handdator

Visa fullständig version : Twix botade mig från cancer!


Bryggan
2013-03-07, 20:23
Har dietat sedan i augusti och skalat bort 13 kilo. Jag har typ aldrig något "sötsug" som så många andra verkar ha här på kollo så att sluta med godis och liknande är inte svårt. Jag åt inte mycket godis innan jag började med diet men slutade helt med alla former av sötsaker i augusti. De kolhydrater jag fått i mig sedan dess är från ris, pasta och potatis typ. Jag har en akilleshäl och det är Twix, den här sortens chokladkaka kan jag ibland få riktiga cravings efter ibland. Saken är den att jag annars föredrar lakrits om det ska ätas godis, tycker ganska illa om choklad rent allmänt...men denna Twix alltså.

Hur som helst så har jag haft mer eller mindre ont i magen under min diet, inte på det sättet som man kan få om man är hungrig utan bara ont i magen, ibland kanske med lite illamående till och med. Magontet har gjort att jag vaknat på nätterna och har sovit ganska dåligt ett tag nu:(. Jag har fantiserat om att det är pga salladstonfisken, mozarellaosten (laktosintolerant), stressmage för att jag har mycket att tänka på på jobbet eller helt enkelt magcancer. Att ha ont i magen ett längre tag är faktiskt ganska påfrestande och eftersom inget av mina åtgärder har hjälpt så har jag mer och mer förlikat mig med tanken att det är nog magcancer och jag får passa på och leva livet medan tid finns.
Idag exakt klockan 14.00 så stod jag och väntade på bussen med en 7-eleven rakt över gatan. Jag tänkte för mig själv att det hade skulle kanske vara gott med en liten Twix just då...wtf jag har ju ändå magcancer så varför inte!! Gick in på 7-eleven och greppade tag i första bästa Twix, väl i kassan fick jag informationen att man kunde köpa 2 för 30 så det gjorde jag såklart. En stund senare så har jag tryckt in mig bägge Twixen till det otroliga kaloriintaget av hela 729 kcal...vilket förövrigt gjorde att jag inte kan äta så mycket mer idag!
Döm av min förvåning hur det magonda bara rann bort efter en liten stund och jag kände mig helskön i kistan:).

Nu 7,5 timmar senare har jag fortfarande inte ont i magen, och jag bara undrar; vad var det som hände egentligen??

Fugly
2013-03-07, 21:08
Lol, mer Twix åt folket!

Gober
2013-03-07, 21:19
För mig kommer det alltid heta
http://2.bp.blogspot.com/-m0UsYGCx_s0/T55Zra_rr-I/AAAAAAAAHxw/PM5bE1rDVUg/s640/raider+chocolate+bar.JPG

AronP
2013-03-08, 10:06
Du dietar med väldigt lite fett?

Måsse
2013-03-08, 10:25
Du dietar med väldigt lite fett?

Fast med min erfarenhet med lågfettsdiet så kommer magontet NÄR man ätit en stor mängd fett!

Kvicksilver
2013-03-08, 10:27
För mig kommer det alltid heta
http://2.bp.blogspot.com/-m0UsYGCx_s0/T55Zra_rr-I/AAAAAAAAHxw/PM5bE1rDVUg/s640/raider+chocolate+bar.JPG

Jösses! Nu fick jag cravings av guds nåde! *gah!*

AronP
2013-03-08, 10:34
Fast med min erfarenhet med lågfettsdiet så kommer magontet NÄR man ätit en stor mängd fett!

När en twix löser ett magont sen flera månader så får man vara beredd att spekulera brett. Jag körde fö en lågfettdietsförut där min mage mådde kasst, la till lite jordnötter i den och mådde genast bättre.

Bryggan
2013-03-08, 21:35
Tack AronP! Jag ska verkligen prova det nästa gång.

Jag glömde förtydliga att det är endast de två senaste månaderna typ jag har haft ont i magen.