handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om mitt kostupplägg?


fluffkorv
2013-03-03, 22:26
Hej! Är en tjej på 19 år som tänkt hoppa på en variant av diet/deff imorgon. Skulle bara vilja få lite feedback - räcker detta för att tappa i vikt? Minst 0,5 kg i veckan vill jag kunna bli av med. Lite kort info om mig: Jag är 170 cm lång & väger runt 58 kg. Vill tighta till mig, bli av med lite fett och förhoppningsvis få lite tydligare muskler. Spelar fotboll och tränar 3 ggr/v med mitt lag, styrka en gång, spelövningar/löpning en gång och match en gång. Utöver det springer jag en del (både ute & på löpband) samt styrketränar på gymmet (oftast typ 3ggr/v) samt går på gruppträningspass (boxning, spinning, step mm). Min träningsdos brukar landa på minst 10 timmar/v, oftast mer. Om jag käkar enl följande och fortsätter träna så mycket som jag gör nu borde jag väl se lite resultat?! Tacksam för svar! :)

Frukost: 3 dl naturell lättyoghurt med 1 dl bär och 10 g sötmandel , 1 kokt ägg (funderar på att skippa gulan?)

Mellanmål: 125 g kvarg med funlight & 1 dl bär alternativt minikeso med äpple & kanel

Lunch: 125 g nötfärs/kyckling/lax, ett stekt ägg alternativt 1 dl kokt fullkornsris om jag tex ska spela fotboll efteråt, sallad/grönsaker

Mellanmål: samma som på fm

Middag: samma som lunch

Borde inte överstiga 1500kcal. Ser det ljust ut? :)

KalleTeodor
2013-03-03, 23:10
i dont even

ska du ner i vikt ännu mer?????

fluffkorv
2013-03-04, 20:29
Haha vadå?? Låter det inte som om jag behöver det? Kan hålla med om att 58 kg låter lite på 170cm men jag känner mig verkligen inte slimmad.. Behöver tappa lite underhudsfett :)