigt är jag glad och nöjd med mig själv i alla fall :)

Du ska va nöjd med dig själv :)
Tränar du på fredag tro? Jag jobbar kväll men dyker nog in om efter jobbet. Vore kul om du är där då!

StinG
2013-03-21, 16:26
Du ska va nöjd med dig själv :)
Tränar du på fredag tro? Jag jobbar kväll men dyker nog in om efter jobbet. Vore kul om du är där då!

Jag har lyckats bli sjuk (igen), jäkla bacillusker! Det har inte blivit någon träning den här veckan än så länge, får se hur det står till med mig imorgon men det känns tveksamt med träning.

Grattis förresten! Hörde att du klarade både teori- och praktikprovet, yay! :)

mikaelj
2013-03-21, 16:38
Man ska vara frisk! Krya på dig.
Postat via en mobil enhet

StinG
2013-03-22, 11:11
Man ska vara frisk! Krya på dig.
Postat via en mobil enhet

Tack, jag gör vad jag kan för att tillfriskna! Jag tror dock inte att det blir någon träning alls den här veckan som det känns nu när jag är febrig och ynklig o.s.v. Det får bli nya hårda tag nästa vecka! :)

Plin
2013-03-22, 17:12
Jag har lyckats bli sjuk (igen), jäkla bacillusker! Det har inte blivit någon träning den här veckan än så länge, får se hur det står till med mig imorgon men det känns tveksamt med träning.

Grattis förresten! Hörde att du klarade både teori- och praktikprovet, yay! :)

Okej, vad tråkigt :(

Tack! Känns bra :) Hörde att du skulle tävla i Helsingborg, ska bli roligt att döma då!

Krya på dig så ses vi nästa vecka!

Kurash
2013-03-22, 17:15
Pling! Maxa på måndag?

StinG
2013-03-22, 22:09
Okej, vad tråkigt :(

Tack! Känns bra :) Hörde att du skulle tävla i Helsingborg, ska bli roligt att döma då!

Krya på dig så ses vi nästa vecka!

Roligt! Du får gärna öva dömandet på mig om vi skulle råka vara på plats på gymmet samtidigt nån gång :)

Tanken är att det blir tävling där ja, får se till att hålla mig frisk fortsättningsvis bara!

StinG
2013-03-22, 22:27
Pling! Maxa på måndag?

Bah, det dröjer länge innan det blir nån maxning för min del, tänkte bli starkare först och maxa sen serru!
Det kanske är något du borde prova förresten, att bli starkare alltså? :d

Har du tur så kommer jag till gymmet på måndag ändå, men då bara för lite uppmjukning och töjning, ryggen mår inte riktigt bra av att jag är vek och ligger i soffan hela dagarna :(

StinG
2013-03-25, 21:11
Jahaja.
Efter en veckas sjuklighet och ett par dagars ryggskottsliknande besvär till följd av soffliggandet så blev det en tur till gymmet idag. Det blev mest lite uppmjukning inför bänkpasset imorgon, som bonus bjöds det dock även på trevligt umgänge :)
Ryggen kändes ganska bra, så det blir nog inga problem att bänka imorgon. Kul att äntligen få träna igen, yay!
Och nu ska jag minsann hålla mig frisk!

StinG
2013-03-26, 22:05
Äntligen bänk!

Tisdag 26/3

Bänkpress med stopp
5*47,5 kg
5*47,5 kg
5*47,5 kg
5*47,5 kg

Smalbänk med stopp, fötterna uppe
3*47,5 kg
3*47,5 kg
3*47,5 kg

Stående enarmshantelpress
8*10 kg
8*11 kg
8*11 kg

En vecka utan träning gjorde visst att det kändes lite ovant idag. Det blev lite krångliga och vingliga bänkar, som tur var var det lätta vikter. Nåväl, det hela fortskrider enligt planerna i alla fall.
Trevligt att få bänka igen, och dessutom var det gemensam träning på LTK idag så det bjöds det inte bara på trevligt umgänge utan även kakor och kaffe :)

mikaelj
2013-03-26, 22:06
Enklijen bengk!

Kakor & kaffe är inte dumt!

StinG
2013-03-26, 22:15
Enklijen bengk!

Kakor & kaffe är inte dumt!

Kaffet fick de andra dricka. Men kakorna var goda, och dessutom bra för kämparglöden och arbetsviljan tror jag minsann :)

thatkrillesshow
2013-03-26, 22:18
Hej Stina:)
Det blir kanske ett lite tråkigt första inlägg i din journal nu, men smalbänken behöver du inte göra stopp i.

StinG
2013-03-29, 10:55
Hej Stina:)
Det blir kanske ett lite tråkigt första inlägg i din journal nu, men smalbänken behöver du inte göra stopp i.

Hej!
Heh, det gick nog lite för snabbt när jag skrev bara, smalbänken göres så klart utan stopp :)

StinG
2013-03-29, 21:59
Fredag 29/3

Bänkpress med stopp
4*50 kg
4*55 kg
4*55 kg
4*65 kg excentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
2*50 kg
2*50 kg
2*50 kg

Lutande hantelpress, fötterna uppe
8*16 kg
8*16 kg
8*16 kg

Och sen lite sittande rodd, tryndrag och lite triceps på lagom vikter.


Kände mig allmänt kraftlös och ofokuserad idag, vikterna kom upp utan större problem ändå, men jag behöver ju få till tekniken alltså!
Under lyftets gång brukar jag fokusera på sånt jag hade behövt förbättra, typ att hålla spänningen under hela lyftet och att få igång stången kraftfullt från bottenläget, men idag kändes hjärnan lite som mos i kombination med att jag var muskulärt seg. Blä.

Hursom, det var kul att träna allt till trots, jag får helt enkelt se till att det blir bättre nästa gång :)

StinG
2013-04-05, 21:42
Tisdag 2/4

Bänkpress med stopp
5*47,5 kg
5*47,5 kg
5*52,5 kg
5*52,5 kg

Smalbänk, fötterna uppe
3*47,5 kg
3*47,5 kg
1*52,5 kg (bom på rep nr 2 av 3)

Stående enarmshantelpress
8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg

+ latsdrag, tryndrag och triceps.


