handdator

Visa fullständig version : Hosta


Metal_boy_
2004-02-19, 22:51
Har haft lite hostattacker de senaste dagarna lite då och då under dagarna...kan jag träna?

tazz
2004-02-19, 23:05
Det är väll väldigt svårt att svara på, beror ju på om det är bakterier eller virus eller något annat som föranleder hostningarna.
Men jag kan också små hosta ibland och vakna med att jag har ont i hallsen när jag tränar hårt. Då beror det på att jag är uttorkad och inte dricker tillräckligt.

Shadow Warrior
2004-02-19, 23:25
Originally posted by Metal_boy_
Har haft lite hostattacker de senaste dagarna lite då och då under dagarna...kan jag träna?

Generellt sett ska man inte träna när det är något problem med halsen eftersom man då har möjligheten att få hjärtmuskel inflamation... mindre bra.... Vanliga förkylningar kan man dock offtast träna med. Detta är generella rekomendationer och därmed inte mina egna ord.

/Shadow Warrior

Dipshit
2004-02-19, 23:26
Hej Chris!
Jag är en siamesisk tvilling med tre huvuden. Nu har vi fått ett hår på könet, vems är det?

:D nämen såna här problem kan jag ju garantera att du löser bäst själv... antingen genom erfarenhet eller sunt förnuft!

Metal_boy_
2004-02-19, 23:48
får se hur det är på söndag då jag ska träna nästa gång...är jag förkyld igen då så vet jag inte om jag orkar me träningen mer..har varit förkyld kanske 4ggr den här vintern och det sabbar bara..jag äter bra mat mycket vitaminer och sånt..så jag kan nog inte göra mycke mer..men jag vet att jag orkar inte hålla på så här efter som jag kör perioder och kan aldrig aldrig bedöma om det är bra för det kommer alltid en förkylning och förstör:insane:

Dipshit
2004-02-20, 00:59
Originally posted by Metal_boy_
får se hur det är på söndag då jag ska träna nästa gång...är jag förkyld igen då så vet jag inte om jag orkar me träningen mer..har varit förkyld kanske 4ggr den här vintern och det sabbar bara..jag äter bra mat mycket vitaminer och sånt..så jag kan nog inte göra mycke mer..men jag vet att jag orkar inte hålla på så här efter som jag kör perioder och kan aldrig aldrig bedöma om det är bra för det kommer alltid en förkylning och förstör:insane:
Lider med dig dock! Är också sjuk en hel del!
Tar äcklig jävla Mivitotal nu...smakar apa...ska se om det hjälper...c-vit blir det också! Vaaatten glömmer jag hela tiden...måste gå o ddricka nu!

Croatia_BoY_78
2004-02-20, 01:28
Har inte vart sjuk eller förkyld på snart 5 år :eating: yay

Metal_boy_
2004-02-21, 17:36
åkte på influensa dagen efter jag skrev..spyr och har mig..och har feber och är förkyld...världens helvette..det känns som jag förlorar massa också efter som jag inte får i mig nån mat med allt det här på en gång..vätska har jag fått i mig mycke iaf