handdator

Visa fullständig version : Remember that guy quiting? No, neither do anybody else


JFatman
2013-03-04, 19:50
Tjääna!
Jag har nu beslutat att skapa en journal eller dagbok över min kost och träning. Jag kanske för er är en i mängden, en till av dom som ska bli vältränade till sommaren. Tillskillnad från de flesta så ska jag fanimig lyckas! Jag har inte gjort eller kommer inte att göra en resa som får folk att höja på hatten. Bara för att göra det klart, jag gör det endast för mig själv och för att jag älskar det.

Kort info om mig
Jag är en kille på 17 år som har hållt på med idrott i stort sett hela sitt liv, förra sommaren började jag gymma "seriöst" och älskar det. Jag är 186cm och väger ca 79-80kg. Jag har kommit till ett stadium i min träningsutveckling där jag känner mig relativt nöjd över min kropp vilket känns väldigt bra. Som det är för så många andra så¨jämför man sig med andra som tränat längre och hårdare vilket får mig att vilja kämpa mer. Jag kanske inte ser stark ut i era ögon men jag känner att jag utvecklats i de flesta muskelgrupper.

Träning
Jag går fortfarande i skolan vilket gör min träningstid begränsad, däremot älskar jag att träna vilket gör att jag prioriterar denna. Normalt sett gymmar jag minst 3 dagar i veckan men oftast runt 5 gånger, jag tränar även kampsport två gånger. Min generella aktivitetsnivå är väl helst okej, går minst 3km varje dag och tränar oftast efter skolan, dock mest stilla sittande på dagtid. Jag brukar köra cirka två muskelgrupper per pass och kör igenom kroppen varje vecka. När mina kompisar frågar om vi är färdgia med passet så vill jag oftast köra några set till och slutar när musklerna viker sig.

Kost
Det här är kanske min svaga sida men samtidigt den viktigaste. Vågen visar i dagsläget strax under 80pannor och jag skulle vilja gå ner ett par kg för att vara nöjd inför sommaren. Jag kör på tills jag är nöjd med vad jag ser i spegeln vilket inom några månader är en okej mage. just nu kör jag väldigt lågt med kolhydraterna eftersom jag inte vill räkna kalorier. Nu tänker förmodligen en del av er, "aha, en till jävel som vill gå ner i vikt men inte vill lägga manken till" (ber om ursäkt om jag drar alla utför en kant) men det är så jag kommer att göra. I stort sett ser jag till att jag får i mig tillräckligt med protein och endast det. Problemet är mitt sockersug och att jag alltför ofta fuskar så denna journalen får förhoppningsvis med hjälp av er, mig att hålla motivationen och komma närmare mina mål i horisonten.

Tar i dagsläget följande kosttilskott:
Kreatin
PRoteinpulver (wheyy 100 & Kassein
Omega-3
Vitamin/mineraltabletter
Koffein innan träning

De tre stora (Börjat med de nyligen, tyvärr)
Bänk: 80kg
Mark: Aldrig testat att maxxa men körde senast på ca 80kg
Benböj: Endast smith, återkommer efter nästa benpass

Jag ber än en gång om ursäkt för att jag har varit delvis otrevlig och fördomsfull mot er som läser min text. Det jag söker mer än något annat är era tips och eran kunskap som kan hjälpa mig på min resa, träningsrelaterat, kostrelaterat eller vad som helst som hjälper både dig och mig på vägen.
SKa ta en dagsformbild imorgon!

Om ni har läst hela vägen hit så måste jag tacka dig! Jag är snällare i verkligheten och jag hoppas att du och jag tillsammans når våra mål! Kommer fylla på med information med tiden.
//Jfatman