handdator

Visa fullständig version : Input på först deff / kostschema


dannnee
2013-03-08, 17:38
Hej!
Önskar lite input på mitt mat schema jag knåpat på senaste veckan!

Har aldrig följt något seriöst kost schema förut, here it goes:

Min vikt är 82kg vid morgonen.

Totalt ca 2332 kcal (Träningsdag)
Fett: 72g = 669kcal
Protein: 240g = 984kcal
Kolhydrater: 170-180g = 679kcal (170g)

För mycket kolhydrater?

Standard dag med jobb, sedan 1 timmes vila innam träning vid ca 18.00:

1 Frukost: 1 ägg, 1 dl havregryn + 2 dl lättmjölk
2 Mellan mål så fort jag kommit till jobbet: 1 äpple + 25g protein
3 Lunch: Jobbar inom restaurang så svårt o säga vad jag kommer äta varje dag, men protein 40g minst, kolhydrater 36g
4 Mellan mål: 25g protein
5 Mellan mål: 25g protein, 15g kolhydrater
6 Innan träning PWO: Smoothie på banan 65g, apelsin 65g, avocado 100g, kessella 250g o hallon 127g = 44g kolhydrater, 32g protein, fett ca 17g
7 Shake efter träning: 25g protein
8 Middag efter träning: 30g protein, 40g kolhydrater
9 kvällsmål 25g protein

Oj, ser till min förvåning att det är 9 st mål, men ibland skippar jag ett mål o kanske äter dubbla mängden nästa eller måltiden innan! Van o äta ofta, inget problem! O frukost har jag ett jävla problem o få i mig på en jobb dag, behöver så det blir lite snabb frulle o sedan kastar jag i mig en shake o ett äpple på jobbet.

Tycker det är lite svårt o räkna ut hur jag får i mig mängden fett, då det kommer variera varje dag vad jag äter på jobbet. =S Kommer sikta på o äta en 1 avokado varje dag med min smoothie (FÖR JÄVLA GOD), tänkte testa så här till en början, sen utvärdera o ev justera efter en vecka eller två.

Siktar på att äta 3 ordentligt måltider där proteinet kommer nån slags kött, lite svårt o bestämma då jag jobbar på kök o egentligen tar vad som finns.


Följt detta schema 3 dagar hittills.

Input?

J3T69
2013-03-08, 18:52
Hej!
Önskar lite input på mitt mat schema jag knåpat på senaste veckan!

Har aldrig följt något seriöst kost schema förut, here it goes:

Min vikt är 82kg vid morgonen.

Totalt ca 2332 kcal (Träningsdag)
Fett: 72g = 669kcal
Protein: 240g = 984kcal
Kolhydrater: 170-180g = 679kcal (170g)

För mycket kolhydrater?

Standard dag med jobb, sedan 1 timmes vila innam träning vid ca 18.00:

1 Frukost: 1 ägg, 1 dl havregryn + 2 dl lättmjölk
2 Mellan mål så fort jag kommit till jobbet: 1 äpple + 25g protein
3 Lunch: Jobbar inom restaurang så svårt o säga vad jag kommer äta varje dag, men protein 40g minst, kolhydrater 36g
4 Mellan mål: 25g protein
5 Mellan mål: 25g protein, 15g kolhydrater
6 Innan träning PWO: Smoothie på banan 65g, apelsin 65g, avocado 100g, kessella 250g o hallon 127g = 44g kolhydrater, 32g protein, fett ca 17g
7 Shake efter träning: 25g protein
8 Middag efter träning: 30g protein, 40g kolhydrater
9 kvällsmål 25g protein

Oj, ser till min förvåning att det är 9 st mål, men ibland skippar jag ett mål o kanske äter dubbla mängden nästa eller måltiden innan! Van o äta ofta, inget problem! O frukost har jag ett jävla problem o få i mig på en jobb dag, behöver så det blir lite snabb frulle o sedan kastar jag i mig en shake o ett äpple på jobbet.

Tycker det är lite svårt o räkna ut hur jag får i mig mängden fett, då det kommer variera varje dag vad jag äter på jobbet. =S Kommer sikta på o äta en 1 avokado varje dag med min smoothie (FÖR JÄVLA GOD), tänkte testa så här till en början, sen utvärdera o ev justera efter en vecka eller två.

Siktar på att äta 3 ordentligt måltider där proteinet kommer nån slags kött, lite svårt o bestämma då jag jobbar på kök o egentligen tar vad som finns.


Följt detta schema 3 dagar hittills.

Input?

vad är anledningen till så mycket protein?
fett =1g/kkv
protein=2g/kvv
kolhydr=3g/kvv
detta funar bra för mig.