handdator

Visa fullständig version : Blanda inte Coca Cola med kreatin!


Niklan
2013-03-02, 00:05
Fredag, ätardagen som man väntar på hela veckan under diet!
Kompisen hade köpt lite cola som han delade mig sig av, precis innan jag skulle börja dricka denna sockerdryck kom jag på att jag glömt inta mitt vita guld (kreatin) Då kom jag på idén att blanda kreatinet i colan, detta skulle jag inte ha gjort, det började skumma över något fruktansvärt och resulterade i skurning av golvet...

Det jag försöker säga mina kära kolovänner är att blanda inte kreatin med cola! Ha en fortsatt trevlig kväll :) *kissass*

alexander96
2013-03-02, 00:27
haha jag har gjort det och det har funkat...

strikt
2013-03-02, 00:34
Lär er att slänga in en sked kreatin i munnen, ta en klunk vatten, svälj.

Eller gör samma sak med valfri dryck. Men skulle aldrig vilja "förstöra" en dryck på så sätt. Vatten har man alltid snabbt tillgång till.

Hreidmar
2013-03-02, 06:13
Jag brukar köra en sked i munnen som strikt föreslår - annars ett glas med mjölk, vatten eller ihop med en shake.

Har även hänt att jag kört det i Cola Light, men har aldrig haft problemet att det skummar över, Nya Mentos effekten Niklan? ^_^

Morty
2013-03-02, 10:25
Cola+vaniljglass blir riktigt gott men ger samma effekt.

Rahf
2013-03-02, 10:32
Lär er att slänga in en sked kreatin i munnen, ta en klunk vatten, svälj.

Eller gör samma sak med valfri dryck. Men skulle aldrig vilja "förstöra" en dryck på så sätt. Vatten har man alltid snabbt tillgång till.

Ett otroligt smidigt sätt att få i sig kreatin. Älskart!

bubbe
2013-03-02, 11:11
Tycker det verkar omständigt med pulver i munnen, när man kan skölja ner med en skvätt vatten från ett glas direkt.

ChrisDEFC
2013-03-02, 11:26
Mentos...

Niklan
2013-03-02, 17:46
haha jag har gjort det och det har funkat...

Haha jag gjorde det igår och det funkade inte, väx upp och lägg ner den attityden för helvete :smash:

Lär er att slänga in en sked kreatin i munnen, ta en klunk vatten, svälj.

Eller gör samma sak med valfri dryck. Men skulle aldrig vilja "förstöra" en dryck på så sätt. Vatten har man alltid snabbt tillgång till.

Vem har sagt att jag inte brukar göra så? Finns nog inget värre att blanda kreatin med ngn dryck då det aldrig löses upp ordentligt, brukar alltid ta rent pulver i munnen och skölja ner med någon vätska! Vill vara lite daredevil igår bara... Men +1 på dig för du lät verkligen cool när du skrev det! :D

Jag brukar köra en sked i munnen som strikt föreslår - annars ett glas med mjölk, vatten eller ihop med en shake.

Har även hänt att jag kört det i Cola Light, men har aldrig haft problemet att det skummar över, Nya Mentos effekten Niklan? ^_^

Det ska du vara glad för! Inte kul att torka golv på en fredag *cry*

Tycker det verkar omständigt med pulver i munnen, när man kan skölja ner med en skvätt vatten från ett glas direkt.

Inte så omständigt som man tror faktiskt, dock känns det ju som att hälla grus/sand direkt i munnen :)

Mentos...

Cola och kreatin är inte i närheten av denna effekt!

tossefar
2013-03-02, 19:06
Haha jag gjorde det igår och det funkade inte, väx upp och lägg ner den attityden för helvete :smash:





Eh, vad hände här? Påstår du att alla som inte fått samma effekt som du; 1. ljuger, 2. är för unga för att märka effekten?

Löpsko
2013-03-02, 19:21
har gjort samma sak med loka och kreatin..

Kischen
2013-03-02, 20:27
lär er att ta den i munnen, ta en klunk och svälj

:d

frekar3
2013-03-02, 20:37
Tog ett glas med Cola Zero blandat med kreatin (Monohydrat / Creapure) för 2 timmar sedan och det fungerade hur bra som helst.

Kischen
2013-03-02, 20:40
Tog ett glas med Cola Zero blandat med kreatin (Monohydrat / Creapure) för 2 timmar sedan och det fungerade hur bra som helst.

Jag tippar på att ts inte hade monohydrat utan kanske någon form av buffrat kreatin.

Niklan
2013-03-02, 22:31
Jag tippar på att ts inte hade monohydrat utan kanske någon form av buffrat kreatin.

Hade faktiskt vanligt monohydrat :) Dock så hade colan extremt mycket kolsyra i sig, ovanligt mycket!

alexander96
2013-04-14, 12:15
haha vadå attityd? Känslig? Jag har gjort så ett antal gånger och de funkar

jesper2k9
2013-04-14, 21:14
Vemfan kommer ens på att blanda Keatinet med Colan? :P

Mycket smidigare att ta pulvret direkt i käften!

Vizka
2013-04-14, 21:47
Haha! Det roliga med att du "varnar" andra om att inte göra så är att antagligen dem flesta här kommer att prova... Haha!

Iaf jag:-)

alexander96
2013-04-14, 22:25
Vemfan kommer ens på att blanda Keatinet med Colan? :P

Mycket smidigare att ta pulvret direkt i käften!

Det ska ju vara gott också. :d

Niklan
2013-04-14, 22:25
Haha! Det roliga med att du "varnar" andra om att inte göra så är att antagligen dem flesta här kommer att prova... Haha!

Iaf jag:-)

Hhahaha :smash:

Går träningen bra eller? :D

Vizka
2013-04-15, 07:19
Hhahaha :smash:

Går träningen bra eller? :D

Jodå det går finfint:-) äter och ökar:-)
Sj då?

Niklan
2014-02-06, 04:49
Jodå det går finfint:-) äter och ökar:-)
Sj då?

*flex*

Diomedea exulans
2014-02-06, 07:24
Haha jag gjorde det igår och det funkade inte, väx upp och lägg ner den attityden för helvete :smash:

Årets minst motiverade aggression?

Nephelite
2014-02-06, 14:00
KOlsyran försvinner juh :( :( :(

Niklan
2014-02-06, 14:53
Årets minst motiverade aggression?

Ber om ursäkt för detta påhopp, jag läste fel mellan raderna och vara väldigt förbannad efter ett benpass, brukar bara sprida glödje så detta blev inte så bra! Hur som helst så ska man inte skriva som jag gjorde! :)

KOlsyran försvinner juh :( :( :(

Japp! Gjorde samma misstag igårkväll ska tilläggas...

Diomedea exulans
2014-02-06, 16:59
Ber om ursäkt för detta påhopp, jag läste fel mellan raderna och vara väldigt förbannad efter ett benpass, brukar bara sprida glödje så detta blev inte så bra! Hur som helst så ska man inte skriva som jag gjorde! :)


Be om ursäkt is the shit! :thumbup:

Niklan
2014-02-06, 17:08
Be om ursäkt is the shit! :thumbup:

Verkligen! *kissass*