handdator

Visa fullständig version : ont i rumpan vid marklyft?!


Explosivitet
2013-03-07, 17:49
Vettefan varför och sjukgymnasten kunde inte svara på det men får av någon anledning ont i högra skinkan när jag kör marklyft. Försöker att värma upp rumpan innan med b la utfall o lätta knäböj men det hjälper inte.

Någon som haft samma problem?

hugok
2013-03-07, 18:37
Jag har samma problem. För mej va det tydligen en bristning i rumpmuskeln. Har du känt någon utlösande faktor nyligen?

Explosivitet
2013-03-07, 18:49
Nej, det har byggts upp successivt. Ju mer jag lyfter desto mer ont gör det.

Hur gör du för att bättra problemet?

hugok
2013-03-07, 20:06
Då är det nog inte samma. Men det som hjälpm för mej är att stretcha mycket för baksidan av underkroppen.

barcabob
2013-07-16, 08:15
Har situationen löst sig, och i så fall hur?

Jag har samma problem men vid raka mark

Clark
2013-12-03, 13:30
Bumpar den här.

Jag körde raka marklyft för över en månad sedan efter att ha haft ett uppehåll sedan i somras. Nu har jag mycket ont i rumpmuskeln / ländrygg / höft ...typ. Är stel som ett kvastskaft på morgonen och har sjukt svårt att böja mig framåt. Det ger inte med sig heller. Har haft det i flera veckor nu. Ska man träna bort det eller vila?

Yheti
2013-12-03, 13:32
Bumpar den här.

Jag körde raka marklyft för över en månad sedan efter att ha haft ett uppehåll sedan i somras. Nu har jag mycket ont i rumpmuskeln / ländrygg / höft ...typ. Är stel som ett kvastskaft på morgonen och har sjukt svårt att böja mig framåt. Det ger inte med sig heller. Har haft det i flera veckor nu. Ska man träna bort det eller vila?

Har du haft ont i flera veckor borde du kolla upp det hos läkare/sjukgymnast

Mart|n
2013-12-03, 13:33
När jag har haft riktigt ont en längre tid så brukar jag iaf kontakta de instanser som jag tror kan hjälpa mig bäst, t.ex. sjukgymnast, doktor, exorcist, kiropraktor, massör, shaman o.s.v.