Bommade alltså en tänkt trea på 52,5 kg, det var för tungt helt enkelt, fick bara upp stången några cm från bröstet.
I övrigt måste jag säga att träningsprogrammet funkar väldigt bra, helt klart lagom nivå på planerade vikter och bra upplägg överlag. Så tummen upp till coachen! :)

StinG
2013-04-05, 21:49
Fredag 5/4

Bänkpress med stopp
3*52,5 kg
3*57,5 kg
3*57,5 kg
3*67,5 kg excentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
2*50 kg
2*50 kg
2*55 kg

Lutande hantelpress, fötterna uppe
8*16 kg
8*16 kg
8*16 kg

+ sittande rodd, tryndrag och så klart biceps och triceps.


Mycket nöjd med dagens pass! Lite knagglig teknik i början men det rättade till sig snabbt, kändes bättre än på länge. Och i den excentriska bänken kunde jag kontrollera stången och hålla emot bättre än tidigare. Det känns som att det går framåt helt enkelt! Och sånt gör mig glad :) YAY!

Plin
2013-04-06, 10:17
Fredag 5/4

Mycket nöjd med dagens pass! Lite knagglig teknik i början men det rättade till sig snabbt, kändes bättre än på länge. Och i den excentriska bänken kunde jag kontrollera stången och hålla emot bättre än tidigare. Det känns som att det går framåt helt enkelt! Och sånt gör mig glad :) YAY!

Såg jättebra ut igår! Mot serie 2 :d

StinG
2013-04-09, 21:01
Såg jättebra ut igår! Mot serie 2 :d

Tack! Det känns som att jag har varit i en svacka, men nu börjar det minsann vända!

StinG
2013-04-09, 21:10
Tisdag 9/4

Bänkpress med stopp
5*47,5 kg
5*47,5 kg
5*52,5 kg
5*55 kg

Smalbänk, fötterna uppe
3*47,5 kg
3*50 kg
3*50 kg

Stående enarmshantelpress
8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg

+ latsdrag, tryndrag och lite triceps.

Det var kul på riktigt att bänka idag! Äntligen verkar tekniken ha hittat tillbaka till mig. Bättre kontroll på stången på vägen ner och bättre skjuts upp i lyften. Det kändes liksom som att jag kunde ta i idag, vilket ju är en klar fördel.
Nu börjar jag absolut se fram emot att se vad jag lyckas maxa i slutet av programmet :)

eleni
2013-04-09, 21:17
Bra kört idag! Såg finfint ut :)

StinG
2013-04-09, 21:31
Bra kört idag! Såg finfint ut :)

Tack! Det blir helt klart roligare när det går bra alltså!
Jag får helt enkelt fortsätta på den här banan så kanske jag också blir stark en vacker dag ;)

StinG
2013-04-13, 09:06
Fredag 12/4

Bänkpress med stopp
2*55 kg
2*60 kg
2*60 kg
2*70 kg excentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
2*50 kg
2*52,5 kg
2*55 kg

Lutande hantelpress, fötterna uppe
8*16 kg
8*16 kg
8*16 kg

+ sittande rodd, tryndrag, trics & bics.

Ja alltså tvåor på 60 kg vet jag inte om jag har gjort innan, så det kan nog ses som något sorts personbästa. Det var inte så fasligt tungt heller trots lite svajiga nedtagningar och dålig skjuts från botten. Tekniken ska det jobbas på, framförallt att möta upp bättre och få till bättre explosivt tryck från botten. Nya tag med detta nästa vecka!

För övrigt ett mycket trevligt pass med trevligt umgänge så som sig bör på LTK :)

StinG
2013-04-16, 20:24
Tisdag 16/4

Bänkpress med stopp
5*50 kg
5*50 kg
5*50 kg
5*50 kg

Smalbänk, fötterna uppe
2*50 kg
2*50 kg
2*50 kg

+ stående enarmshantelpress, latsdrag, tryndrag och lite triceps

Bänkandet kändes bra idag, lättare än jag hade trott vilket alltid är trevligt!
Tekniken är fortfarande lite sisådär, men jag fick i alla fall till nåt lyft där allt stämde riktigt bra. Jag tror att jag tänker för mycket på allt jag ska försöka hålla koll på, ibland är det nog bättre att bara göra och inte tänka så mycket!

StinG
2013-04-20, 20:09
Fredag 19/4

Bänkpress med stopp
3*55 kg
2*60 kg (rep nr 3 kom upp med assistans men den räknas då så klart inte)
3*57,5 kg

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
1*52,5 kg
1*52,5 kg
1*52,5 kg

+ Lutande hantelpress, sittande rodd, tryndrag, becep och tricep.

Planen var en trea på 55 kg och två treor på 60 kg, men det ville sig inte idag. Rep nr 3 kom upp ett par cm och sen tog det stopp, jag var väl för svag för dagen helt enkelt. Sänkte till 57,5 kg i sista och då kändes det helt plötsligt lättare än första setet på 55 kg. Märkligt pass.
Min onda rygg gjorde sig dessutom påmind vilket gjorde det jobbigt att brygga upp och hålla spänningen, så jag skyller faktiskt lite av svagheten på det.

På det stora hela tycker jag dock att det går framåt, och starkare har jag blivit så jag är nöjd och glad trots allt.
Veckorna springer iväg och det är för fanken snart dags för tävling! Jag ska göra vad jag kan för att ta tillvara på slutspurten. Heja mig!

mikaelj
2013-04-21, 12:58
Heja!
Postat via en mobil enhet

aijou
2013-04-22, 21:07
Kör hårt! Spännande med tävling. Det kommer att bli grymt!

// Anton (Den skäggiga nykomlingen med snirklig mustasch.) :D

StinG
2013-04-27, 11:10
Bättre sent än aldrig kommer här veckans bänkande:

Tisdag 23/4

Bänkpress med stopp
5*50 kg
5*50 kg
5*55 kg
5*55 kg

Smalbänk, fötterna uppe
2*50 kg
2*50 kg
1*55 kg

+ Stående enarmshantelpress, latsdrag, tryndrag, triceps.

Om jag kommer ihåg rätt så kändes det här passet ganska bra :)
Jag tror inte jag har gjort femmor på 55 kg med stopp tidigare, det kändes dessutom förhållandevis lätt. Yay!

