handdator

Visa fullständig version : Vilken dips?


rafflan
2013-03-04, 12:49
Hej,

Vilken dips skulle ni föredra av dessa två? http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/WtChestDip.html

Wibba
2013-03-04, 12:58
Nr 2

rafflan
2013-03-04, 13:09
Nr 2

Okej. På länken så ser det ut som man ska ha händerna lite bakom sig, det stämmer eller? Tror att skaderisken är stor på den där bröstdips för axlarna.

krubkungen
2013-03-04, 13:20
Skaderisken är väl hög/stor på all form av dips. Beror ju ifos på person till person och rörlighet i axlarna.

rafflan
2013-03-04, 13:25
Har ni någon annan video som visar hur man gör bröstdrips helt korrekt som jag kan kolla på innan mitt pass idag?

pezrulezhaakon
2013-03-04, 18:24
rafflan

Håll kroppen helt still. Luta dig lite framåt. Håll skulderbladen kontrollerade (nedåt) och undvik att axlarna åker upp mot öronen. Sänk så långt du kan med din rörlighet i fokus. Du behöver inte gå längre ner än då axelleden är omkring armbågshöjd.

Det är inte så svårt egentligen. Mer onödig övning.

rafflan
2013-03-04, 18:37
rafflan

Håll kroppen helt still. Luta dig lite framåt. Håll skulderbladen kontrollerade (nedåt) och undvik att axlarna åker upp mot öronen. Sänk så långt du kan med din rörlighet i fokus. Du behöver inte gå längre ner än då axelleden är omkring armbågshöjd.

Det är inte så svårt egentligen. Mer onödig övning.

Okej tackar. Varför är övningen onödig?

pezrulezhaakon
2013-03-04, 18:51
rafflan

Om du inte ska tävla i dips, eller nödvändigtvis m å s t e bli bättre i just dips, så kan du annars träna de aktiva "dipsmusklerna" med andra övningar, både mer effektivt och till klart lägre risker.

rafflan
2013-03-05, 08:16
rafflan

Om du inte ska tävla i dips, eller nödvändigtvis m å s t e bli bättre i just dips, så kan du annars träna de aktiva "dipsmusklerna" med andra övningar, både mer effektivt och till klart lägre risker.

Har du exempel på andra övningar förutom rep pushdown?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Axii
2013-03-05, 09:24
Rafflan

Bänkpress, militärpress, smalbänk är exempel på många övningar.

rafflan
2013-03-05, 14:53
Rafflan

Bänkpress, militärpress, smalbänk är exempel på många övningar.

Militärpress kör jag en annan dag. Bänkpress kör jag övningen innan och är inte smalbänk nästan exakt som bänkpress?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

whuddafuks
2013-03-05, 19:07
Militärpress kör jag en annan dag. Bänkpress kör jag övningen innan och är inte smalbänk nästan exakt som bänkpress?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Smalbänk sätter mer press på triceps än dina bröst så du får jobba mycket mer med dem, till skillnad på vanlig bänkpress. :)

Bikken
2013-03-05, 23:38
Kör smalbänk, pushdowns,skullcrushers, lyft hanteln bakom huvudet
Kommer inte på vad den sista övningen heter..

rafflan
2013-03-06, 16:41
Smalbänk sätter mer press på triceps än dina bröst så du får jobba mycket mer med dem, till skillnad på vanlig bänkpress. :)

Okej tack för svar!





Kör smalbänk, pushdowns,skullcrushers, lyft hanteln bakom huvudet
Kommer inte på vad den sista övningen heter..



Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2