handdator

Visa fullständig version : Tränar jag försent?


mini2
2004-02-20, 14:33
Nu börjar jag bli jävligt lack! Jag har tränat kl 19.00 ett tag nu, och sen dess har jag istället för att öka, snarare minskat i massa!
jag äter fan minst var tredje timme(mkt) och jag sover fan rejält, och jag tar ut mig rejält också. ÄNDÅ växer jag fan inte!!!!!!!!!!!!!
Börjar bli så jävla trött på detta. Här lägger jag ner mitt liv på träningen och ändå kunde jag vara en jävla somalier! Får fan i mig mig 4000kcal om dan, och jag rör mig inte mer än att jag åker till stan ibland o såna grejer. vad e felet?!
Jag tränar kl 7 på kvällen, kommer hem kl 8 och tar en rejäl gainers, sen äter jag en stor middag innan jag somnar..Är det för lite? Eftersom jag efter det sover i ca 10 timmar. Skulle vilja träna tidigare, men det passar inte med min träningspartners tider.
Om det visar sig vara katastrof o träna så sent så måste jag naturligtvis sluta med det.
hjälp mig snälla kolo folk! varför får jag så dåliga ökningar??
Och säg inte"det e bara o äta mer" för jag äter så mkt jag kan o lite till..och så ofta jag kan också

King Grub
2004-02-20, 14:36
jag rör mig inte mer än att jag åker till stan ibland o såna grejer.

Dålig insulinkänslighet kan det vara. Det du äter går till fettcellerna istället för till muskelcellerna.

Vad äter du? Det är minst lika viktigt som hur mycket du äter.

Hur ser träningen ut? Att "ta ut sig" är inte samma sak som att överbelasta muskulaturen, och musklerna växer av överbelastning.

mini2
2004-02-20, 14:53
Originally posted by King Grub
jag rör mig inte mer än att jag åker till stan ibland o såna grejer.

Dålig insulinkänslighet kan det vara. Det du äter går till fettcellerna istället för till muskelcellerna.

Vad äter du? Det är minst lika viktigt som hur mycket du äter.

Hur ser träningen ut? Att "ta ut sig" är inte samma sak som att överbelasta muskulaturen, och musklerna växer av överbelastning.

ok ska svara: jag må ha dålig insulinkänslighet. Men eftersom jag inte har mkt fett så e det nog inte det!? Lägger inte på mkt fett alls..har alltid haft bra vaskularitet eller vad det heter.(vill gärna lägga på mig lite hull)

Jag äter nog ganska bra. Mkt Pasta/potatis med nån slags fisk eller kött...ägg. låt os ta igår som exempel(ingen bra matdag dock)

frukost: havregryn,ägg,mjölk,rapsolja,banan(mix)
lunch: lunch på stan, kyckling clubsandwich med pommesfrites.
innan träning: en gainers(90g,blev tight och jag han inte äta något större),
efterträning: gainers(150g)
senare:mkt Spaggetti och köttfärssås
innan läggdags: en burk keso med sylt.

Detta va en dålig matdag för o vara mej bör noteras.

träningen? 4-12 reps(oftast 6-8), 3övningar för bröst á 3-4 set, rygg: 4-5 övningar á 2-4 set.
ben: slarvar, men knäböj och benpress för framsida, 3-4 set styck.
och bencurl. Kör ju också marklyft på ryggdagen.
räcker så. axlar o armar e samma grej.
Kör iafl tungt. det vet jag

Nils
2004-02-20, 14:53
Originally posted by King Grub
jag rör mig inte mer än att jag åker till stan ibland o såna grejer.

Dålig insulinkänslighet kan det vara. Det du äter går till fettcellerna istället för till muskelcellerna.

Vad äter du? Det är minst lika viktigt som hur mycket du äter.

Hur ser träningen ut? Att "ta ut sig" är inte samma sak som att överbelasta muskulaturen, och musklerna växer av överbelastning.
Borde han inte öka i vikt om insulinkänsligheten var dålig?
Fett iofs, men dock ökning i vikt?!
Nils

Fartman
2004-02-20, 14:54
HA! jag brukar fan periodsvis endast träna kring 21.00 och jag ökar ändå.. något annat är det antagligen

mini2
2004-02-20, 14:57
ok

Megatuttarna
2004-02-20, 15:06
Hur länge har du gett det här en chans?

King Grub
2004-02-20, 15:21
Originally posted by Nils

Borde han inte öka i vikt om insulinkänsligheten var dålig?
Fett iofs, men dock ökning i vikt?!
Nils

Inte om han gör av med energin. Och i muskelbyggande syfte kan det vara avgörande var energin han äter "hamnar" till slut.

Att bara sitta still när man inte befinner sig på gymmet försämrar förutsättningarna för muskelbygge kraftigt.

Officer
2004-02-20, 16:01
Hur länge har du gett detta en chans, som någon frågade?

