handdator

Visa fullständig version : Inte hungrig under deff!?


Ciirree
2013-03-04, 21:24
Har haft min första deff nu i 4 dagar och känner knappt nå hunger alls.

Nu eftersom detta är just min första deff så vet jag inte om detta är så vanligt eller om någon annan känt likadant? Men det känns som att de första dagarna nästan måste vara värst ju?

På gymmet känns det verkligen att jag ligger på lågt kcal värde där det går riktigt segt och känns tungt. Mitt schema har jag räknat väldigt noga på så jag tvivlar på att det är fel!

Frågan är nu kan det kännas såhär då och då? Är det så enkelt att min kropp svarar väldigt bra på diet? :)

Tacksam för svar!

Alvis
2013-03-04, 21:28
Jag har legat på ca 1200-1500 kcal underskott i ett tag och stadigt gått ner i vikt, känner mig inte särskilt hungrig. Så ja, det kan hända.

tjing
2013-03-04, 21:33
Hur mycket kolhydrater och protein äter du?

Ciirree
2013-03-04, 21:48
Jag har legat på ca 1200-1500 kcal underskott i ett tag och stadigt gått ner i vikt, känner mig inte särskilt hungrig. Så ja, det kan hända.

Okej.. hur känns de på gymmet för dig? =)

Ciirree
2013-03-04, 21:53
Hur mycket kolhydrater och protein äter du?

Ligger på 240 g Protein och 140 g Kolhydrater :)

Alvis
2013-03-04, 22:01
Okej.. hur känns de på gymmet för dig? =)

Lite mindre ork, inte så stor skillnad. Kan tillägga att jag känner mig lite hungring ibland, men inte så ofta.
Pepsi max håller suget efter något nere bra också.

Akada
2013-03-04, 22:31
Ge det tid så kommer hungern.

Att det är illa för många i början kan stämma, men ställer du om din kost från random husman (+ lite skräp evt.) till nyttig deffmat så blir jag inte förvånad ifall du håller dig mätt på det, men med tiden blir kaloriunderskottet mer kännbart när kroppen börjar skrika efter mat i alla former. :)

Ciirree
2013-03-04, 22:36
Ge det tid så kommer hungern.

Att det är illa för många i början kan stämma, men ställer du om din kost från random husman (+ lite skräp evt.) till nyttig deffmat så blir jag inte förvånad ifall du håller dig mätt på det, men med tiden blir kaloriunderskottet mer kännbart när kroppen börjar skrika efter mat i alla former. :)

Okej tack för svar :) det stämmer det där med omställning från mat - innan vare lite random precis som du säger och skräpmat hit och dit!

Ciirree
2013-03-04, 22:37
Lite mindre ork, inte så stor skillnad. Kan tillägga att jag känner mig lite hungring ibland, men inte så ofta.
Pepsi max håller suget efter något nere bra också.

Okej =) tack för svaren!

tho123
2013-03-05, 07:25
Ge det tid så kommer hungern.

Att det är illa för många i början kan stämma, men ställer du om din kost från random husman (+ lite skräp evt.) till nyttig deffmat så blir jag inte förvånad ifall du håller dig mätt på det, men med tiden blir kaloriunderskottet mer kännbart när kroppen börjar skrika efter mat i alla former. :)

Håller med här! Alltid lite hunger när man gett sig fan på en deff, personligen tror jag att det är mycket psykiskt att man e taggad osv, sen går det 3-4 veckor och så försöker man med alla tricks för att hålla sig på sin kcal budget:naughty::naughty:

Bryggan
2013-03-05, 07:54
Håller med här! Alltid lite hunger när man gett sig fan på en deff, personligen tror jag att det är mycket psykiskt att man e taggad osv, sen går det 3-4 veckor och så försöker man med alla tricks för att hålla sig på sin kcal budget:naughty::naughty:+1

Förövrigt så får jag bara säga grattis till TS och önskar att avsaknaden av hunger håller i sig.

Lycka till

vicarious
2013-03-05, 12:43
4 dagar är ingenting. Ge det några veckor/månader :D

sp0941
2013-03-05, 17:43
personligen går jag inte hungrig en enda dag under deff oavsett om vi snackar v1 eller v16. vad som däremot kan komma smygandes är ett SUG. men det är ju högst psykologiskt!

ligger man inte på för stort underskott (läs vettigt underskott) blir man inte hungrig, däremot sugen på sött o fett som man kanske inte kan integrera i kaloribudgeten om man planerar att hålla den samtidigt som man vill ha mättnad genom dagen.

men som alla säger, ge det tid. du lär förr eller senare känna suget/ hungern. lycka till

Zeq
2013-03-05, 17:55
personligen går jag inte hungrig en enda dag under deff oavsett om vi snackar v1 eller v16. vad som däremot kan komma smygandes är ett SUG. men det är ju högst psykologiskt!

ligger man inte på för stort underskott (läs vettigt underskott) blir man inte hungrig, däremot sugen på sött o fett som man kanske inte kan integrera i kaloribudgeten om man planerar att hålla den samtidigt som man vill ha mättnad genom dagen.

men som alla säger, ge det tid. du lär förr eller senare känna suget/ hungern. lycka till

Varför inte vänja av sötsuget? Visst, kanske jobbigt under de få veckor som krävs, men du kommer ju kunna deffa utan problem sen varje år.

Vicarious: Det är ju snarare i början som det är som jobbigast för många, innan man vant sig. Men det varierar givetvis.

sp0941
2013-03-06, 01:18
Varför inte vänja av sötsuget? Visst, kanske jobbigt under de få veckor som krävs, men du kommer ju kunna deffa utan problem sen varje år.

Vicarious: Det är ju snarare i början som det är som jobbigast för många, innan man vant sig. Men det varierar givetvis.

Jag skrev bara att det som kan komma smygandes, var ett sötsug. Något jag tror kan va svårt att "vänja av" då vi snackar om ett sug som infinner sig först efter x antal veckor på kaloriunderskott. Rent spontant skulle jag vilja förklara det med nån smart mekanism kroppen kickar igång under pågående "svält" men jag har säkert ha fel. I övrigt så har jag inga problem att bara bita ihop och skita i det suget när/om det kommer efter någon/några månaders deff. Eller så unnar man sig en dag med lite gott o svull ändå, va fan gör en dag eller två utav hundra? :)

Akada
2013-03-06, 07:02
Varför inte vänja av sötsuget? Visst, kanske jobbigt under de få veckor som krävs, men du kommer ju kunna deffa utan problem sen varje år.

Vicarious: Det är ju snarare i början som det är som jobbigast för många, innan man vant sig. Men det varierar givetvis.
Det är nog inte helt ovanligt att det ser ut såhär (med reservation för att proportionerna kan vara lite åt helvete :d)

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/omnomnom-696.png