StinG
2013-04-27, 11:24
Fredag 26/4

Bänkpress med stopp
2*57,5 kg
2*60 kg
2*60 kg
2*72,5 kg excentrisk

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
1*52,5 kg
1*52,5 kg
0*57,5 kg (skulle göras en singel, men det var för tungt helt enkelt)

+ Lutande hantelpress, sittande rodd, tryndrag, triceps, biceps.

Tanken var egentligen en tvåa på 57,5 kg och två tvåor på 62,5 kg, men 57,5 kändes tungt och tekniken var dålig så coach Krille (och jag) sänkte till 60 kg i de två sista seten istället. Och det var nog klokt gjort för det blev varken snygga eller explosiva pressar på 60 kg heller.

Det positiva med passet var dels den excentriska bänken som kändes bra, där hade jag minsann kontroll på stången och kunde hålla emot bra. Dessutom kom vi fram till att jag nog inte hunnit återhämta mig tillräckligt till fredagspassen de senaste två veckorna, således sänks vikterna kommande tisdagspass. Allt för att optimera inför nästa veckas fredagsutmaning!

StinG
2013-04-27, 11:35
Heja!
Postat via en mobil enhet

Oj, jag har visst inte tittat in här på ett tag :)
Heja på bara, det hjälper ska du veta! Starkare blir jag ju, även om det inte riktigt går enligt plan hela tiden.

StinG
2013-04-27, 11:48
Kör hårt! Spännande med tävling. Det kommer att bli grymt!

// Anton (Den skäggiga nykomlingen med snirklig mustasch.) :D

Aha! Välkommen hit!
Det blir absolut skoj med tävling och förhoppningsvis får jag upp lite tyngre vikter den här gången, jag har typ fastnat på 62,5 kg på tidigare tävlingar nämligen.
Du har väl också tänkt tävla förresten? Fast det blir kanske inte redan nu till serie 2?

(och återigen så gillar jag verkligen din fredagsmustasch, nästan så att jag blir lite avundsjuk :d)

Mart|n
2013-04-27, 14:00
http://www.buttericks.se/category.html/losskagg-och-losmustascher

Jag föreslår spanjoren eller kinesen.

StinG
2013-04-27, 17:17
http://www.buttericks.se/category.html/losskagg-och-losmustascher

Jag föreslår spanjoren eller kinesen.

Det som är bra med den där typen av mustascher är att det är lätt att variera sig efter humör och dagskänsla. Men spanjoren är nog ett förstahandsval skulle jag säga.

aijou
2013-04-27, 19:48
Aha! Välkommen hit!
Det blir absolut skoj med tävling och förhoppningsvis får jag upp lite tyngre vikter den här gången, jag har typ fastnat på 62,5 kg på tidigare tävlingar nämligen.
Du har väl också tänkt tävla förresten? Fast det blir kanske inte redan nu till serie 2?

(och återigen så gillar jag verkligen din fredagsmustasch, nästan så att jag blir lite avundsjuk :d)

Ah, tråkigt med platåer, men det släpper förr eller senare. Det ska nog gå bra.

Jo, jag har också planer på att tävla men jag känner mig inte riktigt redo ännu. Ev. till hösten eller början på nästa år.

Tack tack. :D Sedan jag skaffade ett nytt mustaschvax så kör jag oftast på fredag hela veckan. :D

Man kan ju gå på Mart|ns alternativ och fega med lösmustasch. Annars så finns det ju hårsäckstransplantationer. Ett annat alternativ skulle väl vara hormonbehandlingar, men jag tror att det kan ha lite tråkiga bieffekter om man gör det enbart för att odla en praktfull mustasch. Dessutom så vet jag inte om det kanske räknas som doping i samband med tävling. :Virro

Simonfrisk
2013-04-27, 20:12
Ser grymt ut Stina, du kämpar på bra, och verkar vara en stark liten filur ;)

Kommer att följas! :hbang:

StinG
2013-04-28, 11:25
Ah, tråkigt med platåer, men det släpper förr eller senare. Det ska nog gå bra.

Jo, jag har också planer på att tävla men jag känner mig inte riktigt redo ännu. Ev. till hösten eller början på nästa år.

Tävla är kul! Man ska helt klart känna sig redo, men gå inte och vänta för länge bara. Jag tror att det kan vara bra att bara kasta sig in i det och se det som något nytt skoj att prova på. Dessutom är det nog bra att ha hunnit öva på att tävla när det väl är en tävling som man vill ta på lite större allvar.

Tack tack. :D Sedan jag skaffade ett nytt mustaschvax så kör jag oftast på fredag hela veckan. :D

Man kan ju gå på Mart|ns alternativ och fega med lösmustasch. Annars så finns det ju hårsäckstransplantationer. Ett annat alternativ skulle väl vara hormonbehandlingar, men jag tror att det kan ha lite tråkiga bieffekter om man gör det enbart för att odla en praktfull mustasch. Dessutom så vet jag inte om det kanske räknas som doping i samband med tävling. :Virro

Vilka finfina tips! Det gör ju helt klart att Martíns mesförslag går fetbort.
Det kanske finns någon sort väldigt lokal hormonbehandling bara för överläppen? Det skulle kunna funka i så fall. Sen vet jag inte riktigt hur väl utvecklad transplatationstekniken är, men det känns som om att det skulle kunna finnas viss risk för lite väl gles behåring, typ moppe-style. Och det gillas inte så klart.
Hursom så kvarstår tveksamhet i hur väl en mustasch skulle samspela med mina övriga attribut (som ju är mer åt det feminina hållet)?

StinG
2013-04-28, 11:28
Ser grymt ut Stina, du kämpar på bra, och verkar vara en stark liten filur ;)

Kommer att följas! :hbang:

Tack! Du är varmt välkommen!
Liten vet jag inte om jag är dock, jag sällar mig nog mer till gruppen välvuxna :)

Mart|n
2013-04-28, 21:06
Fan vad taskigt.

StinG
2013-05-01, 10:00
Fan vad taskigt.

Sanningens ord kan vara hårda ibland.

