handdator

Visa fullständig version : Ponera att du är död, men får chansen att leka Kolo-Amor


filmjölk
2013-03-08, 23:56
Nu är jag en aning på lyset och har stördfilosofiska tankegångar (och pompöst språk) Tänk dig följande, du är lyckligt gift/lycklig med stadig partner med eller utan barn. Men så helt oväntat går du hastigt och avlider.

I efterlivet ger Gud fader själv dig ett underligt uppdrag, att välja efterkommande make/maka till din sörjande respektive. Avstår du från att välja dömer du din make/maka/partner till ett liv av ensamhet, sorg och saknad efter dig. Men du har begränsade valmöjligheter, du måste välja en av Kolo-personligheterna Gud föreslår, och du får inte ändra din partners sexuella orientering.

Nu består Kolozzeum mestadels av herrar, så listan kommer att vara orättvist fördelad ur ett genusperspektiv.

Vem av följande väljer du?

(I händelse av att jag inte hinner med en poll...så gäller alla medlemmar)

Angel
2013-03-08, 23:59
Hmm...nä, han får gärna sörja mig i all evighet :)

Rikard Jansson
2013-03-08, 23:59
Filmjölk, dead srs. Edit; vill påpeka att dead srs inte är för att det vore ett konstigt val, utan för att det kanske hade setts som ett trollförsök eller dryghet eftersom filmjölk är ts)

filmjölk
2013-03-09, 00:04
Filmjölk, dead srs.

tackar tackar. Givetvis valde jag dig! Åldersskillnaden skiter vi i, och min son hade du tagit väl hand om.

stolpskott
2013-03-09, 00:05
Spartansk R.I.P.

Fuark
2013-03-09, 00:05
Whitefolks, magkänsla

edit: Vettig, tillräckligt seriös med en slags dold humor någonstans. Och jag tror han har mycket kärlek att ge

Latissimus Dorsi
2013-03-09, 00:12
Tuthticker eller Tolkia, lutar åt Tolkia.

WHITEFOLKS
2013-03-09, 00:16
I made a poll!

Gpajpen
2013-03-09, 00:20
Hur kan du inte ha med Slarti. Slarti för helvete. Slarti.

Loke
2013-03-09, 00:25
I brist på Eddie Vedder får det bli Sheo. Kanske är jag lite självgod nu, men jag tror att gillar man mig så skulle man uppskatta dessa herrar också ;)

Det stör mig lite att jag vet att Eddie Vedder inte frekventerar forumet så mycket nu, så han kanske inte ser mitt smöreri.

Donner
2013-03-09, 00:27
Hur kan du inte ha med Slarti. Slarti för helvete. Slarti.

Uteslutet. Stor chans att de får barn som då givetvis blir mycket snyggare än det vi hade.

Sheogorath
2013-03-09, 00:32
Yes!

WHITEFOLKS
2013-03-09, 00:36
Yes skulle tycka att det inte var perfekta partnern för honom och dumpa :(

Sheogorath
2013-03-09, 00:38
Yes skulle tycka att det inte var perfekta partnern för honom och dumpa :(

Ha! Min brud är skitsnygg, har knäböjsfostrade ben och gluteus och är smart nog att stimulera t.o.m. mig.

WHITEFOLKS
2013-03-09, 00:39
Ha! Min brud är skitsnygg, har knäböjsfostrade ben och gluteus och är smart nog att stimulera t.o.m. mig.

Bara om hon är väldigt kvinnlig och gillar att bli dominerad.

Sheogorath
2013-03-09, 00:42
Bara om hon är väldigt kvinnlig och gillar att bli dominerad.

:naughty:

strikt
2013-03-09, 01:48
Näe, det får fan räcka med att min partner överlevt en dåre från nätet, inte fan skulle jag vilja vara den som utsätter henne för att få en till på halsen.

Gpajpen
2013-03-09, 02:08
Uteslutet. Stor chans att de får barn som då givetvis blir mycket snyggare än det vi hade.

Att få äran att vara retroaktiv buksvåger med Slarti är något man dör för.

Gober
2013-03-09, 09:50
Med tanke på att 90% av Kolos medlemmar verkar lida av någon form av diagnos, eller bara är unga och väldigt arga pojkar så vågar jag inte chansa på någon.