Du kan alltid testa att variera din träning. Kör många fler set, fler/färre övningar, kör lättare någon månad framöver (10-15 reps exempelvis), och käka ännu mer bra mat. Och ta inga gainers innan träning, det är tamefan snabba kolhydrater.


Variation variation, VARIATION!

Snubben
2004-02-20, 16:02
Kan inte vara så att du stirrar dig blind på spegeln?

Du kanske inte märker av att kroppen blir bättre/starkare etc för du har den hela tiden. Men fråga folket runt omkring dig.

Väg dig inte på 1 månad. Kolla sen vad du väger, va inte så vågfixerad, då kan det bara gå åt helvete.

zonecapone
2004-02-20, 16:10
Jag ökade bäst när jag delade upp kroppen på 6 bitar & körde 2-1-2..körde altså bara igenom kroppen var 9e dag!!

Prova det & ät MER!!

Tiden på dygnet när du tränar spelar ingen roll..jag kör närsomhels själv..har kört 8 på morgonen 7 på kvällen & till & med 3 på natten!!

Go bro..GO!!!

ZONE

mini2
2004-02-20, 16:21
oj va många svar!

Jag ska börja röra på mig mera o se om det faktiskt kan hjälpa.
jag har läst på så många ställen att spinkisar ska sitta still o inte alls röra sig, det e därför jag aldrig vågat. Jag har en skog med en bra slinga intill mej, så det e väl bara o köra på.

Att ta en gainers innan träningen e kasst ja! Det va bara en engångsföreteelse.

jag har provat detta ett ganska bra tag. Men det behöver ju som sagt inte vara det som e problemet. Att jag tränar sent alltså.
dock känns det inte bra att bara äta 2 ggr efter träning o sen fasta i 10-11 timmar!

Zone: jag har aldrig hajat vad 2-1-2 betyder. Är det träna 2 dar. vila en dag. träna 2 dar. vila 2 dar. Eller hur fan e det?
Om du orkar, skriv gärna ner lite mer detaljerat hur du menade med 6 splitt o allt det där!

Mitt nuvarande schema:
DAG1: Rygg
DAG2: Bröst

DAG3:Ben
DAG4:Axlar,armar

har inte provat detta alltför länge än. Jag trivs med det iafl.

Nu måste jag äta..tänkte pasta och bacon + en massa röd mjölk.
Det är ok mat antar jag

EDIT: Bör tilläggas at jag snusar ganska rejält!

Glenner_84
2004-02-20, 16:34
kanske har en sån där binickemaske lelr va fan det nu heter?? tar väl upp all näring å så i maten?? :MrT:

jag har gått upp fasen sen jag började ta gainer och gör det fortfarande

mini2
2004-02-20, 16:57
menar du gainers efter träning eller tar du annars också

King Grub
2004-02-20, 17:15
Originally posted by mini2
Jag ska börja röra på mig mera o se om det faktiskt kan hjälpa.
jag har läst på så många ställen att spinkisar ska sitta still o inte alls röra sig, det e därför jag aldrig vågat. Jag har en skog med en bra slinga intill mej, så det e väl bara o köra på.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=16978&highlight=cardio+minuter

King Grub
2004-02-20, 17:16
Originally posted by Glenner_84
kanske har en sån där binickemaske lelr va fan det nu heter?? tar väl upp all näring å så i maten?? :MrT:

jag har gått upp fasen sen jag började ta gainer och gör det fortfarande

Det är klart du går upp i vikt om gainern för upp dig på energiöverskott. Annars inte. Du går inte upp mer bara för att energin kommer från en burk det står "Gainer" på än om du hade fått samma mängd energi från mat. Möjligen mer fläsk.

Maxtor
2004-02-20, 18:46
lite off topic då men...
Grub, hur länge vilar du mellan setten på gymmet ?

mini2
2004-02-20, 18:55
GRUB, JAG VET
edit: oj

King Grub
2004-02-20, 19:04
Originally posted by Maxtor
lite off topic då men...
Grub, hur länge vilar du mellan setten på gymmet ?

Tills jag är redo för nästa set. Jag sitter inte med stoppklockan i handen. Tillräckligt länge för att kunna göra mig själv rättvisa, men inte så länge så jag tappar trycket och spänningen i musklerna.

Fartman
2004-02-21, 00:22
Originally posted by zonecapone
Jag ökade bäst när jag delade upp kroppen på 6 bitar & körde 2-1-2..körde altså bara igenom kroppen var 9e dag!!

Prova det & ät MER!!

Tiden på dygnet när du tränar spelar ingen roll..jag kör närsomhels själv..har kört 8 på morgonen 7 på kvällen & till & med 3 på natten!!

Go bro..GO!!!

ZONE

kör även jag 6split och 2-1-2! tycker att det fungerar ypperligt! :thumbup:

Solle
2004-02-21, 01:33
Hur splittar ni då?

Fartman
2004-02-21, 01:42
Originally posted by Solle
Hur splittar ni då?