StinG
2013-05-01, 10:10
Tisdag 30/4

Bänkpress med stopp
5*45 kg
5*45 kg
5*50 kg
5*50 kg

Smalbänk, fötterna uppe
2*50 kg
2*52,5 kg
2*52,5 kg

+ stående enarmshantelpress, latsdrag, tryndrag, triceps.

Ett lätt och behändigt pass för att försäkra lite bättre återhämtning till på fredag då det ska pressas tungt. Det gav dessutom utrymme till trivsel och trams vilket aldrig är fel. Sammantaget ett trevligt valborgsfirande helt enkelt!

StinG
2013-05-05, 15:00
Fredag 3/5

Bänkpress med stopp
1*57,5 kg
0*62,5 kg
1*60 kg
1*60 kg

Bänkpress med stopp, fötterna uppe
1*52,5 kg
1*52,5 kg
1*52,5 kg

+ lite och lätt sittande rodd & tryndrag

Blahrgs. Det var tänkt att jag skulle göra två singlar på 65 kg, men det gick som synes inte. 62,5 kg fick jag inte upp, det var tungt och det kändes som att jag inte kunde ta i ordentligt. Sänkte till 60 kg (istället för 65) i de sista, vilket kändes förhållandevis lätt.
Det är aldrig kul att känna sig kraftlös, men jag försöker tänka på det som att det här är svackan innan formtoppen (alternativet är att jag helt enkelt blivit svagare, vilket inte är lika kul att tänka så det låter jag bli). Och formtoppen gör fan bäst i att peaka nästa helg när det är dags för tävling!

StinG
2013-05-07, 20:44
Tisdag 7/5

Bänkpress med stopp
1*57,5 kg
2*50 kg
3*45 kg
3*45 kg
3*45 kg
3*45 kg

+ lite lats-/tryndrag + ryggrehab

Känner mig fortfarande svag och inte i form liksom, jag försöker fortsätta att intala mig att det går bättre på lördag. Dagens formsvacka kan dock till viss del skyllas på att ryggen gjorde ont, lite trist eftersom jag inte haft särskilt mycket besvär på sistone. Men men, det blir säkert bättre det också.

Trots brist på form, och så vidare, så ska det bli kul med tävling på lördag. Vi blir ett rejält gäng från LTK som ska tävla så jag kommer åtminstone att vara i gott sällskap :)

Plin
2013-05-12, 09:52
Grattis till en jättebra tävling!!! :hbang:

Kurash
2013-05-12, 09:53
Snyggt med personbästa!

thatkrillesshow
2013-05-12, 10:31
Grattis till pb! Skönt att det släppte till slut:)

StinG
2013-05-12, 10:39
Grattis till en jättebra tävling!!! :hbang:

Snyggt med personbästa!

Grattis till pb! Skönt att det släppte till slut:)

Tack ska ni ha! Jag känner mig rätt nöjd med mig själv alltså :)

StinG
2013-05-12, 11:04
Lördag 11/5 TÄVLING!

Klassisk bänkpress
Tre godkända lyft:
57,5 kg
62,5 kg
65 kg

Som jag hoppats så infann sig formen precis i tid till tävlingsdagen!
Jag vägde in på 79,25 kg, vilket är det lägsta jag vägt in på de gånger jag tävlat. Eftersom formen varit sisådär på sistone valdes en lätt ingångsvikt på 57,5 kg.
Både 57,5 kg och 62,5 kg kom upp lätt och utan besvär. 65 kg fick jag kämpa lite för, men jag kände redan från botten att jag skulle fixa det. Jag hade bra fokus och tekniken stämde väldigt bra, den bara fanns där utan att jag behövde tänka på det.

65 kg är alltså personbästa så jag är mycket glad!

Mart|n
2013-05-12, 11:11
Stort grattis till resultatet!

Herman H
2013-05-12, 11:39
Grattis till PB!

äh, kul att så här lite sent se en journal från dig med! Jag kan inte hjälpa att jag är så där lite gammal, sen och blind... :smash: men nu har du en stalker till! :d

StinG
2013-05-12, 20:38
Stort grattis till resultatet!

Mange tak! Trevligt att du berikade lokalen med din närvaro.

StinG
2013-05-12, 20:46
Grattis till PB!

äh, kul att så här lite sent se en journal från dig med! Jag kan inte hjälpa att jag är så där lite gammal, sen och blind... :smash: men nu har du en stalker till! :d

Tack! Är du själv nöjd med tävlandet? Jag såg inte så mycket av det tyvärr, var alltför fokuserad på mig själv :)

Äsch, den här journalen är väl inte så lätt att hitta till. Du är dock välkommen att stalka hur mycket du vill!

Stefan J
2013-05-12, 21:34
Grattis till pers. Du har jagat det ett bra tag nu, måste vara oerhört skönt att äntligen få sätta det. Mot 70!

mikaelj
2013-05-12, 22:35
Wohoo, pers! Grattis grattis!

eleni
2013-05-13, 10:44
Grattis till PB Stina! Det är ju tävlingarna som räknas så du lyckades pricka in formen perfekt :) Mot 70 nu!

aijou
2013-05-13, 13:37
Ja, stort grattis till det fina tävlingsresultatet! :)

Herman H
2013-05-13, 21:07
Tack! Är du själv nöjd med tävlandet? Jag såg inte så mycket av det tyvärr, var alltför fokuserad på mig själv :)

Äsch, den här journalen är väl inte så lätt att hitta till. Du är dock välkommen att stalka hur mycket du vill!

Jag såg inte dina lyft heller, var precis lika tråkig som du :d

Jo jag är nöjd, fick ett resultat till serien och sen var det i princip en test för att se hur det var att tävla med en elak tröja. Visst hade det varit jäkligt kul att klara de två sista lyften men under omständigheterna är jag ändå himla nöjd.
På DM sitter SM-kvalet iaf!

StinG
2013-05-13, 21:32
Grattis till pers. Du har jagat det ett bra tag nu, måste vara oerhört skönt att äntligen få sätta det. Mot 70!

Väldigt skönt minst sagt! Nu blir det en paus med discogymmande några veckor och sen bär det absolut av mot 70 (and beyond!)!

Wohoo, pers! Grattis grattis!

