handdator

Visa fullständig version : Nu har jag skitit i det blå skåpet


Diomedea exulans
2013-03-11, 06:43
Mitt max i bänkpress ligger på uppskattningsvis 107,5 eller 110 kg.

Igår tänkte jag att jag skulle vara lite käck, och skev på Facebook att "I morgon ska jag lyfta 100 kg i bänkpress + 1 kg för varje Like som den här statusen får". Jag tänkte "Jag får väl en 3-4 Likes".

Till min förskräckelse visade det sig att jag fick 25 Likes.

Vad ska jag göra nu? Det lutar åt att jag får leta upp två passare och köra en repetition negativ bänkpress. Men är negativ bänk på 116 % av sitt 1RM farligt? Jag är inte van vid att köra negativ bänk, tror bara jag har gjort det en gång förut.

tlk
2013-03-11, 06:50
LIKE +1


Köp en catapult snabbt som fan.

Diomedea exulans
2013-03-11, 06:51
Köp en catapult snabbt som fan.

Vad är det? Något slags bänkpresshjälpmedel?

tlk
2013-03-11, 06:58
uFqeA7LNNRQ

Diomedea exulans
2013-03-11, 07:00
Tack!

Ska leta extra noga där de har all utrustning på gymmet och se om jag hittar någon.

Latissimus Dorsi
2013-03-11, 07:09
Nä, i t.e.x mm2k kör man negativa singlar hyfsat tungt ungefär 110% av 1rm. Bör inte vara några problem.

tlk
2013-03-11, 07:10
Tack!

Ska leta extra noga där de har all utrustning på gymmet och se om jag hittar någon.

Om inte ditt gym råkar vara den lokale styrkelyftar-grottan så är det rätt tveksamt. Men lycka till.

Ska vi hålla oss till 116% 1RM negative så kan jag inte tänka mig att det är farligt, förutsatt duktiga passare eller bra bur att bänka i. Normalt kan man hålla emot mycket mer än man kan pressa och köra bara negative svintungt gör ju HIT:are stup i kvarten.

Hittar du inte bra passare så bli inte nästa gymfail-video bara. :)))

Alternativt kan du väl köra i smithen med stoppklossar lämpligt placerat?

Diomedea exulans
2013-03-11, 07:10
Nä, i t.e.x mm2k kör man negativa singlar hyfsat tungt ungefär 110% av 1rm. Bör inte vara några problem.

Tack!

Diomedea exulans
2013-03-11, 07:53
Om inte ditt gym råkar vara den lokale styrkelyftar-grottan så är det rätt tveksamt. Men lycka till.

Ska vi hålla oss till 116% 1RM negative så kan jag inte tänka mig att det är farligt, förutsatt duktiga passare eller bra bur att bänka i. Normalt kan man hålla emot mycket mer än man kan pressa och köra bara negative svintungt gör ju HIT:are stup i kvarten.

Hittar du inte bra passare så bli inte nästa gymfail-video bara. :)))

Alternativt kan du väl köra i smithen med stoppklossar lämpligt placerat?

Oj, missade ditt svar, tackar!

Smithen blir en nödlösning, men det tycket jag nästan inte räknas som bänkpress.. :nono:

Snorre Snabel
2013-03-11, 08:26
Eller så lär du dig läxan att sluta jaga likes, skäms, struntar att göra ett för tungt lyft där du riskerar att skada dig och som dessutom ändå inte skulle vara ett godkänt lyft. Jag tror knappast "like:arna" sitter och F5:ar facebook tills dess att lyftet är gjort.

Diomedea exulans
2013-03-11, 08:27
Eller så lär du dig läxan att sluta jaga likes, skäms, struntar att göra ett för tungt lyft där du riskerar att skada dig och som dessutom ändå inte skulle vara ett godkänt lyft. Jag tror knappast "like:arna" sitter och F5:ar facebook tills dess att lyftet är gjort.

Kommer inte på fråga. Säger man att man ska göra något, så får man göra det.

Rikard Jansson
2013-03-11, 08:27
Eller så lär du dig läxan att sluta jaga likes, skäms, struntar att göra ett för tungt lyft där du riskerar att skada dig och som dessutom ändå inte skulle vara ett godkänt lyft. Jag tror knappast "like:arna" sitter och F5:ar facebook tills dess att lyftet är gjort.

Lägg av. Att hålla uppe internet-hedern och äran är ju typ det viktigaste som finns när det gäller bänkpress!

Raschmus
2013-03-11, 09:09
Fula med vikterna. Häng på stora gummivikter till 110kg som ser maffiga ut och ryt till utav helvete.

