handdator

Visa fullständig version : höftomfång


miapia
2004-02-19, 19:15
efter en termins hyfsat ambitiös träning på arla gym har jag sett ganska bra resultat.

mitt största problem är att jag har så platt rumpa och allt för smala höfter, rumpan har jag börjat få fason på genom utfall med skivstång, men finns det nåt sätt att göra höfterna bredare framifrån? (så att man ser bredare ut framifrån menar jag och inte bara från sidan.)


/Maria

Winternal
2004-02-19, 19:20
Det låter svårt.. om du inte vill lägga på dig några kilo fett förstås :D
För då lär ju en hel del hamna där, antar jag..

:thumbup:

kharon
2004-02-19, 19:31
Den här övningen kanske?
http://www.exrx.net/AnimatedEx/HipAbductor/CBHipAbduction.gif

miapia
2004-02-19, 19:31
det är ju just det det inte gör, allt överskott jag lägger på mig hamnar på och runt magen, det är därför jag har så svårt att bli större runt höfterna och rumpan... :(

miapia
2004-02-19, 19:37
Originally posted by kharon
Den här övningen kanske?
http://www.exrx.net/AnimatedEx/HipAbductor/CBHipAbduction.gif


tränar man inte bara utsida lår med den övningen? det kanske inte finns några muskler att träna där jag vill ha dem... :confused:

Shadow Warrior
2004-02-19, 20:05
Originally posted by miapia



tränar man inte bara utsida lår med den övningen? det kanske inte finns några muskler att träna där jag vill ha dem... :confused:

Vad du behöver göra är att lägga in något set i abduction maskinen, den tar specifikt på gluteus medius, den muskel du vill bygga upp. För övrigt så är det bara köra på med basövningarna så fixar sej resten.

/Shadow Warrior

kharon
2004-02-19, 20:23
Övningen jag postade tränar både Gluteus Medius och Tensor Fasciae Latae som jag tycker verkar sitta på rätt ställe...

Oh well, stjärt och höft träningen är inte mitt område...

Fartman
2004-02-19, 20:26
Böj lär ju bygga upp alla muskler som finns under midjan så den tycker jag bör finnas med

z_bumbi
2004-02-19, 21:04
Böj, böj, marklyft och marklyft.

Om du får till alla musklerna runt omkring höftbenet kommer det se bättre ut men precis rakt framifrån är det nog svårt att få till någon större skillnad.

Sen är det här en av de få gånger jag hört någon klaga på att höftomfånget är för litet. :)

Langster
2004-02-19, 22:11
Ett par ordentliga ben gör att midjan ser smalare ut. Det är väl räddningen för de som har bred midja i jämförelse med höften.
Kör mycket böj och fortsätt med utfallen så blir det nog bra så småningom.