handdator

Visa fullständig version : Fråga om att blanda Animal Cuts och DS Craze


Zaipher
2013-03-03, 16:12
Hej!
Som ny användare har jag lite dålig koll på vad som redan finns på forumet, om det redan finns en tråd med liknande fråga/svar rätta mig gärna :)

Använder just nu: Animal Cuts i fettförbrännande syfte, Vassleprotein, EAA-XX och som PWO DS Craze vid behov, plusset med crazen är väl att jag får grym fokus/extra motivationskick utav den (Använder den inte varje pass, men då jag känner att jag är lite dåligt motiverad och inte har det där "vanliga" drivet.


Min fråga: Kan jag köra Cuts'en och Craze ihop? (Frågar här då jag inte kan avgöra det utifrån innehållslistan själv pga bristande kunskap! *facepalm*

Tack på förhand.

Mvh

cabbe
2013-03-03, 16:21
använd cutsèn före träningen istället

Zaipher
2013-03-03, 16:23
använd cutsèn före träningen istället

Istället för Crazen överhuvudtaget?

För just nu ser en typiskt träningsdag ut som:
Vakna - Cuts, sen frukost
EAA enbart
Träna
EAA igen
Mat
Cuts igen 4-6 timmar senare utifrån första intag

(Vassle i mellanmål)

Finns det något annat som kan ersätta "Fokus" effekten av crazen istället för just craze?

Mollestam
2013-03-03, 16:48
Istället för Crazen överhuvudtaget?

För just nu ser en typiskt träningsdag ut som:
Vakna - Cuts, sen frukost
EAA enbart
Träna
EAA igen
Mat
Cuts igen 4-6 timmar senare utifrån första intag

(Vassle i mellanmål)

Finns det något annat som kan ersätta "Fokus" effekten av crazen istället för just craze?

Någon annan PWO som passar dig. Har hört mycket gott om Bliss till exempel, den ska tydligen ge någon snarlik effekt som Craze.

Annars blir man ju piggare av koffein, något som kanske kan ge dig bättre fokus?

someuser
2013-03-03, 16:51
Craze i kombination med exempelvis stora mängder koffein innebär enorm stress på hjärtat vilket är en onödig risk.
Jag skulle ge rådet använd enbart en av produkterna, och enbart om det verkligen behövs. Om du är ute efter fettförbränning, prova en vecka utan cuts, händer det inget på vågen ? :) Lägg då på cuts och minimera kcal intaget/öka mängden cardio.

Om du absolut insisterar på att använda båda produkter samtidigt, se då iallafall till att ha x antal timmar emellan intagen av respektive produkt.

Mvh

Zaipher
2013-03-03, 17:15
Någon annan PWO som passar dig. Har hört mycket gott om Bliss till exempel, den ska tydligen ge någon snarlik effekt som Craze.

Annars blir man ju piggare av koffein, något som kanske kan ge dig bättre fokus?

Det är ju just det!, har massa koffein i Cutsen redan, den ger mig mer än väl extra energi egentligen, men saknar dessvärre den extra fokusen (som jag fått berättat för mig ska bero på avsaknade av B-alanin) Nu vet jag ju inte om det stämmer eller inte då jag har för dålig kunskap..


Craze i kombination med exempelvis stora mängder koffein innebär enorm stress på hjärtat vilket är en onödig risk.
Jag skulle ge rådet använd enbart en av produkterna, och enbart om det verkligen behövs. Om du är ute efter fettförbränning, prova en vecka utan cuts, händer det inget på vågen ? :) Lägg då på cuts och minimera kcal intaget/öka mängden cardio.

Om du absolut insisterar på att använda båda produkter samtidigt, se då iallafall till att ha x antal timmar emellan intagen av respektive produkt.

Mvh

Precis det jag lyckats förstå själv med :) ang koffeinet.
Ja just nu använder jag mig ej av Craze då jag anser att Cutsen är viktigare (iomed prio på fettförbränning).
Näe gick 3 veckor utan och stog tro det eller ej HELT stilla, slutade på exakt samma vikt som jag började haha!
För närvarande intar jag ca 1500-1700kcal + Cuts med ca 200min cardio i veckan (utöver vanliga promenader t.ex till o från gymmet/affären/jobb.)