Rikard Jansson
2013-03-11, 09:11
Kom hit så klovar vi med mina järntjugor. De väger bara 18.3 ^^

spoonchest
2013-03-11, 09:18
Bänka i curl-racket då. Det brukar jag göra när jag reppar ut mig eller kör negativt.
För det andra så är det väl inte så tvunget att det skulle fungera heller? Sänk ner i vanlig takt, och försök pressa. Sedan ligger väl stången där den ligger. Då slipper man fundera över skaderisken med en för tung negativ repetition, om förutsättningen är att man sänker vääldigt sakta.

AronP
2013-03-11, 10:10
Fula med vikterna. Häng på stora gummivikter till 110kg som ser maffiga ut och ryt till utav helvete.

Annars har jag hört att målade vikter ska fungera bra :)

Diomedea exulans
2013-03-11, 10:22
Annars har jag hört att målade vikter ska fungera bra :)

Funkar, sålänge man inte får solen i ögonen!

Bänka i curl-racket då. Det brukar jag göra när jag reppar ut mig eller kör negativt.
För det andra så är det väl inte så tvunget att det skulle fungera heller? Sänk ner i vanlig takt, och försök pressa. Sedan ligger väl stången där den ligger. Då slipper man fundera över skaderisken med en för tung negativ repetition, om förutsättningen är att man sänker vääldigt sakta.

Dom har inget ordentligt curlrack med ställbara pinnar på gymmet. :smash: Dock finns där ett med fasta "pinnar"... Får se om de fasta pinnarna är högre än min bröstkorg när jag ligger på en bänk, då funkar det ju!

rooz
2013-03-11, 10:35
Finns svarta eleiko-vikter, där ser du inte skillnad på 15 & 25kg:)

hugok
2013-03-11, 11:38
Vågar du länka din facebook profil i tråden? ;)

Diomedea exulans
2013-03-11, 11:40
Vågar du länka din facebook profil i tråden? ;)

Nej, jag skäms för vem jag är. :em:

hugok
2013-03-11, 12:00
Nej, jag skäms för vem jag är. :em:

Jag menade att du på en kvart skulle fått 100 likes extra. Försök racka av det i bänken :)

bertbert
2013-03-11, 12:14
Radera inlägget. Skriv sedan en ny statusuppdatering "vars fasiken tog mitt inlägg vägen!?". :Virro

Diomedea exulans
2013-03-11, 12:27
Jag menade att du på en kvart skulle fått 100 likes extra. Försök racka av det i bänken :)

Hahaha! XD

Radera inlägget. Skriv sedan en ny statusuppdatering "vars fasiken tog mitt inlägg vägen!?". :Virro

Nej, fy, så ohederligt! :P

AronP
2013-03-11, 12:28
Jag menade att du på en kvart skulle fått 100 likes extra. Försök racka av det i bänken :)

"Hets på forum orsakade dödsolycka"?

Birkharju
2013-03-11, 12:39
Mitt gym har 2,5 kg viktskivor(teknikvikter) som liknar 25 kg kakorna väldigt mycket. Jag blev själv lurad av en polare som påstod att han drog 170 kg i marklyft första gången. Inte så många gym som har såna dock.

bertbert
2013-03-11, 12:40
Nej, fy, så ohederligt! :P

Ja... men om alternativet är...

"Hets på forum orsakade dödsolycka"?

...heder eller död??? Vad väljer du?

DÖTSBENK!!?!???!

Ladugårdsdörr
2013-03-11, 12:46
Mitt gym har 2,5 kg viktskivor(teknikvikter) som liknar 25 kg kakorna väldigt mycket. Jag blev själv lurad av en polare som påstod att han drog 170 kg i marklyft första gången. Inte så många gym som har såna dock.

http://bumperplates.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/l/eleiko-olympic-wl-technique-disc-2.5kg.jpg

Kan lura en och annan...

spoonchest
2013-03-11, 12:47
Funkar, sålänge man inte får solen i ögonen!



Dom har inget ordentligt curlrack med ställbara pinnar på gymmet. :smash: Dock finns där ett med fasta "pinnar"... Får se om de fasta pinnarna är högre än min bröstkorg när jag ligger på en bänk, då funkar det ju!

Samma problem här. Jag pallar upp bänken istället.

filmjölk
2013-03-11, 13:02
Du kan låna en av mina videos och lägga upp:) Ingen kommer ana något. bara att skriva "Syns det att jag har bulkat lite?"

Diomedea exulans
2013-03-11, 13:05
Du kan låna en av mina videos och lägga upp:) Ingen kommer ana något. bara att skriva "Syns det att jag har bulkat lite?"

Haha, jaa! Vi har ju samma frisyr nu också! Har du en med 125 kg?

filmjölk
2013-03-11, 13:18
Haha, jaa! Vi har ju samma frisyr nu också! Har du en med 125 kg?

Jag har en hel radda med 130.

