handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott använder du under deff?


jontexer
2013-03-11, 12:27
Hej!
Har nu länge funderat på vilka kosttillskott som är bra att använda under deff. Visst är såklart inga kosttillskott några mirakelgrejer men lite hjälper de ju oftast!

Jag själv ligger just nu i deff och använder mig utav:
Proteinpulver, så jag kommer upp i rätt mängd protein.
omega-3, äter aldrig fisk så det kan vara bra.
Multivitamin, äter inte så mycket frukt och grönt som jag borde.
C-vitamin, se mutivitamin.
Pwo, extra kick på gymmet.

Så vilka kosttillskott använder du under deff? motivera gärna anledningen också.

Dreas
2013-03-11, 12:35
Maltodextrin före och efter pass. Aldrig fått en sån skjuts av totalt 120kcal totalt(2*15gram). Rekommenderas starkare ju längre in i dieten man kommer. Om man nu inte redan ligger högt på kolhydrater då.

Reaper123
2013-03-11, 12:43
Maltodextrin före och efter pass. Aldrig fått en sån skjuts av totalt 120kcal totalt(2*15gram). Rekommenderas starkare ju längre in i dieten man kommer. Om man nu inte redan ligger högt på kolhydrater då.När du skriver 2*15g... är det 15 före och 15 efter? Funderar själv hur jag ska använda maltot under deff för att maximera effekt men minska antalet flytande kcal så att säga.

Ont:
bcaa
malto
kreatin (monohydrat)
koffein
omega-3
vitamin-d3

Dreas
2013-03-11, 12:53
När du skriver 2*15g... är det 15 före och 15 efter? Funderar själv hur jag ska använda maltot under deff för att maximera effekt men minska antalet flytande kcal så att säga.

Ont:
bcaa
malto
kreatin (monohydrat)
koffein
omega-3
vitamin-d3Japp, 15g före och 15g efter.

Testa med 10g före och efter och öka ifall du inte märker av något?

Reaper123
2013-03-11, 13:08
Japp, 15g före och 15g efter.

Testa med 10g före och efter och öka ifall du inte märker av något?Okej, jag hade faktiskt tänkt mig 30+30 men blev nyfiken på att testa lite lägre nu när du säger att du känner av så lite som 15g!

Har ju varit borskämd under denna bulk och intagit totalt >100g kolhydrater före+under+efter men det är ju inte försvarbart under deff tyvärr!

jontexer
2013-03-11, 13:16
Maltodextrin före och efter pass. Aldrig fått en sån skjuts av totalt 120kcal totalt(2*15gram). Rekommenderas starkare ju längre in i dieten man kommer. Om man nu inte redan ligger högt på kolhydrater då.

Ofan, själv tar jag ingen malto ens efter passet. Känner att jag har varit riktigt pigg även när jag går riktigt lågt på kolhydraterna denna deff. Har dock funderat på att ta i lite malto i shaken som jag tar direkt efter passet.

Dreas
2013-03-11, 13:29
Ofan, själv tar jag ingen malto ens efter passet. Känner att jag har varit riktigt pigg även när jag går riktigt lågt på kolhydraterna denna deff. Har dock funderat på att ta i lite malto i shaken som jag tar direkt efter passet.Det trodde jag också, tills jag testade :)

TIMPAa91
2013-03-11, 13:39
Använder mig av.

Bcaa
Protein-pulver
HMB
Ripped fuel
CLA
Animal Pak
PWO

Jag fastar mellan 12:00-20:00, Så bcaa tar jag på morgonen om jag tränar innan 12 och under hela passet.
cla,ripped fuel,hmb andvänder jag som det är meningen att det ska. Att ge en lite boost.
Animal Pak som jag alltid kör med. Är enligt mig det bästa vitamintillskottet som finns på marknaden.
PWO är mest för att få en kick när man ligger under deff. Kan även köra året om, när det blir ben,rygg.
Protein-pulver tar jag efter träningen. Annars försöker jag få i mig så mycket protein utav mat.

Dreas
2013-03-11, 13:44
Använder mig av.

Bcaa
Protein-pulver
HMB
Ripped fuel
CLA
Animal Pak
PWO

Jag fastar mellan 12:00-20:00, Så bcaa tar jag på morgonen om jag tränar innan 12 och under hela passet.
cla,ripped fuel,hmb andvänder jag som det är meningen att det ska. Att ge en lite boost.
Animal Pak som jag alltid kör med. Är enligt mig det bästa vitamintillskottet som finns på marknaden.
PWO är mest för att få en kick när man ligger under deff. Kan även köra året om, när det blir ben,rygg.
Protein-pulver tar jag efter träningen. Annars försöker jag få i mig så mycket protein utav mat.Det bästa vitamintillskottet? Hur skiljer du vitamintillskott åt?

CLA är ju pengar i sjön.

TIMPAa91
2013-03-11, 13:48
Det bästa vitamintillskottet? Hur skiljer du vitamintillskott åt?



CLA är ju pengar i sjön.

Det är amino-syror och antioxidanter osv. så tycker man får mycket för så lite pengar.

Köpte 6 burkar ganska billigt på GG, Var någon rea. Så har lite kvar.
Kan du skriva lite om varför det är dåligt? :)

Dreas
2013-03-11, 13:53
Det är amino-syror och antioxidanter osv. så tycker man får mycket för så lite pengar.

Köpte 6 burkar ganska billigt på GG, Var någon rea. Så har lite kvar.
Kan du skriva lite om varför det är dåligt? :)Mycket i pillrena, vad gör dessa för dig, har du läst det? Mycket för lite pengar om allt är totalt onödigt är ju inte speciellt bra.