Yay! Tack tack!

Grattis till PB Stina! Det är ju tävlingarna som räknas så du lyckades pricka in formen perfekt :) Mot 70 nu!

Tack! Känns bra att veta att även om formen är skit veckan innan så kan det gå bra när det väl gäller.
Men alltså Eleni, var du tvungen att väga in i samma viktklass som jag? Du ligger precis ovanför mig i rankingen *gah!*

Ja, stort grattis till det fina tävlingsresultatet! :)

Tackar! Kul att du kom och tittade och hejade!

StinG
2013-05-13, 21:41
Jag såg inte dina lyft heller, var precis lika tråkig som du :d

Jo jag är nöjd, fick ett resultat till serien och sen var det i princip en test för att se hur det var att tävla med en elak tröja. Visst hade det varit jäkligt kul att klara de två sista lyften men under omständigheterna är jag ändå himla nöjd.
På DM sitter SM-kvalet iaf!

Bra att du är nöjd, elaka tröjor kräver väl en hel del övning och tålamod kan jag tänka :)
Mot DM!

eleni
2013-05-20, 11:54
Tillhör du skaran som blev überdötsförkylda efter en heldag i Helsingborg?

StinG
2013-06-04, 22:03
Då så, efter serietävlingen blev det überdötssjukan för min (och halva LTK's) del. Därefter har det behövts en liten paus från tränandet för att nu sätta igång igen.

Planen är nu en något mer medveten viktnedgång, ett par kg sådär i alla fall, för att sedan lägga på mig lite kvalitativ massa. Bort med lite fläsk och in med lite muskler helt enkelt.
Träningsmässigt har jag ingen fullt uttänkt plan än, mer än att det ska bänkas två gånger per vecka för att hålla igång teknik och styrka så gott det går. Utöver det blir det så klart träning av övriga kroppen, rehab för rygg och töjning av diverse stelheter. Jag tänker mig totalt tre träningspass per vecka, samt raska promenader i alla fall ett par gånger per vecka.
När det gäller kosten är steg ett att ta bort sötsaker, jag tror inte att det behövs så mycket ändringar i övrigt för att uppnå det jag vill utan jag kör lite på känn till en början och utvärderar efter hand.


Idag blev det ett lätt pass för större delen av kroppen:
Lätt bänkpress med stopp
Smalbänk, fötterna uppe
Stående enarmshantelpress
Sittande rodd
Benpress
Ryggresningar

Lite begränsad gällande övningar pga ont i ryggen och allmän klenhet, men kul att komma igång igen! Dessutom trevligt umgänge som vanligt :)
Nu kan det bara bli bättre, tänker jag.

StinG
2013-06-07, 21:02
6/6
Igår upptäckte jag att gymmets crosstrainer funkar igen, vilket gör mig glad. Inte för att det är särskilt kul, men det fungerar väl som motionsform för mig, pga pollenallergi har jag svårt för motion utomhus, dessutom är det snällt för ryggen eftersom det inte blir några hårda stötar osv. Det blev 45 min i lagom lunk.

7/6
Idag var tanken ett helkroppspass, men bara halva orkades med i värmen, så resten tar jag imorgon istället. Kanske gör så här fortsättningsvis också.
I bänken blev det några singlar på 55 kg och 50 kg vilket gick bra, failade dock på 60 kg. Förmodligen pga ovana, jag var dessutom ganska ofokuserad av någon anledning. Kanske kan skyllas på värmen eller nåt. Trots allt kändes bänken ganska bra och jag fick till tekniken bättre på slutet i alla fall. Yay! :)
Därefter kördes lätt FU-bänk och diverse dragövningar, triceps och underarmar.

Mart|n
2013-06-07, 21:16
Clank har T-Rex armar.

StinG
2013-06-08, 18:46
Clank har T-Rex armar.

Knappast.

Dessutom kom vi alla gemensamt överens om att det är du som är Squarebob Martinkant, eller vad det nu blev. Inte sant? Såattee.

StinG
2013-06-08, 18:53
8/6
Idag testades lättlätt marklyft och lätta kronlyft. Kan nog blir bra, även om jag just idag fick lite mer ont i ryggen. Utöver det kördes ryggresningar och plankan och lite benpress. Så här i efterhand hade det nog varit klokt att köra marklyften sist eftersom det ryggonda gjorde det svårt att köra resten fullt ut.
Om jag orkar blir det en sväng på crosstrainern imorgon, wohoo!

Javisst ja, morgonvikt idag var 78,4 kg på en icke helt tillförlitlig våg. Men ändå, det verkar gå åt rätt håll :)

Mart|n
2013-06-08, 19:02
Knappast.

Dessutom kom vi alla gemensamt överens om att det är du som är Squarebob Martinkant, eller vad det nu blev. Inte sant? Såattee.

Kommer inte riktigt ihåg. Sådesåsådeså.

StinG
2013-06-17, 21:11
Här har det inte blivit mycket tränande inte. Fruktansvärd trötthet större delen av veckan gjorde att jag inte orkade träna helt enkelt. Dessutom har det ätits både det ena och andra, inte enligt plan alltså. Kroppsvikten ligger ganska stabilt kring 78,5-79 kg trots allt.

17/6
Idag blev det ett smärre pass i alla fall, skönt att röra lite på kroppen.
Bänkpress med stopp - några femmor på 45 kg, försökte tänka på tekniken och det blev bättre mot slutet tyckte jag.
Smalbänk, fötterna uppe - tre åttor på 40 kg. Smalbänk gillar jag, det känns alltid lättare än vad jag tror att det ska göra vilket är kul.
+ lätt militärpress, kronlyft, ryggresningar och lite drag och triceps.
Det var det hela.

Herman H
2013-06-17, 21:58
Lite är bättre än inget.

Varit sjuk eller bara slut i kroppen?

Simonfrisk
2013-06-18, 20:49
Helt rätt inställning där, brukar också lägga till ett myspass ibland, då jag inte alls är taggad för träningen eller så, man har både bra och dåliga dagar.
Och dom "sämre" dagarna, brukar jag oftast köra ett myspass, just för att umgås med styrkeklubben jag tränar med, och röra på kroppen liksom.
Att lyfta lite skrot (nån vikt) än inget, är alltid bättre. Men dock gör jag det enbart vid dom sämre dagarna, eller om inte kroppen hunnit återhämta sig.