Denna ser man inte ansiktet så tydligt...dock får du förklara kaggen, men du har bulkat väldigt hårt på senaste.

http://www.youtube.com/watch?v=p1Y1Kkaq_IQ

mattilainen
2013-03-11, 13:26
vad är det du tror blir negativt om du kör en gång negativt med mer vikt?

straand94
2013-03-11, 14:17
Du kan ju ha två bänkar bredvid som stoppar stången innan den krossar dig. Jag gjorde så när jag köra negativa själv.

Ställ dem bredvid så att viktkakorna på stången tar emot dem när du gått hela vägen ner.

Diomedea exulans
2013-03-11, 16:05
Jag har en hel radda med 130.

Denna ser man inte ansiktet så tydligt...dock får du förklara kaggen, men du har bulkat väldigt hårt på senaste.

http://www.youtube.com/watch?v=p1Y1Kkaq_IQ

Tack, men jag körde själv!

vad är det du tror blir negativt om du kör en gång negativt med mer vikt?

Vet inte riktigt, jag försöker se det positivt.

Du kan ju ha två bänkar bredvid som stoppar stången innan den krossar dig. Jag gjorde så när jag köra negativa själv.

Ställ dem bredvid så att viktkakorna på stången tar emot dem när du gått hela vägen ner.

Tack, men jag använde den vanliga knäböjsställningen med fasta "pinnar". Jag fick palla upp ställningen med två viktplattor, för min bröstkorg var för stor så stången tog i den först.

Det gick sådär... Jag skadade mig inte, men jag lyckades inte ha full kontroll på vikten, med högerarmen så rasade den ner sista halvan av vägen.

Niklan
2013-03-11, 17:20
Det ändå du kan göra är att fly landet :cheers:

straand94
2013-03-11, 19:26
För att jag ska kunna göra det i "knäböjställningen" så måste jag packa upp bänken med två http://halens.scene7.com/is/image/Halens/tpl_ListImage_l?layer=comp&$layer_1_pos=80,61&$layer_1_src=is%7BHalens/p-584961-1?hei=128%7D&$if_ListImage_l$

Proxy
2013-03-11, 19:30
Steg 1: Ställ upp kameran
Steg 2: Kör en riktigt snygg negativ på 125kg
Steg 3: Öppna moviemaker
Steg 4: Klipp av klippet när stången når bröstet, klipp ihop med samma klipp fast där du spolar det bakåt
Steg 5: Du har nu bänkat 125kg och har det på film
Steg 6: Visa upp på internet
Steg 7: Profit, aesthetics, och bitches

BisonLGcrew
2013-03-11, 19:34
Ganska gym om man kan rota fram en silver catapult i låddan med kabelhandtag.

Snorre Snabel
2013-03-11, 19:36
Hehe känns som p3´s Pata med sitt "men vad ska grabbarna på forat säga dåö??" http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aJ-d6SBFMRE#t=137s

Blindguard1
2013-03-11, 19:41
Steg 1: Ställ upp kameran
Steg 2: Kör en riktigt snygg negativ på 125kg
Steg 3: Öppna moviemaker
Steg 4: Klipp av klippet när stången når bröstet, klipp ihop med samma klipp fast där du spolar det bakåt
Steg 5: Du har nu bänkat 125kg och har det på film
Steg 6: Visa upp på internet
Steg 7: Profit, aesthetics, och bitches

Bitches i mängder.

Diomedea exulans
2013-03-11, 21:25
För att jag ska kunna göra det i "knäböjställningen" så måste jag packa upp bänken med två http://halens.scene7.com/is/image/Halens/tpl_ListImage_l?layer=comp&$layer_1_pos=80,61&$layer_1_src=is%7BHalens/p-584961-1?hei=128%7D&$if_ListImage_l$

Jag måste ha en gigantisk bröstkorg, för jag fick palla upp knäböjsställningen för att bänken skulle bli låg nog.

Steg 1: Ställ upp kameran
Steg 2: Kör en riktigt snygg negativ på 125kg
Steg 3: Öppna moviemaker
Steg 4: Klipp av klippet när stången når bröstet, klipp ihop med samma klipp fast där du spolar det bakåt
Steg 5: Kopiera klippet 25 gånger. Lägg kopiorna efter varandra
Steg 6: Du har nu bänkat 125kg 25 gånger och har det på film
Steg 7: Visa upp på internet
Steg 8: Profit, aesthetics, och bitches

Bra plan, men jag lade till lite. ;)

Latissimus Dorsi
2013-03-11, 21:30
Börja vråla som en jävla gris, släng på 200 kilo. Börja slå dig själv i ansiktet, man ska verkligen tro att du ska klara det. Skrik högt till passaren att du kör en femma, och att han på inga villkor får nudda stången om du inte ger klara tecken. Be honom hjälpa till att unracka vikten, tappa greppet och tappa stången på bröstet. Ifall att du inte skulle avlida (plan B) så säger du att du skulle klarat och att du självklart annars reppar på 200 när du ligger på sjukan med brutet allting.