handdator

Visa fullständig version : Stockholm, mäta fett?


Blindguard1
2013-03-08, 12:17
Hej!

Jag är bosatt söder om Stockholm och tränar i Hornstull, jag har länge funderat på att göra en fettmätning och undrar var jag kan göra en sådan som är hyfsat ackurat, mitt gym erbjuder inte den tjänsten så vitt jag vet.

Det finns ju vågar och kaliper som jag vet är någorlunda bra på det här, men vågar är inte i närheten av träffsäkerheten hos en kaliper? I vilket fall, var i Stockholm kan jag få den här tjänsten till ett okej pris och en bra mätning?

Ampere
2013-03-08, 23:46
Hej!

Jag är bosatt söder om Stockholm och tränar i Hornstull, jag har länge funderat på att göra en fettmätning och undrar var jag kan göra en sådan som är hyfsat ackurat, mitt gym erbjuder inte den tjänsten så vitt jag vet.

Det finns ju vågar och kaliper som jag vet är någorlunda bra på det här, men vågar är inte i närheten av träffsäkerheten hos en kaliper? I vilket fall, var i Stockholm kan jag få den här tjänsten till ett okej pris och en bra mätning?

Köp en kaliper? Köpte en på ett ställe på sveavägen för 200 pix. väldigt enkelt :)

ballen123
2013-03-09, 03:29
Ylab på övre Drottninggatan. 450 PIX.

igorr
2013-03-09, 22:30
Ylab på övre Drottninggatan. 450 PIX.

Dessvärre har de okunnig personal(baserat på erfarenhet och anekdoter)
hade själv satsat på en kalipermätning då alla åtkomliga metoder har, vad jag erfarat rätt stora variationer och mätfel, och kalipern är förmodligen mest kostnadseffektiv.

Blindguard1
2013-03-09, 22:46
Okej, finns det någon bra ställe för det igorr? Eller tyder du på att jag ska köpa en egen?