Men det ser bra ut :) Mvh.

StinG
2013-06-22, 12:05
Lite är bättre än inget.

Varit sjuk eller bara slut i kroppen?

Inte sjuk i alla fall, bara jäkligt trött. Det börjar kännas bättre nu när semestern har påbörjats :)

StinG
2013-06-22, 12:13
Helt rätt inställning där, brukar också lägga till ett myspass ibland, då jag inte alls är taggad för träningen eller så, man har både bra och dåliga dagar.
Och dom "sämre" dagarna, brukar jag oftast köra ett myspass, just för att umgås med styrkeklubben jag tränar med, och röra på kroppen liksom.
Att lyfta lite skrot (nån vikt) än inget, är alltid bättre. Men dock gör jag det enbart vid dom sämre dagarna, eller om inte kroppen hunnit återhämta sig.

Men det ser bra ut :) Mvh.

Jo precis, även om inte varje pass blir som planerat ska jag åtminstone hålla på alla träningsdagar. Motivationen har inte varit på topp på sistone, men jag känner att den är på väg tillbaka!

Tack!

StinG
2013-06-22, 12:20
Jag har visst glömt skriva in träningen från i tisdags, så:
18/6
Ben har jag lite svårt att träna tungt eftersom de bra övningar jag hade velat göra även belastar ryggen mycket och då är risken att jag får ont.
Måste dock på något sätt börja bygga upp styrka så det blev: lätt benpress, utfall, lårcurl, benspark (säkert något mer som jag inte kommer ihåg). Avslutade med välbehövlig töjning och stretch.

StinG
2013-06-22, 12:37
20/6 Midsommarträning!
Det må låta tjatigt, men ryggen var obeskrivligt krånglig igår, jag hade svårigheter med att ens ta mig till gymmet. Således fick det bli ett något modifierat bänkpass (alltså lättare och minus vanlig bänk):
Bänkpress med stopp, fötterna uppe: Körde som tyngst en singel på 55 kg, ganska segt lyft, kändes inte så tungt dock. Efter det några lättare set för att få in lite volym och pümp.
Därefter blev det lätt lutande hantelpress, latsdrag, triceps och biceps.
Började och avslutade passet med ryggresningar och töjning och stretch, mest för ryggens skull. Ryggen var gladare vid passets slut så något rätt gjorde jag!

På kvällen grillades det hej vilt med ett gäng LTK:are :)

StinG
2013-06-23, 20:26
23/6
Crosstrainer 60 min i lagom svettigt tempo.
Med tanke på att det var ganska länge sen jag konditionstränade så är jag glad att det inte var jobbigare än det var :) Och tack och lov underhöll Eleni mig stundvis, det underlättar helt klart med något som distraherar från enformigheten.
Avslutningsvis blev det en kortare stunds stretch och skumrullande.

(Förresten, midsommarträningen ovan utfördes givetvis 21/6 och inte 20/6 som jag skrev)

StinG
2013-06-25, 21:20
24/6
Bänkpress med stopp: tre femmor på 50 kg kändes ganska lätt, dessutom var nog tekniken helt okej. Bättre än förväntat!
Smalbänk, fötterna uppe: ett par fyror på 45 kg och något set på 40 kg.
Militärpress: några sexor med bara stången. Har försökt mig på tyngre militärpress tidigare men då säger ryggen ifrån. Kör jag lättare går det oftast bra, dessutom välbehövlig stabilitetsträning!
+ sittande rodd, triceps.


25/6
Ryggrehab: töjning/uppmjukning av rygg, ryggresningar och sedan lätta kronlyft.
+ benpress, utfall, benspark, lårcurl och stretch.

Tidigare när jag har försökt mig på marklyft fastnar en kota i ländryggen i "svankläge" (alltså även efter att jag rest mig upp) och gör ont. Tanken med kronlyften är att stärka upp ryggen och att sedan successivt kunna sänka stångens utgångsläge och till slut kunna marklyfta utan ont! Det verkar funka bra än så länge i alla fall, tror det är tålamod som ska till och höja vikter och sänka stången väääldans långsamt.

StinG
2013-06-27, 21:30
27/6
Crosstrainerdags igen! Det blev bara 30 min pga seghet efter en massa städande under dagen. Kompenserade dock med lite högre tempo och ett snäpp högre resistens på apparaten. Svettigt värre blev det. Lite stretch och skumrullande hanns också med.

StinG
2013-06-28, 21:38
28/6
Idag följde jag med en kompis till ett Fitness24Seven-gym :)
Jag hade tänkt bänkpressa, men den ställning, bänk och stång som fanns till förfogande föll mig inte riktigt i smaken om man säger så, så det blev inte så mycket av just det.
Körde i alla fall en hel del pressande i diverse bröstpressmaskiner, flyes, biceps och triceps, pump och kontakt för hela slanten.

Vi avslutade med burgare och öl så jag är nöjd med passet allt till trots.

aijou
2013-06-28, 21:43
Man blir lite bortskämd med utrustningen på LTK. :)

skickat från en mobil enhet.

StinG
2013-06-29, 19:32
Man blir lite bortskämd med utrustningen på LTK. :)

skickat från en mobil enhet.

Sant, på LTK har vi det väldans bra. Det var dock trevligt med en liten utflykt :)

Och jäklars vilken träningsvärk jag har idag, pümpandet gick inte av för hackor alltså.

Simonfrisk
2013-06-30, 14:48
Jo precis, även om inte varje pass blir som planerat ska jag åtminstone hålla på alla träningsdagar. Motivationen har inte varit på topp på sistone, men jag känner att den är på väg tillbaka!

Tack!

Skönt och höra att motivationen är på väg tillbaka! :)
Bra jobbat sedan jag läste sist! Börjar bli stark!

StinG
2013-07-01, 20:23
1/7
Utfall, benpress, lårcurls, benspark.
Dagens ryggrehab bestod bara av en del ryggresningar och sen lite töj och stretch. Försökte mig på plankan, men fick strunta i det eftersom ryggen inte ville, hoppade även över kronlyften. Kanske testar imorgon igen om ryggen är snällare då, tummar hålls! :)

StinG
2013-07-01, 20:27
Skönt och höra att motivationen är på väg tillbaka! :)
Bra jobbat sedan jag läste sist! Börjar bli stark!

