handdator

Visa fullständig version : Mål att öka i muskelmassa


sandii
2013-03-07, 15:21
Tja! Kille på 20 år, Längd 181 , Vikt 82kg
Mitt mål är att bygga muskler och öka i muskelmassa! Vad tycker ni om detta schemat??

Pass A (fokus bröst/triceps):
Benböj 3*5
Bänkpress 3*5
Rodd (Pendlay Row)3*12
Hantelflyes 3*12
Triceps 3*12

Pass B (fokus axlar/biceps):
Militärpress (stående med skivstång) 3*5
Rodd (Pendlay Row) 3*5
Hantellyft 3*12
Chins 3*max )
Biceps 3*12

Övningar ovan som är 3*5 ökar jag 2,5kg per pass, alla övningar som är 3*12 kör jag bara så tungt jag orkar. Som sagt, 3 gånger i veckan rullande, så första veckan blir A-B-A och andra veckan blir B-A-B.

mattilainen
2013-03-07, 15:23
Har du gjort detta själv? Finns bra nybörjarscheman här på kolozzeum. Behöver inte uppfinna hjulet flera gånger.

sandii
2013-03-07, 15:25
YES!! Nybörjar schema???? Har gymmat ca 12-15 månader!!! Är sugen utav byta schema och behöver gärna tips och råd..

Maskan
2013-03-07, 15:42
YES!! Nybörjar schema???? Har gymmat ca 12-15 månader!!! Är sugen utav byta schema och behöver gärna tips och råd..

Jag har gymmat i c.a 2 år och har kört med kollozeums 3-split schema och det har funkat utmärkt. Kör rullande 3-split :)

Fliptones
2013-03-07, 15:50
Du har tränat i ett år, och du har 2 pass i ditt nya schema.
Det ena fokar på bröst och triceps och det andra fokar på axlar o biceps.

Jag tycker inte du borde se dej själv jätte-erfaren, och således lägga lite fokus på rygg och ben. Det är nämligen ett klassisk nybörjarmisstag att bortse från dessa muskelgrupper. Och ju tidigare du tar tag i det, desto mindre missnöjd kommer du bli längre fram.

Men du gör ju såklart som du vill. :)

nitz
2013-03-07, 15:52
YES!! Nybörjar schema???? Har gymmat ca 12-15 månader!!! Är sugen utav byta schema och behöver gärna tips och råd..
Så länge man ökar vikterna i takt med att man utvecklas så är det inget negativt att fortsätta med ett sådant schema.
Annars skulle jag nog personligen efter 12 - 15 månader ändå ta något färdigt schema snarare än att skriva ett eget.

Ponde
2013-03-07, 17:15
YES!! Nybörjar schema???? Har gymmat ca 12-15 månader!!! Är sugen utav byta schema och behöver gärna tips och råd..

Du kör inte alls ben och alldeles för mycket curls/triceps...du kanske har tränat länge, men din kunskap är fortfarande på nybörjarnivå. Kolla in stickies för bra program.

Blindguard1
2013-03-07, 17:29
Du kör inte alls ben och alldeles för mycket curls/triceps...du kanske har tränat länge, men din kunskap är fortfarande på nybörjarnivå. Kolla in stickies för bra program.

Lol, skippa turkbygget, kör benen också... Och jag har tränar i 2 år och anser mig fortfarande som lite av en nybörjare på gymmet, i alla fall inte erfaren, det kallar jag mig när jag kan alla övningarna som jag kör med fin teknik, har några år bakom mig samt har resultat och vet mer om träning än den gemene.

Illustrerade mannen
2013-03-07, 17:33
YES!! Nybörjar schema???? Har gymmat ca 12-15 månader!!! Är sugen utav byta schema och behöver gärna tips och råd..

12-15 månader... Ja, precis, nybörjarschema/nybörjarträning är vad du behöver. Om det nu finns något sådant... Du, precis som jag och alla andra, bör träna hela kroppen, jämnt fördelat slit. Nu har du en kort lite sväng för dina ben och resten strandbyggning. Kör på det om du vill, men de som tränat seriöst länge kan garantera att du kommer att ångra dig. Iofs kommer du säkert på bättre tankar när du blivit lite äldre... Jag antar att du fortfarande är ett barn, dvs tonåring... Och kille. Kör hårt! Glöm inte att träna hjärnan också! ;)