handdator

Visa fullständig version : Förslag på lektyr eller pryl till vänterum


Järvskan
2013-03-05, 22:56
Halloj! Ställer en allmän fråga som berör min firma inom massörbranschen vilket jag nyligen startat.

Vad hade ni velat läsa eller pyssla med medan ni satt i vänterummet och väntade att jag skulle ta emot er? Skulle ni vilja bläddra i en tidning exempelvis dags-, serie-, teknik-, porr- eller biltidning? Eller hade ni hellre haft något att pyssla med så som Captains of Cruch-gripper, GameBoy eller någon tankenöt?

Hjälp mig med att komma med förslag och nämn gärna om det är någon specifik tidning eller seriealbum som jag borde överväga att införskaffa! Pluspoäng om det lämpar sig åt alla åldrar och kön :)

Frantic
2013-03-05, 22:59
Dagstidningar och resetidningar är väl ganska säkra kort.

G_lund
2013-03-05, 23:02
chinsstång.

Järvskan
2013-03-05, 23:05
Dagstidningar och resetidningar är väl ganska säkra kort.

Håller med om att det är ett säkert kort, men kanske alldeles för vanligt. Hade hellre velat haft något som skiljer sig ur mängden.


chinsstång.

...en chinsstång skulle i alla fall skilja sig ur mängden samtidigt som man kunde använda den som klädhängare :d

Duran
2013-03-05, 23:06
Serietidning med korta serier som man hinner läsa färdigt. Skvallerblaskor (jag köper inte längre av moraliska skäl men de flesta skiter nog i det så fundera själv om du vill sponsra sånt), Veckans Nu och Hänt Bild är smaskiga, de om enbart svenska kändisar brukar vara astråkiga. Kanske borde du även ha nån mer hälsoinriktad tidning som folk inte kommer läsa, bara så du inte verkar WT.

Kål
2013-03-05, 23:09
Ta för vana att plocka med dig en bunt metro varje morgon. Sedan tycker jag du ska lägga fram illustrerad vetenskap. Intressanta och så finns det alltid många små artiklar med fun facts om man inte har tid att läsa de längre.

G_lund
2013-03-05, 23:09
köp serietidningar på nån gammal loppis annars..

Riktigt gamla knasen, ernie, fantomen osv :thumbup:

Duran
2013-03-05, 23:09
Jag har suttit i väntrummet på psyk varje vecka, ingen läser de tidningar som brukar finnas (Vårdguiden, Hälsoblaj, Metro) men när jag började lämna mina gamla skvallerblaskor så började folk att bläddra. Korsord och sudoku är också poppis.

Nån enstaka läser förresten Metro.

filmjölk
2013-03-05, 23:14
Porrtidningar eller light-varianter som Slitz med naket kanske inte är en höjdare att kombinera med massagesalong, då finns det nog risk att du får kunder som förväntar sig mer än bara massage.

Frantic
2013-03-05, 23:15
Pryl-

http://www.rentalpole.com/Stage%20Pole%202.jpg

Kål
2013-03-05, 23:17
Pryl-

http://www.rentalpole.com/Stage%20Pole%202.jpg

Aa eller varför inte ett flipperspel?

Järvskan
2013-03-05, 23:19
Har dessvärre inte tillgång till Metro här på den finlandssvenska landsbygden. Däremot gillade jag idén på retro-serietidningar! Jag tänker inte ha en hel bunt med tidningar på bordet, utan bara en eller två tidningar.
Mitt vänterum består egentligen bara av en hörnsoffa med ett soffbord samt en krukväxt och med tavlor på väggarna, stilrent så att säga.

nissepelle
2013-03-05, 23:19
Tänk lite annorlunda. Kanske kan va kul med en rubiks kub eller något annat "pussel"?

Järvskan
2013-03-05, 23:22
Bild på Pryl-



Har redan en tamburmajor :P

Edit: Går och sover nu, men fortsätt komma med förslagen!

Lellan
2013-03-05, 23:24
Åhh, om jag hade ett väntrum skulle jag ha newtons vagga eller pinboard, har även haft heta drömmar om ngn slags grej som ser ut som vågskvalp i slow motion? Någon som vet vad jag menar?

Iaf, tror starkt på revival för de 80-talstingestarna! :)

Lite Jan Stenmark-album utspätt med lite "sånt barn säger" (finns ju en massa, såna däringa söta historier) kanske?

Duran
2013-03-05, 23:26
Solobrädspelet Solitär går fort att spela, har enkla regler och ser väl rätt snyggt ut? Risk för att nån slarvar bort en pjäs i soffan iofs men det kan vara värt ett försök.

Loke
2013-03-06, 00:20
Jag är alltid precis i tid, så för mig är inte frågan så relevant. Hinner jag läsa något så är det bästa en dagstidning, oftast. Vill du vara lite flashig så kanske något i stil med Times eller Fokus kan vara intressant? Jag tycker gamla serietidningar känns extremt budget. Som sagt, inte för att jag egentligen hinner läsa något, men...

watertouch
2013-03-06, 00:36
Ett sånt där miniatyr "vattenfall" som ser ut som en ihålig sten, kanske kan va nått.

Fordon
2013-03-06, 06:42
Åhh, om jag hade ett väntrum skulle jag ha newtons vagga eller pinboard, har även haft heta drömmar om ngn slags grej som ser ut som vågskvalp i slow motion? Någon som vet vad jag menar?

Iaf, tror starkt på revival för de 80-talstingestarna! :)

Lite Jan Stenmark-album utspätt med lite "sånt barn säger" (finns ju en massa, såna däringa söta historier) kanske?

This?


http://api.ning.com/files/554Hqz3f1l3NWRpSwUyG0Rv3p1chyLGBeDFNxtRWlccKdQGsNp HeFbBx*mgsOlJb54Qh7tELGb7-8j-EY8J1BP-p2pTERNnv/adriatic.gif

*edit* Ofta bildadressen inte går att skiva i [IMG]. Hur trött kan jag vara?