Är det inte bättre att läsa på innan du köper?

http://kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=6205464

Bara att söka här på forumet om CLA. Sök på rubriknivå.

TIMPAa91
2013-03-11, 14:01
Mycket i pillrena, vad gör dessa för dig, har du läst det? Mycket för lite pengar om allt är totalt onödigt är ju inte speciellt bra.

Är det inte bättre att läsa på innan du köper?

http://kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=6205464

Bara att söka här på forumet om CLA. Sök på rubriknivå.



Ska läsa. Det jag vet är att CLA ökar din naturliga fettförbränning.

Dreas
2013-03-11, 14:05
Ska läsa. Det jag vet är att CLA ökar din naturliga fettförbränning.Jaså? De har lyckats visa det i en rapport efter en sjujäkla överdosering över lång tid. Har för mig att de inte kunde återskapa det hela.

Så nej, av allt jag läst så stämmer det inte även om GG vill få en att tro det :)

TIMPAa91
2013-03-11, 14:10
Jaså? De har lyckats visa det i en rapport efter en sjujäkla överdosering över lång tid. Har för mig att de inte kunde återskapa det hela.

Så nej, av allt jag läst så stämmer det inte även om GG vill få en att tro det :)


Okej har läst lite om olika rapporter på möss osv.. Man lär sig alltid något nytt varje dag. Tur att jag har en burk kvar bara då :P Sen kan man börja fråga sig om det ens finns något som är bra och funkar på en!

jontexer
2013-03-11, 16:30
Det trodde jag också, tills jag testade :)

Då måste jag ju testa imorgon och se om jag känner av någon skillnad :)

LizaK
2013-03-12, 18:48
D-Vitamin endast. Fast det använder jag även vid bulk. Tar alltid D-vitamin om jag inte vistas frekvent i stark sol utomlands.

KalleTeodor
2013-03-12, 19:26
multi
omega 3
d-vitamin
cla
grönt te
kreatin.

NiklasAlm
2013-03-12, 20:00
vassle för att inte behöva fundera så mycket på protein

dextropur 30 g före träning

multivitamin 1 om dan

kaffe

Akada
2013-03-12, 20:05
Enda skillnaden mot bulk är väl att jag tar 20g eaa även på vilodagar o en bit malto innan träningen, kasein är väl också ganska sällsynt när det inte är deff.

nitz
2013-03-12, 20:19
Vassle
Multivitamin
Omega 3
D-Vitamin

jontexer
2013-03-12, 20:34
Många som använder sig utav just d-vitamin, använder ni det jämt eller är det just speciellt under deff? och varför just det?:)

LizaK
2013-03-13, 02:21
Många som använder sig utav just d-vitamin, använder ni det jämt eller är det just speciellt under deff? och varför just det?:)

Använder det jämt.

Anledning: Det är brist på tillräckligt stark sol större delen av året i Sverige. & sommartid kan jag omöjligt lurpassa på solen då jag, (som vanligt), har ett arbete att sköta.

cczero
2013-03-13, 07:27
Många som använder sig utav just d-vitamin, använder ni det jämt eller är det just speciellt under deff? och varför just det?:)

D-vitamin rekommenderas även starkt mot höst- & vinterdepressioner.

Beemel
2013-03-13, 07:45
De tillskott jag använder (oavsett deff eller inte) är:

Koffein
Vassle (efter träningen eller om jag är hungrig och vill ha ett extra mellanmål)
Kasein (obligatorisk pudding på kvällen)
Koffein
Multivitamin (en om dagen)
Koffein
Magnesium, Zink (Mg morgon och kväll, Zn kvällstid)
Koffein
Koffein

För tillfället används även:
EAA (innan träning, ingen aning om den ger något, fick burken gratis)
Beta Alanin (nyfiken på om det kommer ge någon effekt för cardioträningen mer än styrkan)

Nämnde jag Koffein???

Dricker kanske lite mycket kaffe/te... =)

Birkharju
2013-03-13, 11:20
Vassle
Kreatin
Omega-3
D-vitamin
HMB
Koffein

ccederquist
2013-03-13, 11:54
BCAA
Omega 3
Vassle Whey 100.
Fatburners. Ripped Hardcore
PWO innan vissa pass då man är lite hängig.
Magnesium och järntabletter.

Knatcharn
2013-03-13, 12:49
Vassle, som mellanmål.
Malto, efter träning.
Multivitamineral, better safe than sorry.
Omega-3, better safe than sorry.
Koffein, på morgonen och innan träning.
Kreatin, not even once.

Tänkte testa två burkar Duravol nu i vår då de var nedsatta från 399:- / burk till 89:- / burk. Känns omöjligt att märka skillnaden men kul att prova.

Snorre Snabel
2013-03-14, 08:27
Kör bara vassle för billigt protein och pwo, vill inte lägga pengar på piller och pulver längre, tränar ordentligt istället.

hantelpress
2013-03-15, 19:53
Kan starkt rekommendera att sänka sitt kolhydratsintag under dagen för att lägga till lite snabba kolisar innan träningen. Detta har hjälpt min deff något oerhört, jag får ett helt annat tryck, pump, energi osv. Kör just nu innan träning: 35g malto, 10g arginin, 10g bcaa samt 2 skopor Craze. Får fan nästan bättre tryck nu 6 veckor in i dieten, 2800 kcal om dagen, kv:105 kg än under bulk. OBS nästan! :)