handdator

Visa fullständig version : MSM (MetylSulfonylMetan) ej före sänggående?


exevision
2013-03-03, 14:53
Använder mig utav MSM för lederna ch tycker det fungerar bra. Det står dock på burken att det inte ska tas före sänggåendet. Är MSM uppiggande eller är det någn annan anledning?

fridalin
2013-03-03, 21:06
Använder mig utav MSM för lederna ch tycker det fungerar bra. Det står dock på burken att det inte ska tas före sänggåendet. Är MSM uppiggande eller är det någn annan anledning?

Det är uppiggande, men också säkert beroende på vilka doser du ligger på??

exevision
2013-03-04, 10:32
Det är uppiggande, men också säkert beroende på vilka doser du ligger på??

Ah, det förklarar saken. Ligger inte på så hög dos men tycker mig vara lite piggare och behovet av sömn verkar ha krypt en del. Inte för att jag kan förstå hur svavel kan vara uppiggande. Kan det vara uppiggande på så sätt att det aktiverar CNS?

fridalin
2013-03-04, 10:42
Ah, det förklarar saken. Ligger inte på så hög dos men tycker mig vara lite piggare och behovet av sömn verkar ha krypt en del. Inte för att jag kan förstå hur svavel kan vara uppiggande. Kan det vara uppiggande på så sätt att det aktiverar CNS?

Det kan jag inte svara på om det gör eller varför det är uppiggande det enda jag vet är att det är just uppiggande och bra för mkt annat än bara leder, det är bra för magen, håret, huden, naglarna, cellerna i allmänhet. Testa att ta det innan träning! Jag upplever mkt mindre tränngsvärk när jag äter msm.

Thrower
2013-03-05, 16:01
Såg att de rekommenderar 1 kryddmått varje dag den första veckan (vilket inte låter så mycket) räcker det framöver också eller vad brukar man behöva (förstår att det är individuellt givetvis).

fridalin
2013-03-05, 21:18
Såg att de rekommenderar 1 kryddmått varje dag den första veckan (vilket inte låter så mycket) räcker det framöver också eller vad brukar man behöva (förstår att det är individuellt givetvis).

Jag har ätit msm länge och ligger på 1-2 tsk om dagen, till frukost och lunch. När jag haft uppehåll märker jag bra effekt ganska direkt, mkt piggare, mkt mindre träningsvärk, och håret känns tjockt. Anledningen till den låga startdosen är att MSM renar kroppen, alltså du kan få utdrivningsymptom, såsom diaree och huvudvärk, vilket i sig inte är negativt då kroppen gör sig av med gifter, men man ska ändå trappa upp dosen. Googla på det, finns en hel del hälsofördelar med msm! Jag rekommenderar det starkt!

Thrower
2013-03-19, 11:09
Tusen tack! :P Smakar skit bara... nåt tips på hur man kan göra så att det slinker ner lättare? Blandar ut med vatten nu, men har även provat med proteinpulver men smaken tar ändå över.

TheOne1994
2013-03-19, 14:18
finns i tablettform med ( bio silica msm )

tjing
2013-03-20, 17:21
Ah, det förklarar saken. Ligger inte på så hög dos men tycker mig vara lite piggare och behovet av sömn verkar ha krypt en del. Inte för att jag kan förstå hur svavel kan vara uppiggande. Kan det vara uppiggande på så sätt att det aktiverar CNS?

Allt som är uppiggande "aktiverar" (neuroner i) CNS.

D v s amplitud och hastighet på olika slags nervöverföringar.