Bröst
Ben, Vader

Rygg, Traps
Triceps, Mage

Axlar
Biceps, Underarmar

funderar dock på att slänga över vaderna till axelpasset

Hnke
2004-02-21, 02:21
mån: Bröst, biceps
tis: Ben eventuell mage
ons: vila
tors: Rygg
fre: Axlar, triceps

Danzig
2004-02-21, 13:19
Det har betydelse vilken tid på dygnet man tränar. Vanligast är att man presterar bäst på eftermiddagen/kvällen, men det finns de som på grund av individuella förutsättninger drar störst nytta av träna tidigare på dagen/morgonen.

Det kommer dock ganska långt ner på listan över vad som avgör träningens produktivitet.

Förmodligen ligger felet i balansen mellan träningens frekvens/volym/intensitet.

zonecapone
2004-02-21, 13:25
1:AXLAR
2:RYGG,VADER
3:VILA
4:LÅRBICCOR,VADER
5:BRÖST
6:VILA
7:ARMAR
8:FRAMSIDABEN
9:VILA


ZONE

Shadow Warrior
2004-02-21, 13:45
Originally posted by zonecapone
1:AXLAR
2:RYGG,VADER
3:VILA
4:LÅRBICCOR,VADER
5:BRÖST
6:VILA
7:ARMAR
8:FRAMSIDABEN
9:VILA


ZONE

1: Rygg, Bicep & Rotator Cuff
2: Vila
3: Axlar, Bröst, Triceps & Övre Trapz
4: Vila
5: Ben, Vader & Mage
6: Vila
7: Vila

:D

/Shadow Warrior

Shadow Warrior
2004-02-21, 15:20
Originally posted by King Grub


Tills jag är redo för nästa set. Jag sitter inte med stoppklockan i handen. Tillräckligt länge för att kunna göra mig själv rättvisa, men inte så länge så jag tappar trycket och spänningen i musklerna.

Jag brukar snegla lite på klockan så jag har en ungefärlig koll på hur lång vila jag tar fast jag går mest på kännsla, det brukar bli ungefär 60-140sec mellan setten/övningarna.

/Shadow Warrior

King Grub
2004-02-21, 19:13
Originally posted by Solle
Hur splittar ni då?

För närvarande använder jag mig av ett 3-1-3-system, med kroppen uppdelad på 6 dagar:

Dag 1: Bröst, mage, cardio
Dag 2: Framsida lår
Dag 3: Biceps, triceps, cardio
Dag 4: Vila
Dag 5: Axlar, cardio
Dag 6: Lårbiceps, vader, cardio
Dag 7: Rygg, cardio
Dag 8: Vila
Dag 9: Börja om från början.

I morgon bittida klockan 05:30 är det dags för 25 set bröst och lite mage, följt av tortyr på trappmaskinen. :cool:

swiftin
2004-04-28, 15:27
Nästa vecka ska jag börja splitta såhär:

Dag 1: Axlar/Triceps/Traps
Dag 2: Vila
Dag 3: Rygg/Mage (varannan vecka marklyft, varannan vecka knäböj)
Dag 4: Vila
Dag 5: Bröst/Biceps
Dag 6: Vila
Dag 7: Vila

Aeis
2004-04-28, 16:20
Originally posted by Glenner_84
kanske har en sån där binickemaske lelr va fan det nu heter?? tar väl upp all näring å så i maten?? :MrT:


Hur tar man reda på om man har en sån? o_O

muzzelman
2004-04-28, 16:46
Originally posted by King Grub


Inte om han gör av med energin. Och i muskelbyggande syfte kan det vara avgörande var energin han äter "hamnar" till slut.

Att bara sitta still när man inte befinner sig på gymmet försämrar förutsättningarna för muskelbygge kraftigt.

Så du menar att det inte alls ser bra ut för mig då. Jag går i skolan från 08.15 till 15.15. Kommer hem äter. Sticker på gymmet tränar kommer hem äter. Tittar på tv eller sitter vid datorn, eller "sitter" hos nån polare. Sedan sover. Om nu det är fallet, vad borde man göra istället springa 1 mil?

King Grub
2004-04-28, 16:59
Originally posted by muzzelman


Så du menar att det inte alls ser bra ut för mig då. Jag går i skolan från 08.15 till 15.15. Kommer hem äter. Sticker på gymmet tränar kommer hem äter. Tittar på tv eller sitter vid datorn, eller "sitter" hos nån polare. Sedan sover. Om nu det är fallet, vad borde man göra istället springa 1 mil?

Det är ju svårt, för att inte säga omöjligt, att säga hur just det eller det påverkar dina förutsättningar, men ett är säkert: ut och röra på sig har aldrig gjort någon skada på en frisk person. Det behöver inte vara planerade träningspass; vardagsmotion är underskattad. Att sitta på rumpan 95% av den vakna tiden gör dock ingen kropp glad.