Kischen
2013-03-03, 17:26
Det är ju just det!, har massa koffein i Cutsen redan, den ger mig mer än väl extra energi egentligen, men saknar dessvärre den extra fokusen (som jag fått berättat för mig ska bero på avsaknade av B-alanin) Nu vet jag ju inte om det stämmer eller inte då jag har för dålig kunskap..


Beta-alanin har inget med det att göra alls. Mer troligt phenetylaminet.

För övrigt, blanda inte stimulantia om du inte vet vad dom olika ingredienserna gör.

Zaipher
2013-03-03, 17:36
Beta-alanin har inget med det att göra alls. Mer troligt phenetylaminet.

För övrigt, blanda inte stimulantia om du inte vet vad dom olika ingredienserna gör.

Okej! har ingen aning som sagt.

Nej det är det jag inte vill och inte gör, därav att jag letade mig hit för att fråga och se om det är någon som "upplever" samma form av stim från craze och kan ge mig ett alternativ eller om jag helt enkelt får vara utan det tills det är så att jag tappat tillräckligt med fett :)

someuser
2013-03-04, 11:19
Okej! har ingen aning som sagt.

Nej det är det jag inte vill och inte gör, därav att jag letade mig hit för att fråga och se om det är någon som "upplever" samma form av stim från craze och kan ge mig ett alternativ eller om jag helt enkelt får vara utan det tills det är så att jag tappat tillräckligt med fett :)

Låter onekligen som någon form av platå om du inte går ner på 1500kcal, 200min cardio :) om du inte väger väldigt lite då dvs=p
om du redan ligger på minimalt protein intag, öka mängden cardio :)

Om dina Cuts tar slut och det känns värt att spendera mer pengar skulle jag rekommendera gaspari detonate som innehåller fenetylamin, den tar verkligen bort hungern helt, och ger ett bra humör. Isf kör 1-2 detonate frukost, och craze innan eftermiddagsgym de dagar du är extra trött/behöver en boost. Och skippa koffeinintag i övrigt :)

Mvh!

Zaipher
2013-03-04, 21:01
Låter onekligen som någon form av platå om du inte går ner på 1500kcal, 200min cardio :) om du inte väger väldigt lite då dvs=p
om du redan ligger på minimalt protein intag, öka mängden cardio :)

Om dina Cuts tar slut och det känns värt att spendera mer pengar skulle jag rekommendera gaspari detonate som innehåller fenetylamin, den tar verkligen bort hungern helt, och ger ett bra humör. Isf kör 1-2 detonate frukost, och craze innan eftermiddagsgym de dagar du är extra trött/behöver en boost. Och skippa koffeinintag i övrigt :)

Mvh!

Matnyttig info med Gaspari Detonate där!, Näe nu när jag ligger på 1500 med 200min cardio samt cuts så rör det ju på sig, innan dock, med 2000kcal och utan cuts, stog det helt stilla :)

Baronpanda
2013-03-04, 21:20
Matnyttig info med Gaspari Detonate där!, Näe nu när jag ligger på 1500 med 200min cardio samt cuts så rör det ju på sig, innan dock, med 2000kcal och utan cuts, stog det helt stilla :)

100% säker att det var -500 kcal i din diet + run Forrest run cardion som gjort att du börja gå ner, animal cutsen enda de ger dig är säkert energi som kommer från koffeinet i dom det är nog allt dom gjort.

Zaipher
2013-03-04, 21:44
100% säker att det var -500 kcal i din diet + run Forrest run cardion som gjort att du börja gå ner, animal cutsen enda de ger dig är säkert energi som kommer från koffeinet i dom det är nog allt dom gjort.

Fullt möjligt, må bara vara de termogena som ger placebo, och synefrinet som minskar hunger, hursomhelst, är det bara placebo är jag nöjd ändå för nåt gör det ju! :)