Sheogorath
2013-03-09, 09:54
Med tanke på att 90% av Kolos medlemmar verkar lida av någon form av diagnos, eller bara är unga och väldigt arga pojkar så vågar jag inte chansa på någon.

Diagnoser gör människor lite mer intressanta. :naughty:

Edit: oh jävlar! Jag är hedrad. Bugar och bockar, Kolo.

lanzal
2013-03-09, 10:02
Råkade välja Lellan, hoppas min framtida flickvän är bi :(
Motivation; Lellan är MILF, hoppas det inte sticker i ögonen på någon.

Tricklew
2013-03-09, 10:44
Hade gärna valt filmjölk, då han verkar vara en bra farsa, och det känns som prio nr 1. Sheo, Stahlberg och Pez är alla folk vars poster och idéer jag uppskattar, men hade inte släppt dom inom en mils radie till grabben. De är helt enkelt för självupptagna. Mikaelj lider av samma problem som föregående killar, för självupptagna. Både Bärs och Rikard Jansson hade flickvännen slagit ihjäl inom en vecka, så är knappast en optimal ide. Whitefolks behöver ta hand om sig själv före han försöker ta hand om barn, tjejen hade inte orkat ta hand om en till (vuxen) unge.

Hade valt Tolkia, får inte intrycket av att hon aggressivt hade packat på ungen sin religion, dessutom verkar hon alltid se saker ur flera perspektiv och vara rätt så klartänkt, helt klart bra idéer jag vill föra vidare till ungen.

Tjejen leker med båda könen, så det är inget problem heller.

Yes
2013-03-09, 10:51
Yes!

Ha! Min brud är skitsnygg, har knäböjsfostrade ben och gluteus och är smart nog att stimulera t.o.m. mig.
Tack för förtroendet! Jag lovar att ta väl hand om henne och se till att hon inte slarvar med böjandet.

Du får även min röst, fast med en viss reservation. Det är enligt teorin om att alla tjejer bisexuella. Ifall den teorin räknas som giltig får Lellan min röst. Jag hoppas du förstår.

Sheogorath
2013-03-09, 11:10
Tack för förtroendet! Jag lovar att ta väl hand om henne och se till att hon inte slarvar med böjandet.

Du får även min röst, fast med en viss reservation. Det är enligt teorin om att alla tjejer bisexuella. Ifall den teorin räknas som giltig får Lellan min röst. Jag hoppas du förstår.

Jag förstår absolut och godtar reservationen.

mycketbrännvin
2013-03-09, 11:57
Von huff var en mysig typ hehe

BlötSnö
2013-03-09, 12:11
Spartansk.
Hon behöver någon med humor och paint-skillz!

C.E.J.
2013-03-09, 15:32
Rikard Jansson.

Okej
2013-03-09, 15:36
Glutenkatt, kontrasten kommer vara enorm och jag kommer bli saknad och sedd som världens bästa man alla kategorier i all evighet *flex*

Andy.da.wohoo
2013-03-09, 18:25
Lellan, om man nu får välja att sätta ihop tjej-tjej, även om ingen av parterna råkar vara lagd åt det hållet.

WHITEFOLKS
2013-03-09, 20:40
Intressant att så många väljer Lellan, vad baserar ni det på? :D

PureWhey
2013-03-09, 21:03
Kwon, vi hade våra moments under GW2, nästa game-release jag ser fram emot är jag säker på att vi kommer köra en del också.
Så varför inte förena nöje med nöje?

;)

Sheogorath
2013-03-09, 21:09
Intressant att så många väljer Lellan, vad baserar ni det på? :D

Det finns ett alternativ som man inte behöver skriva ut i klartext.

WHITEFOLKS
2013-03-09, 21:10
Det finns ett alternativ som man inte behöver skriva ut i klartext.

Förstår ej.

Ondskapelsen
2013-03-09, 22:09
Valde länge mellan Arne Persson och Lellan...fråga mig inte varför.

Lellan vann.

filmjölk
2013-03-09, 22:42
Lellan, om man nu får välja att sätta ihop tjej-tjej, även om ingen av parterna råkar vara lagd åt det hållet.

Nej, man får inte välja det om din partner inte är lagd åt det hållet:) Låtsasbi för att göra "dig" glad/verka intressant räknas inte heller.

