handdator

Visa fullständig version : Hjälp!


Hasse123
2013-03-11, 12:47
Hej, jag är en kille på 17 år och har tränat stenhårt nu i cirka 6 månader. Jag har gått ner från cirka 84 kg till 69 kg. Jag är 180 cm lång och gymmar cirka 4-5 gånger i veckan. Min största fråga är om det är dags att börja dricka protein pulver. Jag känner att jag fortfarande har lite fett kvar på magen, borde jag deffa bort det först för att sedan börja dricka protein? Eller ska jag börja med att dricka det redan nu? Jag har en burk MyoFusion som sitter och ruttar här hemma. Har väldigt lite kunskap när det gäller kosttillskott och vore väldigt tacksam med att få lite hjälp.

Fishtank
2013-03-11, 13:05
Du bör nog börja lyfta vikter om du fortfarande har fett på magen vid den vikten/längden.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

King Grub
2013-03-11, 15:37
Proteinpulver är bara vanligt mjölkprotein, inget det är "dags" för vid något speciellt tillfälle, annat än då man behöver mer protein än vad kosten ger eller för enkelhetens/prisets skull.

forslund
2013-03-11, 15:39
Du bör nog börja lyfta vikter om du fortfarande har fett på magen vid den vikten/längden.


Han gör ju det.

Jeml
2013-03-11, 16:12
du borde inte försöka gå ner mer imo. och aminosyror/proteinpulver anser jag vara vettigt att ta efter man tränat. alltid, oavsett deff/bulk.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jorgen
2013-03-11, 16:29
§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig. Ditt inlägg bör även ha en genomtänkt rubrik som speglar innehållet för din frågeställning så att andra medlemmar kan få en bild av trådens innehåll redan genom att läsa titeln.