handdator

Visa fullständig version : Böja i bur och gå framåt med vikten och sedan bakåt.


exevision
2013-03-02, 18:09
Har tänkt börja böja i bur eftersom jag känner mig lite rädd att faila nu när man kommit upp i vikter. Dock så står buren i ett av gymmen jag tränar på väldigt nära väggen och är relativt liten, så jag måste ta ett steg bakåt när jag böjt klart. Har detta någon förhöjdskaderisk eller på annat sätt negativt. Jag ser stången i en spegel så det är inga direkta problem att få dit den.

BisonLGcrew
2013-03-02, 18:17
"Böja i bur och gå framåt med vikten och sedan bakåt" låter som ett riktigt coolt namn på en träningsjournal.

Jag förstår dock inte riktigt vad du menar. Lyfter av, backar ut, böjer, går fram, hänger av.. Vad är det som är i vägen för vad?

exevision
2013-03-02, 18:18
Jag förstår dock inte riktigt vad du menar. Lyfter av, backar ut, böjer, går fram, hänger av.. Vad är det som är i vägen för vad?

Blir riktigt trångt mellan stång och vägg för huvudet om jag gör så.

BisonLGcrew
2013-03-02, 18:19
Men hur får du av den då? Eller menar du att du kör "baklänges" med ryggen mot väggen?

mikaelj
2013-03-02, 18:21
Det går inte att flytta klykorna till andra sidan buren? Det brukar man kunna göra på de flesta.

Fartman
2013-03-02, 21:17
Om det inte går att flytta klykorna borde du ju ta ett snack med dom ansvariga för gymmet. Lär ju inte vara bara du som har det där problemet.

akselvs
2013-03-02, 21:54
du kan ju alltid ställa dig med ryggen mot väggen, lyfta av, ta ett steg bakåt, böja, steg fram, haka på.
alltså ansiktet in mot rummet istället.


edit: förutsatte nu att det går att flytta klykorn...

Peter.B
2013-03-03, 08:25
Är det möjligtvis Fitness 24/7 i huvudsta du tränar på? :D

Hur som helst tycker jag att det inte borde spela någon större roll. Jag kör med klykorna fram ibland och bak ibland, tycker inte det gör någon större skillnad. Man får bara gosa lite extra med spegeln, liksom.

exevision
2013-03-03, 09:44
du kan ju alltid ställa dig med ryggen mot väggen, lyfta av, ta ett steg bakåt, böja, steg fram, haka på.
alltså ansiktet in mot rummet istället.


edit: förutsatte nu att det går att flytta klykorn...

Jo, klykorna går att flytta. Men jag vill kunna ha mig vänd mot spegeln. Kan hända att jag skulle behöva vänja mig med att inte behöva spegeln? Då skulle ju prblemet vara ur världen.

Är det möjligtvis Fitness 24/7 i huvudsta du tränar på? :D

Hur som helst tycker jag att det inte borde spela någon större roll. Jag kör med klykorna fram ibland och bak ibland, tycker inte det gör någon större skillnad. Man får bara gosa lite extra med spegeln, liksom.

Nej, tränar inte i vår huvudstad.

Växjö81
2013-03-03, 10:16
Vad är det du känner att du behöver spegeln till?

Yip_man
2013-03-03, 10:20
Precis böj utan spegel=mycket bättre

exevision
2013-03-03, 10:25
Vad är det du känner att du behöver spegeln till?

Främst för att veta att min lätt instabila skuldra är i rätt läge. Men iof så har jag nu lärt mig hyffsat bra att hitta rätt utan spegel. Sen är det bra i uppvärmniingen att se att man är i rätt djup. Går ju inte att titta i spegeln under arbetssetten.

exevision
2013-03-03, 16:13
Så, det är inte dumt eller riskfyllt på något sätt att lyfta av, gå framåt, böja, gå bakåt?

mikaelj
2013-03-03, 16:13
Så, det är inte dumt eller riskfyllt på något sätt att lyfta av, gå framåt, böja, gå bakåt?

Den enda risken som finns är att du inte ser klykorna och riskerar att missa dem.

z_bumbi
2013-03-03, 17:33
Så, det är inte dumt eller riskfyllt på något sätt att lyfta av, gå framåt, böja, gå bakåt?

Kör du i en bur så ser jag inga större risker, kör du utanför en bur och blir trött så kan det vara vanskligt att backa in i ställningen.

IsseBisse
2013-03-03, 17:44
Precis böj utan spegel=mycket bättreHar du lust att utveckla? Själv böjer jag gärna framför spegel