Intressant att så många väljer Lellan, vad baserar ni det på? :D

Jag tror det baseras på dels att folk önskar att deras flickvänner vore bisexuella och att Lellan är snygg, alternativt att det manliga egot inte klarar av att välja en annan man till sin partner trots att man är död, i kombination med att inte klara av att läsa reglerna. :)

WHITEFOLKS
2013-03-09, 22:44
Tyckte mest det verkade intressant att önska på sin partner det analysträsk som Lellan ändå tycks innebära på gott och ont :D

Lellan
2013-03-10, 14:37
Nämen, tack för alla förtroenden! :D *hug*

Och vad gäller Whitefolks invändning så är jag nog inte speciellt analytisk i ett umgänge, sammanhang. Utan mer vid statusängdring singel - tvåsamhet - singel. Då analyseras i efterhand (förmodligen för mkt).

Bra val om ni önskar er partner ngn som är trogen (har och kan garantera att jag aldrig kommer vara otrogen) och snäll. Dock så har jag svårt för att bli kär, men ingår det per automatik så är det ju toppen!

Så in case of emergency (dvs.. död?) så hoppas jag ni blir nöjda med valet! ;)

Svårt att välja själv, får man ge bort en kändis? Vore kul att ge bort Leila (hon som bakar, lagar gotter) eller varför inte Cecilia Forss (rågillar henne, henne vill jag nog helst ge bort! *cupid*) eller om min pojkvän är rumpfetishist så skulle han kunna få Eva Andressa.

Mantus
2013-03-10, 14:44
Ingen, hon hade högst troligtvis inte varit lycklig med någon av dem om jag känner henne - och killarna som är uppskrivna - rätt (sorry guys, de flesta av er verkar ubertrevliga i övrigt).

Jag hade nog parat ihop henne med mini eller eventuellt Tolkia istället. Hon hade säkerligen blivit lyckligare så.

Fatalist
2013-03-10, 14:49
Jag hade valt Tolkia för min flickväns skull. Jag tror inte att hon hade nöjt sig med någon annan på listan.

Tolkia passar bäst, min bild av Tolkia är att hon skulle kunna hantera en het, smart, rolig och väldigt självständig författartjej bättre än någon annan. Kanske Sheo, men jag har ingen kännedom om din tjej: det vore osjysst mot min flickvän om hon vore ett uppbyte (hahaha). :)

Duran
2013-03-10, 15:29
Lellan, du och jag verkar ha väldigt olika människosmak, jag stör mig på både Leila och Forss. :)

Jag vet för lite om alternativen för att välja mellan dem men om jag skulle välja en kändiskvinna i Sverige till en hypotetisk pojkvän så skulle det kanske bli.... *jorgen*

Loreen.

Mackan58
2013-03-10, 15:31
was expakting to ce magon59, laft disapoindedn.

Stefan J
2013-03-10, 16:23
Jag ger henne tveklöst till lammköttet Rikard Jansson!

mikaelj
2013-03-10, 16:29
Stefan Jamroz, naturligtvis!

TrickleW: Vad tusan?

Krampus
2013-03-10, 16:37
Hade gärna valt filmjölk, då han verkar vara en bra farsa, och det känns som prio nr 1. Sheo, Stahlberg och Pez är alla folk vars poster och idéer jag uppskattar, men hade inte släppt dom inom en mils radie till grabben. De är helt enkelt för självupptagna. Mikaelj lider av samma problem som föregående killar, för självupptagna. Både Bärs och Rikard Jansson hade flickvännen slagit ihjäl inom en vecka, så är knappast en optimal ide. Whitefolks behöver ta hand om sig själv före han försöker ta hand om barn, tjejen hade inte orkat ta hand om en till (vuxen) unge.

Hade valt Tolkia, får inte intrycket av att hon aggressivt hade packat på ungen sin religion, dessutom verkar hon alltid se saker ur flera perspektiv och vara rätt så klartänkt, helt klart bra idéer jag vill föra vidare till ungen.

Tjejen leker med båda könen, så det är inget problem heller.

Hihi..

Lellan
2013-03-10, 19:02
Hade gärna valt filmjölk, då han verkar vara en bra farsa, och det känns som prio nr 1. Sheo, Stahlberg och Pez är alla folk vars poster och idéer jag uppskattar, men hade inte släppt dom inom en mils radie till grabben. De är helt enkelt för självupptagna. Mikaelj lider av samma problem som föregående killar, för självupptagna. Både Bärs och Rikard Jansson hade flickvännen slagit ihjäl inom en vecka, så är knappast en optimal ide. Whitefolks behöver ta hand om sig själv före han försöker ta hand om barn, tjejen hade inte orkat ta hand om en till (vuxen) unge.

