handdator

Visa fullständig version : Matkasse, värt?


Okej
2013-03-06, 04:21
God kväll

Som vanligt när jag pluggar i sista minuten svävar jag iväg till helt andra grejer och på något vänster hamnade jag på coops hemsida och såg att man kan beställa matkassar och det kändes som en najs grej, vi hade det ett tag när jag bodde hemma, nu studerar jag och bor själv.

Under mina snart 2 år som ungkarl har jag varierat mellan 6 olika maträtter och det känns som att det är dags att släppa sargen, jag kan laga mat och tycker faktiskt det kan vara rätt kul, men jag hatar att planera, jag avskyr att köa och jag hatar att springa runt och leta efter saker. Därför blir det lätt att man slänger ner 5kg fryst kycklingbröst och 30 portioner lax, börjar dock bli lite trött på det nu. Plus att jag börjar misstänka att min totala avsaknad av frukt och grönsaker i dieten bidrar till att mina påsar under ögonen börjar utveckla egna påsar, och ett sånt här alternativ skulle fixa den biten också. Jag minns dock från en svunnen tid, att dom körde en vegetarianvecka en gång, och det vore ju extremt livsfarligt. Dock var det Family Food som var boven där, Citygross som jag siktat in mig på är ju kända för kött

Tittat på lite olika alternativ och kommit fram till att Citygross är bäst för mig, de levererar endast 5 middagar i en kasse á 4 personer. Men jag väljer inte att se det som ett problem, tid är något vi ungkarlar har mycket av, men viljan och förmågan att använda den väl är inte direkt något jag skryter om på mitt CV. Jag kan alltså göra matlådor av det jag inte äter = instant win.