handdator

Visa fullständig version : lite hjälp med 4-5 Dagars träningsprogram


oliwer16
2013-03-11, 18:26
Hejsan!
Som rubriken lyder skulle jag vilja köra ett träningsprogram 4-5 gånger i veckan. Har sökt runt på internet men inte hittat något intressant.

Lite övrig info om mig.
Ålder: 17 år
Vikt: 65 kg
Längd: 176 cm
Övrigt: Tränat ishockey sen jag var 7 år. La av för ungefär ett år sedan men är sugen på att börja träna på allvar nu.
Mål: Jag vill öka i muskelmassa, få stora armar, breda bröst, bred rygg, snygga ben, runda axlar och bli allmänt stor och¨pumpad¨.
Vet att det är en lååååång resa men jag gör vad som krävs för att nå mitt mål.
Någon som vill dela med sig av sitt schema och några bra övningar de kör på.(Vad de kör för övningar på axlar, biceps, triceps, bröst osv.)
Som sagt är jag nybörjare på gymmet. Kom gärna med tips/trix med övningar/kost/diet.

/Oliwer :)

Rakanichy
2013-03-11, 20:05
Om du är ute efter den estetiska delen av träningen så kanske det skulle vara en bra ide att testa det som proxy nyss postade i träningsdelen. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272
Schemat är baserat på en variation av repranges vilket ger allsidig träning och du lär dig både lyfta tungt samt få kontakt med musklerna med högreps-set.

En annan idé som ofta förespråkas är att först bygga mycket styrka med linjära progressionsprogram såsom Stronglifts 5x5 eller Starting Strength. För att sedan ge sig på byggarprogram med mer styrka för att kunna överbelasta musklerna ännu mer.

I slutändan är allt individuellt, läs runt, hitta något beprövat träningsupplägg och utvärdera hurvida det faktiskt passar för just DIG.