Hade valt Tolkia, får inte intrycket av att hon aggressivt hade packat på ungen sin religion, dessutom verkar hon alltid se saker ur flera perspektiv och vara rätt så klartänkt, helt klart bra idéer jag vill föra vidare till ungen.

Tjejen leker med båda könen, så det är inget problem heller.

Hade jag inte fått privata otrevliga pm av Tolkia hade jag nog delat åsikt gällande er som valt henne, tyvärr tror jag (baserat på hennes privata skrivande) att det just är aggressivt påprackande som hade blivit fallet. Men jag hoppas såklart jag har fel, att hon råkar ha ngn privat beef med mig av okänd anledning helt enkelt. :) Hon skrämmer mig pga en personlighet "utåt" och en "privat" så då hade han nog fått förbli singel.

För övrigt saknar jag lite tjejer. Röstar Mini av nämnda, tror hon är uppfriskande o kul häng för den som sörjer mig.

Lellan, du och jag verkar ha väldigt olika människosmak, jag stör mig på både Leila och Forss. :)

Jag vet för lite om alternativen för att välja mellan dem men om jag skulle välja en kändiskvinna i Sverige till en hypotetisk pojkvän så skulle det kanske bli.... *jorgen*

Loreen.

Ah, enda jag vet om Leila är iofs att hon har fina ögon och verkar kunna vara en bra feeder - så kanske lite reservation på henne. Men Forss tycker jag verkar kul o allmänt het, would bang if homo! :D

Loreen.. nja, lite för svår kanske? Eller så har jag för dålig koll, får en känsla av tyst aggressivt depressiv. :P

Finns många bra bruttor, förhoppningsvis kommer ens efterlämnade bli lycklig med någon på nåt sätt, kanske bäst att låta det bli självvalt dock. =)

WHITEFOLKS
2013-03-10, 19:11
Oh snap Lellan droppin' dat dynasty shit

Duran
2013-03-11, 00:14
Ah, enda jag vet om Leila är iofs att hon har fina ögon och verkar kunna vara en bra feeder - så kanske lite reservation på henne. Men Forss tycker jag verkar kul o allmänt het, would bang if homo! :D

Loreen.. nja, lite för svår kanske? Eller så har jag för dålig koll, får en känsla av tyst aggressivt depressiv. :P

Finns många bra bruttor, förhoppningsvis kommer ens efterlämnade bli lycklig med någon på nåt sätt, kanske bäst att låta det bli självvalt dock. =)

Jag vet inte alls mycket om dem heller kom jag på men med Leila känner jag lite som många känner med Ernst, hon kanske är elak bakom fasaden? Jag tyckte att hon var bitchig mot Filip när hon gästade Breaking News, sedan dess tycker jag att jag ser ondska i blicken. :(Forss stör jag mig nog bara på för att jag inte tycker att hon är alls rolig.

Loreen skulle säkert passa att ta över en man efter mig, lika djup, konstnärlig och knepig men snyggare och med mycket mer pengar. Klart han ska få leva gött!

muddler
2013-03-11, 01:21
Kwon! utan tvekan. Trevlig och parant med många sköna historier på lager och nära till garv.

spoon
2013-03-11, 07:15
Krampus kan få ta över. Han verkar stor, trevlig och skäggig.

Scratch89
2013-03-11, 07:25
Sheogorath, då han typ ser ut som hennes idealman, med sitt mörka hår och muskulösa kropp. Han får ta över mitt påbörjade träningsprogram åt henne med mycket knäböj och marklyft.

Glutenkatt
2013-03-11, 09:05
Glutenkatt, kontrasten kommer vara enorm och jag kommer bli saknad och sedd som världens bästa man alla kategorier i all evighet *flex*

Hahah. Tar allt det som en komplimang.

Knatcharn
2013-03-11, 11:38
Rikard, då han verkar vara en jävligt skön snubbe men även vettig innerst inne. Det är värre med folk som vill framstå som vettigast. Verkar de perfekta så är det något som spökar. Man vill ju inte heller ha någon gubbstrutt utan 6-pack. :)