handdator

Visa fullständig version : Effekt på ban + random


newb123
2013-03-02, 23:10
Ni som har varit bannade antingen temporärt eller permanent men kommit tillbaka i nytt namn, har ni fått nån tankeställare på lång sikt eller bara kort eller ej öht? Har blivit att jag skriver här så länge jag orkar hålla mig inne i början på en fylla för att det, tro det eller ej minimerar negativa konsekvenser. Här är det "bara" pinsamt efteråt jämfört med annan skit ute adderat på det.

Ok, nu har jag erkänt. Tänker också om jag skriver något tillräckligt pinsamt så ångrar jag mig så pass att jag kan utvecklas av det. Måste bara nå över tröskeln. Tyvärr har det inte hänt än. Så jag väljer patetiskt framför coolt. Har valt coolt tidigare och göra allt möjligt på krogen men jag vill sätta stopp för det. Det är korkat, punkt. Jag vill naturligt analysera det för att hitta ursäkter och kunna fortsätta, men nej, inte den här gången. Vill kunna se det som motsatsen till coolt men hittar aldrig fram till det med mina analyser.

Det suger också att det känns bra för mig när vettiga människor ifrågasätter mig och jag får tillfälle att försvara mig. Det tar aldrig slut för det kommer nya medlemmar som inte hunnit uppfatta mig som troll och det alltid finns folk som inte ignorerar. Vad tror ni funkar? Har alltid en ursäkt så länge det finns minst en medlem med status som svarar, oavsett orsak: att jag trots det dåliga är rolig eller nåt.

Tänker ofta "men... jag har bevisat hög iq så det spelar ingen roll om jag gör dumma saker för intelligensen har man alltid och den blir inte allvarligt försämrad av bara alkohol. Och det försvaret har aldrig brutits ner för mig. Så jag slår på dövörat automatiskt bara för nån är dummare på den punkten enligt min subjektiva uppskattning men praktiskt smartare. Eller nöjer mig bara med "det du säger är knappast nytt för mig, och jag vill inte höra någonting som inte är originellt", för sunt förnuft är ju inte djupt utan fördummande för själen osv.

mikaelj
2013-03-02, 23:14
http://www.lolwut.com/layout/lolwut.jpg

newb123
2013-03-02, 23:18
Ja, skriver oftast obegripligt för många. Bra att du svarar med ett inlägg som inte är positivt dock micke eftersom jag ser upp till dig och jag får tillfälle att ångra mig om tråden finns kvar imorgon.

Grazzafukkinrazzi
2013-03-02, 23:21
scObi-J7GUA

newb123
2013-03-02, 23:22
Bra, keep em coming. Känner att det här är rätt spår.

mikaelj
2013-03-02, 23:23
Ja, skriver oftast obegripligt för många. Bra att du svarar med ett inlägg som inte är positivt dock micke eftersom jag ser upp till dig och jag får tillfälle att ångra mig om tråden finns kvar imorgon.

Jag gjorde ett försök till att läsa vad du skrev igen nu.

Är syftet med tråden någonstans att skriva fylleprat i?

Löpsko
2013-03-02, 23:23
http://www.tinychan.org/img/1313101050140446.jpg

Latissimus Dorsi
2013-03-02, 23:25
Jag gjorde ett försök till att läsa vad du skrev igen nu.

Är syftet med tråden någonstans att skriva fylleprat i?

Fan vi borde ha en tråd för fylleprat!!!

newb123
2013-03-02, 23:26
Jag gjorde ett försök till att läsa vad du skrev igen nu.

Är syftet med tråden någonstans att skriva fylleprat i?

Syftet (för mig) är att generera skam/ånger/skuld på ett sätt som är minst obehagligt. Om jag har tur kollar jag in här imorgon och skäms så pass att jag förändrar mig konstruktivt på lång sikt.

Ristretto
2013-03-02, 23:27
Jag gjorde ett försök till att läsa vad du skrev igen nu.


Starkt. Jag försökte tre gånger utan att lyckas.:naughty:

Sherman
2013-03-02, 23:28
http://i.imgur.com/ImyTAJB.jpg

newb123
2013-03-02, 23:29
Tycker själv att det jag skrivit är det bästa jag kunde skrivit, men det är naturligt.

Ristretto
2013-03-02, 23:29
http://www.pics22.com/wp-content/uploads/2012/06/weird-guy-and-a-horse.jpg

Tricce
2013-03-02, 23:29
Det handlar om 2 saker så enkelt är det!

Tolkia
2013-03-02, 23:32
Syftet (för mig) är att generera skam/ånger/skuld på ett sätt som är minst obehagligt. Om jag har tur kollar jag in här imorgon och skäms så pass att jag förändrar mig konstruktivt på lång sikt.
Vad är det du vill förändra?

Olegh
2013-03-02, 23:34
Vem var du innan?

Alltså, ibland är det bra svårt att säga vad egentligen vill. Det är så många tankar och nyanser som ska förmedlas att kondensatet bara blir en osammanhängande gröt.

newb123
2013-03-02, 23:42
Vafan vad lång tid det tar att hitta rätt knappar nu, tex reply. :D Funkar inte att citera men... 2 saker? Du som sa det... utveckla. Tolkia: hade väl mer aktivt jobbat mot det om jag visste. Verkar enklast att eliminera felhandlingar just nu. Olegh: Du förstår mig mest här och nu! Vem jag va innan? Tror jag var översvämmande pool i ett tidigare liv även du inte menade det.

Tolkia
2013-03-02, 23:50
Hade väl mer aktivt jobbat mot det om jag visste. Verkar enklast att eliminera felhandlingar just nu.
Vilka felhandlingar handlar det om, då? Eftersom du tänker dig att skammen över att ha skapat den här tråden skall kunna göra något åt dem, menar jag.

newb123
2013-03-03, 00:49
Hah! Jag kom inte på något värt att skriva om trots fyllan. Bra. Nu kan jag fortsätta mitt liv utan att jaga något. Livet handlar inte om något speciellt. Bara att fortsätta as usual.

Vinter
2013-03-03, 01:24
En 100% introvert tråd, där Op skriver början, svaren och slutet helt till sig själv. Men det är helg så vad fan. :D

newb123
2013-03-03, 01:31
Jag är alltid introvert. Men nu kan jag släppa att folk tycker nåt annat utan att behöva korrigera om jag inte har något bättre för mig. Folk kommer alltid att ha fel, nu och för alltid. Slöseri med energi att tvångsmässigt upplysa folk som har fel bara för att annat lättpåverkat folk kan råka hålla med. Däremot är det såklart tillåtet för mig att komma med synpunkter när jag vill, men bara för att jag tycker det själv. Bra tråd.