handdator

Visa fullständig version : 3-split - Marklyft


oskkar
2013-03-06, 15:38
Hej, kör i dagsläget en 3-split, Bröst/Axlar/Triceps, Rygg/Biceps samt Ben/Mage. Funkar rätt bra med ökningar både sett till volym och styrka. Jag har egentligen bara ett problem med mitt schema, marklyft. Om jag kör det ryggdagen är jag slut i baksidan då det står ben på schemt, och att köra det på ben blir väldigt påfrestande då jag kör böj och benpress. Hur skulle ni ha gjort?

Fregus
2013-03-06, 15:49
Byt plats på rygg- och bröst-passen?

oskkar
2013-03-06, 15:51
Byt plats på rygg- och bröst-passen?

Har provat, men blir fortfarande bara en dags vila mellan, vilket är för lite.

bigbellybob
2013-03-06, 15:53
Hej, kör i dagsläget en 3-split, Bröst/Axlar/Triceps, Rygg/Biceps samt Ben/Mage. Funkar rätt bra med ökningar både sett till volym och styrka. Jag har egentligen bara ett problem med mitt schema, marklyft. Om jag kör det ryggdagen är jag slut i baksidan då det står ben på schemt, och att köra det på ben blir väldigt påfrestande då jag kör böj och benpress. Hur skulle ni ha gjort?

Kör samma split, dock först bröst/axlar triceps sen ben och sist rygg. Kör jag ett tungt ben/mage pass går det inte att köra tunga pressar 1 eller 2 dagar senare för magen failar att stabilisera, därför jag bytte plats.

Ditt problem har jag löst genom att inte köra mer baksida lår än det som kommer med knäböj och benpressen. Då kan jag vara relativt fräsch för att köra marklyft dagen efter, är jag inte det så antingen hoppar jag helt enkelt över marklyften eller lägger in en vilodag mellan passen. Suttit o funderat på en alternativ lösning men inte kommit på något.

straand94
2013-03-06, 16:17
Skulle ju gå att trycka in hamstrings på ryggdagen tillsammans med marklyften. Och endast köra quads och vader på bendagen? :)