handdator

Visa fullständig version : Synefrin


Aliansoo
2013-03-03, 22:39
Hej, undrade om någon med erfarenhet av synefrin kan berätta om det hjälper med deffen ? Hur bra är det ? Och vilket preparat/produkt som innehåller detta är bäst ?

Fuark
2013-03-03, 22:40
är väl klassat som läkemedel?

Aliansoo
2013-03-03, 22:46
Ingen aning , vet bara att det ska hjälpa när man deffar och ska va lagligt

abstract
2013-03-03, 22:49
"Synefrin kan säljas lagligt i Sverige så länge som dagsdosen understiger 160 milligram. Är dagsdosen högre än så klassas Synefrin som läkemedel." enligt http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Synefrin/

bigbellybob
2013-03-03, 22:50
är väl klassat som läkemedel?

nej, kan köpas rent i kosttillskottsbutiker online.

ska inte vara någon höjdare jämfört med efedrin om det är det du undrar över.

Fetbulle
2013-03-03, 23:44
Synefrin hjälper inte. Du behöver doser på uppemot 300mg för att komma upp i samma effekt som 30mg efedrin. Det är dessutom farligt för hjärtat och kärl. Jag säger att du bör avstå från synefrin och vill du ha någonting, testa L-karnitin, ingen bevisad effekt men somliga hävdar att det funkar för de och om det inte funkar är det åtminstone en placeboeffekt som dessutom inte har några allvarliga biverkningar. L-karnitin är även bra för en del andra saker.

Men, det är min åsikt.

Doolie
2013-03-03, 23:46
nej, kan köpas rent i kosttillskottsbutiker online.

ska inte vara någon höjdare jämfört med efedrin om det är det du undrar över.

Vad är skillnaden:Virro?

rogerQ
2013-03-04, 14:22
Synefrin hjälper inte. Du behöver doser på uppemot 300mg för att komma upp i samma effekt som 30mg efedrin. Det är dessutom farligt för hjärtat och kärl. Jag säger att du bör avstå från synefrin och vill du ha någonting, testa L-karnitin, ingen bevisad effekt men somliga hävdar att det funkar för de och om det inte funkar är det åtminstone en placeboeffekt som dessutom inte har några allvarliga biverkningar. L-karnitin är även bra för en del andra saker.

Men, det är min åsikt.

Det här var ju sjukt intressant om synefrin. (L-karnitin har jag inget intresse av). Jag stackar 40 mg synefrin med 400 mg koffein och 500 mg acerylsalicylsyra två gånger dagligen, morgon och lunch. Sedan tar jag HCA morgon, middag, kväll. Men borde jag öka dosen synefrin? En kapsel anges vara 40 mg. Var har du läst att 300 mg synefrin motsvarar 30 mg efedrin? Och vilka läkemedel innehåller synefrin? Typ astmamedicin och hostmedicin, liknande efedrin, eller är det bara klassat som läkemedel eftersokm det är biologiskt aktiv substans och inte kan klassas som kosttillskott???