handdator

Visa fullständig version : Trance remix av Euphoria


Silencer
2013-03-02, 01:21
Vet inte exakt vilken trance-genre detta är men kommentera gärna.

https://soundcloud.com/sanguatlantis/loreen-euphoria-adams-lament

Sheogorath
2013-03-02, 07:58
Har lagt kommentarer i låten. Riktigt bra potential!

Sen rent tekniskt (juridiskt?) är det en Bootleg om det inte är en officiell Remix. ;)

Silencer
2013-03-02, 08:59
Tack Sheo! Har lyssnat på låten igen och tycker dina kommentarer är bra tips på förbättringar. Dock så trodde jag bootleg bara var icke-auktoriserade inspelningar? Men där ser man.

shadowfire
2013-03-02, 09:16
Håller med sheo där, bra breakdown men basen förstör den lite, antingen bort med den helt där eller bygg upp den en bit in och dämpa den lite.. den tar nästan överhand på hela det stycket... å lägg gärna in en tydligare build up, bara en vag volymhöjning upp mot slutet. Bra gjort i övrigt!

Giljotinen
2013-03-02, 10:16
Har kommenterat på låten.

Silencer
2013-03-02, 21:35
Hmm, då är det sub basen som spökar fortfarande då. Låter bra i mina monitors och i billiga lurar, men så fort jag drar i ett stereosystem mullrar och dränker det allt. Ska minimera den och se om det blir krispigare...

Sen är det flera grejer jag vill göra i låten som jag helt enkelt inte riktigt vet hur man gör.

Sheogorath
2013-03-02, 23:43
Hmm, då är det sub basen som spökar fortfarande då. Låter bra i mina monitors och i billiga lurar, men så fort jag drar i ett stereosystem mullrar och dränker det allt. Ska minimera den och se om det blir krispigare...

Sen är det flera grejer jag vill göra i låten som jag helt enkelt inte riktigt vet hur man gör.

För att kunna jobba med de bitarna vi påpekat måste du först och främst göra den typ dubbelt så lång :D Det finns en anledning till att de flesta EMD-låtar ligger runt 7 min.

Löpsko
2013-03-03, 00:02
För att kunna jobba med de bitarna vi påpekat måste du först och främst göra den typ dubbelt så lång :D Det finns en anledning till att de flesta EMD-låtar ligger runt 7 min.



Kanske är en radio edit bootleg ;)

C h r i s
2013-03-05, 15:29
Hmm, då är det sub basen som spökar fortfarande då. Låter bra i mina monitors och i billiga lurar, men så fort jag drar i ett stereosystem mullrar och dränker det allt. Ska minimera den och se om det blir krispigare...

Sen är det flera grejer jag vill göra i låten som jag helt enkelt inte riktigt vet hur man gör.

Vad är det du vill göra, samt vilken DAW arbetar du i?

Om du verkligen gillar att producera låtar är mitt tips till dig att skaffa ett par ordentliga studiomonitorer. (Använder Yamaha Hs80m för tillfället, rekommenderas :thumbup:)

Silencer
2013-03-05, 15:35
Vad är det du vill göra, samt vilken DAW arbetar du i?

Om du verkligen gillar att producera låtar är mitt tips till dig att skaffa ett par ordentliga studiomonitorer. (Använder Yamaha Hs80m för tillfället, rekommenderas :thumbup:)

Vill göra riktigt snygg intensiv build up som avslutar breakdownet, alltså riktigt tight snare/kick fill med bra uplifter osv. Det finns på youtube hur man gör men har inte orkat sätta mig in i det just nu.

Jag har monitorer (behringer truth) men det blir alltid ett otroligt basmuller när jag kör ljudet i hemmabiosystemet eller i en bilstereo.

Använder för övrigt FL Studio.