Tackar!
Jag känner mig dock ganska svag, och är förmodligen det också. Vi får väl vänta och se hur det går när jag sätter igång med ett riktigt bänkprogram om några veckor eller så.

Mart|n
2013-07-02, 06:34
Det är inte snällt att göra utfall mot andra.

Simonfrisk
2013-07-02, 10:33
1/7
Utfall, benpress, lårcurls, benspark.
Dagens ryggrehab bestod bara av en del ryggresningar och sen lite töj och stretch. Försökte mig på plankan, men fick strunta i det eftersom ryggen inte ville, hoppade även över kronlyften. Kanske testar imorgon igen om ryggen är snällare då, tummar hålls! :)

Håller tummarna! Vad har hänt med ryggen? eftersom du kör med rehab på rygg-övningarna? Har jag missat något i din journal?
Kör lugnt på ryggen, isåfall!

Mvh.

Herman H
2013-07-02, 18:08
Det är inte snällt att göra utfall mot andra.

Det är kanske bättre än infall?

Mart|n
2013-07-02, 20:42
Det är kanske bättre än infall?

Ingen aning, det vore ganska märkligt på något vis...

Herman H
2013-07-02, 22:46
Ingen aning, det vore ganska märkligt på något vis...

Ja ja, infall och utfall är iaf bättre än framfall.

StinG
2013-07-03, 19:23
Håller tummarna! Vad har hänt med ryggen? eftersom du kör med rehab på rygg-övningarna? Har jag missat något i din journal?
Kör lugnt på ryggen, isåfall!

Mvh.

Jag blev opererad för diskbråck för ett par år sedan och får periodvis ont i ländrygg och ibland utstrålning i ben. Det mesta är mjukdelsrelaterat så att stärka upp och töja hjälper, det går framåt om än väldigt långsamt. Det är lätt att glömma hur det har varit, men om jag jämför med för ett år sedan så är det betydligt bättre nu :)

StinG
2013-07-03, 19:31
Det är inte snällt att göra utfall mot andra.

Tur att jag bara gjorde det mot min egen spegelbild dårå. Tror inte att jag blev särskilt upprörd eller sårad av det hela i alla fall.

eleni
2013-07-03, 19:35
Så länge det inte handlar om framfall så tycker jag att alla kan vara jäkligt nöjda, okej?

StinG
2013-07-03, 19:44
2/7
Bänkpress med stopp: Som tyngst gjordes två singlar på 55 kg, vilket gick knagglig neråt, men lätt upp. Hade svårt att brygga upp ordentligt pga ryggont, sänkte därför till 50 kg och gjorde fyra singlar till med bättre teknik.
+ smalbänk, militärpress, sidolyft, latsdrag, facepulls, triceps, biceps.

Hann även med gårdagens ryggrehab: plankan, ryggresningar och kronlyft.


3/7
Crosstrainer 30 min och en massa töj, stretch och skumrullande.

StinG
2013-07-03, 19:48
Så länge det inte handlar om framfall så tycker jag att alla kan vara jäkligt nöjda, okej?

Jag håller med du Eleni. Jäkla tramsande alltså.

StinG
2013-07-08, 21:58
8/7
Bänkpress med stopp: tre sexor på 50 kg + två åttor på 45 kg. Kändes ganska bra faktiskt, trots svettvärmen.
+ smalbänk, armhävningar, bål, sälrodd, facepulls, triceps.

Jag kände mig vid ganska god vigör idag trots helgens extrema kraftansträning med påhejning och tumhållande för klubbkamraterna på SM i Halmstad. För övrigt en mycket trevlig tillställning med flertalet medaljer till LTK! Heja Lund :)

StinG
2013-07-09, 21:53
9/7
Idag gjordes ryggresningar, kronlyft, plankan, utfall, benpress, benspark och lårcurls.
Ryggen var i något bättre form idag, kunde till och med köra allt jag hade tänkt! Det blir dock inte jättemycket volym per övning. Som regel när det gäller övningar där ryggen frestas på så brukar den göra sig hörd efter ett antal set och då är det läge att variera sig.
Avslutningsvis blev det så klart stretch och skumrullning.

StinG
2013-07-11, 20:31
11/7
Bänkpress med stopp: singlar på 55, 60, 55, 55, 55 kg + tre tvåor på 50 kg.
Bänkpress med stopp, fötterna uppe: fem treor på 45 kg.
Singeln på 60 kg var ful och seg, men upp kom den! Presstarten och den första decimetern eller så är helt klart min svaga(ste) länk, kommer jag bara förbi den biten så har jag i princip aldrig problem att få upp stången. Den allmänna tekniken bättrades på allt eftersom och tvåorna på 50 kg kändes rätt bra till och med, så även FU-bänken.

+ sälrodd, axlar, triceps, biceps.
Sälrodd är den dragövning som gäller nu alltså, kul att få ta i lite utan att ländryggen hotar med stryk. Typ latsdrag, sittande rodd och liknande har jag svårt att träna tungt eftersom ländryggen måste hållas neutral för att jag inte ska få ont.

I det stora hela var det ett kul och trevligt pass!

StinG
2013-07-16, 13:17
15/7
Bänkpress med stopp: fyra sexor på 50 kg.
Kändes som att jag hade bra kraft och helt okej teknik faktiskt, lyckades brygga upp bättre än på länge och kunde dessutom hålla spänning osv ganska bra genom hela seten.
+ smalbänk, militärpress, triceps, sälrodd, facepulls

StinG
2013-07-16, 20:37
16/7
Och idag blev det gjort ryggresningar, plankan, kronlyft, utfall, benpress, benspark, lårcurls och stretch och sånt.

StinG
2013-07-20, 16:39
18/7
Bänkpress med stopp: singel på 55, 60, 60, 60, 55 kg + tre tvåor på 50 kg.
Bänkpress med stopp, fötterna uppe: tre femmor på 45 kg.
+ sälrodd, facepulls, sidolyft, triceps, biceps.

