handdator

Visa fullständig version : Angående mitt schema


Tricklev
2004-02-19, 20:00
Som det är nu så tränar jag igenom hela kroppen med tunga basövningar var 3 dag. utöver d kör jag underarm var 3 dag och har nu tänkt börja med finger lifts så schemat blir såhär:

dag1: hela kroppen
dag2: underarmar o grippers
dag3: Finger lifts
kör detta i en cycle och vilar när jag känner att jag behöver vila.

nu funderar jag på ifall det räcker med att köra grippers ena dagen och finger lifts den andra, kommer det räcka som underarms träning ellre vilka aspekt kommer fattas?

Zakath
2004-02-19, 20:18
Varför köra ett enskilt schema för finger lifts? Låter inte det lite väl omständigt?
Tycker mycket väl du kan ta in det i ditt vanliga underarmsschema, det är trots allt ingen stor muskelgrupp som kräver lång återhämtning...

Tricklev
2004-02-19, 20:22
nänä men jag har ju tängt o träna varje finger för sig o d tar la ändå ett tag när man ska värma upp dom etc o kanske köra mer än 1 set per finger?

det är ju iaf 8 fingrar så d borde ta ett tag =/

eller kan jag slänga in dom i vanliga schemat?

Zakath
2004-02-19, 20:24
Jag lovar att ett set nästan räcker, kanske två om du håller för tid. Det plus gripers så skulle dina fingrar var ganska döda. Fast isf skulle jag nog kört grippers först.

Fast du kan ju prova det där om du vill o se hur det går...

Tricklev
2004-02-19, 20:38
hmm men mitt vanliga underarms schema är ganska stort det faktiskt men borde jag kanske lägga om och köra underarms schemat för sig(eller kanske skippa d helt) och köra såhär istället:


Gripper:

5sek negativ 3sets båda händer(statisk kanske den är iofs)
och sen en sån när jag fuskar ihop en och sen håller emot tills den är ute så mycke jag kan klämma igen. 3sets

Finger lifts: varje finger 1 set.


ska man träna tummen med finger lifts??? tycker d låter helt absurt men ska man d?


Utöver d här behöver jag någon mer underarms träning?

Zakath
2004-02-19, 20:50
Tummen är väldigt svårt med just finger lifts, men det är just den som saknas i ditt schema. Därför tycker jag att du nästan måste ha med lite pinching, men det är enkelt, det kan du ta nån gång efter varannat vanligt träningspass eller nåt. Kör så som känns bra, är du trött i handen = vila, stark = träna.

Känns som att det bara är vi två just nu som pratar om handstyrka...

Tricklev
2004-02-19, 21:19
Såhär blir schemat:

Grippers: 6 set allt som allt
finger lifts: 1set per finger 8 set allt som allt
Wrist curl: 2set
Rev wrist curl: 2set
1 övning för tummen(funderar på vilken): 2 set
Wrist curl 5 windings: 1set

Edit: låter det nice?