Singlarna på 60 kg gick betydligt bättre än förra veckan, bättre kraft och bättre teknik mot slutet i alla fall. Jag behöver dock bättra på presstyrkan i bottenläget, kanske får köra mer FU-bänk eller nåt.

Snart är det dags för ett ordentligt bänkprogram, coach Kringlan har ett redo för mig. Ska bli kul med lite mer uppstyrd träning efter några veckors lallande :)

bertbert
2013-07-20, 19:14
Kringlan? :d

Mart|n
2013-07-20, 19:30
Kringlan? :d

Aka crabman.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

StinG
2013-07-28, 19:12
Den här veckan sattes Krilles nya bänkprogram i rullning! Skönt med lite uppstyrd träning och slippa göra som man vill/bestämma själv osv.

Måndag 22/7
Bänkpress med stopp:
3*8*40 kg
Smalbänk, fötterna uppe:
1*8*40 kg
2*8*35 kg
+ stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.

Lättplätt bänk, eller i alla fall lagom lätt start på programmet.


Torsdag 25/7
Bänkpress med stopp:
4*2*55 kg
Bänkpress med stopp, fötterna uppe:
3*8*40 kg
+ Lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.

Tvåorna på 55 kg började sämre och slutade bättre. När jag fick till fina pressar kändes det ganska lätt, får jobba vidare teknikmässigt helt enkelt.


Söndag 28/7
Ryggresningar, plankan, kronlyft, utfall, benpress, lårcurls och crosstrainer 15 min innan jag nästan dog i dötsvärmen.


Det var vecka ett det, lagom skön start. Mot bänk-DM!

StinG
2013-07-28, 19:26
Kringlan? :d

Aka crabman.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Aka rehab-knugen aka kåkfarar'n osv. Kärt barn har mången namn.

StinG
2013-08-04, 17:58
Veckans träning har sett ut enligt nedan:

Tisdag 30/7
Bänkpress med stopp:
3*6*45 kg
Smalbänk FU:
1*7*42,5 kg
2*7*40 kg
+ stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.

Ett lagom bra pass tror jag mig komma ihåg att det var.


Fredag 2/8
Bänkpress med stopp:
4*3*55 kg
Bänkpress med stopp FU:
2*7*42,5 kg
1*7*40 kg
+ lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.

Treorna på 55 kg kändes bättre än väntat, lyckades få till tekniken väl redan från set ett vilket underlättade den förväntade jobbigheten. Tänk så mycket lättare en vikt kan kännas när det pressas väl teknikmässigt!


Söndag 4/8
Ryggrehab, ryggresningar, plankan, kronlyft, utfall, benpress, lårcurls och stretch.
Jag ställde mig på crosstrainern också, men gissningsvis gjorde lågt blodsocker i kombination med dötsvärmen mig yr och slö osv så jag lät helt enkelt bli.
Ryggen har gjort mer än mindre ont i veckan, men efter några omgångar extra kärleksfull omtanke börjar den minsann mjukna.

StinG
2013-08-11, 18:18
Veckans bänkpass har sett ut enligt följande:

Tisdag 6/8
Bänkpress med stopp:
3*4*50 kg
Smalbänk, fötterna uppe:
2*6*42,5 kg
1*6*40 kg

+ stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.


Fredag 9/8
Bänkpress med stopp:
4*4*55 kg
Bänkpress med stopp, fötterna uppe:
1*6*45 kg
2*6*42,5 kg

+ lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.

Fyrorna på 55 kg kändes lättare än förväntat trots knagglig teknik. Enligt åskådare var det rumplyft i set nr 2, så det räknas ju egentligen inte. I efterkommande set planterades ändan ordentligt i bänken och upp kom stången ändå. Något att tänka på framöver.

Pga andra begivenheter har det snålats på annan träning den här veckan, men det tar jag lätt igen nästa vecka! Boo ya!

StinG
2013-08-17, 15:55
Veckans bänkpressande!

13/8
Bänkpress med stopp:
3*2*55 kg
Smalbänk, fötterna uppe:
2*5*45 kg
1*5*42,5 kg

+ stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.


16/8
Bänkpress med stopp:
1*4*55 kg (fail på 5:e)
3*5*52,5 kg
1*3*65 kg excentrisk
Bänkpress med stopp, fötterna uppe:
1*5*47,5 kg
1*5*45 kg
1*5*42,5 kg

+ lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.

Bah, tanken var alltså åtminstone en femma på 55 kg, men jag var helt enkelt för svag. Hoppas att det bara är tillfällig svaghet och inget annat :)

StinG
2013-08-24, 20:56
Häpp! Veckans bänk:

20/8
Bänkpress med stopp:
3*3*45 kg
Smalbänk, FU:
3*4*47,5 kg

+ stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.


23/8
Bänkpress med stopp:
2*5*55 kg
1*5*52,5 kg
1*5*50 kg
1*3*65 kg excentrisk
Bänkpress med stopp, FU:
1*4*50 kg
1*4*47,5 kg
1*4*45 kg

+ lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.


Således ett lättare förstapass och igår gjordes ett nytt försök på en femma på 55 kg, vilket gick som smort.
Dessutom har det visat sig att klassiska bänk-DM är förlagt två veckor senare än det DM som jag trodde att jag skulle tävla på, så nu hinner jag bli två veckor starkare!

StinG
2013-09-01, 12:17
Veckans bänkpass:

27/8
Bänkpress med stopp:
2*3*45 kg
1*3*47,5 kg
Smalbänk, FU:
2*3*50 kg
1*3*47,5 kg

+ Stående enarmshantelpress, triceps, latsdrag, facepulls.


30/8
Bänkpress med stopp:
1*3*57,5 kg (fail på 4:e)
1*3*57,5 kg
1*3*67,5 kg excentrisk
Bänkpress med stopp, FU:
1*3*52,5 kg
1*3*50 kg
1*3*47,5 kg

+ Lutande hantelpress, sälrodd, baksida axlar.

Planen var egentligen en femma på 57,5 kg, men det ville sig inte alls utan jag failade på rep nr fyra. Därför fick det bli ytterligare en trea som kompensation. Nåväl, nya friska tag nästa vecka!